Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0407-C01
Наименование на проекта Подобряване на енергийната ефективност на „ЗАВЕТ” АД
Бенефициент 826043842 ЗАВЕТ АД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 21.08.2017
Дата на стартиране 21.08.2017
Дата на приключване 25.10.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Разград, Завет, гр.Завет

Описание

Кратко описание на проекта
    „ЗАВЕТ“ АД произвежда ветеринарни лекарствени продукти, фуражни добавки (прахообразни и течни), ветеринарни лекарства - прахообразни, течни, мазилкови, интрамамарни спринцовки, технически средства. Фирмата е с основна икономическа дейност: 21.20 - Производство на лекарствени вещества.
    С цел разширяване на производствения капацитет и намаляване на себестойността на продукцията чрез увеличение на производителността и намаляване на специфичното потребление на електроенергия, с настоящия проект фирмата предвижда да замени старата и да закупи нова дозираща и пакетираща линия. Линията е основното оборудване в производствено-технологичната схема на предприятието. Компанията е планирала да направи инвестиции за намаляване на разходите на електроенергия, включващи въвеждане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението и доставка и монтаж на система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия от вентилиран въздух чрез рекуператор. Фирмата ще използва консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на ISO 50001, енергиен одит и визуализация.
    Повишаването на конкурентоспособността на „ЗАВЕТ“ АД ще се извърши посредством подобряване на енергийната ефективност чрез реализация на планираните инвестиции по проекта.
Дейности
  • Дейност: Придобиване на ново оборудване. Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на: Дозираща машина - 1 бр.; Система за рекуперация на отпадна топлина от вентилационна инсталация - 1 бр.; Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението (АСМЕ) - 1 бр.: Като част от дейността по проекта ще бъдат закупени и въведени в експлоатация следните активи: Мярка 1. Дозираща машина - 1 бр. Сега „ЗАВЕТ“ АД използва сравнително стара и амортизирана дозираща машина със сравнително висока работна ел.мощност 11,4 kW, поради което фирмата планира да я замени с нова енергоефективна модерна машина, със значително подобрени експлоатационни възможности. Новата вертикална електронна машина ще бъде: напълно автоматизирана , с програмно управление, с поетапно формоване, пълнене и залепване, оборудвана с независимо функционално програмиране, пълни и запечатва пликове от единична ролка опаковъчен материал. Машината ще има възможности автоматизирано да следи за качеството на опаковките. Суровината ( материала ) от отделените бракувани опаковки , машината повторно обработва - рециклира с цел повторно използване на рециклирана продукция. Придобитата по проекта нова дозираща машина ще има PLC управление и контрол на процесите. Новата машина ще разполага с модем за дистанционен достъп и обслужване, така че ще има възможности за дистанционен електронен мониторинг, контрол и управление. Новозакупената по проекта машина, значително ще разшири производството и ще подобри енергийната ефективност на фирмата. Мярка 2. Система за рекуперация на отпадна топлина от вентилационна инсталация - 1 бр. Предлагана мярка представлява система за рекуперация на отпадна топлина, която ще бъде изградена към съществуващата вентилационна система. Дейността ще бъде осъществена чрез използване на отпадна топлина от производственото помещения, която се изхвърля през зимния отоплителен сезон и минава през рекуператор, който връща чист атмосферен затоплен въздух в работното помещение чрез вентилационна система. Затопленият или охладен въздух преминава през топлообменник и затопля или охлажда свежия атмосферен въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление и охлаждане, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния студен външен въздух през зимата и обратно през лятото. Предложената дейност ще подобри енергийната ефективност на предприятието и ще намали разходите за отопление и охлаждане Мярка 3. Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението (АСМЕ) - 1 бр. Фирмата измерва централно разхода на електроенергия и сега не разполага с информация за разходите по производства. Конкретната мярка включва дейности, свързани с доставката и въвеждането в експлоатация на АСМЕ за цялата производствена система. Планираната за изграждане АСМЕ представлява следното: 1. Ел.кръг, захранващ съществуващите машини, апарати и съоръжения. 2. Ел.кръг, захранващ новите машини, закупени по настоящия инвестиционен проект. Устройството ще дава ясна представа за това какво е енергопотреблението, използвано от производствената система, с възможност за отчитане произведената продукция, къде са най-големите енергийни и производствени натоварвания, каква е съответната им стойност. С натрупаните данни ще е възможно да се определи реалните енергийни разходи и производство, както и полезни справки и др. в зависимост от предпочитанията и заданието, оформено и въведено в системата. Ще е възможно да се определи оптималния режим на работа. Въвеждането на АСМЕ ще оптимизира значително управлението на енергийните потоци и ще помогне за ефективното планиране на производството във фирмата. Инвестициите се отнасят за мерки 1, 2 и 3 от енергийния одит Стъпките за изпълнение на дейността за мярка 1 са: 1. Избор на изпълнител - чрез „Избор с публична покана“ (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка (от 4 до 10 месец); 3. Въвеждане в експлоатация (от 10 до 12 месец). Стъпките за изпълнение на дейностите от мерки 2 и 3 са: 1. Избор на изпълнител - чрез съобщение за събиране на ценови предложения (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 10 месец); 3. Въвеждане в експлоатация (от 10 до 12 месец)., Договорена стойност: 301 720.88 , Отчетена стойност: 258 400.00
  • Дейност: Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001. Консултантски услуги за сертифициране на ISO 50001. Публичност и визуализация. Услуги за Енергиен одит,: Като част от дейността по проекта ще бъдат ще бъдат извършени следните услуги: 1.Консултантски услуги за въвеждане на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; 2.Консултантски услуги за сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; Стандарта създава рамка за управление на енергийните характеристики и контрол и намаление на енергийното потребление.Системата за управление на енергията обхваща следните основни процеси: -Енергийно планиране; -Енергиен преглед – включващ енергийното потребление и анализ на използваната енергия; -Енергийно обследване – включващ данни за енергийните характеристики на дейността и определянето на енергийна базова линия; -Планиране на управлението на енергията. Стандартът определя изискванията за създаване, внедряване, поддържане и подобряване на системата за управление на енергията, чиято цел е да даде възможност на фирмата да следва систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност , енергийната сигурност, използването на енергия и потреблението. Стандартът има за цел да помогне на компанията непрекъснато да намалява консумация на енергия, и следователно разходите си за енергия и емисиите на парникови газове. Ползите от стандарта са намаляването на разходите за енергийни ресурси и ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда. Това води до подобряване на енергийната ефективност, намаляване на себестойността на произвежданата продукция и повишаване на конкурентоспособността на фирмата. 3.Услуги за Публичност и Визуализация. Планира се изработка и доставка на 2 броя табели които трябва да се монтират на видно място във фирмата. 4.Консултантски услуги за Енергиен одит. Това е единствената дейност по проекта, която се извършва предварително с цел да предпише енергийно ефективни мерки, които да помогнат на кандидат бенефициента да планира инвестициите си. Съгласно указанията във формуляра за кандидатстване се бележат че започват в първия месец със срок на изпълнение 2 месеца. Стъпките за изпълнение на дейностите: 1. Избор на изпълнител - ще се осъществи чрез съобщение за събиране на ценови предложения за избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 10 месец);, Договорена стойност: 31 750.00 , Отчетена стойност: 31 090.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: КОНСУЛТАТИВ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 5 650.00
  • Изпълнител: КАСИ ТЕМПРА ПАК ООД, Договорена стойност по проекта*: 173 600.00 , Отчетена стойност**: 248 000.00
  • Изпълнител: ЕНЕРКОН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 19 250.00
  • Изпълнител: ЕЛФИ РЕКЛАМА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 490.00
  • Изпълнител: НЕНКОМ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 5 200.00
  • Изпълнител: ГЛОБАЛ ГРУП СОФИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 5 700.00
  • Изпълнител: ХЕРМЕС КЛИМА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 5 200.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 37.43 , Достигната стойност: 37.43
Индикатор 3 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 45.70 , Достигната стойност: 45.70
Индикатор 4 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 6 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 309 194.14 BGN
БФП 222 785.90 BGN
Собствено финансиране 86 408.24 BGN
Общо реално изплатени суми 208 861.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението (АСМЕ) - 1 брой., Прогнозна стойност: 5 200.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудване: Дозираща машина– 1 бр , Прогнозна стойност: 267 044.14
  • Обособена позиция 1: Дозираща машина– 1 бр
    Изпълнител: КАСИ ТЕМПРА ПАК ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 173 600.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Енергиен одит, Прогнозна стойност: 19 250.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги по въвеждане на ISO 50001, Прогнозна стойност: 6 000.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги по сертифициране на ISO 50001, Прогнозна стойност: 6 000.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Публичност и визуализация, Прогнозна стойност: 500.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Система за рекуперация на отпадна топлина от вентилационна инсталация - 1 брой. , Прогнозна стойност: 5 200.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN