Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Водено от общностите местно развитие (ВОМР)

Описание

Проектът за техническа помощ включва осигуряване на финансов ресурс за изпълнението на дейности по програмиране/идентифициране, подготовка, управление, наблюдение и контрол на изпълнението на проектите / операциите по ОПТТИ, а именно: 
Дейност 1. Осигуряване на финансовия ресурс при спазване на разпоредбите на националното законодателство в сферата на заплащането на труда за служителите на дирекция СРИП, в т.ч. месечно възнаграждение и социални и здравни осигурителни вноски съгласно разпоредбите на Кодекса на труда; настаняване и командировъчни; подготовка, организиране и провеждане на специализирани обучения .
Дейност 2.  Подобряване на материално-техническата база, включително наем, лизинг, покупка и застраховане на оборудване, необходимо на служителите на Дирекция СРИП , в т.ч. доставка на ново компютърно и периферно оборудване, сървърна конфигурация, комуникационно и друго електронно оборудване, консумативи, както и закупуването на лицензи за специализирани софтуерни продукти;  доставка на канцеларски материали и консумативи.
Дейност 3. Необходимост от обновяване и реорганизация на работни офис площи на 5-ти етаж на администартиванта сграда на бул. „Кн. Мария Луиза“ № 110. 
Реализацията на дейноста ще осигури благоприятни и здравословни условия на труд, включително архитектурно оформяне на помещенията съобразно нуждите на дирекция СРИП и покупка на работно оборудване, необходимо на служителите. 
Разходите за осигуряване на финансов ресурс, необходим за изпълнението на дейностите са допустими и съответстват на изискванията на  ПМС №189/28.07.2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите, съфинансирани от ЕСИФ, за програмен период 2014-2020 г., (отменящо  ПМС №119/20.05.2014 г.) и на разпоредбите на Регламент 1303/2013, Регламент 1304/2013, Регламент 966/2012 и приложимото национално законодателство за финансовата рамка 2014-2020. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Осигуряване на финансов ресурс при спазване на разпоредбите на националното законодателство в сферата на заплащането на труда за лицата, отговорни за програмиране /идентифициране, подготовка, финансова отчетност, управление и контрол, както и наблюдение и контрол на изпълнението на проектите/операциите по ОПТТИ.: Дейността включва поддейност 1.1 Месечно възнаграждение и социални и здравни осигурителни вноски съгласно разпоредбите на Кодекса на труда, на служителите на Дирекция СРИП. Чрез нея се гарантира осигуряване на месечното възнаграждение, допълнителното заплащане и осигурителните вноски, съгласно Кодекса на труда на служителите на дирекция СРИП. Конкретните размери на възнагражденията за служителите са определени на база действащата към момента на разработване на проекта нормативна база и по-конкретно Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация. Чрез осигуряване на финансов ресурс за възнаграждение на служителите от дирекция СРИП към НКЖИ, съобразен с изискванията за максимални основни месечни възнаграждения в действащата нормативна база, в момента на разработване на проекта и съпоставен с изискванията за длъжност, подробно разписани в Наредбата за прилагане на класификатора на длъжностите в администрацията, предприятието ще успее да отговори на необходимостта от адекватно мотивиране на административния капацитет за продължителен период без риск от влияние на външни фактори. Възнагражденията включват основно месечно възнаграждение, възнаграждения съгласно разпоредбите на Кодекса на труда, социални и здравни осигуровки, дължими от работодател, начислени върху изплатените възнаграждения за служителите в дирекция СРИП и в съответствие с разпоредбите на чл. 7, ал. 1, т. 3 от Постановление № 189 от 2014 г. на Министерски съвет за определяне на допустимост на разходите по ОПТТИ, съфинансирани от ЕСИФ за програмен период 2014 – 2020 г. и т. 10.29. от Насоките за кандидатстване по ОПТТИ. Дейността включва разходите за възнаграждения е доплащания към възнагражденията само за реално отработено време на служителите само за дейности по подготовка, управление, мониторинг, оценка, информация и контрол на проектите, изпълнявани по ОПТТТИ. Поддейност 1.2. Настаняване и командировъчни за служителите на дирекция СРИП. Представлява осигуряване на необходимият финансов ресурс за осигуряване на средствата за настаняване и командировъчни за служителите на дирекция СРИП при извършване на дейности като проверки на място и пътувания в чужбина във връзка с управлението на дейностите по програмата са съобразени със законовите разпоредби в Република България и по-специално с Наредбата за командировки в страната и чужбина и в съответствие с разпоредбите на чл. 31, ал. 3 от Постановление № 189 от 2014 г. на Министерски съвет за определяне на допустимост на разходите по ОПТТИ, съфинансирани от ЕСИФ за програмен период 2014 – 2020 г. Поддейност 1.3. Подготовка, организиране и провеждане на специализирани обучения на служителите на дирекция СРИП и други служители от НКЖИ, пряко ангажирани с изпълнението на дейностите по ОПТТИ, в това число разходи за наем на зали и оборудване, такси за лектори, такси за участие в обучения на служителите, подготовка и копиране на материали и др. съобразно конкретното обучение. Едни от основните процеси, съпътстващи подготовката, управлението, изпълнението и отчитането на проектите, финансирани със средства на Европейския съюз са рационалното използване на интелектуалния капацитет и управлението на знанията. Те изискват непрестанно задълбочаване и осъвременяване на знанията и уменията на служителите, съобразено с най-новите достижения в съответната област на приложение. Дейността предвижда изпълнение на изготвена детайлна програма за провеждането на сертифициращи и специализирани обучения за служителите на дирекция СРИП. Целевата група, обект на изготвената програма за обучения е представена в приложения Доклад за нуждите от обучения. 7 295 547.10 7 630 929.79
Подобряване на материално-техническата база, включително лизинг, покупка и застраховане на оборудване, необходимо на служителите на Дирекция СРИП за извършване на дейностите по програмиране/идентифициране, подготовка, управление, наблюдение и контрол на изпълнението на проектите / операциите по ОПТТИ.: Поддейност 2.1. Доставка на ново компютърно, периферно, комуникационно и др. електронно оборудване, сървърна конфигурация, консумативи и закупуване на лицензи за специализирани софтуерни продукти. Включва доставка на 46 PC конфигурации All In One с операционна система Windows за работа в домейн и офис пакет MS Office и UPS. Към момента не всеки служител в дирекцията има персонален компютър, а съществуващите са физически и софтуерно остарели и не могат да бъдат използвани за внедряването на моделите от СПУР. 16 бр. преносими компютри, които са за изпълнение на дейности извън работното място на ръководните служители и служителите от отдел Мониторинг при срещи, посещения на място, проверки и презентации. Те ще разполагат допълнително с презентационни програми, програми за управление на съответните проекти, които се наблюдават, за да се следят графиците, специализиран софтуер за проектиране и др. 4 бр. цветни лазерни многофункционални устройства с формат А3, такива с формат А4 и 2 бр. цветни лазерни устройства с допълнителни комплекти тонер касети за всяко от устройствата, за непрекъсваем цикъл на работа за принтиране, сканиране и вкарване в деловодната система на графици, скици, чертежи, схеми и др. документи, свързани с подготовката и/или изпълнението на проектите и техния контрол за физическо и финансово управление. 1 бр. цифров фотоапарат, окомплектован с допълнително оборудване за работа и 1 бр. дрон и аксесоарите му за работа, за отразяването на различни медийни събития и за изпълнение на мониторингови, контролни и други задачи, свързани с проектите по ОПТТИ. 1 бр. мултимедиен проектор с екран и 1 бр. телевизор, за привеждане качеството на работа към европейските нива и достигане на заложените високи критерии за информация и публичност на проектите. Необходими са за регулярните пресконференции, за презентации на срещи, Технически съвети и др. мероприятия, свързани с широкото отразяване на дейностите по изпълнение на проектите, финансирани от ЕС. Дисков масив, 1 бр. сървърен комплекс за бекъп със сървър, дисков масив, UPS и операционна система, монтирани в сървърен шкаф, необходими за запазване архива на проектите по ОПТ и очакваните нови обеми документи за ОПТТИ. Използвания в момента сървър ще се обнови с 6 бр. твърди дискове тип SAS и 2 бр. оперативна сървърна памет. Оборудване за дейностите по публичност и за изпълнение на текущите задължения за контрол на физическото и финансово изпълнение на проектите - 2 бр. диктофони; 20 бр. разклонители; 50 бр. флаш памети; 1 бр. хенд скенер; 1 бр. шредер; 1 бр. машина за подвързване; 1 бр. машина за ламиниране А3. Програмни продукти VISUM - следене на трафика, Prezi - презентационен софтуер, Photo shop, Sony Vegas - за последващата обработката на фотографски изображения и заснети видео филми, лицензии за MS Project и антивирусни програми. Необходими са за дейностите по публичност и проверка за достоверност на прогнозите за трафика от предварителните проучвания по всеки от проектите, както и при изготвяне на програмите за развитие на инвестиционната дейност в НКЖИ, която се очаква да се финансира със средства от ЕС. Поддейност 2.2. Доставка на материали и консумативи. Включва регулярни доставки по предварителни заявки на всички необходими канцеларски материали и консумативи за периферната техника. Обезпечаване на нуждите на служителите в ежедневното изпълнение на възложените им задачи. 521 643.80 677 391.71
Необходимост от обновяване и реорганизация на работни офис площи на 5-ти етаж на администартиванта сграда на бул. „Кн. Мария Луиза“ № 110. : Поддейност 3.1. Изготвяне на Технически проект за извършване на обновяване и реорганизация и обзавеждане на 5-ти етаж от административна сграда находяща се на бул. „Кн. Мария Луиза“ № 110. Проектът включва разработки по части – Архитектурно-строителна, Електрическа, ОВиК, ВиК и Обзавеждане. - Дейността сама по себе си представлява възлагане на изпълнител, изготвянето на технически проект за реновиране и обзавеждане на 5-ти етаж от административна сграда на бул. „Кн. Мария Луиза“ № 110. Чрез разработването на технически проект ще се осигури професионално решение на съществуващите функционални проблеми на етажа. Проектът следва да представи предложение за обособяване на работни офиси за служителите на дирекция СРИП, с ефективно разпределение на пространството, осигуряващо предпоставки за по-високо качество на извършваните административни дейности, изпълнявани от дирекцията. Изготвеният технически проект ще се превърне в основна част от техническите спецификации, необходими за възлагането и изпълнението на поддейност 3.2. и поддейност 3.3. Поддейност 3.2. Извършване на СМР за изпълнение на дейностите по обновяване и реорганизация, съгласно изготвения Технически проект за 5-ти етаж от административна сграда находяща се на бул. „Кн. Мария Луиза“ № 110. - Дейността по извършването на СМР на 5-ти етаж от административната сграда на бул. „Кн. Мария Луиза“ № 110, съгласно разработен технически проект, ще осигури професионално решение на съществуващите функционални проблеми на етажа. Дейността предвижда осигуряването, чрез изпълнение на строително-монтажни работи, на нормална работна среда за служителите, възможност за провеждане на срещи, заседания, презентации, одити, семинари и други, касаещи дейности по ОПТТИ. Поддейност 3.3. Доставка и монтаж на офис мебелировка - Изпълнение на разработения технически проект, в частта му „Обзавеждане“. Предвижда доставка и монтаж офис мебелировка по одобрено от Възложителя предложения от избрания Изпълнител. 129 457.64 202 065.32
Осигуряване на информация и публичност: НКЖИ, като Бенефициент е длъжна да предвиди и изпълни релевантни спрямо проекта мерки за информация и публичност за проекти, финансирани по приоритетна ос V „Техническа помощ” на ОПТТИ. Основна цел при изпълнението на заложените комуникационни дейности е постигането на висока степен на информираност на широката общественост и по-ефективна комуникация с медиите, неправителствените и гражданските организации. Това от своя страна ще спомогне за успешното представяне и изпълнение на ОПТТИ и ще гарантира прозрачността при управлението на предоставените от ЕС средства. В обхвата на дейността са включени дейности за осъществяване на мерките за информация и публичност, които включват изработката и разпространението на информационни рекламни брандирани материали, изработка и поставяне на постоянни обяснителни табели и брандиране и поставяне на информационни стикери. Спазвайки принципите на добрите практики в областта на връзките с обществеността са планирани дейности по изготвянето и поддържането на електронен сайт с информация за проекта, изработка и поставяне на една постоянна обяснителна табела и брандиране и поставяне на информационни стикери. Конкретните планирани мерки са както следва: 1. Създаване на отделна секция в корпоративния сайт на ДП НКЖИ, където периодично ще се публикува актуална информация за проекта и дейността на дирекция СРИП 2. Организиране на информационни дни два пъти годишно за представяне дейностите на СРИП пред останалите структурни звена на НКЖИ при отворени врати. 3. Всяка закупена техника по проекта и други материални обекти, ще бъдат брандирани, като върху повърхността на оборудването, на видно място ще бъдат поставени стикери, съдържащи логото на ЕС, слогана на ОПТТИ, както и ще бъде позован ЕФРР. Мярката се прилага за всички 263 броя оборудване, два броя високопроходими автомобили и др. 4. Предвидени са дейности по изработка и поставяне на видно място, достъпно за широката общественост на постоянни обяснителни табели на 5-ти етаж и на входа на административната сграда на ЦУ на НКЖИ. 5. Предвидени са дейности по изработка и разпространение на информационни рекламни и брандирани материали, с цел повишаване на прозрачността и степента на информираност на широката общественост, както и подчертаване ролята на Общността за изпълнението на проекта. 6. Върху повърхността на доставената и монтирана офис мебелировка ще бъдат поставени информационни стикери, съдържащи логото на ЕС, слогана на ОПТТИ, както и ще бъде позован Европейския фонд за регионално развитие. Предвидените дейности ще подпомогнат НКЖИ да популяризира изпълнението на проектите сред целевите си групи и да повиши общественото доверие към тяхната реализация. При оформлението на всички документи Изпълнителите трябва да спазват и изпълняват изискванията по отношение на информацията и публичността, заложени в глава ІІ, чл. 3, чл. 4 и чл. 5 на Регламент (ЕО) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 година относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд. Целта на заложените комуникационни дейности е да се предостави в максимално достъпен вид релевантната информация за този проект и неговите цели. Изработването, а впоследствие и разпространението на материалите ще допринесе за прозрачността, ще повиши степента на информираност на широката общественост, свързани с изпълнението на дейностите по настоящия проект. Определянето на необходимите средства за изпълнение на дейностите по информация и публичност е базирано като е отчетен разходът за изпълнение подобни договори през предходния период и опита на НКЖИ, като са взети предвид спецификата на проекта и аналогичните разходи по съответната ос "Техническа помощ". 14 000.00 14 000.00
Предоставяне на специфични експертизи.: Дейността предвижда осигуряване на необходимия финансов ресурс за обезпечаване на разходите, свързани с изготвяне на специфични експертизи. Предвижда се да се възлагат без да се ограничават - изготвяне на становища относно допустимостта за реализация на изготвени инфраструктурни проекти и тяхното съответствие с техническите изисквания за железопътната инфраструктура; правни консултации по възникнали юридически въпроси, свързани с управлението на договорите, изпълнявани от дирекция СРИП, както и при подготовката на документации за възлагане на обществени поръчки и оценка на тяхната законосъобразност; изготвяне на технически експертизи, тестове, оценки и документи и други, които са извън компетенциите и правомощията на дирекция СРИП. Предвижда се и възлагането на изготвянето на технически експертизи, тестове, оценки, становища, анализи от външни експерти - физически и юридически лица с тясна специализация извън компетенцията на НКЖИ. С оглед приключването на ОПТ 2007-2013 г. в обхвата на тази дейност е предвидено възлагане на ОП за изготвяне на актуализирани финансови анализи за трите големи железопътни проекта на НКЖИ. Структурата на дирекция СРИП и нейните функции са съобразени с устройството и дейността на НКЖИ, което не позволява дирекцията да разполага с пълния административен капацитет, необходим за осигуряването на всички аспекти при протичането на пълния жизнен цикъл на един железопътен проект. НКЖИ като единствената институция, отговорна за железопътната инфраструктура на страната, разполага с широка гама необходимите експерти, които ще подпомагат при необходимост дирекция СРИП, но опитът от предишни проекти показва, че има и строго специализирани експертизи, които не могат да бъдат предвидени , преди развитието на един проект. Начинът на заплащането на труда при ползването на външни експерти - физически и юридически лица е чрез граждански договори/договори за услуги. За възлагането на експерти от други поделения на НКЖИ, извън Дирекция СРИП , начинът на заплащане е чрез заповед за възлагане от Ген. директор/граждански договор за изпълнение на трудови функции извън тези по длъжностна характеристика за основния трудов договор. 148 560.00 195 248.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.