Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 66 888 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

Силната конкурентоспособност е основен фактор за осигуряване на устойчив растеж на Гранари ЕООД. Инвестирането в ДМА водещи до формиране на силни пазарни позиции е стратегическа цел за всяко предприятие. Модернизирането на производственото оборудване ще се реализира чрез:
- осигуряване на нови ДМА за въвеждане в производство на нови асортименти;
- модернизиране на съществуващи ДМА осигуряващи ефективно разходване на ресурсите и прилагането на кръгови модели;
- създаването на онлайн магазин.
Тези мерки ще допринесат за повишаване на конкурентоспособността и засилване на пазарното присъствие на продуктите на пекарна "Зорница", следствие на разширяване на асортимента, минимизиране на влагането на суровини, увеличаване полезният живот на продукцията, намаляване на влагането на пластмасови опаковки и достигане до нови за предприятието целеви групи потребители.
За да се подпомогне конкурентоспособността в реалната пазарна конюнктура ще се повиши качеството на произвежданите настоящи продукти и ще се въведат нови полуготови замразени изделия.
Започналият вече процес, на повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда в предприятието, ще бъде продължен със осигуряването на високо ефикасна техника за изпичане на тестените изделия.
Ще се въведе оборудване за пакетиране на готовия продукт даващо възможност за увеличаване полезният живот на продукцията и водещ до  намаляване на влагането на пластмасови опаковки, това косвено ще повиши устойчивостта на предлаганите продукти и на компанията като цяло.
Реализирането на онлайн магазин, ще даде нова платформа за популяризиране на настоящите и новите продукти на предприятието и по-лесен начин за достигане на нови потенциални клиенти.
Всички дейности ще се изпълняват при спазване на принципите за свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, публичност и прозрачност, спазване на основните права, устойчиво развитие и опазване на околната среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Подобряване на производствения капацитет на Гранари ЕООД - част 1: Производствената дейност на дружеството е подробно описана в раздел 9. Най-голям дял от продажбите (70%), има оборота от летният сезон, генериран през месеците от май до септември, където се реализират малки нарязани хлябове и мини закуски за блок масите. Основна цел на проектното предложение е повишаване на конкурентоспособността на хлебните изделия, произвеждани в пекарна "Зорница". Това ще постигнем чрез повишаване качеството на настоящите продукти и чрез създаване на възможности за производство на нови асортименти, задоволяващи по-широк кръг потребности на клиентите от ХОРЕКА канала. За изпълнение на тези задачи сме предвидили следните групи дейности: 1. Осигуряване на нови ДМА за въвеждане в производство на нови асортименти. За тази цел сме предвидили закупуване на автоматичен тестоделител за меки теста, мултифункционален шоков охладител/замразител за произвеждане на полуготови замразени тестени изделия и хладилно съоръжение за текущото им съхранение. 2. Замяна на наето оборудване за изпичане на хлебни изделия с нов конвектомат и нови подови пещи осигуряващи ефективно разходване на ресурсите, прецизно контролиране на температурите и прилагане на кръгови модели; 3 Закупуване на хладилно и неутрално оборудване, както и обемен делител за оптимизация на работните процеси и минимизиране на влаганият човешки труд. 4. Инвестиране в нова хлебонарезна машина и уред за клипсово опаковане на хлебни изделия за да се увеличи полезният живот на продукцията ни и да се намали влагането на пластмасови опаковки. Предвидените за закупуване по точка 1 ДМА са: 1.1. Полуавтоматичен хидравличен тестоделител за меки теста оборудван с решетки за формиране на различни по форма хлебни изделия. 1.2. Мултифункционален шоков охладител/замразител с капацитет 10 нива за тави 600/400 мм 1.3. Хладилен шкаф с работна температура: -23°C/-18°C с капацитет от 600 л Към този момент фирмата ни предлага много ограничен обем от чабати готови за консумация, които обичайно се правят от силно хидратирано тесто - над 65%. Те се делят ръчно, като всяка една се тегли индивидуално. Добавянето на тесто или отнемането, за достигане на желания грамаж, нарушава формата и води до деформиране на продукта. Това е процес, който генерира много брак на тесто и е изключително бавен. По тази причина се предлага много малко, въпреки голямото търсене от нашите клиенти. Описаното по-горе оборудване ще ни даде възможност да произвеждаме полу-готови замразени малки хлебни продукти (от вида на френска багета, различни видове чабати и хлябове). Това е асортимент, който има своя пазар през лятото, но може да бъде произвеждан през зимните месеци, когато натовареността в цеха е многократно по-малка. Това ще позволи равномерно разпределение на труда на работниците през цялата година. Подобен вид изделия ще допълнят спектъра на продукти с асортимент който в момента нямаме, това ще разшири възможностите за избор на нашите клиенти и ще привлече нови най-вече от сегмента на ресторантьорите. Технологично ролите на новите ДМА са следните. Хидравличният тестоделител дава производствена възможност за работа с меки теста (т.е. тесто в което съдържанието на вода е повече от 65 %). Това тесто се характеризира с лепкава повърхност и много висока шупливост. Разделянето на късове с желания грамаж е възможно с прецизно контролиране на налягането при неговото притискане, с цел равномерно разпределение на тестото, и рязане без натискане с различни решетки за формиране на краен продукт. Подобен делител може да формира изделия с висока хидратация (високо съдържание на вода в тестото). Принципа на работа на машината е обемен и при поставянето на определено количество тесто в нея, то се разделя на 10, 15 или 24 къса, в зависимост от решетката, с равно тегло. Това увеличава производителността многократно и дава възможност за производство на поне три вида различни по форма изделия. 145 044.00 0.00
Дейност 2. Подобряване на пазарното представяне на Гранари ЕООД: Към настоящият момент дружеството няма изграден онлайн магазин. Основата маркетингова стратегия на дружеството е насочена към B2B сегмента и намира своята реализация чрез участия в специализирани ХОРЕКА изложения и персонални презентации пред собственици на хотели и ресторанти. Разчита се на личен контакт и индивидуален подход към всеки клиент, както и да се предложи асортимент който напълно да покрива неговите нужди. Друг канал за привличане на нови бизнес клиенти е "от уста на уста", по препоръка от настоящи клиенти. Инвестирането в онлайн магазин за продуктите и услугите, които предлагаме, отваря нови перспективи пред дружеството. Все повече хора и бизнеси използват активно възможностите предоставени от интернет за търсене и намиране на конкретни продукти или услуги, решаващи конкретните им нужди. Онлайн присъствието се превърна в неизменна част от дейността на всеки бизнес, като допълнителен или основен канал за взаимодействие с потребителите или с партньорите (настоящи и бъдещи). Масово достъпното интернет пространство осигурява досег с много индивидуални и корпоративни клиенти. Същевременно с въвеждането на новото оборудване в производството, фирмата ще бъде готова да посрещне повишен интерес към предлаганите стоки и услуги. Нивото на качеството ще е постоянно, ще се предложат нови полуготови изделия с дълъг срок, ще се инвестира в нови хартиени опаковки с увеличен период за ползване. Тези предпоставки - ново оборудване, по-добро качество на продукцията, по-дълга употреба на продуктите, както и новите онлайн канали за представяне и комуникация - ще доведат до разширяване на пазарния дял и в двата сегмента - търговия на дребно и В2В. Конкретните ползи, които ще извлечем от създаването на онлайн магазин са: - Популяризиране на продуктите и услугите, които предлагаме - Подробна информация за суровините и технологичните процеси - Разширяване на кръга от потребители - както индивидуални, така и бизнес клиенти - Улеснява контакта и комуникацията с потенциални партньори - Подобрява планирането на производствения капацитет и логистиката - Нови бизнес възможности – чрез разширяване на асортимента, навлизане в сегмента на кетъринг услуги за бизнес партньори и индивидуални клиенти Реализирането на онлайн магазин, ще даде нова платформа за популяризиране на настоящите и новите продукти на предприятието и по-лесен начин за достигане на нови потенциални клиенти и в двата сегмента - търговия на дребно и бизнес клиенти. 9 990.00 0.00
Дейност 1. Подобряване на производствения капацитет на Гранари ЕООД - част 2: Продължение на Описание на Дейност 1 Планираме изпичането на тези изделия да бъде до 90% готовност, което е възможно с предвидените в група 2 ДМА. Веднага след изпичането на полуготовите хлебчета, те ще се поставят в шоковият замразител за охлаждане до достигане на температура от -18 градуса. След което ще бъдат временно съхранявани в нискотемпературния хладилен шкаф, изчакващи да се транспортират до хладилната камера в склада на фирмата. Тези продукти може да се съхраняват в рамките до една година без да губят своите полезни свойства. След размразяване и при бързо (в рамките на 3 до 7 минути) допичане, те се превръщат в прясно изпечени хлебни изделия за всяка трапеза. Предвидените за закупуване по точка 2 ДМА са: 2.1. Доставка на конвектомат парен, електрически програмируем, 10 нива за тави 600×400 2.2. Подова пещ за пици и хляб, електрическа - 2 броя Съществуващото положение към момента е, че дружеството ползва наети конвектомат с капацитет 8 тави за едновременно изпичане и две подови печки всяка с капацитет от две тави. Оборудването е заварено и е морално остаряло. Никой от тях няма възможност за впръскване на пара при изпичане и това силно ограничава изделията които можем да произвеждаме. Регулирането на целевата температура е механично и неточно. Изпичането е неравномерно в тавите и се налага непрекъснато да бъдат завъртани. Планираме закупуването на парен, електрически конвектомат с капацитет от 10 тави, което ще повиши с поне 20% производителността ни. Впръскването на пара при изпичане отваря хоризонт за нови изделия, който ще имат различна от сегашната визия. Възможността за запомняне на различни програми, ще облекчи труда на персонала и ще минимизира допусканите грешки. Вградената система за измиване ще гарантира по-дълъг живот на уреда. Предвидените подови пещи са с цифрово управление на желаните температури и ще са оборудвани с парогенератор за подаване на пара. Подовото покритие дава възможност за директно изпичане на продукти върху него като същевременно ще може да изпича и всяко изделие в тава. Така двете нови ДМА ще имат сходни възможности за производство на един продукт, при необходимост от по-голям капацитет ще могат да се изпичат 14 тави едновременно. От друга страна всеки има уникални различия, например конвектомата позволява програмиране на различни температури при различните фази на изпичане, както и изпичане до 80 -90% готовност. Подовите пещи с директно изпичане на осигуряват повече вкус и рустикален вид на хлябовете и се образува дебела долна кора. Всеки от двата уреда ще допринесе и до намаляване количеството на вложената енергия за изпичане на единица продукт, поради прецизното управление на температурите за изпичане, поради по-доброто им уплътнение и следствие на взаимозаменяемостта им. 0.00 0.00
Дейност 1. Подобряване на производствения капацитет на Гранари ЕООД - част 3: Продължение на Описание на Дейност 1 Предвидените за закупуване по точка 3 ДМА са: 3.1. Тестоотделител с регулиране от 50 до 300 гр, капацитет на зареждане 30 кг тесто. Разделянето на замесеното тесто (с хидратация до 60%) на късове се извършва с ръчен тестооделител и е процес със следните операции. За получаване, примерно, на къс тесто от 60 гр, първо е необходимо да се разтегли общо парче с тегло 1.320 кг, което - второ, трябва да се окръгли и да отпочине 10 минути. След това - трето, той се притиска така че да заеме кръгла и равномерна по дебелина форма с диаметър около 30 см. След омазняване този кръг се поставя на плоскост - четвърто, която се вкарва в ръчната тестоделителка. Притиска се с лост за разпределение на обема - пето и шесто се освобождава нож които да раздели масата на 22 парчета.. Тези шест операции се извършват над 50 пъти ежедневно и освен трудоемкостта им те са и много времеемки и в допълнение не особено прецизни. Планираната за закупуване машина елиминира всички тези операции. Принципа на делене е обемен, като цялото замесено количество тесто се поставя в машината и посредством различни по дебелина накрайници тестото автоматично се екструдира и се нарязва на крайни късове. Уреда позволява делене на тестото на различни грамажи от 50 до 300 грама с петте си различни накрайника. Това обуславя широкият спектър на приложението му. Спестяването на времето за делене и ръчният труд ще повишат значително производителността при обработката на тестото. От друга страна това ще елиминира недостатъците които се получават при сегашното разделяне на тесто като прекалено отпускане и превтасване следствие на дългото изчакване за обработка. 3.2. Хладилно и неутрално оборудване Разделените късове тесто подлежат на допълнителна обработка като окръгляне, разточване и слагане на пълнежи, навиване до краен продукт. Всички те са времеемки и с цел не превтасване на разделените късове те се съхраняват в хладилник намиращ се в съседно помещение. Настоящите пет работни маси, на които се случват тези процеси, са изработени от неръждаема ламарина. Две от тях са основни за работа с тесто, а другите са помощни. На места те са деформирани и нивелацията им не е добра. Планираме да заменим двете основни маси с нови с гранитни плотове. Една от тях ще бъде хладилна и ще е оборудвана с две отделения за съхраняване до 8 кутии с тесто. Това ще спести време от разхождането за прибиране на тестото в хладилник. И второ ще осигури равна и стабилна основа за последващите операции с тестените късове. Ще подменим и трите помощни маси за да се постигне добро сцепление между тях и равна работна повърхност. Те ще бъдат оборудвани с по два рафта, което ще подобри организацията на работният инвентар. 0.00 0.00
Дейност 1. Подобряване на производствения капацитет на Гранари ЕООД - част 4: Продължение на Описание на Дейност 1 Предвидените за закупуване по точка 4 ДМА са: 4.1. Машина за рязане на хляб, полуавтоматична 4.2. Електрическа клипс машина Хлебонарезната машина, която се ползва в момента изисква двама оператори. Един поставя хляба за нарязване и стартира рязането, след това нарязаните филийки се подават към друга машина за термофолиране с полиетиленово или полиолифинно фолио. Планираната машина за закупуване дава възможност няколко хляба да се поставят в нея, така че един оператор да може да напъхва нарязаните филии в хартиен плик, който е предварително отворен, от специално устройство, чрез помощта на въздушна струя. Така за оператора остава време да затвори плика поставяйки го в отвора на клипс машината. Това ще доведе до възможност за работа в пакетажа на един човек, без да се намаля неговата производителност или при работа на двама многократно ще увеличи капацитета за пакетиране за единица време. Друг положителен ефект е замяната на пластмасовите фолиа с хартиена опаковка. Освен намаляването на замърсяването на околната среда, това де допринесе за по-добрата визия на нашите хлябове. Новият начин на затваряне с клипс дава възможност на потребителя да отваря и затваря торбичката при всяко ползване, това ще резултира в по-добро запазване на качествата на филийките и в по-дългото време за съхранение без изсъхване, което е неизбежно след разкъсване на полиетиленовия плик. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.