Идентификация

Номер от ИСУН BG16M1OP002-2.009-0041-C02
Наименование на проекта Първи стъпки в компостирането в община Луковит
Бенефициент 000291602 ОБЩИНА ЛУКОВИТ
Източник на финансиране ЕФРР ==> Околна среда
Дата на сключване на договора/заповедта 14.12.2021
Дата на стартиране 14.12.2021
Дата на приключване 03.10.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение предвижда изпълнение на демо.проект на добра практика от проект "Изграждане на капацитет за управление на биоразградимите отпадъци в трансграничния регион на Бургас и Къркларели", ДБФП РД-02-29-140/28.03.2013 г.,CCI №2007CB161PO008 BULGARIA-Turkey.Проектът въвежда компостирането като подходящ и икономичен начин за справяне с големите кол. битови отпадъци, които се депонират, повишаване информираността на населението и насочване вниманието на децата от ранна възраст и учениците към екологичните му ползи.Във всички училища, дет. градини и дет. ясла ще бъдат разположени компостери.Поставянето им ще бъде съпроводено с обучения за ползване на оборудването.Полученият продукт-компост, ще бъде ползван в училищните дворове и зелените кътове на градините и яслите.По този начин подрастващите ще могат непосредствено да  се уверят в полезността на компоста, а оттам-и в необходимостта от въвеждане на механизми за уст. управление на отпадъците.Компостери ще бъдат поставени и в двора на Домашен социален патронаж, който ежедневно осигурява храна на над 650 души и в МБАЛ-Луковит, с 5 отделения и 100 легла за болни, които се хранят ежедневно.В проекта ще се включи и общ. администрация.В сградата на общината, както и на др. обекти, ще бъдат доставени машини за унищожаване на документи–шредери, които ще накъсват хартията на малки парченца преди да бъде поставена в компостера.В кметствата, по-големите училища и дет. градини, МБАЛ и Комплекс за соц.услуги, ще бъдат доставени градински шредери за нарязване на растителни отпадъци.За популяризиране на основните резултати от проекта ще бъдат проведени 3 големи инфо. кампании, съобразно получаване на първите резултати след 6 месец, в 12 месец и в 18 месец.В училища, детски градини и кметства в общината ще бъдат проведени инфо. дни с цел да насърчат заинтересованите страни да продължат, а във всички населени места /1 град и 11 села/ в общината с цел - домакинствата да започнат да използват подхода на домашно компостиране.
Дейности
  • Дейност: Изпълнение на демонстрационен проект: Във всички дворни места на детски градини, детска ясла и детска кухня, училища на територията на община Луковит, Домашен социален патронаж, Многопрофилна болница за активно лечение и Община Луковит ще бъдат разположение компостери. В някои обекти ще бъдат доставени шредери за хартия и градински шредери, ръчни колички, кантари – платформа и везни с кука, кофи и торби за листа. Поставянето на компостерите и шредерите ще бъда съпроводено с еднократни обучения за работа с тях. В детските градини и училищата ще бъдат изградени площадки за компостерите, с декоративни елементи и пана, както раситетелни кътове, където децата ще наблюдават приложението на компоста. Фирма-изпълнител ще отговаря за изпълнението на демонстрационния проект., Договорена стойност: 263 004.51 , Отчетена стойност: 256 896.65
  • Дейност: Кампании за популяризиране на резултатите от проекта: Дейността ще започне с подготовка и отпечатване на информационни материали съгласно добрата практика на община Бургас - информационен лист "Компостирането - лесно и практично" и наръчник "Компостирането - с любов към природата" , създаване на банер и електронна страница и заснемане на видеоклип. Електронната страница ще се поддържа през целия период на проекта, а видеоклъпет ще бъде излъчен 5 пъти по телевизия, напр. "България он ер" или с подобен обхват. Предвидени са три кампании – след 6 -тия, след 12-тия и в 18-я месец на проекта. Ще бъдат проведени 26 бр. информационни срещи с участници в проекта – 3 пъти, и 12 информационни срещи с гражданството във всички населени места в общината. Едновременно с информационните кампании, с цел популяризиране резултатите от проекта, ще бъдат проведени 12 еднодневни кампании за събиране на зелени отпадъци, съпроводени с раздаване на компост, във всички населени места в общината. Предвижда се в кампаниите да участват средно по 50 лица. На всички информационни дни и демонстрационни срещи ще бъдат попълвани присъствени списъци. Издадените по проекта материали ще бъдат предоставени на читалищата, кметствата и други публични организации. Ще бъдат раздавани на срещи и конференции по други проекти и на различни мероприятия на общината - напр. на "Млечният път на България", ежогодно провеждан в гр. Луковит. За всички канали, по които се разпространява информация, ще бъдат изготвяни протоколи., Договорена стойност: 57 185.00 , Отчетена стойност: 57 382.60
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Ще бъде сформиран екип за управление на проекта от служители на община Луковит в състав: ръководител проект, координатор, експерт ЗОП и счетоводител. Ръководителят на проекта ще мобилизира човешки, материални и финансови ресурси за изпълнението на проекта, ще ръководи и контролира изпълнението на проектните дейности. Ще отговаря за изготвянето и представянето на необходимата техническа документация. Координаторът на проекта ще организира работните срещи на екипа, срещи с изпълнители и участници в проекта и ще координира кампаниите за популяризиране на резултатите от проекта. Ще поддържа досието на проекта. Експерт ЗОП ще изготвя тръжната документация, ще организира и отговаря за провеждането на тръжни процедури за избор на изпълнители, както и за изпълнението на съответните договори. Счетоводителят на проекта ще отговаря за оформяне на счетоводните документи, плащания към изпълнители, финансови отчети и искания за плащания по проекта. Екипът ще следи за постигане на целите на проектното предложение и индикаторите, предвидени за измерване на конкретните цели. Община Луковит спазва Процедури за извършване на мониторинг и контрол от служителите на общинска администрация Луковит за реализация на проекти, финансирани със средства от ЕС и други донорски програми. , Договорена стойност: 51 400.00 , Отчетена стойност: 43 349.85
  • Дейност: Информация и комуникация: Съгласно Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по ОПОС 2014-2020 и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Дейностите включват информиране на обществеността за проекта и проектните дейности чрез: - изработване на плакат А3, поставен на входа на сградата на община Луковит, във всички училища, детски градини и детска ясла, ДСП и сградите на кметствата -изготвяне на информация на сайта на общината за процедурата за БФП, кратко описание на проекта, неговите цели и очаквани резултати - публикуване на Интернет банер с линк към официалния сайт на ОПОС, на страницата на община Луковит, който ще бъде активен през целия период на изпълнение на проекта - подготовка на публикации на сайта на общината с информация за проекта, целите, напредъка на дейностите и резултатите - платена публикация в местен вестник - конференция при приключване на проекта, Договорена стойност: 600.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Венислав, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Пламен, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Васил, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Идеа Сервиз ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 128.00 , Отчетена стойност**: 7 128.00
  • Изпълнител: Георги, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Ивайло, Договорена стойност по проекта*: 16 890.00 , Отчетена стойност**: 14 230.00
  • Изпълнител: СМАРТ СОФТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 28 080.00 , Отчетена стойност**: 28 080.00
  • Изпълнител: Галина, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: МИГТЕХ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 57 616.55 , Отчетена стойност**: 57 616.55
  • Изпълнител: Петър, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ИВ ЕЛЕКТРИК ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 36 444.60 , Отчетена стойност**: 31 929.10
  • Изпълнител: Цвета, Договорена стойност по проекта*: 3 600.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Антон, Договорена стойност по проекта*: 3 600.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Христина, Договорена стойност по проекта*: 6 800.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Стефан, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Хари, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЕКОПРО КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 133 365.60 , Отчетена стойност**: 133 365.60
  • Изпълнител: Станислав, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Нели, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Петя, Договорена стойност по проекта*: 16 890.00 , Отчетена стойност**: 14 230.00
  • Изпълнител: Мартин, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Анелия, Договорена стойност по проекта*: 16 130.00 , Отчетена стойност**: 13 850.00
  • Изпълнител: Данаил, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Цветомира, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Йоанна, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Васил, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Трифон, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Нешко, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Надя, Договорена стойност по проекта*: 16 130.00 , Отчетена стойност**: 13 850.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица, до които ще бъдат разпространени резултатите от демонстрационния проект, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 7 500.00 , Достигната стойност: 7 517.00
Индикатор 2 Количество битови отпадъци, които са били предотвратени, разделно събрани и/или рециклирани, или подготвени за повторна употреба в резултат от изпълнението на проекта, Мерна единица: т./год., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 40.00 , Достигната стойност: 40.00
Индикатор 3 Проведени кампании за популяризиране на резултатите от демонстрационните проекти, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 4 Реализирани демонстрационни проекти, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Лица, които пряко ще бъдат обхванати от резултатите от демонстрационните мерки, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3 164.00 , Достигната стойност: 3 167.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 329 930.59 BGN
БФП 329 930.59 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 329 930.59 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 1 782.00 0.00 1 782.00 Идеа Сервиз ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 9 747.89 0.00 9 747.89 МИГТЕХ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 СМАРТ СОФТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 13 336.56 0.00 13 336.56 ЕКОПРО КОНСУЛТ ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: “Доставка на шредери за хартия в изпълнение на демонстрационен проект № BG16M1OP002-2.009-0041-C01 „ Първи стъпки в компостирането в община Луковит“ по приоритетна ос 2 „Отпадъци“ на ОПОС 2014-2020 г. ”, Прогнозна стойност: 24 060.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на шредери за хартия
    Изпълнител: СМАРТ СОФТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 28 080.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на градински шредери, кантари и везни, кошове за отпадъци, ръчни колички и торби за отпадъци за изпълнение на демонстрационен проект № BG16M1OP002-2.009-0041-C01 „ Първи стъпки в компостирането в община Луковит“ , Прогнозна стойност: 32 500.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1 – Доставка на електрически градински шредери за клони до 45 мм.- 18 бр.; ръчна количка до 90 л за пясък и 65 л за течност- 18 бр. и Торба/ кош за листа UV стабилизирана до 150 кг.- 35 бр.
    Изпълнител: МИГТЕХ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 38 991.55
  • Обособена позиция 2: За обособена позиция № 2: Доставка на пластмасов кош 60 литра, с педал, за разделно събиране на отпадъци с различен капак 210 бр.; Кантар- платформа до 150 кг. 18 бр. и везна – кука до 50 кг. 18 бр.
    Изпълнител: МИГТЕХ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 38 991.55
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на компостери, градински шредери, шредери за хартия, кантари и везни, кошове за отпадъци, ръчни колички и торби за отпадъци за изпълнение на демонстрационен проект № BG16M1OP002-2.009-0041-C01 „ Първи стъпки в компостирането в община Луковит“ по приоритетна ос 2 „Отпадъци“ на ОПОС 2014-2020 г. “ в четири обособени позиции: , Прогнозна стойност: 62 500.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на компостери 1000 литра- 60 бр.
    Изпълнител: Идеа Сервиз ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 128.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: „Изпълнение и оценка на демонстрационния проект за компостиране на територията на 31 бр. обекти в община Луковит в изпълнение на проект: „Първи стъпки в компостирането в община Луковит BG16M1OP002-2.009-0041-C01”, Прогнозна стойност: 111 800.00
  • Обособена позиция 1: “„Изпълнение и оценка на демонстрационния проект за компостиране на територията на 31 бр. обекти в община Луковит в изпълнение на проект: „Първи стъпки в компостирането в община Луковит BG16M1OP002-2.009-0041-C01””.
    Изпълнител: ЕКОПРО КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 133 365.60

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN