Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 66 888 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

КА ОДИТ ЕООД е създадена през 2009 г. с основната дейност - счетоводни и одиторски услуги. Стремежът на фирмата е да продължава възходящото си развитие, което налага непрекъсната инвестиция в създаване на нови решения и технологии. Екипът на фирмата създаде нов иновативен продукт- платформа за автоматизиран обмен на информация в процеса на извършване и контрола на независимия финансов одит. Той обхваща фактическата работа по ангажиментите, управлението и синхронизацията в тях и в оперативната и мениджърската среда в практиката, както и комуникацията с клиентите и трети страни, свързани с контрола върху качеството, като същевременно осигурява нужната бързина на изпълнение и гарантира качеството на услугите. Целта е софтуерът да бъде ползван и от средни и големи одиторски практики, чиито клиенти за одит са големи предприятия и финансови институции, както и да се осигури възможност на КА ОДИТ също за поемане на ангажименти на такива дружества.
Разполагаемото оборудване не позволява да се постигне описаната по-горе цел. КА ОДИТ ЕООД няма свободен ресурс да осигури и задължителните съпътстващи услуги за изпълнението й. Настоящият проект, предвиждащ придобиване на ДМА и ДНА и използване на помощни услуги, се явява необходимата крачка за преодоляване на тези ограничения. Така предвидените дейности са насочени към внедряване на иновативното решение в средни и големи одиторски практики, което се отличава от конкурентите, предлагани на пазара продукти, със съчетаване на множество функции. Замисълът е концепция, която обединява в себе си всички съвременни възможности в ИТ сферата, приложими по отношение на независимия финансов одит. Проектът е насочен към областта на ИКТ и информатика и по-конкретно- големи/свързани данни, геопространствени данни, анализ на данни, обработка на данни (Data processing, Small data science), инструментариум за работа с данни, споделяне, обмен, използване и повторно използване на данни, облачни изчисления (Big Data, Grid and Cloud Technologies).
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Внедряване на продуктова иновация посредством придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА): Дейността е обвързана със закупуване на необходимата хардуерна структура за внедряване на иновативния продукт във връзка с възможността за използването му от страна на средни и големи одиторски практики. Към настоящия момент наличното оборудване задоволява потребностите на фирмата. За да бъде внедрен, предвиденият по проекта софтуер за аналитичен анализ на хронологични счетоводни регистри, благодарение на който иновативната платформа ще обслужва повече и по-големи клиенти, фирмата ще се нуждае от инвестиционна подкрепа, с оглед закупуване на необходимия хардуер, с който КА ОДИТ ЕООД към момента не разполага. Компанията предвижда придобиване на един брой двупроцесорни сървърна машина с последно поколение високопроизводителен процесор. Този вид актив е необходим, тъй като наличните такива нямат достатъчно капацитет да обработват и съхраняват огромната база данни, която ще се генерира от софтуер за аналитичен анализ на хронологични счетоводни регистри Той се отличава с добри работни показатели от гледна точка на цена, консумация на мощност и опростено използване. Активът е готов за натоварени бизнес задачи като работа с бази данни, сървърна консолидация и виртуализация. Оборудването се характеризира с повишена ефективност спрямо еднопроцесорните решения и ще оптимизира работните процеси на иновативната платформа, които изискват значителни ресурси. Сървърът осигуряват пълната функционална производителност и продуктивност, в същото време предоставят ненадмината комбинация от гъвкавост, лесна за използване и управление ИТ инфраструктура, която е изградена по начин осигуряващ оптимално използване на иновативния продукт. 22 650.00 0.00
Внедряване на продуктова иновация посредством придобиване на специализиран софтуер, представляващи дълготрайни нематериални активи (ДНА): Към момента клиенти на одиторския софтуер са малки одиторски практики, като техни клиенти за одит, както и клиентите за одит на КА ОДИТ, от своя страна, са основно малки предприятия по смисъла на ЗСч, без банки, застрахователи и други финансови институции. Целта е платформата да бъде ползвана и от повече средни, както и големи одиторски практики, чиито клиенти за одит са големи предприятия и финансови институции, както и да се осигури възможност на КА ОДИТ също за поемане на ангажименти на такива дружества. Тези клиенти за одит, предвид мащабите си, генерират и използват огромни бази данни, съдържащи милиони счетоводни записи, които следва да се анализират в хода на одиторските ангажименти. Извън обемите на информацията архитектурата им е така структурирана, че се дава предимство на отделните обекти/събития (items), а не на счетоводни сметки, т.е. записите се правят по обекти и събития, а информацията се агрегира по сметки, документи, дати и т.н. По този начин данните са много по-детайлни за потребителите и всички възможни сечения, но това прави хронологични журнали с много големи обеми, които изискват сериозна и специализирана обработка и като софтуер и като хардуер. Към момента разработеният одиторски софтуер от КА ОДИТ включва модули за обработка на бази данни, но не от такива размери – например над 1 GB или повече. Отделно в одиторската практика на КА ОДИТ се използват различни външни приложения, които способстват обработката на големи бази данни, но те не са интегрирани и различните анализи се правят отделно и самостоятелно, извън одиторския софтуер. Това налага повторно изпълнение на едни и същи операции, голяма обем ръчни операции по настройка, импортиране, както и обобщаване и отделно документиране на изводи и заключения в одиторския софтуер с референции към данните. Допълнително това създава рискове за разпокъсване или загубване на информация, както и пропуски в одиторската работа. Към настоящия момент КА ОДИТ ЕООД не притежава необходимите активи за успешното предлагане на платформата за новите потенциални клиенти, описани по-горе. Това е причината в настоящия проект дейност по възлагането на разработка и въвеждане на софтуерно решение за анализ и обработка на големи бази данни в платформа за автоматизиран обмен на информация в процеса на извършване и контрола на независимия финансов одит, с което ще се имплементират, свържат и настроят приложения, които да комуникират със съществуващите данни в софтуера. Именно чрез имплементиране на предвидения софтуер за аналитичен анализ на хронологични счетоводни регистри ще се осигури внедряване на иновативното решение-платформа в средни и големи одиторски практики. Това е инструмент за обработка и визуализация и анализ на огромни бази данни като ще се предлага и графични изображения. Чрез него ще се импортират хронологични счетоводни регистри предоставени чрез текстови (.txt/.csv) или ексел (.xlsx) файлове от потребителските устройства. Чрез това софтуерното решение ще е възможно бързо асоцииране, търсене, филтрация, автоматична обработка на голяма популация, получаване на извадки и сравнителни анализи. 398 000.00 0.00
Дейности за осигуряване на достъп до бази данни и библиотеки, които да бъдат използвани във връзка с подобряването на внедрявания по проекта продукт: Дейността предвижда осигуряване на библиотеки- графики/графични модели и визуализация. Този вид услуга е необходима за имплементирането на софтуера за аналитичен анализ на хронологични счетоводни регистри към платформа за автоматизиран обмен на информация в процеса на извършване и контрола на независимия финансов одит. Чрез използването на такъв вид библиотеки ще се осигури визуализация чрез графики, включително и динамични, на цифровите данни. Използваните библиотеки ще са на база JavaScript рамка, чрез която се визуализират и поддържат статистически оценки. Чрез тези помощни услуги сложни данни и големи количества данни могат да бъдат изобразени лесно и използвани за проучвателни анализи с цел коректното внедряване на иновативната платформа сред новите клиенти. Използването на библиотеките ще даде възможности за взаимодействие на потребителите да записват своите данни по индивидуален начин. Благодарение на интегрирането на библиотеките в софтуерното решение ще се постигне от една страна спестяване на време, усилия и ресурс, а от друга възможността за визуализация на голям брой взаимосвързани задачи в съответната последователност при процеса на тестване на иновативния продукт с разширените функционалности, чрез които ще се обслужват и средните и големи одиторски практики. Периодът на използване на библиотеките ще бъде лимитиран в рамките на изпълнение на настоящия проект. 29 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.