Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Водено от общностите местно развитие (ВОМР)

Описание

"Люмана и Ко" ООД е лидер в производството на спално бельо, спални комплекти, олекотени завивки и всичко от домашния текстил в територията на Югозападния регион на България. Компанията оперира успешно на българския пазар, но стратегията е бизнеса да се развие и наложи и на чуждестранния пазар, като към настоящият момент произвежданата продукция се изнася и за Гърция, Русия, Македония. Използването на висококачествени материали, непрекъснатото модернизиране и внедряването на нови производствени технологии са основните елементи от стратегията за развитие на предприятието. Именно недостатъчното високотехнологично и ефективно оборудване, което да й даде възможност да предостави на своите клиенти продукти с по-високо качество и добавена стойност се идентифицира като основното предизвикателство за устойчивото развитие на пазара.  
С цел подобряване на производствения и управленски капацитет, както и нейния експортен потенциал, с изпълнението на настоящото проектно предложение фирмата предвижда следните дейности: 1/ Дейност за подобряване на производствените процеси чрез инвестиции в дълготрайни материални и нематериални активи; 2/ Подкрепа за растеж на предприятия чрез подобряване на качеството и насърчаване на използването на ИКТ и услуги; 3/ Информиране и публичност. Планираните за доставка ДМА и ДНА по проекта ще бъдат внедрени в производствената база в гр. Гоце Делчев, като по този начин да отговаря по най-добрия начин на изискванията и нуждите на клиентите си на вътрешния и външния пазар. Чрез новото оборудване ще се засилят общия производствен капацитет на компанията и ще се засили износа.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за подобряване на производствените процеси чрез инвестиции в дълготрайни материални и нематериални активи: Изпълнението на настоящата дейност включва придобиване и внедряване на оборудване, което ще спомогне за цялостно подобряване на производствените процеси в предприятието. В рамките на дейността ще бъдат придобити следните активи: 1. Многоиглова компютъризирана прошивна машина за текстил - 1 бр.; 2. Машина за навиване на плат с автоматично следящо устройство - 1 бр. Многоиглова компютъризирана прошивна машина за текстил и машина за навиване на плат са взаимосвързани и необходими, защото чрез тях ще може да се извършва процесът на тигелация и прошиване за по-кратък срок на изпълнение. Към момента наличното алтернативно оборудване в "Люмана и КО" ООД е силно амортизирано и често причинява дефекти в производството, което представлява допълнителни разходи за ресурси и електроенергия. При по-натоварените периоди на производство фирмата опира до външни изпълнители за извършването на този процес, но често се случва тези доставчици да закъсняват с извършването и това да води да ненавременното изпълнение на поръчките от страна на кандидата и цялостни загуби. Многоигловата прошивна машина ще се използва за прошиване на плата и за добавяне на нови фигури за шалтетата. С автоматизираната си техника тя ще прошива плата по-прецизно и за доста по-кратко време. Използването на тази машина ще позволи също така и да се разшири асортимента от предлаганите продукти, тъй като чрез нея ще се произвеждат горни обвивки за матраци. Машината за навиване на плат представлява аксесоар, който работи съвместно с прошивната машина. Нейната функция е да пренавива и подава готовият за прошиване плат, като чрез нея ще се избегне процеса да се извършва ръчно и ще се спести време. Използването на двете машини ще позволи за оптимален контрол на качество и генерирания брак. Внедряването на описаното оборудване едновременно ще допринесе за подобряване на качеството и скоростта на производство, ще внедри нови производствени технологии за разширяване на асортимента от предлагани продукти, ще спомогне за увеличаване на производителността, и ще допринесе за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в предприятието, чрез намаляването на брака и консумацията на електроенергия. 113 400.00 51 840.00
Подкрепа за растеж на предприятия чрез подобряване на качеството и насърчаване на използването на ИКТ и услуги: По тази дейност ще бъде въведен Софтуер за управление на бизнес процесите. Той е необходим, за да може "Люмана и Ко ООД" да преодолее ограниченията пред своето развитие и да постигне по-добра пазарна реализация на българския и износния пазар. Това ще стане чрез автоматизация на процесите на управление и организация на дейността: 1. Процес по планиране и вземане на решения - планирането и взимането на решения става чрез събиране на информацията в таблици. Редовно се случват пропуски и разминавания. Това от своя страна забавя планирането и създава голям риск от взимане на грешни решения. С новата система за управление на процесите този процес ще се автоматизира. Информацията от всеки етап ще е актуална към всеки един момент. Това ще даде възможност да се взимат правилни решения на база коректна информация. От друга страна с наличието на актуална информация ще могат да се планират поръчки, ресурси и др. без грешка. 2. Процес по организация на ресурсите - ресурсите в компанията се организират и следят ръчно с въвеждане в таблици. При изготвянето на поръчки не се знае какви са наличните ресурси, което на моменти води до недостиг на ресурси и невъзможност да се планират ресурсите. Когато остане ресурс от някоя поръчка, той не се отбелязва никъде и не се използва дълго време. С новата система и този процес ще се автоматизира. Ресурсите ще се актуализират регулярно и при нужда ще се поръчват на време. При остатък на ресурси те ще се завеждат в склада, така че да бъдат използвани навреме. 3. Организация на производствения процес - производственият процес не е организиран. При постъпването на поръчка в производството се прави ръчна проверка в склада за ресурси. След това се поръчва. При недостиг на ресурси отново се поръчва към склада. Това води до забавяне. С новата система този процес ще се актуализира. Поръчките ще се завеждат към производство и към склад. Така ресурсите ще се поръчват навреме. При недостиг на ресурс производството ще завежда от какво има нужда в системата и то ще се поръчва. 4. Реализация на продукта - Този процес се извършва ръчно, което го забавя и води до проблеми. Заявките се получават магазините и от онлайн магазина, след това се проверява натовареността на производството и след това се пуска поръчката. Проследвянето на поръчките се извършва ръчно, което води до забавянето им и невъзможност да се промеят при изчерпване на даден вид чаршафи в някой от магазините. С новата система този процес ще се подобри като се осигури цялостен достъп до всички отдели. Така ще имат актуална информация за всяка поръчка и при забавяне ще може да реагират навреме. 5. Интернационализация на продукта - основен проблем при този процес е, че имаме поръчки от чуджестранни клиенти, които искат справки на английски език, които следва да се изготвят ръчно и превеждат. Това създава цялостно забавяне. Системата ще генерира автоматични справки на английски език, което ще оптимизира процеса и ще ни даде възможност да разширим дейността си с международни клиенти. 41 500.00 41 500.00
Информиране и публичност: Изпълнението на тази дейност ще се проведе в синхрон с условията и изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, чиито мерки се основават на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 Декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби. По време на осъществяването на проекта, кандидатът ще информира обществеността като оповести на уеб-сайта си кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, и отличи финансовата подкрепа на Европейския съюз. Дейността също предвижда да бъдат изработени 10 стикери за активите, които са планирани да се закупят с изпълнението на настоящия проект. Те ще бъдат поставени на видно място и ще включват информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. В периода на изпълнение на проекта, на видно място на обекта в гр. Гоце Делчев ще бъде поставена 1 бр. информационна табела, която ще споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз. 110.00 91.67

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.