Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0242-C01
Наименование на проекта Подкрепа за независим живот чрез „Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда- Генерал Тошево”
Бенефициент 000852633 ОБЩИНА ГЕНЕРАЛ ТОШЕВО
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 14.06.2016
Дата на стартиране 14.06.2016
Дата на приключване 14.04.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Добрич, Генерал Тошево

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение предвижда създаване на „Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда”, който ще функционира като общинско предприятие. Изпълнявайки този проект, общината ще подобри достъпа до социални услуги на хора с увреждания и хора над 65 години в невъзможност за самообслужване като подобри качеството им на живот. Дейностите по проекта ще надградят създаденото „Звено за услуги в домашна среда” към Домашен социален патронаж, финансирано по ОП „РЧР” по схема „Помощ в дома”. В Центъра ще се предоставят три типа почасови социални услуги- за лична помощ, за комунално- битови дейности и за социална подкрепа. Предвидено е услугите да се предоставят в рамките на 18 месеца, като бъдат обхванати най-малко 100 потребители на почасови социални услуги в домашна среда в по-голяма част от общински център и прилежащите населените места на общината, които са 41 на брой. По проекта ще бъде подбран персонал за предоставяне на ежедневни почасови социални услуги- лични асистенти, социални асистенти, домашни помощници. Предвижда се предоставяне на психологическа, социална и здравна подкрепа от психолог, социален работник и медицинска сестра за социални дейности на база на индивидуални оценки на потребностите от почасови социални услуги в домашна среда. При реализиране на проектните дейности ще се постигнат целите за достъпа до услуги на целевите групи, преодоляване на последиците от социалното  им изключване и бедността, подобряване качеството им на живот .
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Управление и мониторинг на проекта.: При стартирането на проекта ще бъде назначен екип за управление на проекта, състоящ се от Ръководител, Счетоводител, Координатор и Технически сътрудник. Екипът ще ръководи проекта, съгласно правилата на Управляващия орган. Ще извършва мониторинг на предоставянето на услугите. Екипът ще организира и провежда работни срещи. На срещите се разработват и отчитат оперативни планове, ще се отчита напредъка на проектните дейности. Екипът на проекта ще организира и участва в процедурите за избор на изпълнители/ или пряко договаряне/ по ЗОП. Ще отговаря за административните и отчетните дейности по проекта, осчетоводявания и разплащания. За администриране и отчитане на дейностите на проекта ще бъдат закупени офис материали и консумативи. Предвидени са разходи за куриерски услуги. Предвидени са разходи за изготвяне на документация по ЗОП., Договорена стойност: 28 130.00 , Отчетена стойност: 28 986.83
  • Дейност: Дейност 2: Осигуряване на информация и публичност.: При осигуряване на информация и публичност на проекта Община Генерал Тошево ще спазва условията и изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014- 2020 г. Предвижда се два информационни дни за представяне на проекта- едната при стартирането на проекта, другата при завършването му. Ще се закупят тефтери и химикалки. В местния печат и сайта на общината ще се публикуват информации за стартиране на проекта, за напредъка му, за приключването му. В сградата, където ще се помещава центъра ще се монтира информационна табела за предназначението на проекта. Доставеното оборудване ще бъде обозначено с информационни стикери. Персонала на центъра ще носи бадж, указващ името и длъжността на лицето. Допълнителен принос за запознаване на широката общественост с проекта ще се окаже изготвянето и разпространението на информационни брошури, плакати, рекламни папки.Всеки документ ще съдържа логото и емблемата на финансиращата програма., Договорена стойност: 720.00 , Отчетена стойност: 753.40
  • Дейност: Текущ ремонт, обзавеждане и оборудване: С Решение №10-1 на Общински съвет Генерал Тошево, проведено на 16.10.2015 година се предоставят две помещения в сграда, находяща се в гр. Генерал Тошево, ул. "Ал. Димитров", №1, кв.61, парцел ІV, пл. №1795, представляваща общинска собственост за срока на реализиране на проектните дейности и за ползване за период не по-кратък от 3 години, считано от датата на одобряване на окончателния доклад по проекта. Към настоящия момент помещенията не се използват. Поради тази причина се налага текущ ремонт,обзавеждане и оборудване за целите на "Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда". За текущ ремонт на предоставените помещения видовете дейности са следните: Демонтаж на линолеум- 93 м2; изравнителна циментова замазка 2 см.- 70 м2; доставка и монтаж алуминиева врата 90/200- 3 броя; обръщане страници около врати с гипскартон и метални ръбоограничители ш 015-30 м.; Изстъргване на боя от тавани- 50 м2; шпакловка с гипсово лепило по стени и тавани- 100 м2; грундиране с готов латексов грунт при ремонти- 100 м2; боядисване с латекс тавани двукратно- бяло- 100 м2; лакиране на дървени повърхности-255 м2; настилка от ламиниран паркет - 93 м2; доставка и монтаж PVC подови первази вкл. скрепителни елементи- 55 м.; доставка проводник ПВ3Х4 мм2-65 м.; изтегляне на проводник-65 м.; доставка и монтаж кабелен канал с ширина до 40 мм- 65 м.; доставка АПЕ, монтаж и доставка на АП 32 А трифазен- 1 брой; откриване и отстраняване повреда на ел. инсталация- 8 броя; преработка ел. табло- 1 брой; доставка и монтаж ЛОТ 4х 18 W- 10 броя; бетон, арматура и кофраж за изграждане на рампа за инвалиди За обзавеждане и оборудване ще се извършат следните дейности: Ще се закупят две бюра: за управител на Центъра и социален работник. Ще се закупи 1 компютър, 1 принтер, 1 шкаф и 2 стола за помещението, където ще работят управителя и социалния работник. За същото помещение ще се закупи и един климатик за отопление с електроенергия. За по-голямото помещение се предвижда закупуване на 40 броя столове, 1 маса, 1 брой прожекционен сгъваем екран със статив, мултимедиен проектор и 1 климатик за отопление с електроенергия. На компютъра и принтера ще се изготвят необходимите документи, свързани с реализиране на проектните дейности. Шкафа ще бъде съобразен със заключването и съхраняването на документацията на Центъра. Голямата зала ще бъде необходима за дейностите: Обучение на персонала за предоставяне на услугите; Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги; Мотивационна, психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност;. Залата ще се ползва и за организирани културни мероприятия с потребителите и други. Ще се бъде монтирана рампа с цел осигуряване достъпност на хората с увреждания до Центъра. , Договорена стойност: 19 200.00 , Отчетена стойност: 18 009.69
  • Дейност: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка, чрез подкрепа за дейността на "Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда".: Като първа стъпка е провеждането на конкурс за назначаване на персонал за управление на "Център за почасови услуги в домашна среда"- 2 лица в трудоспособна възраст, управител на Центъра и социален работник. Назначеният персонал ще приема заявления от кандидат-потребителите за ползване на почасови социални услуги. При недовършени строително монтажни работи, обзавеждане и оборудване на Центъра, персонала ще приема заявленията в специално определено помещение в сградата на общинска администрация за дейността, временно, до откриване на "Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда". Социалният работник поетапно ще извършва първоначална оценка на потребностите от социални услуги на заявилите желание кандидат- потребители да ползват услугите в дома си, като в това време управителя на Центъра ще приема заявленията. Ще се приемат заявления от всички желаещи да ползват услуги, попадащи в обхвата на целевите групи по проекта. Следващите действия ще бъдат насочени към подбор на персонал за предоставяне на социалните услуги. Ще се извърши индивидуално оценяване на кандидатите за определените длъжности: личен асистент, социален асистент, домашен помощник, медицинска сестра за социални дейности. С избраните лица ще се сключат трудови договори, като предварително ще се проведат срещи с кандидат- потребителите за протоколиране на предпочитанията им за персонала, предоставящ социални услуги и съчетаване на длъжностите. Екипа за управление на проекта ще проведе избора и оценяването на кандидатите за предоставяне на социални услуги и кандидатите за потребители, съвместно с персонал за управление на центъра за услуги в домашна среда, съгласно Методика за оценка на кандидати за личен асистент, социален асистент, домашен помощник, медицинска сестра за социални дейности и Методика за подбор на кандидати за потребители. Броят на подалите заявления кандидат- потребители може да надвиши капацитета на Центъра, като част от не попадналите за ползване на почасови социални услуги кандидат-потребители ще бъдат чакащи. Допуска се в отдалечени селища на общината да се назначава подходящ персонал в пенсионна възраст за предоставяне на социални услуги. Договори ще бъдат сключени и с подбраните потребители за ползване на услуги, чрез Центъра. Лицата, които ще предоставят услугите в домашна среда ще работят по индивидуални планове и работни графици в зависимост от оценките на потребностите на потребителите. Управителят на Центъра ще изготви Правилник за дейността на център за услуги в домашна среда, като в разработването му могат да се включат и членове на екипа на управление на проекта и други експерти. Ще се разработи процедура за мониторинг при предоставяне на услугите от управителя на Центъра. Мониторингът също ще се извършва от назначения персонал на центъра.Чрез новосъздадения за управление на "Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда" ще се предоставят почасови социални услуги за период от 18 месеца в населените места на община Генерал Тошево. Включени са режийни разходи за ел.енергия, вода и телефон и разходи за матирали и консумативи за функциониране на Центъра., Договорена стойност: 446 517.54 , Отчетена стойност: 439 534.21
  • Дейност: Обучение на персонала за предоставяне на услугите;: След оценяването на кандидатите за предоставяне на услуги в домашна среда се предвижда провеждане на въвеждащо обучение на лицата, които не са преминали такова по други подобни проекти, финансирани по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" или национални програми. С цел недопускане на двойно финансиране се прави писмено запитване до Дирекция "Социално подпомагане" с попълнен списък за установяване на преминато/не преминато въвеждащо обучение. Списъците се сверяват и с преминати обучения по проекти, реализирани от Община Генерал Тошево. Въвеждащото обучение ще се проведе в рамките на два дни по четири часа- общо осем часа. Обучението ще се проведе от външен обучител с подходящо образование и опит. Ще се сключи договор за изпълнение на дейността. Екипът за управление на проекта ще осигури зала в общинска администрация за провеждане на обучението. Обучението ще се реализира по разработена програма от обучителя. Ще се осигурят канцеларски материали /папки, бели листи, химикали/ за провеждане на обучението. Всеки обучен кандидат за предоставяне на социални услуги ще получи удостоверение за преминато обучение. След приключване на въвеждащото обучение ще се попълни от всеки участник Карта за участие.Поддържащото обучение ще се проведе в периода на изпълнение на дейностите по проекта с всички назначени лица за предоставяне на социални услуги. То ще се проведе по аналогичен начин на въвеждащото обучение.Ще се проведе в рамките на два дни по четири часа.Поддържащото обучение може да се проведе от външен обучител,или от квалифициран служител на общината. Заплащането на възнаграждението на обучителя ще се извърши съгласно "Методология за регламентиране на възнагражденията по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г." Обучителят ще изготви програма за провеждане на поддържащото обучение. Ще се наблегне на практически приложения при предоставяне на почасови социални услуги, споделяне на добри практики, ще се разрешават отделни конкретни казуси. Целта на обученията е да се формират професионални компетентности на кандидатите за предоставяне на почасови социални услуги, да получат общи познания за социалните услуги в общността, необходими за удовлетворяване на основните потребности на лицата на които ще се предоставят социални услуги. Важна цел е обучаващите се да получат и практически познания при попълване на необходимите отчетни формуляри при реализиране на дейности при предоставяне на социални услуги. Друга основна цел е те да притежават знания за качествено и ефективно предоставяне на социални услуги, в съответствие с действащата нормативна уредба. При приключване на всеки вид обучение се представя доклад от провеждащия обучението. , Договорена стойност: 380.00 , Отчетена стойност: 471.11
  • Дейност: Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги;: В процеса на социалното функциониране и социалните взаимоотношения при предоставяне на почасови социални услуги е възможно да възникнат трудни и специфични ситуации, като проблеми от определени психо-социални функции, отклонения от поведението и други подобни при предоставяне на услугите . Такива моменти създават дефицити в работата на персонала. Необходима е подкрепяща дейност от експерт, който да разреши отделните случаи. Дейността ще се извършва от психолог, с който ще се сключи договор за консултиране и разрешаване на отделни казуси, сложни стресови ситуации, конфликти, подпомагане за преживяване на негативните преживявания на персонала предоставящ социални услуги. Планувани са общо 8 случая по 1 час за индивидуален случай. За всеки индивидуален случай се съставя протокол, подписан от изпълнител и възложител по договорни отношения за извършената работа. С персонала, предоставящ почасови социални услуги, назначен по трудов договор ще се извърши групова супервизия. Супервизията на персонала ще се проведе два пъти по четири часа за два дни - през 9 месец и 17 месец от началото на предоставяне на услугите. Ще се обменят знания, гледни точки и професионален опит. Ще се споделят преживявания. Ще се проследи качеството на предоставените социални услуги, ще се осъществи мониторинг на дейностите и коригиране на пропуски, установени при проверките на място. Ще се обсъдят и важни теми, свързани с работата на персонала. Дейността ще се извърши по групи, чрез специалист /външен експерт/., Договорена стойност: 564.70 , Отчетена стойност: 299.74
  • Дейност: Мотивационна, психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност;: В Правилник за организация на "Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда" ще бъде отразен начина на предоставяне на психологическа подкрепа на потребителите на социални услуги. Ще се спазват всички договорени правила за предоставяне на почасови социални услуги. При извършване на оценката на потребностите от почасови грижи /по образец/, предоставяни в домашна среда се попълва информация за проблемите на лицето, свързани с отклонения в поведението и психо- социални функции. Приема се, че е наличен проблема тогава, когато лицето изпитва сериозни затруднения в тази област. При оценяване се вземат под внимание концентрация и устойчивост на вниманието, памет в рамките на деня, памет за минали събития, мотивация /инициативност/, реч и комуникация. Попълва се и информация за отклонения в поведението относно: нападения и наранявания на други лица, унищожаване на имущество, извършване на кражби, самонараняване, рисково за здравето поведение, суицидни опити, агресивно поведение, друго неуместно поведение, гневни пристъпи и емоционални изблици, скитничество, бягства, злоупотреба със субстанции, проблемно поведение на мястото на живот, поглъщане на неядливи субстанции, други сериозни поведенчески проблеми. Преценява се и очакваната продължителност на споменатите проблеми. За разрешаване на тези проблеми е необходима психологическа или друг вид подкрепа. За целта ще се сключи договор с психолог за изпълнение на дейността- съгласно "Методология за регламентиране на възнагражденията по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"., Договорена стойност: 2 014.10 , Отчетена стойност: 2 111.66
  • Дейност: Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания в случай на необходимост.: Община Генерал Тошево разполага със специализиран транспорт на разположение на отдел "Образование, младежки дейности и спорт", осигурен при реализиране на проектни дейности по Проект за социално включване. Предвидена е устойчивост на проекта за срок от 5 години, считано от 01.01.2016 година. За целта в щата на общината е назначен шофьор с необходимата квалификация с общи функции по преките задължения по длъжностна характеристика. По настоящия проект ще ползваме при необходимост същия транспорт. Ползването на специализирания транспорт ще стане със заявка от предходния ден. В бюджета на настоящия проект залагаме разходи само за гориво. С цел избягване на двойно финансиране отчитането на горивото ще стане с отделен пътен лист., Договорена стойност: 1 972.80 , Отчетена стойност: 306.45

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Агенция "ХАЙ ПРИНТ" ООД град Добрич, Договорена стойност по проекта*: 717.60 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "КРИСТАЛ ГЛАС" ООД гр. Добрич, Договорена стойност по проекта*: 19 124.10 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ОФИС В ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 444.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 24.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 211.00
Индикатор 2 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 24.00 , Целева стойност: 90.00 , Достигната стойност: 211.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 499 499.14 BGN
БФП 499 499.14 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 491 466.16 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Текущ ремонт на помещения предоставени за "Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда" гр. Генерал Тошево. , Прогнозна стойност: 8 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: "Обзавеждане и оборудване на помещения, предоставени за "Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда", Прогнозна стойност: 8 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на канцеларски материали и консумативи, Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на канцеларски материали и консумативи за Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда
    Изпълнител: ОФИС В ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 444.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Обучение на персонала за предоставяне на услугите, Прогнозна стойност: 380.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Разходи за осигуряване на публичност, Прогнозна стойност: 600.00
  • Обособена позиция 1: Договор за услуга Агенция "ХАЙ ПРИНТ" ООД град Добрич
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN