Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Водено от общностите местно развитие (ВОМР)

Описание

С реализацията на настоящия проект се цели подобряване на работната среда на заетите лица в "Асарел - транс" ООД.  Реализацията на проекта ще подобри професионалния и здравния статус на работниците, чрез подобряване на микроклимата и условията на труд в предприятието. За повишаване на мотивацията и преодоляване на стреса, в проекта е предвидено място за отдих и хранене. Създаването на социални придобивки е насочено изцяло към удовлетворяване необходимостта на целевата група от съчетаване на личния и професионалният живот. Очакван резултат от изпълнението на дейностите по проекта е подобряване качеството на работните места в предприятието успоредно с удовлетворяване на потребността на "Асарел - транс" ООД от повишаване производителността на труда на служителите в дългосрочен план. 
Основни дейности по проекта са:
1. Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд
2. Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло
3. Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в „Асарел - Транс“ ООД
4. Осигуряване на помещение за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд и помещение за краткотраен отдих.
Изпълнението на заложените в проекта дейности е ключова предпоставка за усъвършенстване на организацията на трудовата дейности, и по-специално:
• подобряване условията на труд на работното място;
• намаляване на риска от трудови злополуки и ограничаване на условията, повишаващи риска от професионални заболявания;
• повишаване на производителността на труда и повишаване на мотивацията сред заетите.
В резултат на настоящия проект ще се повиши удовлетвореността на работниците и служителите в „Асарел - транс” ООД от трудовия живот в дружеството, което представлява съществен мотивационен фактор за повишаване на производителността на труда, имиджа на дружеството като социално отговорен работодател и респективно общата и дългосрочна конкурентоспособност на компанията.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 "Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд": Дейността предвижда осигуряване на средства за колективна защита, осигуряващи безопасни и здравословни условия на труд в компанията, изцяло съобразени с предписанията на СТМ и с Програмата за минимизиране на риска. Дейностите включват доставки на оборудване и извършване на СМР и ще бъдат изпълнени в Главна сервизна база на площадка „Асарел“. СРЕДСТВА ЗА ЗАЩИТА ЗА ПОДОБРЯВАНЕ НА МИКРОКЛИМАТА: Помещенията, в които се ремонтират превозните средства са с големи размери и кубатура, което ги прави трудно и неефективно отопляеми и проветряеми поради височината на сградите /около 6 м/. Автомобилите влизат в помещенията, извършват се ремонти дейности, налага се често включване и изключване на двигателите, с оглед проверка на изправността им. Тези операции водят до отделяне на вредни газове, които няма с какво да бъдат улавяни и водят до рискове върху здравето на служителите. Неблагоприятният микроклимат в тези помещения оказва влияние върху работната среда и се наблюдава често отсъствие на служителите поради простудни заболявания. Наблюдава се невъзможност да се извършват обичайните задължения на персонала, затруднява се ежедневната им работа, застрашава се тяхното здраве. Поради това е необходимо да се приложи ефективно решение за оптимизация на температурите през студените месеци предвид размера на помещенията и конструктивните им дадености. Предвиждат се и дейности, чрез които да се предпазват дихателните пътища на работещите. 1. За подобряване на микроклимата на сервизно-ремонтните обекти ще бъдат закупени общо 4 бр. смукателни центробежни вентилатора за четири канала за ремонт на тежкотоварни и леки автомобили дебит 2000 куб. м, както и 1 бр. смукателен центробежен вентилатор за заваръчното помещение - 3000 куб. м. 2. По предписания на СТМ за затоплянето на ремонтните халета е необходимо да се намали височината на помещението, чрез поставяне на окачени тавани в работилниците. Това ще се отрази благоприятно върху микроклимата в помещенията поради намаляване обема на помещенията. Ще бъдат поставени окачени в различните помещения - 4 стаи на Голям сервиз. 3. За подобряване на микроклимата в Главна сервизна база ще бъде доставена и монтирана 3 - камерна PVC дограма и алуминиеви врати по предварителна спецификация. В момента частично е подменена дограмата в цеха за ремонт на гуми, а състоянието на дограмата в останалите халета от сервизите е изпълнено от остъклени винкели, които вече са компрометирани и неефективни. Стъклата, които се използват за винкели са обикновени и при изложението на базата на постоянни ветрове и неблагоприятни климатични условия, лесно се поддават на счупване, пропукване. Това позволява през тях да влиза въздух и да не може да се контролира температурата в помещенията, да се образуват течения, на които са изложени служителите в тази база. Затова по проекта се предвижда подмяната с PVC дограма, която ще бъде монтирана в Голям сервиз, а 2 бр. врати - Алуминиева врата 900 х 2000 и врата с двигател 3600 х 4200 ще бъдат монтирани в Главен сервиз, в който в момента вратите са стари, компрометирани и не уплътняват входовете и позволяват навлизането на студен въздух през тях. Изпълнението на дейността ще подобри условията на труд на служителите в кампанията. 4. Старите осветителни тела са поставени през 70-те години на 20-ти век и осветеността не е на ниво, което може да доведе до нарушаване на зрението на работниците, особено в нощните смени. Осветителните тела са неефективни и енергоемки. За подобряване на микроклимата в Главна сервизна база и за осигуряването на бeзoпacни и здpaвocлoвни ycлoвия нa тpyд, ĸoитo изиcĸвaт ĸoмфopт нa вcяĸo paбoтнo мяcтo нeзaвиcимo oт пoзициoниpaнeтo мy в пpocтpaнcтвoтo, cпpямo пpoзopци, oтoплитeлнa cиcтeмa и дpуги СТМ препоръчва подмяна на старите осветителни тела, с нови по-съвременни, по-екологични и по-неергоемки. Cъвpeмeннитe тexнoлoгии в ocвeтитeлнaтa индycтpия пpeдлaгaт peшeния, ĸoитo cъвмecтявaт изиcĸвaниятa зa eнepгийнa eфeĸтивнocт и гpижa зa oĸoтo и чoвeшĸoтo здpaвe. 61 680.00 61 143.43
Дейност 2 "Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло": Работните процеси и дейностите, които извършва "Асарел - транс" в повечето случаи са свързани с работа на открито, при различни атмосферни влияния. Във връзка с ежедневните дейности е необходимо закупуване на ЛПС и специализирано работно облекло за всяка една от длъжностите в предприятието, съгласно утвърден "Списък на работните места и видовете работи", така че да се повиши качеството на трудовия живот на заетите лица и да се минимизират рисковете на работното място, чрез закупуване на: 1. 3 комплекта, вкл.:Лятно работно облекло (яке, полугащеризон, тениска);Зимно работно облекло (ватирано яке, ватиран полугащеризон); Защитни очила; Защитни обувки - летни и зимни; Ръкавици. Ед.стойност - 231 лв; Общо: 693 лв. 2. 110 комплекта, включващи:Лятно работно облекло (яке със светлоотразителни елементи, полугащеризон, тениска); Зимно работно облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Каска; Шапка; Защитни обувки - летни; Защитни обувки - зимни; Сигнален елек; Манто-дъждобран. Ед.стойност 239 лв. Общо: 26 290 лв. 3. 2 комплекта, вкл.: Лятно работно облекло (яке със светлоотразителни елементи, полугащеризон, тениска); Зимно работно облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Каска - 1 бр.; Шапка; Защитни обувки - летни и зимни; Сигнален елек; Защитни ръкавици; Защитен колан; Манто-дъждобран;Ботуши;Дихателни маски. Ед.цена 373 лв./365 лв. Общо: 738 лв. 4. 5 комплекта, вкл.:Лятно раб. облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно раб. облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Каска; Шапка;Защитни обувки - летни; Защитни обувки - зимни;Сигнален елек; Антифони; Ботуши; Ръкавици; Манто - дъждобран. Ед.стойност 255 лв. Общо: 1275 лв. 5. 4 комплекта, вкл.:Лятно раб.облекло (яке, полугащеризон, тениска);Зимно раб. облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Шапка; Защитни обувки - летни и зимни; Ед. стойност 214 лв. Общо: 856 лв. 6. 10 броя антирефлексни очила, предпазващи от зрително и психическо натоварване и умора. Ед.стойност - 200 лв. Общо: 2000 лв. 7. 6 комплекта, вкл.: Лятно раб. облекло (яке, полугащеризон, тениска);Зимно раб. облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Шапка; Ботуши; Защитни обувки - летни и зимни; Сигнален елек; Ръкавици; Манто - дъждобран. Ед. стойност 242 лв. Общо:1452 лв. 8. 25 комплекта, вкл.: Лятно раб. облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно раб. облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Шапка; Защитни обувки - летни и зимни; Ръкавици; Сигнален елек. Ед. стойност 224 лв. Общо: 5600 лв. 9. 1 комплект, вкл.: Лятно работно облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно работно облекло (ватирано яке, ватиран полугащеризон); Защитни очила; Защитни обувки - летни и зимни; Ръкавици; Сигнален елек; Шапка; Манто-дъждобран. Ед.стойност 252 лв. Общо: 252 лв. 10. 2 комплекта, вкл.:Лятно раб.облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно раб. облекло (ватирано яке, ватиран полугащеризон); Защитни обувки - летни и зимни; Ръкавици за заварчик; Шапка; Кожена предна престилка; Лицеви щитове. Ед. стойност 267 лв. Общо: 534 лв. 11. 1 комплект, вкл.:Лятно раб. облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно раб. облекло (ватирано яке, ватиран полугащеризон); Защитни очила; Защитни обувки-летни и зимни; Шапка. Ед.стойност 232 лв. Обща стойност 232 лв. 12. 3 комплекта, вкл.:Лятно раб.облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно раб. облекло (ватирано яке, ватиран полугащеризон); Защитни обувки - летни и зимни; Шапка; Сигнален елек;Ръкаваци гумени; Ботуши гумени. Ед.стойност 232 лв. Общо: 696 лева. 13. 13 комплекта, вкл.: Лятно раб.облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно раб.облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Каска;Шапка;Защитни обувки - летни и зимни; Сигнален елек; Ръкавици; Защитен колан; Манто - дъждобран; Ботуши. Ед. стойност 370 лв. Общо: 4810лв. Общо 45 428 лв. 45 428.00 45 428.00
Дейност 3 "Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в „Асарел - Транс“ ООД: Дейността на „Асарел - Транс“ ООД е разнообразна, което предопределя влиянието на много фактори при наемането, мотивирането и задържането на работещите, както и при отчитането на присъствието на служителите и труда, който те полагат. Това затруднява определянето на месечните заплати на работници и специалистите в дружеството. Натоварването на персонала е неритмично. Това налага съвместяване на длъжности и преместване на работници от едно работно място на друго. Непрекъснатият работен процес в дружеството води до натрупване на извънреден труд и необходимост от ползване на методи за сумарно изчисляване на работното време при определяне на заплащането. Това налага адаптиране на съществуващата система за организация на труда и разработване и въвеждане на актуални практики и модели за управление на човешките ресурси. Основната цел на дейността е да бъдат оптимизирани работните процесите в „Асарел - Транс“ ООД, да се разработи и въведе модерна система за организация и отчитане на труда и да бъдат въведени различни практики за оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива, удължаване професионалния живот на по-възрастните работници и служители в предприятието, за предаване на опита им към по-младите, както и за мотивиране и задържане на младите кадри. За тази цел дружеството се нуждае от изготвяне на цялостна стратегия за управление на човешките ресурси, като акцент в нея ще имат следните елементи: • Проектиране на длъжностите и изготвяне на длъжностни характеристики, които отчитат както технологичните и икономическите изисквания на работата и индивидуалните нужди на изпълнителите, така и съдържанието, функциите и взаимовръзките между длъжностите; • Въвеждане на нови практики за планиране на кадрите, подбор и наемане на работници и служители в предприятието; • Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, плаващо работно време, почасова заетост и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот на работниците и служителите; • Въвеждане/подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение усъвършенстване на знанията и уменията на заетите с цел да се повиши равнището на тяхното трудово представяне, предоставяне на възможности за развитие и планиране на кариерата, за учене през целия живот, в т.ч. предаване на опит от по-възрастните към по-младите работници и служители, ротация на работното място и др; • Въвеждане на промени в системите за заплащане на труда и на иновативни модели за организация на труда в предприятието, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда; • Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива. Реализирането на дейността ще премине през следните етапи: • Провеждане на одит на действащата система за организация на труда и правилата за формиране на работната заплата в предприятието; • Изготвяне на проучване относно нуждите от промени, адаптиране и подобряване на системата за развитие на човешките ресурси в „Асарел - Транс“ООД, в това число обучение и развитие на персонала, оценяване на равнището на трудовото представяне на заетите спрямо поставените стандарти и формулиране на насоки за подобряване на това равнище; • Изготвяне на препоръки за усъвършенстване на трудовите отношения и поддържане на трудовия мир в организацията и формиране на благоприятна работна среда и отношения между ръководния състав и работещите в „Асарел - Транс“ООД; • Изготвяне на препоръки за иновативен, по-продуктивен и по - екологосъобразен начин за организация на трудовите процеси и подобряване на вътрешна комуникация между различните звена в предприятието. 22 000.00 21 000.00
Дейност 4 "Осигуряване на помещение за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд и помещение за краткотраен отдих" : За изпълнение на настоящата дейност са предвидени за бъдат обособени и оборудвани по програмата следните помещения: - Оборудване на кухненски бокс (13,75 м2) и стая за почивка (33 м2) в главна сервизна база (площадка „Асарел“). Към настоящия момент на предвидените за ремонт помещения с обща квадратура от 40 м2 се използват за складиране на вещи. Служителите в главния сервиз и в предпътни превози импровизирано ползват необособени и необорудвани за целта места за да починат, да си приготвят напитка или да хапнат набързо. Условията се неподходящи и непригодни, което оказва влияние върху тяхната мотивация. По предвидената дейност фирмата ще оборудва по проекта трите помещения с: кухненски шкафове СКШ и кухненски ъгъл /по скица/, аспиратор – 1 бр., мивка с батерия – 2 бр., маси 5 бр., столове с метални крака – 20 бр., гардероб 80/52/190 см – 4 бр., хладилник – 1 бр., микровълнова фурна – 1 бр., кафемашина – 1 бр., тостер – 1 бр., грил-преса – 1 бр., парти-грил – 1 бр., бойлер 80 л. – 1 бр.диспенсер за топла и студена вода - 1 бр., мобилни климатици тип колонен min 11600 ВТU – 2 бр. Предвиденото оборудване в кухнята ще се използва от служителите за съхранение на кухненска посуда, приготвяне/притопляне на храна, съхранение в подходящи условия на храната, за да не се разваля, за приготвяне на топли напитки, измиване на посудата и т.н. Помещението за хранене и стаята за почивка ще се ползват ротационно като в тях максимално могат да се хранят едновременно 16 лица. Гардеробите в стаята за почивка ще се ползват за съхранение на лични вещи на служители от базата, а диваните за почивка ще се ползват от всички лица в целевата група на обекта. - Ремонт и климатизация на помещението за кухненски бокс и стая за почивка - зидане на врата - 2 бр., направа на свод, боядисване, освежаване на стени и обшиване с пластмасови плоскости - общо 141 кв. м., поставяне на окачен таван и подова настилка от теракот. От социалната придобивка в главната сервизна база ще се възползват 185 лица от целевата група, работещи на място на обекта и шофьорите, които ежедневно тръгват от базата или изчакват извършването на прегледи и ремонт на превозната техника. Изпълнението на предвидените дейности за осигуряване на помещения за почивка, хранене и спортна активност ще допринесат за повишаване на мотивацията на служителите, подобряване на здравния им статус, и съответно по-добра производителност на труда. 19 329.96 18 102.49

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.