Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Водено от общностите местно развитие (ВОМР)

Описание

Основната цел на проекта е повишаване предприемаческите компетентности, знания и умения и подкрепа за стартиране на реален и жизнеспособен бизнес на представителите на целевите групи - безработни или заети лица от територията на МИГ, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност, в т.ч. младежи до 29 г, жени, хора с увреждания, хора в активна трудова възраст. 
Основни дейности:
Осъществяне на кампания за популяризиране и насърчаване на стартирането и развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество сред целевите групи на територията на МИГ с информирани 60 лица от целевите групи.
Провеждане на обучения за придобиване на предприемачески, управленски и бизнес умения на 3 групи, общо 15 лица и предоставяне на консултации за развитие на бизнес на общо 25 лица от целевите групи на територията на МИГ.
Обученията са по изпитана в практиката иновативна методика за придобиване на знания и практически умения за започване на бизнес, водени от квалифицирани обучители с 15+години опит в предприемачеството. Консултирането за стартиране на бизнес се базира на индивидуален подход, съвместни конкретни стъпки в разработването на бизнес идеята и прецизно бизнес планиране, както и търсене на най-подходящи възможности за финансиране.
Очаквани резултати:
Информирани мин. 100 представители на целевите групи, институции и организации, работещи в тяхна подкрепа и местните общности за ползите от реализирането на проекта
60 лица включени във форуми за популяризиране и насърчаване на стартирането и развитието на предприемачество с интерес за самостоятелна стопанска дейност, от които да се изберат 15 с най-голям потенциал и мотивация за самонаемане и собствен бизнес.
Обучени 15 лица с придобити знания и умения за стартиране и управление на успешен бизнес, от тях 93% успешно завършили 
Предоставени 500 консултантски часа, включително и за практическа подкрепа за регистриране на бизнес.
2 лица от консултираните в самостоятелна заетост при напускане на операцията.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Кампания за популяризиране и насърчаване на стартирането и развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: През първия месец от стартирането на проекта екипът ще направи подготовка за стартирането на дейност 1. С цел достигане директно до целевите групи, безработни или заети лица от територията на МИГ – Гоце Делчев – Гърмен – Хаджидимово, желаещи да започнат свой бизнес, ще се организира кампания за популяризиране и насърчаване на стартирането и развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. Това ще даде възможност да се информират и мотивират повече хора от целевата група, за да се включат в проекта, да получат необходимите знания и умения и подкрепа да стартират бизнес. Кампанията ще се осъществи на територията на общините Гоце Делчев, Гърмен и Хаджидимово. 1 експерт с опит ще работи с целевите групи и заинтересованите страни, извършвайки следните планирани действия: - Срещи с представители на Бюрата по труда за идентифициране на безработни с потенциал; срещи с организации на хора с увреждания за търсене на потенциални предприемачи сред тази целева група; срещи със социални институции за търсене на хора в риск от социално изключване, но с интерес към заетост. - Разработване на анкетна карта, в която потенциалните бенефициенти да заявят желанието си за включване в следващите дейности – обучения и консултации. Освен персоналната информация, в анкетната карта ще бъдат включени въпроси, които да ориентират до каква степен желаещите са мотивирани да бъдат самонаети, да споделят на кратко, ако имат идея и на кои специфични свои знания и умения разчитат да бъдат в основата на разработване на техни продукти и/или услуги, и др. - Форуми за популяризиране и насърчаване на стартирането и развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. Събитията ще бъдат разделени на панели –1. Популяризиране и 2. Насърчаване. Панел 1: Популяризиране - В първият панел ще се включат представители на целевите групи и институции, работещи с тях за представяне на възможностите за предприемачество и заетост, които предоставя интерактивното обучение и подкрепата за разработване на бизнес идеята, бизнес планирането и реализиране на бизнес. Присъстващите ще се запознаят с програмата за обучение, фазите на процеса и конкретни стъпки на подкрепата, ще разберат ползите от включване в обученията по предприемачество, какви знания и умения ще придобият, в каква времева рамка и къде ще се провеждат. Панел 2: Насърчаване - ще участват идентифицирани потенциални предприемачи от целевите групи, с желание да стартират бизнес, препоръчително с някакви идеи, дори и в доста първоначален вид. Ще се проведат дискусии за нагласата, мотивацията на участниците за стартиране на собствена стопанска дейност, ще се обсъдят факторите, които спомагат за успеха на даден бизнес. Чрез прилагане на интерактивни методи за мотивиране ще се представят предимствата да си самонает и как самонаетото лице може да се развива. Ще се обърне специално внимание на инициативи, осъществявани от уязвими, малцинствени и социално слаби групи от населението и други групи в неравностойно положение и бизнес, ориентиран към внедряване на иновации. Ще бъдат представени добри практики за самонаемане от България и Европейския съюз, които са започнали или са се развили с подкрепата на европейските фондове и алтернативни източници на финансиране. Ще се споделят практики от дългогодишния опит на БИ-ГД в инкубиране, подпомагане на бизнес инициативи и реализирани проекти. Предвижда се на територията на МИГ да се проведат 4 форума в рамките на кампанията. 0.00 12 894.40
Предоставяне на обучения за придобиване на предприемачески, управленски и бизнес умения: Подбраните 15 лица ще бъдат включени в обучение за придобиване на предприемачески, управленски и бизнес умения. То ще се реализира на територията на МИГ в 3 групи , с мин. 5, макс. 10 участници, като формирането на групите ще е съобразено с индивидуалните характеристики на обучаемите, предишния им опит и мотивацията за развитие на собствен бизнес. Всяко обучение се води от 2 обучители - експерти на БИ-ГД, с подходяща квалификация и богат професионален опит и доказана резултатност. Обученията са интензивни и интерактивни, с фокус върху обучаемите, с продължителност 60 лекторски часа. Приключват с финален тест (+ 2 часа). Изготвя се индивидуален план за действие на всеки участник, според възможностите, готовността и нуждите му за стартиране на бизнес, който се актуализира в хода на работа с лицето, ако настъпят промени.Учебната програма се базира на нуждите на целевите групи, обратната връзка от предходни обучения, опита на БИ-ГД в европейски проекти в подкрепа на предприемачеството и добри практики. Основни модули: 1.Вие като предприемач - Индивидуален одит, самооценка и оценка заедно с обучителя на индивид. нагласи, качества, умения и опит на обучаемите, съвместно набелязване най-важните качества на предприемача, преценка на силни и слаби страни и планиране конкретни стъпки за развитие; специфики при жени предприемачи и нужна подкрепа. 6 часа 2. Бизнес идея – генериране и разработване на идеи, базира се на модела 3В (отговор на 3 основни въпроса: какво продават- продукт/услуга, на кого продават /клиенти, на каква цена). Обхваща анализ на конкуренцията и SWOT, на конкуретните предимства, търсене на пазарна ниша и неоползотворен потенциал, реално осъзнаване кои са клиентите, защо точно те ще купят продукта/услугата и колко са готови да платят,как се позиционират спрямо конкуренцията. Разглеждат се и оценяват няколко бизнес идеи на обучаемите и се селектират най-подходящите, съобразени с качествата им, потенциала за развитие на бизнес и рисковете. 12 часа 3.Бизнес планиране, пазарни проучвания и маркетинг и маркетингов план – осн. раздели на бизнес плана, какво ще се прави, как ще се направи, в какви срокове и с какви ресурси, пазарни проучвания и маркетинг: таргетиране -клиенти и реализация -как да ги намерим, маркетингова стратегия и продажбени техники, ефективна реклама, използване на социални медии, възможностите на е-търговията. 8 часа–БП и 4 часа –МП. 4.Форми на търговска дейност– самонаемане, ЕТ, ООД, ЕООД, АД –предимства и недостатъци, изисквания за регистрация и правни аспекти-3 часа 5. Управление на бизнеса. Персонал, правни отговорности и застраховка –успешно управление и лидерство, екип за осъществяване на бизнес идеята, как да се изгради и развият нужните качества, разпределяне на отговорности, нужда от застраховка -3 часа 6. Капитал и видове източници – с какви средства ще стартират, какви източници ще ползват, възможности за финансиране, кои организации и институции подкрепят и финансират стартиращи бизнеси, финансови инструменти, европейски и национални програми, кредити, crowd funding. 3 часа 7. Финансово планиране. Финансиране на идеята – първоначални разходи, необходими за стартиране на дейност, видове разходи, очаквани приходи, кеш флоу. 3 часа. 8.Стартиране на бизнеса –конкретни стъпки за стартиране на бизнес. Как ще проработи бизнес идеята, реални примери и споделяне на личен опит. Индивидуално планиране от всеки обучаем. 12 часа Допълнителни модули: 1. Иновативна бизнес идея–какво е иновация, видове, примери на иновативни идеи и предприятия в България и ЕС. Иновативни предприемачи - 2 часа. 2.Социално предприемачество – какво е социално предприемачество, характеристики, ползи за предприемача и общността, успешни социални предприемачи 2 часа. 3. Нисковъглеродна и ресурсна икономика, съобразена с опазване на околната среда и климатични промени-как да се печели с природосъобразен бизнес, добри практики от България и ЕС. 2 часа. Успешното приключване на обучението се удостоверява със Сертификат. 0.00 23 158.88
Предоставяне на специализирани консултантски услуги по въпроси, свързани с развитието на бизнеса: Тази трета дейност надгражда получените знания и умения от обучението в дейност 2. Участниците, преминали успешно дейност 2, както и други желаещи да развият собствен бизнес, които имат достатъчно знания и могат да продължат директно във фазата на консултациите, ще бъдат включени в тази дейност. Те ще получат висококачествена експертна помощ в рамките на до 20 часа за всяко лице за разработване на техните бизнес идеи, съобразени с индивидуалните им умения и желания. Това включва преценка жизнеспособността на бизнес идеите и кандидат - предприемачите, правни и финансови консултации, консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др., и подготовка на бизнес планове от лицата; консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти реализирани със средства от ОП РЧР; подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ; счетоводни практики; управление на човешките ресурси. Естеството на консултациите и времето ще се определят спрямо нуждите на желаещите да започнат самостоятелна стопанска дейност лица, като ще протичат в групова и/или индивидулана форма в рамките на 3 месеца от стартиране на подкрепата по тази дейност за всяко от лицата. За всяко от лицата, включени в дейността ще се съставя /актуализира индивидуален план за необходимата последваща подкрепа. Консултантите на БИ-ГД са с над 15-годишен опит в бизнес консултирането, бизнес планирането и менторство и прилагат своя методика, която спазва основни принципи като: „Стриктно спазвайте конфиденциалността консултант-консултиран. Слушайте активно бизнес идеята. Не отхвърляйте идея, защото Ви се струва глупава, непълна или неоригинална! Задавайте отворени въпроси, които позволяват на предприемача да разсъждава върху идеята си. Не предлагайте Ваши идеи на предприемачите, а предложения как може по-нататък да тества и да подобри бизнес идеята си. Бизнес идеята е като жив организъм, тя ще се променя и адаптира по време на консултациите докато се стартира реален бизнес, а и след това.“ Това ще допринесе за качеството на предоставените консултантски услуги на целевата група. 0.00 10 271.60

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.