Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0061-C04
Наименование на проекта Осигуряване на подкрепа за независим живот на хора в неравностойно положение
Бенефициент 000970496 ОБЩИНА ЯМБОЛ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 09.10.2015
Дата на стартиране 01.11.2015
Дата на приключване 30.11.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Ямбол, Ямбол

Описание

Кратко описание на проекта
Чрез реализацията на проектното предложение ще се предоставят интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане, като ще се съчетаят комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, включително социални и здравни услуги в общността или в домашна среда.  Ще се подпомогне и разшири дейността на Звеното за услуги в домашна среда, създадено в рамките на операция "Помощ в дома", финансирана от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013. Звеното ще подпомага лица с трайни увреждания и възрастни хора над 65 години, които са в частична или пълна невъзможност да се самообслужват, при осъществяване на социални контакти, поддържане на домашната среда и извършване на комунално-битови дейности и самообслужване. Звеното за услуги ще предостави възможност за полагане на грижи за физическото и ментално здраве на ползвателите. Ще се създадат условия за приемственост на обслужването на лица, ползвали услугите по операции "Алтернативи", "Помощ в дома", "Нови алтернативи", финансирани от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013 и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 и националния бюджет. Това ще осигури устойчивост на работните места, разкрити по предходни операции, в сектора на социалната икономика и ще предостави възможност за реализация на пазара на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания. Tози нов модел на мултифункционален подход за предоставяне на интегрирани услуги ще стане и основа за бъдещо планирано развитие на общински социални услуги.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Със стартиране на проекта ще се сформира екип за управление, който организира дейностите по проекта, отговаря за изпълнение на договорените срокове, за постигане на заложените индикатори, за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата и осъществява непосредствен мониторинг. Екипът се състои от трима души – ръководител проект, счетоводител, технически сътрудник, координатор и експерт "Човешки ресурси". Той е отговорен за отчитане на проекта в различни етапи от реализирането му. Поддържа и съхранява необходимата документация съгласно изискванията и при поискване предоставя наличната документация. Предвижда се екипът за организация и управление да разработи документацията за правилното и ефективно протичане на дейностите по проекта – система за мониторинг и контрол, процедури за избор на персонал, план-графици на дейностите и др. В състава на екипа за организация и управление на проекта са предвидени следните позиции: Ръководител - 1 брой, до 4 часа на ден; Счетоводител - 1 брой, до 4 часа на ден; Координатор - 1 брой, до 4 часа на ден; Технически сътрудник - 1 брой, до 4 часа на ден; Експерт "Личен състав" - 1 брой, до 4 часа на ден; , Договорена стойност: 40 510.00 , Отчетена стойност: 53 725.00
  • Дейност: Мерки за информация и публичност: Дейностите по осигуряване на информация и публичност е планирана, съобразно изискванията на Наръчника на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020. Всички информационни материали – ще позовават приноса на ЕС и ЕСФ и ще съдържат задължителните елементи за визуализация съгласно Наръчника. За информиране на обществеността в рамките на проекта се предвижда провеждането на две пресконференции - една в началото на проекта и една пресконференция в края на проекта. Предвидени са дейности по подготовка и отпечатване на две публикации в местни или регионални печатни медии, банер и информационни брошури, което ще запознае обществеността с дейностите по проекта и ролята на ОПРЧР 2014-2020 и ще гарантира прозрачност и откритост при реализацията на проекта. На сайта на общината ще бъде публикувана информация за обявленията за подбор на персонала., Договорена стойност: 1 500.00 , Отчетена стойност: 1 467.40
  • Дейност: Допълнително обзавеждане и оборудване на помещенията за Звеното за услуги в домашна среда: Съществуващото Звеното за услуги в домашна среда се намира в сградата на Дом за стари хора – град Ямбол. Предвижда се помещението да бъде постоянно работно място за: сътрудник социални дейности, психолог и двама здравни асистенти. Във връзка с изпълнение на техните дейнсоти, обработката на документи и воденето на кореспонденция е необходимо закупуването на обзавеждане и оборудване за нуждите на Звеното. Предвижда се закупуване на: 1 брой преносим компютър на стойност 800 лева; работно бюро на стойност 150 лева и офис стол 100 лева и метален шкаф за съхранение на документи - 300 лева., Договорена стойност: 1 350.00 , Отчетена стойност: 1 336.64
  • Дейност: Подбор и наемане на персонал: По настоящия проект приоритетно ще бъдат наемани лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст съгласно чл.68 от КСО. По този начин ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, като се даде възможност на хората с увреждания да избират желания и необходим асистент, което да им вдъхне увереност за контрол на средата.Ще се предостави възможност за реализиране на реалния пазар на труда на безработни лица и лицата, които полагат грижи за близките си хора с увреждания. За да се осигури възможност всяко лице с увреждане да може да ползва различни услуги съобразно нуждите си, е предвидено предоставяне на социални услуги от социални асистенти, лични асистенти и от домашни помощници, както и услуги на психологическа подкрепа, рехабилитация и достъп до здравни услуги. Предвижда се възможността едно лице, предоставящо услуги да отговаря за различни по вид дейности. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 79.94
  • Дейност: Обучение и предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите знания и умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на лица с увреждания и самотно живеещи възрастни хора. Обучителният процес е ориентиран практически и се основава на добри практики от българския и международния опит. Психологическата подкрепа ще бъде насочена към членовете на персонала, която ще се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Тя ще цели изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите. С цел повишаване и поддържане високото качество на социалните услуги персоналът ще получава екипна, групова или индивидуална супервизия и/или консултация., Договорена стойност: 3 111.50 , Отчетена стойност: 1 822.13
  • Дейност: Информиране, консултиране и подбор на кандидат – потребители: С настоящия проект ще бъдат обхванати хора с увреждания и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Дейностите по проекта са иновативна услуга за осигуряване на достоен живот и предоставяне на услуги в домашна среда за хора, които са в частична или пълна невъзможност за самообслужване и са в риск от социална изолация. На територията на община Ямбол са регистрирани 436 деца с увреждания, 2035 души на възраст между 18-65 години с увреждания, 3580 хора с увреждания попадат в групата над 65 г., от общо 15 375 лица в тази възрастова група. По проекта ще бъдат обхванати 170 души от община Ямбол, попадащи в целевата група, които ще бъдат подбрани след проведена процедура за подбор. Лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи” ще бъдат включени в дейностите по настоящата процедура. За целта през м. март 2016 г., след приключване предоставянето на услугите по „Нови алтернативи”, ще се направи нова оценка на потребностите на ползвателите., Договорена стойност: 5 500.00 , Отчетена стойност: 2 362.59
  • Дейност: Предоставяне на интегрирани почасови услуги: В рамките на поректа ще бъдат предоставене интегрирани почасови услуги за лична помощ , комунално-битови дейности, подкрепа за социално включване, здравни услуги, психологическа/ мотивационна подкрепа. Дейността включва: • Подготовка и размножаване на необходимата документация, съпътстваща предоставянето на услугите – досиета на потребителите, месечни формуляри за отчитане на посещенията в дома на потребителя, дневници на потребителите; • Изготвяне на индивидуалните планове на потребителите за получаване на интегрирани услуги; • Изготвяне на работни графици за предоставяне на почасови услуги - всеки назначен предоставя услугите на: - минимум двама бенефициенти на пълен работен ден; - на един бенефициент на непълен работен ден; - почасово, според конкретните нужди на потребителите; • Предоставяне на интегрирани почасови услуги за по график – всеки бенефициент ползва услугите според предварително договорен график и установени потребности. • Преразглеждане и актуализиране на индивидуалните планове на потребителите за предоставяне на услугите на девет месеца след началото на предоставяне на услугите. Във връзка с опита на община Ямбол при изпълнение на социални проекти и предоставяните почасови услуги, е идентифицирана нуждата от следното индикативно разпределение на предоставяните по настоящия проект социални услуги: 1. За услуги за лична помощ, комунално-битови дейности и социално включване - до 235 690 часа. 2. За здравни/медицински услуги и услуги за Психологическа подкрепа на потребителите - до 9 100 часа 3. За дейности по функциониране, управление и предоставяне на услуги в Звеното - до 3 100 часа Във връзка с интегрирания почасов характер на предоставяните услуги, са предвидени средства за пътни на наетите лица в размер на 2675 лева. За администрирането на дейностите на Звеното са заложени средства за офис материали, а за дейностите по предоставяне на услугите е заложено закупуването на санитарни материали., Договорена стойност: 822 126.00 , Отчетена стойност: 792 590.78

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ТОНКА, Договорена стойност по проекта*: 8.00 , Отчетена стойност**: 257.57
  • Изпълнител: СТОЯН, Договорена стойност по проекта*: 8.00 , Отчетена стойност**: 284.23
  • Изпълнител: ПЧП ПЛАНЕТА ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 467.40 , Отчетена стойност**: 856.60
  • Изпълнител: СВЕТОСЛАВА, Договорена стойност по проекта*: 2 592.92 , Отчетена стойност**: 479.63
  • Изпълнител: СТОЙКА, Договорена стойност по проекта*: 8.00 , Отчетена стойност**: 257.57
  • Изпълнител: ЮНИОН ИВКОНИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 450.00
  • Изпълнител: ИВАНКА, Договорена стойност по проекта*: 8.00 , Отчетена стойност**: 266.46
  • Изпълнител: ПЕТЯ, Договорена стойност по проекта*: 8.00 , Отчетена стойност**: 230.93
  • Изпълнител: ПЕНКА, Договорена стойност по проекта*: 8.00 , Отчетена стойност**: 266.46
  • Изпълнител: КООПЕРАЦИЯ ПАНДА, Договорена стойност по проекта*: 3 036.64 , Отчетена стойност**: 3 230.05
  • Изпълнител: ИВАНКА, Договорена стойност по проекта*: 8.00 , Отчетена стойност**: 284.22
  • Изпълнител: ЕЛЕНА, Договорена стойност по проекта*: 8.00 , Отчетена стойност**: 257.57
  • Изпълнител: ДАФИНКА, Договорена стойност по проекта*: 8.00 , Отчетена стойност**: 257.58
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 88.00 , Целева стойност: 170.00 , Достигната стойност: 227.00
Индикатор 2 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 88.00 , Целева стойност: 150.00 , Достигната стойност: 227.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 874 097.50 BGN
БФП 874 097.50 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 840 394.95 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на канцеларски материали и офис консумативи за нуждите на Община Ямбол и дейностите към Община Ямбол., Прогнозна стойност: 750 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция №1: "Доставка на канцеларски материали"
    Изпълнител: КООПЕРАЦИЯ ПАНДА
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 700.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция №2: "Доставка на офис консумативи"
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN