Описание
Предложението за изпълнение на инвестицията предвижда внедряване на мерки за енергийна ефективност, с което да се постигне намаляване на разходите и улесняване по-доброто и ефикасно експлоатиране на многофамилна жилищна сграда , намираща се в кв. "Бузлуджа", ул. Деньо Чоканов №2, вх. А, вх.Б, вх. В, гр. Велико Търново. Жилищната сграда се състои от 60 самостоятелно обособени обекта, 83, 45% представени с регистрирано Сдружение на собствениците "Гр. Велико Търново , кв. Бузлуджа, ул. Деньо Чоканов №2, вх. А, вх.Б, вх. В" по реда на Закона за управление на етажната собственост (ЗУЕС). Посредством инвестицията ще се осигури сигурна, устойчива и модерна жилищна среда, в резултат от която да се постигнат минимум 60,24 % спестяване при нормализираното потребление на първична невъзобновяема енергия. За целта е изготвено обследване за енергийна ефективност и обследване на техническите характеристики на сградата със съставяне на технически паспорт, включващи внедряване на енергоспестяващи мерки върху 5253,8 кв. м. РЗП жилищна инфраструктура, които да доведат до понижаване на годишното потребление на първична невъзобновяема енергия от 1 176336,73 kWh/год. до 467672,06 kWh/год., намаляване на емисиите на парникови газове с 149,60 tCO2 /год. водещо до над 60, 24 % спестяване на потребление на първична невъзобновяема енергия.

Дейност | Договорена стойност | Отчетена стойност |
---|---|---|
Изготвяне на Обследване за енергийна ефективност, Технически паспорт, Доклад и Сертификат за енергийни характеристики на жилищната сграда: Дейността е извършена от Сдружение на собствениците "Гр. Велико Търново, ж.к. Бузлуджа, ул. Деньо Чоканов №2, вх. А, вх.Б, вх. В," на етап преди подаване на настоящото предложение за изпълнение на инвестицията. Изготвената документация е регистрирана в деловодството на община Велико Търново със Заявление за участие по настоящата Процедура с Вх. № 94-ПП-1918-7/23.05.2023 год. | 32 972.84 | 0.00 |
Организиране на процедури за избор на изпълнители по реда на Закона за обществените поръчки (ЗОП): След подписване на ДФИНПВУ, екип на Община Велико Търново ще подготви и проведе всички процедури за избор на изпълнители по реда на Закона за обществените поръчки (ЗОП) и Правилника за прилагане на закона за обществените поръчки (ППЗОП), групирани въз основа на вида на процедурата и времето за изпълнението в периода на проекта в т.ч.: 1. Изпълнение на инженеринг (проектиране, строително-ремонтни дейности и авторски надзор) за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на обект "Многоетажна жилищна сграда в ж.к. Бузлуджа, ул. Деньо Чоканов №2, вх. А,Б,В, гр. Велико Търново"; 2. Избор на изпълнител за изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор в рамките на изпълнение на строително-монтажните работи за обект "Многоетажна жилищна сграда в ж.к. Бузлуджа, ул. Деньо Чоканов №2, вх. А,Б,В, гр. Велико Търново"; 3. Избор на изпълнител за извършване на независима експертна оценка за целите на настоящия проект. | 0.00 | 0.00 |
Изпълнение на инженеринг (проектиране, строително-ремонтни дейности и авторски надзор) за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на обект "Многоетажна жилищна сграда в ж.к. Бузлуджа, ул. Деньо Чоканов №2, вх. А, вх.Б, вх. В", гр. Велико Търново": Дейността ще бъде възложена и изпълнена чрез инженеринг, в т.ч. проектиране, строително-монтажни работи и авторски надзор. Многоетажната жилищна сграда в ж.к. Бузлуджа, ул. Деньо Чоканов №2, вх. А, вх. Б, вх. В, гр. Велико Търново е частна собственост, по данни на собствениците, сградата е построена 1984 г. Основни обемнопланировъчни и функционални показатели: Сградата, обект на предложението за изпълнение на инвестицията се състои от две осеметажни секции- вх. Б и вх. В и една седеметажна секция - вх. А. Във всяка секция са обособени: полуподземно ниво със складови помещения, жилищни етажи 7/ 6 и машинно помещение разположено над нивото на покрива. Сградата се състои от три типови секции- една ъглова (вх. А) и 2 средни (вх. Б и вх. В). Построена е по системата на безскелетна конструктивна схема на едропанелни жилищни сгради (ЕПЖС). Всички конструктивни елементи са негорими- клас на реакция на огън А1.Цялата сграда е върху частично вкопан етаж, изпълнен по смесена технология, с който са разположение складовите помещения- по 1 към всяко жилище и 2 за общи нужди, има абонатна във вх.Б и обособен в складовия етаж санитарен възел във входовете- Б и В. Във всяка секция има по една стълбищна клетка с асансьорна шахта и общо помещение за сметопровод. Вертикалната комуникация ( стълбището) във всеки вход се осъществява посредством двураменна стълба и асансьор. Покривът е плосък "студен" (двоен), а над машинното помещение е "топъл" (единичен). Подпокривното пространство е със светла височина от 90 см. Покривната хидроизолация е битумна. Водоотвеждането е вътрешно, чрез воронки и водосточни тръби. В сградата са обособени общо 60 самостоятелни обекта. Сградата е осигурена чрез използването на системата за едропанелно строителство за сеизмични райони до VIII степен. Конструкцията е проектирана за вертикални и хоризонтални (сеизмични) натоварвания и въздействия съгласно изискванията на действащите строителни норми (Правилник за строителство в земетръсни райони, 1964 г. (ПСЗР-64) за периода на проектиране. През годините на експлоатация, не са правени преустройства засягащи носещата конструкция. Сградата е с разгърната застроена площ, съгласно §. 5, т. 18 ДР от Закона за устройство на територията (ЗУТ) - 5 253,8 м2, застроеният обем е 14 578 куб.м, а отопляемият - 12772,7 куб.м. Съгласно извършеното енергийно обследване, при съществуващото състояние на сградата, същата има клас на потребление "D" и не изпълнява изискванията за енергийна ефективност. Ограждащите елементи /стени, прозорци, покрив и под/ са с висок коефициент на топлопреминаване. Ограждащите стени, дограмата и подовете са с висок коефициент на топлопреминаване. Предвижда се реализирането на топлинно изолиране на външните стени, покрива и пода, подмяната на дограмата и подмяната на осветителните тела в общите части на сградата. Установен е потенциал за намаляване на действително необходимите разходи с 60,24 %, равняващ се на 467 672,06 kWh, с екологичен еквивалент 149,6 тона спестени емисии СО2. След реализацията на инвестицията се очаква сградата да приеме клас "B" на енергопотребление. СМР ще се извърши по одобрен проект и издадено Разрешение за строеж от Община В. Търново. При строителството ще се спазват предписанията на Регионалните инспекции по околната среда и водите (РИОСВ), на Районната служба "Пожарна безопасност и защита на населението" (РСПБЗН) и всички действащи нормативни документи. | 1 132 266.67 | 0.00 |
Изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор.: Строителният надзор се изпълнява в задължителния обхват, съгласно изискванията на ЗУТ, Наредба №3 от 2003г. на МРРБ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане изискванията на Наредба от 2015 г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Република България. Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на целия процес по извършване на СМР. Контролът ще бъде осъществяван и по отношение спазването на линейния график на етапите на изпълнение на СМР. Наред с това ще се извършва точно отчитане на количествата и видовете на изпълнените СМР на обекта на интервенция, както и предварителен и текущ контрол върху съответствието на извършваните СМР на обекта и договорените за изпълнение СМР, което включва задължително ежедневно присъствие на обекта на интервенция по време на строителството на отговорните членове от екипа на избраната фирма-изпълнител. Очаква се в хода на изпълнение на дейността да се извършва отчитане, проверка и подписване на прилежащата документация чрез екипа от правоспособни квалифицирани лица от надзорния състав на изпълнителя на актовете за изпълнени СМР, с които се документират количеството, обемът и стойността на извършените видове СМР на обекта по договорени цени, съгласно сключения договор за инженеринг. В процеса на изпълнение на дейността ще бъде извършена и оценка за съответствието на проектната документация със съществените изисквания към строежите, предвид типа на процедурата за строителството чрез инженеринг. Оценката за съответствието ще бъде изготвена под формата на комплексен доклад. Комплексният доклад обхваща проверка за съответствие на проектната документация с предвижданията на подробния устройствен план; правилата и нормативите за устройство на територията; изискванията по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; изискванията за взаимна съгласуваност между частите на техническия проект; изискванията за пълнота и структурно съответствие на инженерните изчисления; изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръженията с повишена опасност, ако има такива; други специфични изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен акт, ако има такива; изискванията на влезли в сила административни актове, които са необходимо условие за разрешаване на строителството по Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие (ЗБР), Закона за културното наследство (ЗКН) или друг специален закон; изискванията за селективно разделяне на отпадъците, образувани по време на строително- монтажните работи и дейностите по разрушаване с цел осигуряване на последващото им оползотворяване. Стойността на разхода за цитираната дейност е посочена в Раздел 7 "Бюджет", съгласно указанията за допустимост на дейности и разходи по Процедурата | 27 109.61 | 0.00 |
Организация и управление на проекта, публичност и информация: Дейността цели да се осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, като се приложи единна ставка и да се координира и контролира постигането на заложените цели. Изпълнението на конкретните инвестиции в рамките на Енергийна ефективност в сграден фонд", процедура „ПОДКРЕПА ЗА УСТОЙЧИВО ЕНЕРГИЙНО ОБНОВЯВАНЕ НА ЖИЛИЩНИЯ СГРАДЕН ФОНД -ЕТАП I" по стълб „Зелена България", компонент 4 „Нисковъглеродна икономика" на Националния план за възстановяване и устойчивост на Република България ще се осъществи от Водещия партньор (ВП) и Крайния получател (КП) в партньорство, като отговорностите на всяка от страните са посочени в партньорското споразумение. Предвижда се, дейността да бъде организирана в следните етапи: 1.Определяне и назначаване на екипа: Екипът за управление на проекта ще включва ръководител, техническо лице и счетоводител, като ще бъде назначен от Водещия партньор- община Велико Търново, съгласно действащото национално законодателство. Екипът ще бъде сформиран от експерти с квалификация и професионален опит, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване и със спецификата на предвидените дейности. 2. Представя в Информационната система (ИСМ) финансово-технически отчет (ФТО) на проекта; 3. Участие в провеждане на процедурите по реда на ЗОП; 4. Вътрешен мониторинг на проекта. 5. Осигуряват аналитична счетоводна отчетност за всички разходи и извършени плащания по инвестицията, за вземанията и задълженията, съпоставима с финансовата информация, която се посочва във ФТО. 6. ВП отговаря за съхранение на документацията и разходооправдателните документи, съгласно чл. 132 от Регламент 2018/1046. Публичност и информация. Предвижда се, дейността да стартира непосредствено след подписване на ДФИНПВУ. Целта е да се информира цялата общественост за целите, ползите и резултатите от изпълнението на проекта. По време на изпълнението на проекта, обществеността ще бъде информирана за получената подкрепа, посредством: * Публикации на уеб-страница за целия период на изпълнение на проект, с кратко описание на дейностите на проекта, неговите цели, резултати, като посочва финансовата подкрепа на ЕС с цел осведомяване на масовата общественост за постигнатия напредък; Изработка, доставка и монтаж на временен билборд - 1 брой с голям размер с текстова и визуална информация съгласно, член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност" от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост (МВУ) и Условията за кандидатстване за получаване на средства за изпълнение на инвестиции от крайни получатели по МВУ. След приключване на СМР, билбордът ще бъде заменен с постоянна обяснителна табела. * Изработка, доставка и монтаж на информационна табела - 1 бр., с текстова и визуална информация съгласно, член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност" от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета за създаване на МВУ и Условията за кандидатстване за получаване на средства за изпълнение на инвестиции от крайни получатели по МВУ. * Организиране и провеждане на публични събития - общо 2 бр. Публичните събития ще бъдат анонсирани чрез публикувана на интернет-страницата на община Велико Търново информация, непосредствено преди и след събитията. Реализацията на дейностите по публичност и информация ще се възложи на изпълнители по сключени с община Велико Търново договори по реда на ЗОП, със сходен предмет на дейност. | 19 765.51 | 0.00 |
Въвеждане в експлоатация : След завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания, се предвижда изпълнителят на строителен надзор с оглед въвеждане на обектите в експлоатация да представи окончателния доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, технически паспорт, документи удостоверяващи качеството на строежа, строително разрешение /констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа, с приложени към него протоколи за успешно проведени единични изпитвания, документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти със съществените изисквания към строежите и др. | 3 857.84 | 0.00 |
Извършване на независима експертна оценка: След изпълнението на строително-монтажните работи се предвижда изготвянето на независима експертна оценка. Същата ще бъде изготвена от сертифициране енергиен одитор /лице от регистъра по чл.44, ал.1 от ЗЕЕ/. Оценката предвижда да докаже, че са внедрени предписаните мерки за енергийна ефективност за постигане на спестяванията вследствие обновяването на жилищната сграда. | 6 304.56 | 0.00 |
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN