Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Водено от общностите местно развитие (ВОМР)

Описание

Дейностите, предвидени за изпълнение в проектното предложение са както следва:
- Доставка на мобилни автоматични станции със специализирана апаратура за изследване на атмосферния въздух;
- Доставка на хардуер (сървърно и комуникационно оборудване), приложен и системен софтуер,  необходими за обновяване и надграждане на Националната система за мониторинг на качеството на атмосферния въздух в реално време (НСМКАВ);
- Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки.
 Очакваните резултати от изпълнението на дейностите по процедурата са:
- Принос за изпълнение на Решение 2011/850/ЕС за осигуряване на данни за качество на атмосферния въздух за ежегодното докладване (на проверени и валидирани данни) и навременни данни (на всеки час) и по-конкретно:
- Подобряване на мониторинга на КАВ на национално ниво;
- Принос за изпълнение на Решение 2011/850/ЕС за осигуряване на данни за качество на атмосферния въздух за ежегодното докладване и навременни данни;
- Повишаване на обществената осведоменост по отношение на качество на атмосферния въздух;
- Принос към изпълнение ангажиментите на страната в сектора и постигане на цели, произтичащи от европейското и национално законодателство;
- Модернизация и надграждане на Националната система за наблюдение на качеството на атмосферния въздух в реално време в изпълнение на изискванията на Директива 2008/50/ЕО  за предоставяне на данни за качество на атмосферния въздух в реално време чрез  НСМКАВ и Информационната система за докладване на данни за качество на атмосферния въздух;
- Подобряване на мрежовата и информационна сигурност и устойчивост при кибератаки и киберинциденти на информационната и комуникационна инфраструктура на НСМКАВ в реално време;
- Осигуряване на ясна организационна структура за устойчиво управление на проекта;
- Популяризиране на финансовата подкрепа и приноса на  Европейски съюз и Програма Околна среда 2021-2027.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготвителни дейности: Във връзка с писмо с изх. № 12-00-539 /25.05.2023 г., получено от ръководителя на УО на ПОС 2021-2027 г., с което информира, че изпълнението на проект „Подобряване мониторинга на качеството на атмосферния въздух на национално ниво“ чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по приоритет 5 “Въздух“ на Програма „Околна среда 2021 – 2027 г.“ , както и с оглед на своевременното стартиране на подготовката и изготвянето на проектното предложение, със Заповед №229/16.08.2023 г. на изпълнителният директор на ИАОС е сформиран екип за подготовка на проектно предложение „Подобряване мониторинга на качеството на атмосферния въздух на национално ниво“. Заповедта е изменена със Заповед No 414/01.12.2023 г. като са актуализирани членовете на ЕППП. На членовете ЕППП са възложени следните задачи: 1. Изпълнение на дейности по подготовка на проектното предложение, свързани с организация, координация, контрол и комуникация, вкл. обмен на документи, необходими за подаване на проектното предложение, проучване и изготвяне на документи, по отношение на подготовката на проекта, подготовка на структурата за организация и управление на изпълнението на проекта, изготвянето на проектното предложение; 2. Изпълнение на дейности по подготовка на проектното предложение, свързани с: анализ за определяне на конкретни задачи по подготовката и подаването на проектното предложение, планирането на управлението и изпълнението на дейностите по проекта; подготовка на проектна дейност „Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация, определяне на изискванията към членовете на екипа за управление и на техните задължения и отговорности; 3. Анализ, проучване и анализ на остойностяването, необходими за подготовката на проектна дейност „Доставка на хардуер (сървърно и комуникационно оборудване), приложен и системен софтуер, необходими за обновяване и надграждане на Националната система за мониторинг на качеството на атмосферния въздух в реално време (НСМКАВ)“. 4.Подготовка на технически изисквания и документацията за възлагане на обществени поръчки за реализиране на дейностите по проекта и оценка вида на процедурата за възлагане "Оценка и анализ на информационната сигурност", остойностяване за процедурата по ЗОП по дейност "Доставка на хардуер (сървърно и комуникационно оборудване), приложен и системен софтуер, необходими за обновяване и надграждане на Националната система за мониторинг на качеството на атмосферния въздух в реално време (НСМКАВ)" и "Доставка на мобилни автоматични станции (МАС) със специализирана апаратура за изследване на атмосферния въздух". Разходите за подготовка на подготовка на технически изисквания и документацията за възлагане на обществени поръчки ще бъдат възстановени под формата по чл.55, ал.1, т.4 от ЗУСЕФСУ. Тези дейности са обособени като поддейност 4.3 в обхвата на дейност 4 "Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки". 5. Начисляване и изплащане на възнаграждения, данъци и осигурителни вноски на екипа за подготовка на проектното предложение, вкл. и изготвяне на необходимите справки във връзка с възнагражденията; 6. Определяне на вида на процедурите за обществените поръчки, които ще се изпълняват по проекта, и за изготвяне на анализ и обосновка на сроковете за тяхното провеждане; 7. Оценка и анализ на информационната сигурност и остойностяване за процедурата по ЗОП по дейност "Доставка на хардуер (сървърно и комуникационно оборудване), приложен и системен софтуер, необходими за обновяване и надграждане на НСМКАВ. 8. Предоставяне на услуга от външен изпълнител за анализ и оценка на информационната и комуникационна инфраструктура на Националната система за мониторинг качеството на атмосферния въздух (НСМКАВ) в реално време с цел подобряване на мрежовата и информационна сигурност и устойчивост при кибератаки и киберинциденти. 81 422.57 0.00
Доставка на мобилни автоматични станции (МАС) със специализирана апаратура за изследване на атмосферния въздух: В изпълнение на изискванията на Директива 2008/50/ЕО (относно качеството на атмосферния въздух и за по-чист въздух за Европа), въведена в националното законодателство чрез Наредба №12/2010 год. за норми за серен диоксид, азотен диоксид, фини прахови частици, олово, бензен, въглероден оксид и озон в атмосферния въздух ще бъде увеличен броя на мобилните автоматични станции (МАС). Същите ще бъдат използвани за индикативни измервания на качеството на атмосферния въздух в системата на МОСВ. В допълнение, чрез тях ще бъдат провеждани измервания в райони с проблемни нива на атмосферните замърсители и при възникнали аварийни ситуации, свързани със замърсяване на въздуха. МАС за КАВ ще измерват основните замърсители на въздуха (ФПЧ10, серен диоксид, азотни оксиди, въглероден оксид, озон и бензен) и някои специфични замърсители, за които са въведени норми в националното законодателство и които могат да се емитират във въздуха вследствие на производствени дейности съобразно спецификата на операторите, работещи на територията на Република България. С цел подобряване на мониторинга на качеството на атмосферния въздух (КАВ), чрез модернизация и надграждане на Националната система за мониторинг на качеството на атмосферния въздух (НСМКАВ) в реално време е необходимо да бъде извършено следното: 1. Доставка на МАС за контрол на КАВ, с възможност за измерване на основни и специфични замърсители, като и обучение на персонала за работа с оборудването, включваща: - Доставка на МАС за синхронно измерване на ФПЧ10, серен диоксид, азотни оксиди, въглероден оксид, озон, бензен, толуен, ксилен, стирен, нафтален, етилбензен, фенол, циклохексан, формалдехид, ацеталдехид и метеорологични параметри (посока и скорост на вятъра, температура на въздуха, относителна влажност, налягане и слънчева радиация - за РЛ Велико Търново; - Доставка на МАС за синхронно измерване на ФПЧ10, серен диоксид, азотни оксиди (азотен оксид и азотен диоксид), въглероден оксид, озон, сяроводород, метилмеркаптан, диметилсулфид, диметилдисулфид и метеорологични параметри (посока и скорост на вятъра, температура на въздуха, относителна влажност, налягане и слънчева радиация) - за РЛ-Бургас; 2. Доставка на МАС за извършване на измервания на емисии на вредни вещества във въздуха, като и обучение на персонала за работа с оборудването, включваща: - Доставка на МАС за измерване на въглероден оксид, азотен оксид/азотен диоксид/азотни оксиди, серен диоксид, общ органичен въглерод, кислород, диазотен оксид, амоняк и параметри на газови потоци в емисии - за Централна лаборатория, София и РЛ-Плевен и РЛ Бургас; - Доставка на МАС с възможност за определяне на въглероден оксид, азотен оксид/азотен диоксид/азотни оксиди, серен диоксид, общ органичен въглерод, кислород, диазотен оксид, амоняк, сероводород, хлороводород, флуороводород, живак, изокинетична система за пробонабиране на прах, влага, диоксини и параметри на газови потоци в емисии - за РЛ Пловдив 3. Доставка на мобилна лаборатория за калибриране на средствата за измерване за контрол на КАВ и на емисии на вредни вещества в съответствие с предписания на производителя и обучение на персонала за работа с оборудването - за РЛ-Пловдив. Отделните етапи на изпълнение на дейността са следните: - доставени изцяло конфигурирани МАС за контрол качеството на атмосферния въздух, МАС за измерване на емисии на вредни вещества във въздуха и мобилна лаборатория за калибриране на средствата за измерване за контрол на качеството на атмосферния въздух и на емисии; - въведено в експлоатация оборудване; - обучен персонал за работа с оборудването; - осигурено гаранционно (сервизно обслужване) - в рамките на периода на физическо изпълнение на проекта Изпълнението на тази дейност ще допринесе за изпълнение на изискванията на въведената в националното законодателство Директива 2008/50/ЕО за предоставяне на навременни и достоверни данни за КАВ в реално време. 5 943 840.00 0.00
Доставка на хардуер (сървърно и комуникационно оборудване), приложен и системен софтуер, необходими за обновяване и надграждане на Националната система за мониторинг на качеството на атмосферния въздух в реално време (НСМКАВ): С цел подобряване на мониторинга на качеството на атмосферния въздух чрез модернизация и надграждане на хардуера и софтуера, обслужващ НСМКАВ и изграждане на система за информационна сигурност в централен диспечерски пункт (ЦДП), регионалните диспечерски пунктове(РДП) и автоматичните измервателни станции (АИС), както и за осъвременяване на НСМКАВ към най-актуалните стандарти в сферата на информационните технологии е необходимо да бъде извършено следното: - Доставка и внедряване в инфраструктурата на ИАОС на хардуер (сървъри, компютри, комуникационно оборудване и други приложими хардуерни устройства), приложен и системен софтуер/софтуерни лицензи, необходими за обновяване и надграждане на Националната система за мониторинг на качеството на атмосферния въздух в реално време (НСМКАВРВ); - Доставка, инсталация и конфигурация на хардуер и/или софтуер с цел покриване на изискванията за мрежова и информационна сигурност на Националната система за мониторинг на качеството на атмосферния въздух в реално време (НСМКАВРВ) Доставката на оборудването и приложния и системен софтуер обхваща всички нива на Националната система за мониторинг на КАВ в реално време. Подмяната на хардуерното оборудване, системен и приложен софтуер, включва цялостно решение по доставка, монтаж, внедряване, конфигуриране и инсталиране на хардуерно оборудване и системен и лицензен приложен софтуер с цел оптимизация на работните процеси, намаляване на административната тежест и повишаване ефективността на Националната система за мониторинг качеството на атмосферния въздух в реално време. Допълнително ще се подобри мрежовата и информационна сигурност и устойчивост при кибератаки и киберинциденти на информационната и комуникационна инфраструктура на Националната система за мониторинг качеството на атмосферния въздух в реално време (НСМКАВРВ) чрез: - Привеждане в действие на най-добрите съвременни практики за информационна сигурност в съответствие с европейски и национални стандарти, директиви и разпоредби за осигуряване и подобряване на сигурността, безотказността, резервираността и надеждността на НСМКАВРВ; - Създаване на необходимите документи и регистри, които да удостоверяват достъпа на служители и външни лица до инфраструктурата на Изпълнителната агенция по околна среда (ИАОС); - Създаване на необходимата организация за наблюдение и поддържане на системата. Допълнителна информация за разпределение по райони, материални и нематериални активи е описано детайлно в приложени документи към отговора. Отделните етапи на изпълнение на дейността са следните: - доставени хардуер и софтуер; - въведено в експлоатация и конфигурирани оборудване и системен и приложен софтуер; - проведени тестове на системите преди пускането им в реална експлоатация; - обучен персонал за работа с оборудването и софтуера. Изпълнението на тази дейност ще допринесе за изпълнение на изискванията на въведената в националното законодателство Директива 2008/50/ЕО за предоставяне на навременни и достоверни данни за КАВ в реално време. Допълнителна информация за обхвата на дейността е приложена в секция "Прикачени документи" файл с наименование "Допълнителна информация_Дейност3_ver.2_2024_03_08.pdf" във файл "Допълнителна информация_Дейност3_ver.2_2024_03_08.zip". Обществената поръчка, съгласно ЗОП е обявена на 08.02.2024 г. информация за поръчката може да бъде намерена на следния линк в ЦАИС :https://app.eop.bg/today/347424. 4 797 933.00 0.00
Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки: Съгласно Указанията за попълване на формуляра за кандидатстване, дейностите са обединени в една обща дейност 4, като са разпределени в 3 поддейности: Поддейност 4.1. Организация и управление на проекта, която включва следните задачи: Организиране/ обезпечаване работата на екипа за управление на проекта (ЕУП), вкл. възнаграждения, осигуровки и командировъчни разходи, както и осигуряване на необходимите консумативи, материали и оборудване за администриране на проекта. ИАОС като бенефициент е пряко отговорна за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности. За постигане ефективна координация и оперативност на изпълнението на проектните дейности, ще бъде сформиран експертен екип, който ще ръководи и координира проектните дейности в съответствие с изискванията на ПОС 2021-2027 и на процедурата. За постигане на очакваните резултати от проекта, се предвиждат съответните механизми за взаимодействие между членовете на ЕУП при изпълнение на задачите, както и механизми за отчитане на работата, с цел осигуряване на вътрешна оценка и контрол, за мониторинг на напредъка по проекта, и при необходимост – предприемане на мерки за корекция. Основната цел на дейността е да гарантира, че изпълнението на дейностите по проекта е в съответствие със заложените в проектното предложение срокове и бюджет. Екипът за организация и управление на проекта ще включва ръководител на проекта, координатор, финансист, юрист и технически експерти. Поддейност 4.2. Видимост, прозрачност и комуникация: При спазване на приложимите правила на ЕС за видимост, прозрачност и комуникация, предвидени в Регламент (ЕС) №2021/ 1060 и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за видимост, прозрачност и комуникация 2021-2027 г., ИАОС предвижда следния пакет от мерки за информация и публичност: - Публикуване на официалната си интернет страница и на официалния си профил в социална медия кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като информацията ще откроява финансовата подкрепа от Съюза; - В документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за обществеността и участниците, включване на текст, указващ финансирането от ЕС и поставяне на емблемата на ЕС и на ПОС 2021-2027 г.; - Изработване на 1 бр. устойчиво табло, което, при започване на физическото изпълнение на проекта, да бъде поставено, на видимо за обществеността място (фасадата/ при входа на сградата на ИАОС), съдържащо наименованието, номера на проекта, бенефициента, информация за финансовата подкрепа от Съюза чрез ПОС 2021-2027 г. и емблемата на ЕС; - Прожектиране на информация за проекта и финансовата подкрепа от Съюза на наличен монтиран електронен дисплей на видно място при входа ИАОС; - Изработване и поставяне на стикери върху закупената и монтирана апаратура/ техника за оборудване на АИС, РДП, ЦДП и мобилни лаборатории в резултат от изпълнението на Дейности 2 и 3; - Брандиране с устойчиви стикери с информация за проекта и финансирането, на всяка една от мобилните станции за измерване на КАВ, емисии и мобилна калибровъчна лаборатория, АИС, РДП и ЦДП доставени при изпълнението на Дейност 2 и Дейност 3; - Организиране и провеждане на две информационни събития – информационна среща, която ще бъде проведена на едно от местата на доставка на мобилните станции доставени в изпълнение на Дейност 2 при пускането им в работен режим и информационна среща, която ще бъде в АИС "Павлово" и ЦДП намиращо се в сградата на ИАОС доставени и пуснати в действие в изпълнение на Дейност 3. Изпълнението на тази поддейност ще допринесе за популяризиране на резултатите от Дейност 2 и Дейност 3 и ще допринесе за популяризиране на получената финансова подкрепа от Европейския съюз и приноса на Програма Околна среда 2021-2027 г. за целите и изпълнението на отделните дейности на проекта. Поддейност 4.3 Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки: изпълнена преди сключване на АДБФП от екипа на ИАОС. 216 463.91 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.