Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0270-C01
Наименование на проекта Повишаване на енергийната и ресурсна ефективност на "Стоун Комерс" ЕООД чрез закупуване на ново енергийно ефективно оборудване
Бенефициент 202618691 СТОУН КОМЕРС ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 20.11.2017
Дата на стартиране 20.11.2017
Дата на приключване 11.07.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Бургас, гр.Бургас

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение предвижда закупуване на нови: хидравличен багер (Мярка 1), челен колесен товарач (Мярка 2) и 2 броя кариерни автосамосвали (Мярка 3). Новото оборудване е с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление на единица продукция.   

Предвиденият за закупуване хидравличен багер е с единична мощност на дизеловия двигател - 226 kW и максимален капацитет на усилената кофа - 2,15 куб.м. Средната производителност на машината е 125 куб.м./ч. при среден разход на гориво - 20 л./ч.
Челния колесен товарач е с кофа с обем 5 куб.м. и единична мощност на дизеловия двигател 232 kW. Средната му производителност за 1 час е 125 куб.м. при среден разход на гориво 14 л./ч. 
Предвидените за закупуване 2 бр. кариерни автосамосвали са с единична мощност на дизеловия двигател 298 kW при средна производителност на всяка една от новите машини 60 куб.м./ч. Собствената маса на всяка една от машините е 22,6 т., а товароподемността им - 30 т.

Новото технологично оборудване е от висок клас и постига в пъти по-висока производителност от старите машини, които предприятието използва към момента. Не на последно място, новите активи са с нисък разход на гориво, което от своя страна ще доведе до повишаване на спестените емисии СО2 в атмосферата.  

Бенефициентът предвижда в рамките на проекта да въведе и система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/ и сертифициране по БДС EN ISO 50001. Тези дейности ще доведат до намаляване на разходите за енергийни ресурси, ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда.   

Проектът ще е със срок за изпълнение 18 месеца и ще е на обща стойност 2 212 721.42 лв. без ДДС.
Дейности
  • Дейност: Намаляване на разходите за дизелово гориво и оптимизиране (разширяване) производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на нов, високоефективен Хидравличен багер (Мярка 1).: Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на ново поколение хидравличен багер с висока производителност и ниска енергоемкост на единица продукция (Мярка 1). Старият багер, който "Стоун Комерс" ЕООД използва под наем, е технологично остарял, с номинална мощност 200 kW при среден разход на гориво 30л./ч. и средна производителност 85 куб.м./ч. Предвиденият за закупуване хидравличен багер е с единична мощност на двигателя 226 kW, среден разход на гориво 20 л./ч. и средна производителност 125 куб.м./ч. Машината е оборудвана с усилена кофа със зъби с обем 2,15 куб.м., стрела за масови изкопи, хидравлична линия за високо налягане за хидравличен чук (вкл. и хидравличен чук със система за гресиране и конично шило) и хидравлична линия за бързосменник. Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новия хидравличен багер: 6-ти - 18-ти месец., Договорена стойност: 673 555.00 , Отчетена стойност: 671 355.00
  • Дейност: Намаляване на разходите за дизелово гориво и оптимизиране (разширяване) производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на нов, високоефективeн челен колесен товарач (Мярка 2): Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на ново поколение челен колесен товарач с висока производителност и ниска енергоемкост на единица продукция (Мярка 2). Старият товарач, който "Стоун Комерс" ЕООД използва под наем, е технологично остарял, с номинална мощност 214 kW при среден разход на гориво 23 л./ч. и средна производителност 90 куб.м./ч. Предвиденият за закупуване челен колесен товарач е с единична мощност на дизеловия двигател 232 kW и средна производителност 125 куб.м./ч. при среден разход на гориво 14 л./ч. Товарачът е оборудван със система за автоматично гресиране и кофа с нож с обем 5 куб.м. Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новия челен колесен товарач: 6-ти - 18-ти месец., Договорена стойност: 571 550.00 , Отчетена стойност: 569 350.00
  • Дейност: Намаляване на разходите за дизелово гориво и оптимизиране (разширяване) производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на 2 бр. нови, високоефективни кариерни автосамосвали (Мярка 3). : Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на 2 броя нови кариерни автосамосвали с висока производителност и ниска енергоемкост на единица продукция (Мярка 3). Към момента "Стоун Комерс" ЕООД използва за изпълнението на дейността си кариерен самосвал под наем, който е технологично остарял и с недостатъчен капацитет за покриване на нуждите на производството. Мощността на дизеловия двигател на стария автосамосвал е 266 kW, а средната му производителност едва 42 куб.м./час. Предвидените за закупуване 2 броя кариерни автосамосвали са снабдени с дизелови двигатели, всеки от които с номинална мощност 298 kW. Средната производителност на всяка една от машините е 60 куб.м./ч. Товароподемността на новите автосамосвали е 30 т., при собствено тегло 22,6 т. Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на 2 броя кариерни автосамосвали: 6-ти - 18-ти месец., Договорена стойност: 924 716.42 , Отчетена стойност: 924 716.42
  • Дейност: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване.: Дейността включва изготвяне на доклад от енергийно обследване по образец (Приложение Б от условията за кандидатстване) за нуждите на настоящата процедура. Енергийното обследване е извършено след обявяване на процедурата за подбор на проекти и преди подаване на проектното предложение. Одитът включва изследване на съществуващото положение на предприятието и прави сравнителен анализ между старото оборудване, използвано от Бенефициента, и предвиденото за закупуване по проекта ново такова. Трите мерки на доклада препоръчват закупуването на високо енергийно ефективно оборудване (хидравличен багер, челен колесен товарач и 2 броя кариерни автосамосвали), с което предприятието значително ще намали разходите за енергия и вредните емисии СО2 в атмосферата. Изготвения доклад е преминал проверка от АУЕР и има становище за съответствие. Дейността е извършена за 2 месеца. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви месец 2. Извършване на услугата и подписване на протокол - 2-ри месец, Договорена стойност: 19 900.00 , Отчетена стойност: 19 900.00
  • Дейност: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.: Дейността включва въвеждане на системата за енергиен мениджмънт/управление на енергията/ и обхваща следните основни процеси: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Очакванията от изпълнението на дейността са Кандидатът да постигне следните резултати: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Чрез въвеждането на система за енергиен мениджмънт, Кандидатът ще има възможност за сертифициране по БДС EN ISO 50001. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Договорена стойност: 1 000.00 , Отчетена стойност: 1 000.00
  • Дейност: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Договорена стойност: 14 000.00 , Отчетена стойност: 13 800.00
  • Дейност: Изготвяне на финансов одит по проекта: Дейността включва изготвяне на финансов одит от регистриран одитор, в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, тъй като проектът е със стойност на БФП над 750 000 евро (1 466 875,50 лева). Одитът има за цел да извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Договорена стойност: 5 000.00 , Отчетена стойност: 5 000.00
  • Дейност: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност, в рамките на проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "Стоун Комерс" ЕООД, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Договорена стойност: 3 000.00 , Отчетена стойност: 2 800.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДИ ЕМ 2008 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 520.00 , Отчетена стойност**: 2 800.00
  • Изпълнител: БЕЛАЗ СОФИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 619 560.00 , Отчетена стойност**: 924 716.42
  • Изпълнител: ОДИТ КОНСУЛТ МД ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 500.00 , Отчетена стойност**: 5 000.00
  • Изпълнител: Еко Глоуб ООД, Договорена стойност по проекта*: 17 910.00 , Отчетена стойност**: 19 900.00
  • Изпълнител: ТРАНСПАСИФИК СЕРТ. ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 12 420.00 , Отчетена стойност**: 13 800.00
  • Изпълнител: ЕЛТРАК БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 831 272.35 , Отчетена стойност**: 1 240 705.00
  • Изпълнител: СТАНДАРТ ПРЕЦИЗ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 900.00 , Отчетена стойност**: 1 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2 601.13 , Достигната стойност: 2 601.13
Индикатор 3 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 694.50 , Достигната стойност: 694.50

Финансова информация

Обща стойност на проекта 2 212 721.42 BGN
БФП 1 492 390.35 BGN
Собствено финансиране 720 331.07 BGN
Общо реално изплатени суми 1 464 601.27 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 907.85 447.15 1 355.00 ЕЛТРАК БЪЛГАРИЯ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 904.50 445.50 1 350.00 ЕЛТРАК БЪЛГАРИЯ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 4 500.00 2 216.42 6 716.42 БЕЛАЗ СОФИЯ ЕООД
Нарушения при изпълнението на сключения договор с изпълнител 5.00 18 168.73 8 948.77 27 117.50 ЕЛТРАК БЪЛГАРИЯ ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/., Прогнозна стойност: 1 000.00
  • Обособена позиция 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.
    Изпълнител: СТАНДАРТ ПРЕЦИЗ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 900.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на 1 брой хидравличен багер (Мярка 1), 1 брой челен колесен товарач (Мярка 2) и 2 броя кариерни автосамосвали (Мярка 3)., Прогнозна стойност: 2 169 821.40
  • Обособена позиция 1: 1. Доставка на 1 брой хидравличен багер
    Изпълнител: ЕЛТРАК БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 449 807.85
  • Обособена позиция 2: 2. Доставка на 1 брой челен колесен товарач
    Изпълнител: ЕЛТРАК БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 381 464.50
  • Обособена позиция 3: 3. Доставка на 2 броя кариерни автосамосвали
    Изпълнител: БЕЛАЗ СОФИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 619 560.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване, Прогнозна стойност: 19 900.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване
    Изпълнител: Еко Глоуб ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 910.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на финансов одит по проекта, Прогнозна стойност: 5 000.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на финансов одит по проекта
    Изпълнител: ОДИТ КОНСУЛТ МД ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 500.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта, Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта
    Изпълнител: ДИ ЕМ 2008 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 520.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, Прогнозна стойност: 14 000.00
  • Обособена позиция 1: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011
    Изпълнител: ТРАНСПАСИФИК СЕРТ. ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 420.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN