Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 60 011 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Водено от общностите местно развитие (ВОМР)

Описание

В контекста на европейския преход към зелена икономика, като една от централните теми на Европейската политика, Планът за възстановяване и устойчивост на Република България се фокусира върху декарбонизацията и климатичната неутралност на градовете, включително жилищния сграден фонд. Оценката на енергийните характеристики на жилищните сгради, която е включена в  Дългосрочна стратегия за обновяване на националния сграден фонд  по профила на съществуващия жилищен фонд в базата данни на АУЕР  за одитирани и сертифицирани жилищни сгради за периода 2015-2019 г., показва, че сградите с лоши енергийни характеристики (енергиен клас Е , F и G) представляват 91% от необновените сгради. Това е и причината сградният фонд да консумира около 36,3% от енергията в България (Доклад за диагностична оценка на България, разработен от Световна банка по споразумение с ЕК от името на ЕС, октомври 2022 г.), а произведените въглеродни емисии да са значителни. 
Постигането на европейската цел за намаляване на емисиите с най-малко 55% до 2030 поставя на приоритетен дневен ред политиките, целящи намаляването изразходването на енергия и парниковите газове от сградите.
Политиката в областта на енергийната ефективност (ЕЕ) е много съществен елемент от местните политики на Столична община. В рамките на ангажименти на общината, произтичащи от национални нормативни и стратегически документи, са залегнали нарочни цели и мерки за повишаване на енергийната ефективност на сградния фонд. Енергийното обновяване по настоящия проект е планирана инвестиция за повишаване на енергийните характеристики на жилищните сгради, благодарение, на което облагодетелстваните домакинства ще получат подобрен комфорт на обитаване при това при намалена консумация на енергия. 
 Дейностите на ПИИ включват подготвителни дейности от страна на СС и дейности от страна на общинската администрация за избор на Изпълнители и изпълнение на СМР и съпътстващи дейности съгласно действащото законодателство и Насоките за кандидатстване.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Инженеринг в това число - Изработване на инвестиционен технически/работен проект за нуждите на обновяването и осъществяване на авторски надзор; Изпълнение на СМР: Избраният за Изпълнител по договора за инженеринг на МЖС, находяща се в гр. София, ж.к. Захарна фабрика, бл.31 ще изготви инвестиционен проект, на фаза работен проект за строителство. Работният проект ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на сградата. Работният проект ще включва проектни части, съгласно Наредба №4 от 21 май 2001г. за обхват и съдържанието на инвестиционните проекти, вкл. ЕЕ. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инвестиционния проект от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. Работният проект ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на Столична община - район "Илинден" и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Многофамилната жилищна сграда, обект на СМР за подобряване на енергийните й характеристики е с обща разгъната площ 1 524,96 м2. Сградата се намира в гр. София, ж.к. Захарна фабрика, бл.31 и е въведена в експлоатация през 1950 г. Жилищният блок се състои от два входа с четири надземни етажа. В партера са разположени сладови помещения към апартаментите. Останалите три надземни етажа са изцяло жилищни, като във всеки вход има по два апартамента на етаж. Покривът на сградата е скатен. В подпокривното пространство са разположени две помещения за общи нужди и дванадесет необитаеми и неотопляеми тавански помещения, които се използват за складови помещения към самостоятелните обекти. В рамките на дейността ще бъдат приложени 5 енергоспестяващи мерки: -подмяна на старата дограма с PVC петкамерна с двоен стъклопакет, с едно нискоемисионно стъкло, с коефициент на топлопреминаване ≤1.20 W/m2К и алуминиева (или еквивалент със същите топлотехнически показатели) с коефициент на топлопреминаване ≤1.50 W/m2К за врати. -топлинно изолиране на фасадни стени с експандиран пенополистирол, с дебелина 12 cm и коефициент на топлопроводност λ ≤ 0,035 W/mK. -топлинно изолиране на покривa между дървени ребра, с каменна вата с λ≤0,035 W/mK с дебелина 15 cm, вкл. пароизолация и обшивка с пожароустойчив гипсокартон. -топлинно изолиране на под - полагане на екструдиран и експандиран пенополистирол, с дебелина 12 cm и коефициент на топлопроводност λ ≤ 0,033 W/mK по външни стени на неотопляем партерен етаж, експандиран пенополистирол EPS, δ= 12 cm и с коеф. на топлопроводност λ≤0,033 W/mK по под към външен въздух и по таван на партерен етаж, граничещ с отопляем жилищен етаж - експандиран пенополистирол EPS, δ= 12 cm и с коеф. на топлопроводност λ≤0,033 W/mK. -частична рехабилитация на съществуващата осветителна инсталация в общите части (стълбищни клетки, коридори и технически помещения). След изпълнението на тези мерки от клас „Е” на енергопотребление сградата ще принадлежи към клас на енергопотребление „В”. В рамките на дейността ще бъдат приложени и мерки, които са предписани в ТО§ТП и са допустими: -ремонт на покрив -СМР, свързани с отстраняване на локални дефекти и повреди, които не нарушават общата конструктивна устойчивост на сградите, но в същото време създават пряка опасност за преките ползватели или неотстраняването им би довело до по-сериозни промени в носещата конструкция на сградата в бъдеще -СМР, свързани с осигуряване на пожарна безопасност, изграждане на мълниезащитна и заземителна инсталация. Авторът/ите на инвестиционния проект ще упражняват авторски надзор по време на строителството. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект, ще се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Проектантът носи отговорност за проектирането на строежа в съответствие с предвижданията на подробния устройствен план, изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. 338 783.31 0.00
Оценка за съответствието на инвестиционния проект и строителен надзор за нуждите на обновяването: След изготвянето на инвестиционните проекти от Изпълнителя на инженеринга избраният консултант на строителен надзор и оценка на съответствието ще изготви доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти, подписан от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. На базата на този доклад се издава разрешението за строеж от главния архитект на Общината. След влизането в сила на разрешението за строеж консултантът, избран да упражнява строителен надзор, ще състави акт образец 2 и 2а за законосъобразно започване на строежите, с което строителството може да започне. По време на изпълнението на СМР строителният надзор, въз основа на писмения договор с Възложителя ще: - осъществява контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - ще спира строежа, когато той не се изпълнява при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; - осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. Строителният надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Като част от изпълнението на дейността ще се актуализира техническия паспорт на сградата с извършените СМР. След приключване на СМР ще се изготвя окончателен доклад до Възложителя. Същият ще послужи на главния архитект на Столична община за издаване на удостоверения за въвеждане в експлоатация, съгласно чл. 177, ал.3 от ЗУТ. 8 226.39 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на СМР: Дейността произтича директно от изискването на Насоките за кандидатстване за изготвяне на независима оценка за доказване на постигнатите спестявания. Оценката ще се извърши от лице от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност. Оценката ще се извърши след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на договора. Целта на оценката е да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото ПИИ. 1 913.11 0.00
Oрганизация и управление: Дейностите по управление на проекта ще имат за цел да гарантират спазване на приложимото европейско и национално законодателство, принципите на добро финансово управление и прозрачност, определени в Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 г. за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 (ОВ, L 193/1 от 30 юли 2018 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС) 2018/1046". По-специално, Столична община - район "Илинден" в ролята си администратор на безвъзмездна финансова помощ /Водещ партньор ще: -изпълнява всички изисквания на приложимото европейско и национално законодателство; -сключва договори за изпълнение на дейностите по проекта; -осъществява контрол върху изпълнението на сключените договори; -осигурява информацията съгласно чл. 22, параграф 2, буква "г" от Регламент (ЕС) 2021/241; -осигурява одитна следа; -представя в информационната система за Механизма финансово-технически отчети; -осигурява аналитична счетоводна отчетност за всички разходи и извършени плащания по инвестицията, за вземанията и задълженията, както и съпоставимост с финансовата информация, която се посочва във финансово-техническия отчет; -осигурява достъп до документи и на мястото на изпълнение на инвестицията на национални и европейски контролни и одитни органи, включително структурата за наблюдение и докладване или структурата за наблюдение на Европейската комисия, на Европейската сметна палата, на Европейската служба за борба с измамите и на Европейската прокуратура; -идентифицира и предприема действия за намаляване на рисковете за изпълнение на мерките; -спазва принципа за "ненанасяне на значителни вреди" при изпълнението на мерките, включително при възлагането на обществени поръчки. Екипът за управление на проекта се сформира със заповед на Кмета на район "Илинден", членовете на екипа са назначени с договори по КТ. Екипът ще се събира на регулярни срещи, които са част от процеса по оперативно наблюдение и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. Членовете на екипа ще са експерти с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. Инвеститорският контрол ще се извършва от квалифициран представител на СС. Основните дейности, които инвеститорския контрол изпълнява са свързани с: - недопускане на излишни разходи; - контрол върху качеството на строително-ремонтните работи и влаганите материали; - контрол върху качеството и количеството на вложените материали; - контрол върху актове; - контрол и проверка на комплектността на проектната, конструктивната и архитектурна документация, свързана с изпълнението на строителните работи; - контрол за изпълнението на проектната документация; - изготвяне на линейни графици за строителния процес и контрол за тяхното изпълнение; - осъществяване на организационни връзки и взаимоотношения със строителния надзор, строителните техници на обекта, както и с ръководители от други специалности. 2 559.24 0.00
Информация и публичност: По отношение на мерките за информация и публичност район "Илинден" ще спазва изискванията на член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. 2 750.00 0.00
Провеждане на обществени поръчки за избор на Изпълнители, съгласно изискванията на ЗОП: За успешното изпълнение на ПИИ Водещият партньор – Столична община - район Илинден ще сключи договори с Изпълнители за осъществяването на дейностите по проекта. При избора на Изпълнители Столична община - район Илинден ще приложи Закона за обществените поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му. Ще бъдат проведени пет процедури за избор на изпълнител: 1. Изпълнение на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) - обществената поръчка ще бъде с обособени позиции, отговарящи на броя на сградите, за които ще има подписани Договори за финансиране. 2. Оценка за съответствието на инвестиционния проект и строителен надзор за нуждите на обновяването - обществената поръчка ще бъде с обособени позиции, отговарящи на броя на сградите, за които ще има подписани Договори за финансиране. 3. Управление на изпълнението на ПИИ - обществената поръчка ще бъде с обособени позиции, отговарящи на броя на сградите, за които ще има подписани Договори за финансиране 4. Прилагане на мерки по информация и публичност - обществената поръчка ще бъде с обособени позиции 5. Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор - обществената поръчка ще бъде с обособени позиции Ако съответната обществена поръчка е включена в план – графика на Столична община - район Илинден за съответната година ще се пристъпи към провеждането й. Ако поръчката не е включена в план-графика на Столична община - район Илинден при необходимост ще се формализира решение за нейното възлагане. Подготовката и провеждането на всяка конкретна процедура започва с изготвяне на технически спецификации, пълно описание на обекта на поръчката, както и прогнозната стойност на обществената поръчка, определена съгласно разпоредбите на чл. 21 от ЗОП. Прогнозната стойност на обществената поръчка се определя към датата на решението за нейното откриване и включва всички плащания без ДДС към бъдещия Изпълнител на поръчката. Юристът на ПИИ определя вида на процедурата съгласно ЗОП и изготвя документацията за участие, обявлението за обществената поръчка, решението за откриване на обществена поръчка и проект на договор. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие има следното задължително съдържание: 1. техническите спецификации, включително за инженеринга задание за проектиране, доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на сградата; методиката за определяне на комплексната оценка на офертата, когато е приложимо; образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Юристът на ПИИ ще отговаря и организира своевременното изпращане на документите, в зависимост от вида на процедурата в „Официален вестник” на Европейския съюз, Регистъра на обществените поръчки и качването им в профила на купувача. В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, юристът ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане на крайния срок за получаване на оферти, със заповед Възложителят назначава комисия по реда на чл. 103 от ЗОП. Действията на комисията се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в доклад. В 10-дневен срок от утвърждаване на доклада Възложителят ще издаде решение за определяне на Изпълнител. Столична община - район Илинден сключва договора в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на Изпълнител, но не преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на Изпълнител. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.