Кратко описание на проекта |
Колори 2005 ЕООД е създадена през 2005г.с основна дейност производство на слънцезащитни продукти-щори и сенници.Фирмата разполага с изградена собствена магазинна мрежа в цялата страна и производствена база в Пловдив.Увеличаването на продуктовата гама с нови модели щори и сенници,и нарастването на разнообразието от тестили и цветове наложи изграждането на нови производствени и складови помещения в началото на 2015г.Логично продължение на фирмената стратегия са инвестиции за подобряване на производствения капацитет и енергийната ефективност на компанията.
Дейностите по проекта включват:
1.Дейности по Елемент А „Инвестиции" за придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи, необходими за изпълнението на мерките, включени в обследването за енергийна ефективност,и свързани с разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект.
2.Дейности по Елемент Б „Услуги“, свързани с и необходими за изпълнението на проекта, включващи:
•Извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност") от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност
•Дейности за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001
•Дейности и мерки за Публичност и визуализация
Очакваните резултати са:
•повишена конкурентоспособност на предприятието чрез подобряване на енергийната ефективност и капацитет, което, от своя страна, да доведе до по-устойчив растеж и до понижаване на енергийната му интензивност
•реализирани инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция, ще допринесе за въвеждане и развитие на екологосъобразно производство и повишаване на устойчивата конкурентоспособност на фирмата
•ресурсно ефективни и екологосъобразни производствени процеси, рефлектиращи върху повишаването на енергийната ефективност и конкурентоспособността на фирмата
|
Дейности |
-
Дейност: Дейност по Елемент Б „Услуги“ за Извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност") от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност: Преди подаването на настоящето проектопредложение е изпълнена дейност за извършване на енергиен одит по образец /"обследване за енергийна ефективност".
За да е допустим по настоящата процедура, проектът трябва да се основава на препоръки от извършен енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”), изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване).
Дейността стартира с преглед на Публичния регистър на фирмите от регистъра по чл.60 ал.1. Събрани са три ценови оферти от фирми, вписани в Публичния регистър на фирмите от регистъра по чл.60 ал.1, като за изпълнител е избрано дружеството, предложило най-ниска цена. С избрания изпълнител е сключен договор.
Приложеният механизъм за избор на изпълнител е в съответствие с приложимото към момента на извършване на дейността ПМС 118/20.05.2014 г. и актуалните указания на УО за събиране на три предложения за извършване на енергиен одит по образец /"обследване за енергийна ефективност", съдържащи цена, характеристика, описание, дата и подпис на издателите.
След сключване на договор за Извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност") от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност, компетентните лица пристъпиха към същинското обследването за енергийна ефективност на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването.
Периодът на допустимост на дейността и на разходите са в съответствие с Условията за кандидатстване на настоящата процедура, а именно - в хода на подготовка на проектното предложение и преди подаването му пред Договарящия орган.
В резултатът от тази дейност е изготвен доклад с препоръки от извършено обследване за енергийна ефективност на компанията по образец Приложение Б.
Изготвеният Доклад от енергиен одит е изпратен по електронен път до Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР). Отново по електронен път е получено Становище за съответствие на енергиен одит с вписано одобрение.,
Договорена стойност: 18 000.00
,
Отчетена стойност: 18 000.00
-
Дейност: Дейност по Елемент А „Инвестиции" за придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи ДМА, необходими за изпълнението на мерките, включени в обследването за енергийна ефективност, и свързани с разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на енергоефективно технологично оборудване-в съответствие с Мярка 1 от Енергийния одит): Дейността е свързана с получаване на подкрепа по елемент А „Инвестиции“ по режим „Регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и имат за свой основен предмет осъществяването на първоначална инвестиция в материални активи, свързани с разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект.Дейността включва закупуване и въвеждане в експлоатация на:
1.Настолна отрезна машина за разкрояване на метални профили-1 бр,в съответствие с Мярка 1 от Енергийния одит
2.Настолна отрезна машина за разкрояване на алуминиеви профили-1 бр,в съответствие с Мярка 1 от Енергийния одит
3.Настолна бормашина-1 бр,в съответствие с Мярка 1 от Енергийния одит
4.Шевна машина за щори-права-5 бр,в съответствие с Мярка 1 от Енергийния одит
5.Шевна машина за щори-оверлог–1 бр,в съответствие с Мярка 1 от Енергийния одит
6.Машина за разкрой на платове за плисе щори–1 бр,в съответствие с Мярка 1 от Енергийния одит
7.Аргонов апарат за заваряване-1 бр,в съответствие с Мярка 1 от Енергийния одит
8.Машина за инспекция на роло щори–4 бр,в съответствие с Мярка 1 от Енергийния одит
9.Машина за разкрой на платове за сенници-1 бр,в съответствие с Мярка 1 от Енергийния одит
10.Машина за разкрояване на платове за вертикални щори–1 бр,в съответствие с Мярка 1 от Енергийния одит
Планираните инвестиции ще допринесат за намаляване на енергийните разходи на компанията,включени са в идентифицираните мерки от обследването за енергийна ефективност,и ще рефлектират в разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект.Планираните за закупуване активи ще допринесат за повишаване на енергийната ефективност и конкурентоспособността на компанията чрез обновление на производственото оборудване и прилагане на ресурсно ефективни,и екологосъобразни мерки.
Инвестицията по проекта е разгледана в Енергийния одит и е отнесена към Мярка 1:Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ново основно енергоефективно технологично оборудване.
Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител цел осигуряване на ефективност, ефикасност и икономичност при разходването на средствата по договорите за БФП и в съответствие с правилата за избор на изпълнител, регламентирани в ЗУСЕСИФ.Определянето на изпълнител ще се осъществи при спазването на следните принципи: публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане от дискриминация.
Още на етап изготвяне на проекта е определен екип, който ще има ангажименти за изготвяне на график и проект на тръжна документация за провеждането на процедура за избор на изпълнител/доставчик/на предвиденото оборудване в съответствие с изискванията на ЗУСЕСИФ.Компанията ще изготви, публикува и проведе процедура за избор на изпълнител със следните основни етапи:
1.Съгласуване и одобрение на проект на тръжната процедура(от 1 до 3 месец)
2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура за избор на изпълнители, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО(от 3 до 4 месец)
3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класираните на първо място кандидати(от 4 до 5 месец)
4.Подписване на договор с избраните изпълнители(от 5 до 6 месец)
5.Доставка и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване и подписване на приемо-предавателен протокол за доставки(от 8 до 18 месец)
При провеждане на процедурата за избор на изпълнители ще бъдат съблюдавани изискванията посочени в ръководство за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020, както и текущите указания на УО.
Дейността е технически осъществима и се базира на препоръки от извършен енергиен одит по образец.Разходите за дейността са реалистични, ефективни и са свързани с постигането на основната и специфичните цели на проекта.
Доставеното оборудване ще бъде визуализирано съгласно изискванията на УО-ще бъде поставени стикери.,
Договорена стойност: 1 643 500.00
,
Отчетена стойност: 1 643 500.00
-
Дейност: Дейност по Елемент А „Инвестиции" за придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи ДМА, необходими за изпълнението на мерките, включени в обследването за енергийна ефективност, и свързани с разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на енергоефективна Система за осветление-в съответствие с Мярка 2 от Енергийния одит): Дейността е свързана с получаване на подкрепа по елемент А „Инвестиции“ по режим „Регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и има за свой основен предмет осъществяването на първоначална инвестиция в материални активи, свързани с разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект.Дейността включва закупуване и въвеждане в експлоатация на:
1.Система за осветление–1 брой в съответствие с Мярка 2 от Енергийния одит
Планираната инвестиция ще допринесе за намаляване на енергийните разходи на компанията,включена е в идентифицираните мерки от обследването за енергийна ефективност,и ще рефлектира в разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект.Планираната за закупуване, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация Система за осветление като цел и резултат ще допринесе за повишаване на енергийната ефективност и конкурентоспособността на компанията.Чрез инвестицията в качествено индустриално осветление се постига по-добра работна среда, а оттам и по-висока производителност на труда.Предвидено е цялостно решение за осветление в предприятието, в съответствие с актуалните норми за осветеност и равномерност на осветеността, както и с оглед постигане на максимална енергийна ефективност.Предложеното решение позволява директна подмяна, без да се налага да се коригират съществуващи отвори и окабеляване.Предвидени са и таймери на стълбищата, датчици за движение във всички сервизни помещения и шалтери за спиране на захранването в работните помещения.Инвестицията е разгледана в Енергийния одит и е отнесена към Мярка 2, като по същество в предвидените дейности по доставката, монтажа и въвеждането в експлоатация на Системата за осветление не се налагат ремонтни дейности, а избрано решение позволяващо директна подмяна, без да се налага да се коригират съществуващи отвори и окабеляване. Поради факта, че не се налагат СМР, а само монтаж, Системата за осветление ще бъде заведена като ДМА и амортизирана в съответствие с Чл. 55. (1) от ЗКПО, където попада в категория VII, като съоръжение.
Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител цел осигуряване на ефективност, ефикасност и икономичност при разходването на средствата по договорите за безвъзмездна финансова помощ и в съответствие с правилата за избор на изпълнител, регламентирани в ЗУСЕСИФ.Определянето на изпълнител ще се осъществи при спазването на следните принципи: публичност и прозрачност,свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане от дискриминация.
Още на етап изготвяне на проекта е определен екип, който ще има ангажименти за изготвяне на график и проект на тръжна документация за провеждането на процедура за избор на изпълнител/доставчик/ на предвиденото оборудване в съответствие с изискванията на ЗУСЕСИФ. Ще се изготви, публикува и проведе процедура за избор на изпълнител със следните основни етапи:
1.Съгласуване и одобрение на проект на тръжната процедура(1-3 месец)
2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО(3-4 месец)
3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класирания на първо място кандидат(4-5 месец)
4.Подписване на договор с избрания изпълнител(5-6 месец)
5.Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на договорената Система за осветление и подписване на приемо-предавателен протокол за доставки(8-18 месец)
При провеждане на процедурата за избор на изпълнител ще бъдат съблюдавани изискванията, посочени в ръководство за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020, както и текущите указания на УО.
Дейността е технически осъществима и се базира на препоръки от извършен енергиен одит по образец.Разходите за дейността са реалистични, ефективни и са свързани с постигането на основната и специфичните цели на проекта.,
Договорена стойност: 90 000.00
,
Отчетена стойност: 90 000.00
-
Дейност: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейността за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001(Система за управление на енергията-СУЕ) ще бъде реализирана посредством използването на външни организации с необходимата компетентност и специфична експертиза.Внедряването и сертифицирането на СУЕ допринася за изпълнението на проекта, свързано е с и е необходимо за неговото изпълнение, тъй като ще гарантира изпълнението на препоръчаните мерки за енергийна ефективност и правилното управление на енергийните ресурси на организацията. Международният стандарт ISO 50001:2011 установява една полезна рамка в енергийното управление, като позволява чрез систематично управление на енергията да се подобрят енергийните характеристики, намалят енергийните разходи, емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда. В допълнение, организацията периодично ще преглежда и оценява своята СУЕ, за да установи благоприятните възможности за подобряване и тяхното внедряване. Дейността ще спомогне за постигане на целите на проекта и за постигане на устойчивост по отношение на енергийните разходи на фирмата.
За реализацията на дейността ще бъдат използвани консултантски услуги за разработване (въвеждане) на СУЕ, както и услуги от независим сертифициращ орган, акредитиран за сертификация на СУЕ.
Дейността ще включва следните етапи:
I.Избор на изпълнители за предвидените услуги в съответствие със ЗУСЕСИФ, ПМС 160/01.07.2016 г. и подзаконовите нормативни актове, Оперативното ръководство за изпълнение на договори по схемата и указанията на УО, а именно-публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения в Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България 2020, респективно служебна публикация на Единния информационен портал на съобщението.
II.Въвеждане на СУЕ, включващо следните основни етапи и дейности:
1.Преглед на съществуващите практики за реализация на дейността и управление в предприятието. Целта на този преглед е консултантският екип да се запознае със съществуващите практики на управление и на документиране на процесите и да оцени необходимостта от тяхната промяна и актуализация в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001
2.Предложение за подходяща структура на внедряваната СУЕ посредством разработване на изискуемата документация на СУЕ, включваща наръчник, процедури, политики, програми, документи и др. в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001
3.Практическо въвеждане на СУЕ - консултантската организация ще съдейства на фирмата в практическото приложение на разработените в предишната фаза документи
4.Вътрешен одит-провеждане на финален вътрешен одит на въведената СУЕ, от екип с представители на Консултантската организация и представители на дружеството. По време на вътрешният одита се идентифицират необходими коригиращи и превантивни действия (когато има такива) за отстраняване на несъответствията и прилагане на области за подобрение, констатирани по време на одита.
5.Преглед от ръководството-Консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на СУЕ, съгласно изискванията на стандарта.Чрез Прегледа от ръководството, компанията декларира готовност за сертификация.
III.Сертификация-След успешното въвеждане на СУЕ, фирмата ще пристъпи към сертификация.Тя ще бъде извършена от независим сертифициращ орган,акредитиран за сертификация на системи за управление. При позитивно становище от страна на сертификационната организация и успешно проведен одит ще бъде издаден международно валиден сертификат за съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001
Като резултат, сертифициращата организация следва да одобри сертификация спрямо международния стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001, и да издаде сертификат за съответствие на фирмата,
Договорена стойност: 29 600.00
,
Отчетена стойност: 29 450.00
-
Дейност: Публичност и визуализация: Дейност Публичност и визуализация се основава на задължителните изисквания от мерките по информиране и публичност на ЕС, Регламент /ЕС/ № 1303/2013 и техническите характеристики посочени в Регламент /ЕС/ № 821/2014 с правилата за прилагането на Регламент /ЕС/ № 1303/2013. Предвижда се информация за проекта да бъде оповестена на интернет страницата на фирмата и разпространена сред обществеността посредством срещи в най-кратък срок, след сключването на административния договор. За оповестяване приноса на Европейския фонд за регионално развитие и Министерство на икономиката ще бъде направена публикация в печатно издание, провеждане на публични събития и изготвянето на постоянна обяснителна табела по проекта. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител при спазване на правилата на ЗУСЕСИФ. На закупените активи по проекта ще бъдат поставени стикери в съответствие с изискванията посочени Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. По време на изпълнение на проекта на видно за обществеността място ще бъде поставен плакат формат АЗ, съдържащ задължителните реквизити свързани с информацията за проекта. За стриктното изпълнение на дейността и в съответствие с правилата разписани в цитирания наръчник, с всички страни участващи в процеса на изпълнение на проекта е отговорен Ръководителя на проекта. Всички документи по проекта ще бъдат визуализирани в съответствие с наръчника. По време на изпълнението на дейностите по проекта при провеждане на срещи и кореспонденции ще се споменава финансовия принос на фондовете на ЕС и по-специално на Европейския фонд за регионално развитие. Освен поредица целенасочени действия за популяризиране на факта, че проектът се финансира от Европейския фонд за регионално развитие и се изпълнява по Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност 2014-2020”, бенефициентът си поставя задачата да разгласява факта, че всички дейности в рамките на проекта създават условия, които да гарантират устойчиво развитие, равнопоставеност и недопускане на дискриминация. В допълнение за дейностите ще бъдат използвани идентифицираните добри практики в тази област от други проекти на организацията, чрез привличане на всички заинтересовани страни и постигане на диалог и толерантност, като стабилна основа за надграждане на постигнатите резултати. Ще бъдат проведени 2 бр. публични събития в съответствие с изискванията на наръчника и размера на получената безвъзмездна финансова помощ. За целта публичните събития предварително ще бъдат анонсирани, чрез разпространение на прессъобщение до средствата за масово осведомяване. Предварителна информация за публичното събитие ще бъде изпратена на УО и в най-близкия офис от мрежата на 28 информационни центъра. След провеждане на събитието ще се разпространи прессъобщение с информация за проекта. Дейностите за информация и публичност представляват съпътстващи изпълнението на проекта дейности, които ще допринесат като цяло за разпространение на резултатите от настоящия проект, както и за популяризиране на ОП “Иновации и конкурентоспособност 2014-2020”. Публикацията в печатно издание и провеждането на публични събития представлява изпитан метод за повишаване на информираността на участниците, както и за популяризиране и разпространение на проектните резултати. В допълнение, дейността ще допринесе за разпространение на резултатите от проекта и промотиране на финансовата подкрепа получена по “Иновации и конкурентоспособност 2014-2020”.,
Договорена стойност: 2 980.00
,
Отчетена стойност: 2 950.00
|