Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 969 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Водено от общностите местно развитие (ВОМР)

Описание

Кандидат бенефициентът е собственик на хотел, с осн. код на дейност 55.10, приоритетен за настоящата процедура. Обектът е изграден по ПРСР, с Договор № 01/311/00495 от 22.06.2012 г. и отговаря и на изискването за доказан опит на кандидата по проекти и програми на ЕС. 
Предвид на обективния факт от развитието на туризма в региона и по-специално за община Гърмен, кандидатът планира да обучи в професионални умения за сектора на хотелиерството и рестораньорството, и ключови компетенции за работа с туристи, всичките 20 лица, които са на тр. договор при него. Целта е да се създаде допълнителна устойчивост за екипа през образование и мотивация в динамична среда, на принципа на Образование през целия живот и в унисон с целите на ОП РЧР и конкретно Специфична цел 3.1 на СВОМР, насочена към изпълнение на дейности за предотвратяване отпадането на лица от трудовия пазар на територията на МИГ-а. 
Професиите, които са фокус на проектните дейности са:
(1) Професия 811020 Администратор в хотелиерството, Специалност 8110201 Организация на обслужването в хотелиерството, Трета СПК.
(2) Професия 811060 Ресторантьор, Специалност 8110602 Производство и обслужване в заведенията за хранене и развлечения, Трета СПК, част от професия.
Планирано е и всичките 20 лица да преминат и обучение в три нива по английски език КК 2 - Общуване на чужд език. Необходимостта се обуслявя от увеличаващият се брой чуждестранни туристи в хотела и необходимостта с тях да се поддържа нормална комуникация.
Иновация и устойчивост на проектните дейности ще бъде осигурена чрез Самообучителна платформа за работeщи в сферата на туризма, която ще реши ключов проблем с подготовката, самочувствието и устойчивостта на кадрите на фирмата, предвид масовата тенденция от последните 20 години за отлив на млади хора в чужбина, вследствие на икономически съображения. Проблемът на по-всички работници в сектора е липсата на квалификация, езикови умения, още липсата и на други ключови умения.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ОБУЧЕНИЕ ЗА ПОВИШАВАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНАТА КВАЛИФИКАЦИЯ ИЛИ ПРИДОБИВАНЕ НА НОВА ПРОФЕСИЯ - за 19 л./ (1) Професия: Администратор в хотелиерството, Специалност 8110201 Организация на обслужването в хотелиерството, Трета СПК и (2) Професия: Ресторантьор, Специалност 8110602 Производство и обслужване в заведенията за хранене и развлечения, Трета СПК, част от професия.: По проекта бенефициентът е заложил професионално обучение на персонала попадащ в двете целеви групи на процедурата по ключпвите за него професии: Професия 811020 Администратор в хотелиерството, Специалност 8110201 Организация на обслужването в хотелиерството, Трета СПК - 960 ч. Професия 811060 Ресторантьор, Специалност 8110602 Производство и обслужване в заведенията за хранене и развлечения, Трета СПК, част от професия - 600 ч. Към момента нито едно работещо лице във фирмата, ситуирана в сектора на хотелиерския биззнес, няма професионална квалификация за това, което извършва, което затруднява обективно изпълнението на възложените задачи. Липсата на квалификация за дадена работа стои в основата текучеството на работната ръка, на размера на работната заплата, вклияе на самочувствието и мотивацията на персонала за устойчива зааетост. Конфигурация на длъжностите на персонала в предприятието на бенефициента: - готвачи - 3 лица - бармани-сервитьори - 7 лица - камериерки - 1 лице - администратори - 1 лице - снабдител / доставчик - 2 лица - масажисти - 2 лица - общ работник - 4 лица * Жени са - 10 лица , мъже - 10 лица. * Всичките заети лица са със средно и по-ниско образование. В специалността "Организация на обслужването в хотелиерството" планиране да обучим 10 лица. Толкова ще обучим и по специалността "Производство и обслужване в заведенията за хранене и развлечения". Целта ни е да намалим текучеството на персонала до минимум, като надградим с обучение по професионална квалификация наобходимите знания и умения, съответно за направленията "Туризъм" и "Ресторнтьорство", в които попадат професиите. Важно: с обученията в свете професионални направление, бенефициентът има намерение да въведе и нови форми на гъвкава заетост па персонала, с цел уплътняване на работния график - ефективно и без това да вклияе на качеството на работа. Планираните обучения за повишаване/придобиване на нова професионална квалификация, са регламентирани в Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО). Изисквания: 1./ Ще се предоставят се от лицензиран Център за професионално обучение (ЦПО), редовна форма на обучение, както изисква процедурата за обучение на заети лица в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО) . 2./ Ще води до придобиване на степен на професионална квалификация или придобиване на квалификация по част от професия, удостоверени със съответните документи съгласно чл. 38, ал. 2 и ал. 3 от ЗПОО. 3./ Ще се извършва по предварително предоставена програма, разпределена съгласно изискванията в - 600 часа (теория и практика), като планираната практика ще е в реална работна среда. 4./ Стойността ще бъде изчислена съгласно изискванията на процедурата / Общо 28 125 лв. за двете обучения - БЮДЖЕТЕН РЕД - 1.1 - Професия 811020 Администратор в хотелиерството, Трета СПК - 960 ч. (10 л. х 1800 лв. = 18 000 лв.) - Професия 811060 Ресторантьор, Трета СПК, част от професия - 600 ч. (9 л. х 1125 лв. - 10 125 лв.) * В сумата се включва стойността на: учебници, учебни помагала, консумативи и материали за провеждане на теоритичните и практически занятия, още застраховка на всеки обучаем, цена за наем на зала и режийни разходи, в унисон със спецификата на работните места. 5./ Всяко обучение ще завършва с документ удостоверяващ неговата успешност - Удостоверение за завършено обучение. 28 125.00 30 937.50
ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ОБУЧЕНИЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА КЛЮЧОВИ КОМПЕТЕНТНОСТИ - за 20 л.;: Провеждане на обучение по КК 2 „Общуване на чужди езици – английски език“ за 20 лица - в 300 учебни часа, за 3 нива Английски език, които ще позволяват самостоятелно, професионално ползване на езика от обучаемите в тяхната работа. Часовете за езикова подготовка ще са разпределени в 3 нива, всяко от които по 100 часа. Обучението ще завърши с писмен изпит – тест. Лицата от целевите групи, ще придобият Удостоверение за ключова компетентност, съобразно образеца на ПМС 280/2015. Целта на тази дейност е да обезпечи необходимите професионални знания и умения, както и компетентности на лицата от целевата група, така че да гарантират конкурентоспособността и утройчивост на заетостта във фирмата през подобряване на предоставяното качество на туристическата услуга. Ще бъде извършено по предварителен график на място в предприятието от ЦПО - Външен доставчик. Предвиденото обучение съответства на нуждите на работодателя и е в съответствие със задълженията на обучаващите се и изискванията към техните компетентности. Обучението по КК 2 ще бъде извършено от организация с опит в предостявянето наподобни обучения. На успешно завършитлите ще бъдат издадени Сертификати за придобитите нови знания и умения. Преди обучението всички лица ще бъдат тествани, зада бъде установено нивото им на познания в съответната област, с цел в програмата да сепредвидят модули, които ще бъдат полезни наистиназалицата и ще им помаагат в бъдещите процеси на самообучение в дигиталнасреда, коетопредвижда да внедри работодателятс проекта. Обучението по КК 2 ще повиши качеството на труда и мотивацията на работещите във фирмата, като им помогне да общуват по-лесно с гостите на хотела. Фокусът на обученията, които планираме за целевите рупи по процедурата е съсредоточен върху: • изграждане на умения за социализация; • изграждане на ключови умения за работа и адаптация; 1. Хорариум на обучението - 300 учебни часова х 5 часа на ден за времео от 3 м., всеки от които с продължителност 45 минути. 2. Брой на обучаваните лица - 20 л. ; 3. Документ, доказващ завършеното обучение - удостоверение. 4. Стойност на обучението, съгласно Условията за кандидатстване - 14 000 лв. Придобиването на езикови знания и умения по английски език ще помогне на обучаемите да: - изградят умения за ефективно ползване на английски език с оглед практическите нужди в процеса на комуникация с различни мултинационални работодатели - представители на чуждестранни фирми; - формират солидна база на речевите умения, езиковата компетентност и навици за по-нататъшно усъвършенстване на английския език по посока на творческото прилагане на знанията; - развият усет към особеностите на езиковата система на английския език; -допълват другите области на познанието, чрез развитие на умения от общ характер – анализ, синтез, асоциативно мислене, логическа връзка, дедукция и др.; - изградят поведенчески стратегии за свободно общуване в житейски ситуации, свързани с техните интереси и потребности; -усвоят английския език до степен, позволяваща им да го ползват като средство за усвояване на нова информация; -изградят положително отношение към изучаването на английски език, както и да разбират културата и цивилизацията на другите народи. Курсът ще даде възможност на всеки обучаем да: - разбира сравнително дълга лекция или слово; - чете статии по съвременни теми; - общува с известна непринуденост и лекота; - се изразява ясно и подробно по широк кръг от теми; - пише ясни и подробни текстове по широк кръг от теми. Етапи на изпълние: 1./ Предоставяне на подробна учебна програма и учебен график от ЦПО-то изпълнител , с не по-малко от посочените в описанието на дейността учебни часове. 2./ Провеждане на обучението по Учебната програма. 3./ Валидиране на придобитите знания и умения. *Владеенето на чужд език в условията на отворен регионален и европейски пазар е ключ за успешен, жизнен и развиващ се бизнес. В този смисъл, компетентността е инвестиция в устойчивостта и перспективността на човешкия капитал. 14 000.00 15 400.00
ОСИГУРЯВАНЕ НА ДОСТЪП ДО ИНОВАТИВНИ ФОРМИ ЗА УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ, РАЗРАБОТВАНЕТО И ВНЕДРЯВАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА ОБУЧЕНИЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА ОБУЧИТЕЛНИ МЕТОДИ И ПРОГРАМИ, ОСНОВАНИ НА ПРАКТИКАТА, ЗА ПОВИШАВАНЕ ЗНАНИЯТА, УМЕНИЯТА И КОМПЕТЕНЦИИТЕ НА ЗАЕТИ ЛИЦА / Иновативна онлайн мотивационна и образователна вътрешнофирмена система - образователна уебплатформа за фасилитиране на умения и самообучение.: Иновативна онлайн мотивационна и образователна вътрешно фирмена система - образователна уебплатформа за фасилитиране на умения в сектора на туризма и ресторантьорството, с полезно и информативно съдържание чиято цел е да подпомага постоянно и ефективно работещите във фирмата в организацията на гъвкаво работно време и място. Ще предоставя и споделя добри европейски практики за туристическите поддейности и услуги с идеята туристическия микс да става по-гъвкав и ефективен. Платформата ще използва като инструменти за атрактивна визуализация на информацията - линкбилдинг (вградени линковве в текстовите модули и методики водещи към библиотека от известни знания, понятия, базова информация), видеотеми, интерактивни презентации. С помощта на образователната платформа, която ще бъде създадена, бенефициентът ще обучи служителите си попадащи и в целевите групи, които са 20 на брой, в гъвкави умения за работа, което от своя страна ще доведе до по-високо самоувствие на пресонала, че могат да изпълняват правилно задълженията си, да имат по-висока мотивация и по-висока ефективна заетост. В устойчивост, в края на проекта, несъмнено ще имаме и по-високо качество на предлагания туристически продукт. С помощта на образователната платформа, която ще бъде създадена, бенефициентът ще обучи служителите си, които попадат в целевите групи - 20 на брой, в гъвкави умения на работното място. В устойчив в края на проекта несъмнено ще имаме и високо качество на предлаганите туристически продукти. Важно е да се отбележи, че в региона има над 80 къщи за гости, около 30 малки хотели и 10 по-големи, и туризмът е водещ отрасъл на икономиката и региона. Много от туристическите обекти за настаняване са именно в община Гърмен, където са съсредоточени и много минерални извори. 63% от заетите лица в региона работят именно в сектора на туризма. Голяма част от тях нямат необходимото образование и опит за заемане на съответните работни позиции. Затова образователната платформа, която искаме да създадем, е изключителна важна и нужна стъпка към промяна на средата и сегашната конюнктура. Дейността по създаване на Системата включва: а) създаване на инструменти и платформи за електронно фирмено обучение; - създаване на до 3 основни информационни страници с кратко резюме на съдържанието и контактната форма; - създаване на електронно съдържание, представено по визуално атрактивен начин; - въвеждане на система за самообслужване, което се отнася до Н на брой различни модули, в зависимост от броя на услугите, които ще се прилагат първоначално за нуждите на проекта; - създаване на тестова оценка след всяко успешно приключен модул; - използване на гъвкав софтуер, придобити при надвишаване на размера и размера на модула за обучение от страна на бенефициента при нужда, след разработването на ново съдържание и полезна информация. б) въвеждане на система за самообучение: - чрез интуитивен софтуер; - индивидуакни входове за достъп - възможност за индивидуална оценка в) тестване и финални настройки на платформата. - демонстрация на групата от служители и обучаващи се служители да ползват уебсайтове. - проверяват се демонстрационни тестове в реална среда с пилотни модули, които са избрани от представителите на целевите групи. - валидиране на знания по пилотни модули. Дейност 3 съответства на установените нужди на работодателя от повишаване на квалификацията на служителите във връзка с дейността и надграждането на знания и умения за гъвкава заетост. Модулите, които ще се въведат, представляват по своята същност нови възможности за гъвкава заетост. Става въпрос за неформално образование и знания за озеленяване, градинарство, почистване на басейни и др. Успешното завършване на обучението по всеки модул, ще бъде финализирано със сертификат и ще води до възможност за увеличаване на. възнаграждение. 29 187.44 32 106.18

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.