Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-1.035-0004-C02
Наименование на проекта Подобряване на енергийната ефективност на обект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура"
Бенефициент 000024916 ОБЩИНА ПЕТРИЧ
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 02.04.2018
Дата на стартиране 02.04.2018
Дата на приключване 11.06.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Петрич, гр.Петрич

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение е част от Инвестиционната програма за изпълнение на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на община Петрич 2014-2020. Със своето изпълнение то ще допринесе  за стимулиране на икономическото развитие на града и подобряване на енергийната ефективност в публични сгради.
Проектът е насочен към изпълнение на мерки за енергийна ефективност в сградата на Общинска администрация - Петрич. Обектът на интервенция попада в строителните граници на гр. Петрич.  Проектните дейности ще допринесат пряко за намаляване на крайното потребление на енергия и косвено – за намаляване на емисиите на парникови газове в обществените сгради.
Планираните дейности включват въвеждане на предписаните от консултанта, извършил енергийно обследване на сградите, енергоспестяващи мерки и прилагане на отразените в техническия паспорт указания и препоръки, с цел достигане най-малко клас на енергопотребление „С“ в сградата. По-добрите експлоатационни характеристики на сградата в обхвата на интервенция значително ще намалят експлоатационните разходи за сградата и ще допринесат за удължаването на нейния жизнен цикъл . Проектът е насочен към изпълнение на следните тематични цели съгласно Общия Регламент №1303/2013: Тематична цел 4 „Подпомагане на преминаването към нисковъглеродна икономика във всички сектори”. Интервенциите в рамките на проектното предложение ще допринесат за постигане на индикативните национални цели за спестяване на енергия за 2020 г. съгласно Националния план за действие по енергийна ефективност 2014-2020 г. Дейностите за енергийно обновяване ще удължат живота на сградата, ще намалят разходите за поддръжка и спомогнат за намаляване на парниковите газове, ще стимулират хората да останат да живеят в малките населени места чрез подобряването на културно-социалната и административна среда.
Дейности
  • Дейност: Управление на проекта: Основната цел на тази дейност е да се осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, както и да се координира и контролира постигането на заложените цели. Дейността ще бъде организирана в следните етапи: 1.Определяне и назначаване на екипа: Екипът ще бъде сформиран от експерти с квалификация и професионален опит, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване (ако е приложимо) и със спецификата на предвидените дейности. Той ще бъде съставен от: - Ръководител на проекта; - Счетоводител; - Експерт "Инвеститорски контрол"; Подробното описание на задълженията и отговорностите на всеки член на екипа е дадено в Раздел 9. Екипът на проекта ще бъде от общински служители. 2. Текущо управление на проекта: - детайлно запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР за изпълнение на сключените договори; - провеждане на периодични срещи на екипа (ако е необходимо срещите ще бъдат ежемесечни, особено ако са възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с ДБФП). За всяка среща ще се води протокол; - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; - при необходимост ще се организират и отделни технически срещи, включително и на място на обекта. 3. Финансово управление на проекта: - вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението – ще бъде въведена номерация на платежните нареждания за целите на проекта, номерация на сметките и договорите, така че да предполага лесно архивиране и проследяване. - ще бъдат правени копия на разходно - оправдателни документи за всеки вид разход още в момента на извършването му, за архива на проекта. 4. Провеждане на процедури за избор на изпълнители: - актуализиране и съгласуван с УО график на обществените поръчки; - организация на изготвянето на документациите за избор на изпълнители; - организация на процедурите за избор на изпълнители; - контрол на процеса по изпълнение на договорите с избраните изпълнители. 5.Вътрешен мониторинг на проекта: - периодично актуализиране на план – графика на проекта и графиците на всяка задача; - 100 % документални проверки – междинни и при извършване на плащане - за качество и за достоверност и допустимост; - доклади за документална проверка - при подписване на приемо-предавателен протокол и оформяне на плащане. , Договорена стойност: 13 000.00 , Отчетена стойност: 10 291.18
  • Дейност: Изпълнение на СМР: Топлинно изолиране на външни стени Предвижда се първо сваляне на обрушените места и измазването им отново с вароциментова мазилка. Всички стени ще се обработят с дълбоко проникващ заздравяващ грунд. След това топлоизолирането ще се извърши в зависимост от типа на стената: Върху калканните тухлени стени които визуално се възприемат от двете улици и площадното пространство предлагаме облицовка с камък /полиран, импрегниран и шпахлован травертин/ и окачена стъклена и метална фасада. Част от фасадата ще се изпълни със стъклена окачена фасада с троен стъклопакет в сиво, без шпросна с алуминиева конструкция. В участъците на тухлената зидария се предвижда изолация от 10см каменна вата и гипсокартон, оцветен в подходящия цвят. При топлоизолирането всички ъгли ще бъдат оформени с алуминиеви или поцинковани профили, гладки или двустранно перфорирани с мрежа 7/7см, както за ъглите, така и водооткап. Подмяна на дограмата. Прозорците се подменят с нова петкамерна ПВЦ дограма с троен стъклопакет , отваряемост съгласно спесификацията, вградена клапа и комарник на отваряемата част. Входните врати се предвиждат да се изпълнят с алуминиева дограма в цвят по RAL7010 или подобен, с прекъснат термомост и троен стъклопакет.. За сутерена се предвиждат външни метални, врати, с вградена топлоизолация. За челната фасада към улична регулация, ще се изпълни със стъклена окачена фасада. Гаражните врати се подменят със секционни, топлоизолирани, плъзгащи се по тавана. На всички места със смяна на дограмата се предвижда обръщане на мазилката отвътре, монтаж на бутилова лента за изолация, грундиране, двустранно боядисване с латекс на стената на строителните отвори. Дограмата отвън да има алуминиеви подпрозоречни первази, а отвътре с ПВЦ такива. Топлоизолация на покрив Предвижда се първо демонтаж на ламаринената обшивка, дъсчената обшивка под нея, вътрешния „седящ“ улук, дървените попове и отвеждащите пласмасови тръби от улука да външните отводнителни водосточни тръби. Новия покрив повтаря съществуващия като принцип на конструкцията със същите видове материали. Топлоизолация в сутерен Енерго спестяващите мерки не предвиждат топлоизолацията на неотопляемия сутерен под те помещения на първи етаж. Изграждане на соларна инсталация Предвижда се доставка и монтаж на 2бр. селективни слънчеви панели на покрива. Те ще подсигурят частична енергия за загряване на вода от топлинния акумулатор. Ще се предвиди основа за инсталацията и нейното хидроизолиране с рулонна хидроизолация. Разработена е инсталация за топла вода и циркулационна, поради липсата им до момента. Подмяна на осветителни тела Към енергоспестяващите мерки се включва и промяната на осветителните тела с LED осветление. ФАСАДНО ОФОРМЛЕНИЕ Фасадите се оформят частично с окачена сива стъклена фасада с троен стъклопакет без шпроси; топлоизолационна система облицована с „еталбонд”; топлоизолационна система със завършек от пръскана мазилка, оцветена в цвят НBV 67 каталог на „БАУМИТ“. Сградата на гаражите е също с топлоизолационнa система и мазилка в същия цвят. Климатизацията на сградата ще се извърши посредством климатици. За два вътрешни климатика в съседни стаи, предвиждаме по едно външно тяло. Отводняването им във подменените водосточни тръби трябва да се изпълни по време на монтажа на топлоизолацията. Външните тела ще бъдат монтирани върху декоративни конзоли ситуирани между две стаи . , Договорена стойност: 781 180.00 , Отчетена стойност: 798 956.05
  • Дейност: Мерки за информация и комуникация: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 1303/2013 в проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на Общността за изпълнението на заложените интервенции за ефекта, който те ще имат за развитието на града. Всички дейности ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (Единния наръчник). Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целеви групи и преки бенефициенти по проекта; - Широка общественост (на общинско и областно ниво); - Разпространители на информация (национални и регионални медии). Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност – изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност – всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност – всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство – всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност – ще се предоставя на информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Печатни медии; - Онлайн медии (включително социални мрежи); - Областен информационен център - Благоевград - Директна комуникация (пресконференции, официални церемонии, информационни дни, разработване на брошури и промоционални материали); - Външна реклама (билбордове, постоянни обяснителни табели) Съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация при всички мерки, предприети от бенефициента се указва съфинансирането на фондовете на ЕС чрез поставяне на: - Емблемата на ЕС; - Наименование на съответния фонд (в случая ЕФРР); - Общото лого на програмен период 2014-2020. Всички документи и материали, свързани с управлението на проекта ще съдържат гореописаните реквизити и дизайнът им ще бъде съобразен с изискванията на Единния наръчник., Договорена стойност: 7 560.00 , Отчетена стойност: 7 560.00
  • Дейност: Одит на проекта: Бенефициентът ще организира извършването на одитна проверка за проекта с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на Европейския съюз. При изпълнение на дейността по извършване на ангажименти по договорени процедури ще се прилага Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средствата от Структурните и фондове и Кохезионния фонд на ЕС на ниво бенефициент (Инструкцията), издадена от Сертифициращия орган (Дирекция "Национален фонд" в Министерство на финансите). Одитът ще бъде извършен от регистриран експерт-счетоводител или фирма за одит, избрани по реда на Закона за обществените поръчки съобразно заложената стойност в бюджета. Избраният изпълнител ще отговаря на изискванията, заложени в Инструкцията. Целта на ангажимента също така е и да установи наличие на констатации, които могат да бъдат: - Съществени констатации – установени недостатъци, които имат пряко отражение върху верифицирането на разходите. Такива констатирани пропуски могат да доведат до финансови корекции и необходимост от възстановяване на средства от бенефициента. Тези недостатъци изискват вземането на незабавни решения и предприемането на конкретни дейности от бенефициента, които са насочени към промяна/засилване на контролните дейности от самия бенефициент. - Второстепенни констатации – установени недостатъци, които при определени обстоятелства може да окажат влияние върху допустимостта на разходите, респ. на размера на средства от СКФ, които следва да се възстановят от ЕК. Такива недостатъци могат да се отстранят от бенефициента. - Несъществени констатации – добри практики, оптимизиране на дейността, т.е. тези констатации нямат пряко отражение върху допустимостта на предоставените средства. Тези недостатъци имат формален характер., Договорена стойност: 7 560.00 , Отчетена стойност: 6 000.00
  • Дейност: Въвеждане на обекта в експлоатация: След приключване на СМР по подобряване на градската среда, бенефициентът ще пристъпи към въвеждане на обекта в експлоатация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията. Ще се изпълнят всички предписани от закона дейности във връзка с въвеждането в експлоатация и ще бъдат издадени всички необходими за това документи., Договорена стойност: 1 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Извършване на авторски надзор: По време на строителството ще бъде осъществяван авторски надзор. Авторският надзор ще се осъществява в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и Наредба №3/2003 год. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството както следва. Лицето/лицата, упражняващо/-и авторски надзор по смисъла на чл. 162 от Закона за устройство на територията (ЗУТ ) носи/-ят отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ. Лицето/лицата, упражняващи авторски надзор ще участва/т/ при съставянето на всички изискващи се протоколи и актове по време на строителството. Лицата, изпълняващи авторски надзор ще следят и ще упражняват стриктен контрол над работата на строителните обекти, като по този начин се предвижда да се гарантира точното изпълнение на проекта. В хода на изпълнение на услугата по упражняване на авторски надзор стриктно ще се съблюдават архитектурните, технологичните и строителни правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта на интервенция в експлоатация., Договорена стойност: 4 500.00 , Отчетена стойност: 4 380.00
  • Дейност: Извършване на независим строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Дейността по упражняване на строителен надзор ще се извърши от изпълнител избран по ЗОП, и в съответствие с чл.166, ал.1, т.1 от Закона за устройство на територията чрез екип от правоспособни квалифицирани лица. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител ще извършва контрол за съответствието на строително-монтажните работи съгласно разработените технически проекти за обекта на интервенция, както и за качеството на влаганите материали в строителството. Ще бъде осъществяван контрол и върху графика на извършване на строителните дейности с оглед навременното изпълнение на строителството, както и точно отчитане на количествата и видовете на изпълнените СМР., Договорена стойност: 10 200.00 , Отчетена стойност: 9 000.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Д ЕНД Д КЪНСЪЛТИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 6 000.00
  • Изпълнител: Божидар, Договорена стойност по проекта*: 4 590.00 , Отчетена стойност**: 2 022.48
  • Изпълнител: ТРИЕРА КОМЮНИКЕЙШЪНС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 560.00 , Отчетена стойност**: 7 560.00
  • Изпълнител: РЕАЛИТИ ТЕРМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 732 826.97 , Отчетена стойност**: 751 364.05
  • Изпълнител: Петър, Договорена стойност по проекта*: 3 800.00 , Отчетена стойност**: 2 954.11
  • Изпълнител: НИЯ ДИЗАЙН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 28 212.00 , Отчетена стойност**: 28 212.00
  • Изпълнител: ГЛОБАЛ ДИЗАЙН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 23 760.00 , Отчетена стойност**: 23 760.00
  • Изпълнител: Зорница, Договорена стойност по проекта*: 3 492.00 , Отчетена стойност**: 2 976.22
  • Изпълнител: Иван, Договорена стойност по проекта*: 3 800.00 , Отчетена стойност**: 2 338.37
  • Изпълнител: СЕТ ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 9 000.00 , Отчетена стойност**: 9 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Енергийна ефективност: Понижаване на годишното потребление на първична енергия от обществените сгради, Мерна единица: kWh/година, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 151 334.00 , Достигната стойност: 151 334.00
Индикатор 3 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 29.38 , Достигната стойност: 29.38

Финансова информация

Обща стойност на проекта 732 501.91 BGN
БФП 732 501.91 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 622 354.72 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 73 282.70 0.00 73 282.70 РЕАЛИТИ ТЕРМ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 188.00 0.00 1 188.00 ГЛОБАЛ ДИЗАЙН ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 191.60 0.00 1 191.60 НИЯ ДИЗАЙН ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 2 250.00 0.00 2 250.00 СЕТ ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 РЕАЛИТИ ТЕРМ ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на авторски надзор във връзка със СМР по проект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура", Прогнозна стойност: 3 750.00
  • Обособена позиция 1: извършване на авторски надзор във връзка със СМР по проект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура"
    Изпълнител: НИЯ ДИЗАЙН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 380.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на дейности по информация и комуникация по проект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура", Прогнозна стойност: 6 300.00
  • Обособена позиция 1: извършване на дейности по информация и комуникация по проект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура"
    Изпълнител: ТРИЕРА КОМЮНИКЕЙШЪНС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 560.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на независим строителен надзор във връзка със СМР по проект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура", Прогнозна стойност: 8 500.00
  • Обособена позиция 1: извършване на независим строителен надзор във връзка със СМР по проект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура"
    Изпълнител: СЕТ ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 000.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на одит по проект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура", Прогнозна стойност: 6 300.00
  • Обособена позиция 1: извършване на одит по проект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура"
    Изпълнител: Д ЕНД Д КЪНСЪЛТИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 200.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за строително-монтажни работи по проект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура", Прогнозна стойност: 611 323.34
  • Обособена позиция 1: изпълнител за строително-монтажни работи по проект "Сграда на общинската администрация - обновяване на административна инфраструктура"
    Изпълнител: РЕАЛИТИ ТЕРМ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 732 826.97
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на обследване, включително технически енергиен паспорт и проект за прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградата на Общинска администрация Петрич по обособени позиции: Обособена позиция 1: Изготвяне на обследване, включително технически енергиен паспорт за сградата на Общинска администрация Петрич Обособена позиция 2: Изготвяне на проект за саниране на сградата на Общинска администрация Петрич, Прогнозна стойност: 39 660.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на обследване, включително технически енергиен паспорт за сградата на Общинска администрация Петрич"
    Изпълнител: ГЛОБАЛ ДИЗАЙН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 760.00
  • Обособена позиция 2: Изготвяне на проект за саниране на сградата на общинска администрация Петрич
    Изпълнител: НИЯ ДИЗАЙН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 832.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Разходи за организация и управление - инвеститорски контрол, Прогнозна стойност: 3 800.00
  • Обособена позиция 1: Разходи за организация и управление - инвеститорски контрол
    Изпълнител: Иван
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 800.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Разходи за организация и управление - Ръководител екип, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Разходи за организация и управление - Ръководител екип
    Изпълнител: Зорница
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 492.00
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Разходи за организация и управление - счетоводител, Прогнозна стойност: 3 800.00
  • Обособена позиция 1: Петър Орлинов Кючуков
    Изпълнител: Петър
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 800.00
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: Управление на проекта - ръководител проект, Прогнозна стойност: 4 590.00
  • Обособена позиция 1: Божидар Григоров Николов
    Изпълнител: Божидар
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 590.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN