Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-6.002-0049-C01
Наименование на проекта "Патронажна грижа + в община Пещера"
Бенефициент 000351750 Община Пещера
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 17.03.2021
Дата на стартиране 17.03.2021
Дата на приключване 12.09.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Пещера

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Дейности
  • Дейност: Направление 1: Дейност "Патронажна грижа": Осн.цел на дейността е продължаване на модела за патронажни грижи в общината за възрастни хора и лица с увреждания, други уязвими групи, вкл. лица поставени под карантина във връзка с COVID-19,лица от рисковите групи, чрез предост.на качествени мобилни, интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.Лица,на които ще бъде предоставена услугата са мин.43. Етапи: 1.Подбор на целевата група; 2.Подбор на персонал за предост.на услуги; 3.Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и доставка на храна, хран.продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства,заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотл.административни и битови услуги.4.Предоставяне на психолог.подкрепа и консултиране. Дейностите ще се изпълняват в рамките на 12 мес. от мобилен екип, които включва сл. специалисти: 5 дом.помощника; 1 телефонист и 1 мед.сестра с конкретни функции, както следва: 1.Домашен помощник ще извършва доставка на храна и хранителни продукти от първа необходимост,лекарства,заплащане на битови сметки и админ.услуги със средства на потребителите;помощ при текущо почистване на дома на потребителя;поддържане личната хигиена на потребителя;поддържане на соц.контакти и др. 2.Телефонистът ще приема и разпределя заявки за доставка на храна и хран.продукти от първа необходимост, лекарства,запл. на битови сметки и админ.услуги,приема и разпределя заявки за дейностите, осигуряващи соц. условия на потребителите; приема и разпределя заявки за извършване на здр.услуги от мед.сестра;координира заявените услуги и изпълнението им. 3.Мед.сестра ще извършва посещения в домовете на потребителите за измерване на кръвно налягане, превръзки, съдействие за прием на лекарства, предписани от лекар и др.;при състояние на потребителя, изискващо оказване на спешна мед.помощ, информира личния лекар и посочено лице за контакт;оказва съдействие при настаняване в болница; поддържа контакти с близките и роднините за здравосл. им състояние. Подробна разбивка на разходите за възнаграждения по брой заети, срок и месечен разход: За "Телефонист" 1бр. с основно месечно възнаграждение от 705.60лв. Сума за ДТВ за тр. стаж и проф.опит - 21.17лв. (3*0.6%). Осигуровки за сметка на работодателя- 139.68лв. Общо разх.за месец-866.45лв. За срок от 12 мес. - 10 397.43лв. - За "Домашен помощник" 5 бр. с основно мес.възнагр. от 705.60лв. Сума за ДТВ за тр.стаж и проф.опит - 21.17лв. (3*0.6%). Осигуровки за сметка на работодателя- 139.68лв. Общо разходи за мес.-866.45лв. за 1 лице. Общо разходи за месец, за 5 лица - 4332.26лв. За срок от 12 мес.- 51987.17лв. - За "Медицинска сестра" 1 бр. с основно мес.възнагр.- 318.75 лв. , изчислено на база непълно работно време - 3 ч. от основно месечно възнаграждение 850.00лв. ( 850.00лв./8часа*3 часа). Сума за ДТВ за тр.стаж и проф.опит - 31.88 лв. (10*0.6%). Осигуровки за сметка на работодателя- 67.39лв. Общо разходи за мес.-418.02лв. За срок от 12 мес. - 5016.18 лв. През 1-ия месец ще се извърши подбор на персонала и проведена информ.кампания. Ще се потърси съдействието на ДБТ за насочване на кандидати. За кандидати за дл. Дом.помощник" и "Телефонист" критериите са: 1.Образование - мин.основно образование; 2. Мед.изисквания - физ. и псих.здрав, без заболявания, противопоказни за заемане на длъжността;3.Трудов и проф.опит – не се изискват. Наличието им е предимство;Предвидено е да бъде проведено въвеждащо обучение с основни права, задължения и отговорности на всеки участник в предоставянето на здр.-соц. услуги в дом.среда. Ще се окаже организ.-метод.подкрепа и супервизия на персонала и провеждане на супервизии. Психолог. подкрепа и консултиране ще бъде оказана на потреб.и персонала.Предоставянето на услугите ще се осъществява съобразно Методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 1". Екип от общината ще извърши оценки на потребностите на целевата група и ще разработи Правила/Методология за дейността си., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 63 209.91
  • Дейност: Направление 2: Дейност "Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности": Целта на дейността е предприемане на мерките по превенция от заразяване с COVID-19 и оказване на подкрепа на соц.услуги, делегирани от държавата дейности в извънредната обстановка.Това доведе до възникването на допълнителни разходи, които община Пещера няма възможност да поеме в рамките на стандарта за финансиране на соц.услуги,делегирани от държавата дейности. Етапите за изпълнение на дейността са:1.Публикуване на сайта на общината обява за наемане на персонал по проекта.2.Избор и подбор на персонал.3. Дезинфекция на сградния фонд на соц.услуги,делегирани от държавата дейности, чрез наетия персонал.4. Закупуване на лични предпазни средства и компютърна техника. Общината планира да наеме допълнителен обслужващ персонал,който да подпомага дейностите по разделяне/изолиране на потребителите на услугите да не се струпват едновременно,дезинфекция на сградния фонд и др. Предоставянето на социални държавно делегирани дейности в общината се осъществяват от "Дневен център за деца и младежи без увреждания ", "Дневен център за пълнолетни лица с увреждания ", „Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания“, които се управляват от Община Пещера и „Кризисен център за лица и деца пострадали от насилие“, предоставена за управление на Фондация „Фонд за превенция на престъпността–ИГА“ гр.Пазарджик, към които ще бъдат разпределени допълнително наети минимум 8 хигиениста за 12 месеца, разпределени, както следва: в ДЦДМУ-2 бр., в ДЦПЛУ- 2 бр.,ЦНСТ- 2 бр и КЦЛДПН-2 бр. Подробна разбивка на разходите за възнаграждения по брой заети, срок и месечен разход: - За наето лице на длъжност "Хигиенист" се предвижда 8 бр. с осн.месечно възнаграждение от 685лв. Сума за допълнително трудово възнаграждение за трудов стаж и проф.опит-34.25лв. (5*0.6%). Осигуровки за сметка на работодателя-138.24 лв. Общо разходи за месец-857.49лв. за едно лице. Общо разходи за месец, за 8 лица - 6859.92лв. За срок от 12 месеца - 82319.03лв. Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на общината вкл. публикуването на официалната интернет страница на общината информация за кандидатстване за наемане на обслужващ персонал. В рамките на първия месец ще се извърши подбор на персонала, който ще бъде нает.За целта ще бъде проведена масова информ.кампания на територията на общината. Ще се потърси съдействието на Бюрото по труда за насочване на подходящи кандидати. Към изискванията за заемане на длъжността „хигиенист“,ще бъдат публикувани и следните критерии: 1.Образование-минимум основно завършено образование; 2. Медицински изисквания-физ. и псих.здрав, без заболявания, определени като противопоказни за заемане на длъжността; 3. Трудов и професионален опит–не се изискват, но проф.опит в социална или здравна сфера е предимство; Във връзка с реализиране на дейностите по превенция на COVID 19 в социално, държавно делегирани дейности е предвидено да бъдат осигурени лични предпазни средства за заетия персонал и допълнително наетия обслужващ персонал, закупуване на дезинфектанти, предвидени са средства за тестване на служители и потребители за COVID 19 при необходимост.По проекта е предвидено и закупуването на компютърна техника с цел адаптиране и приспособяване на средата на соц.услуги, делегирани от държавата дейности в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно.Предвиждаме да закупим 2 бр. лаптопа по 1 за следните соц.услуги - ДЦДМУ и ДЦПЛУ. Оборудването е необходимо за адаптиране и приспособяване на средата на посочените соц.услуги, делегирани от държавата дейности в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране, скайп връзка и др.).Дейността е насочена към 90 потребители на соц.услуги, държавно делегирани дейности в общината, 44 заети лица към настоящия момент и минимум 8 допълнително заети лица по проекта., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 71 661.27

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 44.00 , Достигната стойност: 53.00
Индикатор 2 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 133.00 , Достигната стойност: 179.00
Индикатор 3 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 52.00 , Достигната стойност: 57.00
Индикатор 4 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 133.00 , Достигната стойност: 179.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 188 819.65 BGN
БФП 188 819.65 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 188 818.68 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 100.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN