Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-5.001-0027-C01
Наименование на проекта Социална инфраструктура за услуги за деца
Бенефициент 000024695 ОБЩИНА БЛАГОЕВГРАД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 30.01.2018
Дата на стартиране 30.01.2018
Дата на приключване 20.07.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Благоевград

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение включва дейности за изграждане на подходяща инфраструктура в Община Благоевград за развиване на следните социални услуги: Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства, Дневен център за подкрепа на деца с тежки множествени увреждания и техните семейства, Център за обществена подкрепа. Това са три от петте услуги, които са предвидени за изграждане в Община Благоевград  в Картата на услугите за подкрепа в общността и в семейна среда и Картата на резидентните услуги, утвърдени от Междуведомствена работна група за управление и координация на процеса по деинституционализация на грижата за деца. Общата стойност на проекта е съобразена с максималния размер на определената безвъзмездна финансова помощ за Община Благоевград в качеството й на конкретен бенефициент по процедурата и с индикативните стойности за всяка отделна услуга. 
Проектното предложение не предвижда ново строителство. Включените услуги ще бъдат ситуирани в   сграда общинска собственост, чрез извършване на преустройство и ремонт на съществуваща материална база. За целта се предвижда процедура на инженеринг, като изграждането на инфраструктурата ще бъде в съответствие с разработените и утвърдени от Министерството на труда и социалната политика функционални изисквания и насоки, съобразени с релевантните  европейски документи за деинституционализация и живот в общността. Проектът предвижда и осигуряване на подходящо обзавеждане и оборудване за  социалните услуги, което ще гарантира безопасна и сигурна среда за ползвателите.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Основната цел на дейността е осигуряване на необходимата организация и мобилизация на необходимите ресурси за правилно, навременно, целесъобразно и законосъобразно изпълнение на проекта. Чрез изпълнението на дейността ще се гарантира оптимизираното използване на проектните ресурси, постигането на ефективна координация и комуникация с изпълнителите на проектните дейности, осигуряването на прозрачност при управлението на проекта, добра отчетност и контрол върху изпълнението му. Дейността предвижда сформирането на екип за организация и управление на проекта. Екипът ще бъде сформиран от експерти на общинска администрация и ще има за задача да организира, координира, планира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. Екипът по проекта ще включва 5 членове, разпределени на следните позиции: - Ръководител на проект - Юрист - Технически сътрудник - Счетоводител - Експерт "СМР" Екипът по проекта ще провежда регулярни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за ясното разпределение на отговорностите и задачите на отделните членове на екипа и възприемането на ефективна система за комуникация между тях. Функциите на екипа за организация и управление на проекта ще включват: - мониторинг и контрол за изпълнение на всички договори с външни изпълнители, осъществяващи дейности по проекта; - периодично докладване за напредъка и изпълнението на проекта; - финансово управление на проекта; - архивиране., Договорена стойност: 19 291.80 , Отчетена стойност: 18 299.17
  • Дейност: Подготовка на тръжни документи и провеждане на процедури за избор на изпълнители: Част от дейностите в проектнто предложение ще бъдат изпълнявани от външни изпълнители. Те ще бъдат избрани чрез провеждане на процедури за избор на изпълнители при спазване изискванията и разпоредбите на ЗОП. Подготвените тръжни документи ще бъдат изпратени за предварителен контрол до АОП. В процеса на изпълнение на проекта се предвижда разработването на тръжни документи и провеждането на следните процедури за избор на изпълнители: 1. Избор на изпълнител за осъществяване на инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР, авторски надзор) за част от сградата и двора на Дом за деца, лишени от родителски грижи - гр. Благоевград по реда на ЗОП 2. Избор на изпълнител за осъществяване на доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване по реда на ЗОП 3. Избор на изпълнител за осъществяване на строителен надзор за обектите на интервенция по реда на ЗОП 4. Избор на изпълнител за изготвяне на комплексен доклад за Оценка на съответствието по реда на ЗОП 5. Избор на изпълнител за изработване на материали за осигуряване на публичност и визуализация на проекта по реда на ЗОП Тръжните процедури ще бъдат проведени при стриктно спазване на изискванията на българското законодателство, като при разработване на документацията за съответната обществена поръчка ще се идентифицират ключови въпроси, свързани с избора на типа процедура, критериите, които да бъдат заложени в методиката за оценка, изискванията към кандидатите за технически и финансови възможности и др. Процедурите ще се провеждат по утвърдения ред, включващ: - Подготовка и утвърждаване на решение, обявление и документация за обществената поръчка, съгласно изискванията на ЗОП; - Публикуване на обявленията за обществените поръчки в "Официален вестник" на ЕС; - Изпращане на решението и обявлението до АОП за вписване в регистъра на обществените поръчки; - Приемане и съхраняване на офертите на участниците до разглеждането им от оценителната комисия; - Разясняване по документацията за участие при поискване от участник в сроковете по ЗОП; - Издаване на заповед за назначаване на комисия за провеждане на процедура за обществена поръчка; - Изготвяне на списък с участниците и получените оферти; - Разглеждане, класиране и оценка на офертите от комисията; - Издаване на решение за определяне на изпълнител на обществената поръчка; - Изпращане на решение за определяне на изпълнител на обществената поръчка; - Изпращане на решението до участниците; - Подготовка и подписване на договор за изпълнение на обществената поръчка., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изпълнение на инженеринг (проектиране, СМР, авторски надзор) за осигуряване на материална база за ЦОП, Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства и Дневен център за деца с тежки множествени увреждания и техните семейства : Проектна дейност предвижда изпълнението на инженеринг за част от сградата (партер, първи етаж) и дворното пространство на Дом за деца, лишени от родителски грижи с административен адрес: гр. Благоевград, ул. "Братя Миладинови" № 23, където ще се обособят трите услуги - Дневен център за подкрепа на деца с тежки множествени увреждания и техните семейства, Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства и Център за обществена подкрепа . Инженерингът за тази сграда включва проектиране, изпълнение на СМР и авторски надзор. Предвижда се проектирането на инвестиционния проект във фаза "работен", който ще бъде изготвен съгласно изискванията на Закона за устройство на територията, Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържането на инвестиционните проекти и друга подзаконова нормативна уредба по приложимите части в зависимост от допустимите и одобрени за финансиране дейности. При изготвяне на проектната документация ще се спазват функционалните изисквания за предвидената социална инфраструктура, част от Насоките за кандидатстване по процедурата. Проектът ще бъде съгласуван с всички експлоатационни дружества и от Главния архитект на Община Благоевград. На база одобрения и съгласуван инвестиционен проект ще бъде издадено Разрешение за строеж на обекта, предмет на интервенция. На база одобрения и съгласуван инвестиционен проект ще бъде издадено Разрешение за строеж на обекта, предмет на интервенция. За начало на СМР, съобразно издаденото Разрешение за строеж, ще се счита денят на съставяне на протокола за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво. Комплексният доклад за съответствие на техническата документация със съществените изисквания на строежите ще се изготви от външен изпълнител, който ще осъществява строителен надзор и ще бъде избран предварително по реда на ЗОП. В процеса на изпълнение на СМР ще участват Възложителят, Строителят, Проектантът, Консултантът, Техническият ръководител и Физическо лице, упражняващо технически контрол по част "Конструктивна". Горепосочените участници ще носят отговорност съгласно правомощията, предвидени в ЗУТ. Във връзка със спазването на инвестиционния проект, при изпълнението на СМР външният изпълнител, чрез проектантите по съответните части, ще осъществява авторски контрол, съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за изпълнение. С осъществяването на авторски контрол от проектантите по отделните части на инвестиционния проект ще се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на нормативите за такъв вид дейности, както и подготовката на документацията за въвеждане на обекта в експлоатация. Обстоятелствата, свързани със стартиране, изпълнение и въвеждане в експлоатация на обекта на интервенция ще се удостоверяват със съставяне и подписване от участниците в строителния процес на съответните актове и протоколи, съгласно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството., Договорена стойност: 708 278.67 , Отчетена стойност: 842 553.25
  • Дейност: Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието : За издаване на Разрешение за строеж за обект Дом за деца, лишени от родителска грижа с административен адрес: гр. Благоевград, ул. "Братя Миладинови" № 23 е необходимо да има изготвен комплексен доклад за Оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания по чл. 142, ал.6, т.2 от Закона за устройство на територията. Разходите за изготвяне на комплексен доклад за Оценка на съответствието на основание чл. 142, ал.6, т.2 от ЗУТ възлизат на 8 050.00 лв. без ДДС и 9 660.00 лв. с ДДС., Договорена стойност: 8 050.00 , Отчетена стойност: 9 516.00
  • Дейност: Упражняване на строителен надзор и въвеждане на обектите в експлоатация: Съгласно чл. 168 ал. 2 от Закона за устройство на територията, по време на строителството върху обекти от първа да четвърта категория (категоризация е по Наредба № 1 на МРРБ), е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. За обект сградата на Дома за деца, лишени от родителска грижа се предвижда осъществяването на независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Лицето, упражняващо строителен надзор ще носи отговорност за: - законосъобразното започване на строежа; - осъществяване на контрол, относно пълното и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд по време на извършване на СМР; - подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството; - изготвяне на окончателен доклад до Възложителя; Независимият строителен надзор стартира своята дейност непосредствено със започване на СМР и ще продължи след приключване на СМР до въвеждане на обекта в експлоатация. За обезпечаване изпълнението на дейността ще са необходими финансови средства, свързани с възнаграждението на изпълнителя по договор за упражняване на строителен надзор, които възлизат на 25 000 лв. без ДДС и 30 000 лв. с ДДС, както и средства за въвеждане на обекта в експлоатация, изплатени под формата на такси, които възлизат на 1 500 лв. В тази сума са включени следните разходи: разходи за окончателни договори с експлоатационните дружества за присъединяване на мрежата към техническата инфраструктура, разходи за технически паспорт, сертификати за проектни енергийни характеристики и за документи от Службата по геодезия, картография и кадастър (СГКК - Благоевград)., Договорена стойност: 26 500.00 , Отчетена стойност: 31 260.00
  • Дейност: Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване: Тази дейност включва осигуряването на обзавеждане и оборудване за трите социални услуги. Предвиденото обзавеждане и оборудване е съобразено с вида и спецификата на социалните услуги, насоките на Министерството на труда и социалната политика, но най-вече с изискването за гарантирането на безопасна и сигурна среда за децата и младежите, които ще ползват услугите. Количеството и вида на обзавеждането и оборудването е съобразено с функционалните характеристики към Насоките за кандидатстване по процедурата и предвидените капацитети за всяка една услуга. Предвиденото за закупуване обзавеждане и оборудване е описано подробно в приложение към проектното предложение, съгласно Насоките за кандидатстване по процедурата. То ще осигури качественото предоставяне на планираните социални услуги след тяхното разкриване и ефективност на работа на специалистите. , Договорена стойност: 215 081.50 , Отчетена стойност: 241 692.89
  • Дейност: Осигуряване на информация и комуникация по проекта: В рамките на проектната дейност се предвижда да се извършат редица от мерки за представяне на проекта, неговата същност, цели и очаквани резултати. Целта на дейността е да осигури максимално информационно покритие в Община Благоевград и извън нея за конкретните предстоящи дейности и резултати по проекта; да осигури информация и публичност за финансовия принос на ЕС чрез ЕФРР и ОПРР 2014 - 2020 г. за реализацията на проекта; да осигури прозрачност на процеса на реализация на проекта; да осигури информация за целевите групи; да информира обществеността, като публикува на сайта на Община Благоевград кратко описание на проекта. Мерките ще се прилагат съгласно "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г." и задълженията на бенефициента за осигуряване на информация и публичност. Предвижда се провеждането на две пресконференции. Началната пресконференция ще се проведе в началото на проекта, за да запознае населението, както с целите на настоящия проект, така и с дейностите предвидени за постигането им. На втората пресконференция (закриваща) се предвижда гражданите да бъдат запознати с постигнатите резултати от изпълнението на проекта, какви трудности е срещнал екипа при изпълнение на дейностите и какви мерки са предприети за навременното им отстраняване. Предвижда се провеждането на официални церемонии, съответно при стартирането на строително-монтажните работи на обектите на интервенция и след изпълнението им. След приключване на строително-монтажните дейности, с оглед запознаване на населението с проектните цели и приноса на Европейския съюз и Европейския фонд за регионално развитие ще бъдат монтирани постоянни обяснителни табели на обектите с размери 50x70. За популяризиране на проекта се предвиждат: - 3 бр. постоянни обяснителни табели - 3 бр. х 400.00 лв. = 1 200.00 лв. без ДДС и 1 440.00 лв. с ДДС - 1 бр. временен билборд с информация за проекта, размера и източника на финансиране - 1 бр. х 900.00 лв. = 900.00 лв. без ДДС и 1 080.00 лв. с ДДС - 100 бр. брошури, които ще съдържат емблемата на ЕС, наименованието на съфинансиращия фонд, логото на програмен период 2014-2020 г., наименованието на проекта и целите и адреса на Единния информационен портал - 100 бр. х 0.80 лв. = 80.00 лв. без ДДС и 96.00 лв. с ДДС - 100 бр. тефтери, които ще съдържат всички реквизити изискуеми по Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - 100 бр. х 8.00 лв. = 800.00 лв. без ДДС и 960.00 лв. с ДДС - 100 бр. химикали, които ще съдържат всички реквизити изискуеми по Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - 100 бр. х 2.00 лв.= 200.00 лв. без ДДС и 240.00 лв. с ДДС - 100 бр. флаш-памет (16 GB) - 100 бр. х 18.00 лв. = 1 800.00 лв. без ДДС и 2 160.00 лв. с ДДС - 2 бр. пресконференции - 2 бр. х 300.00 лв. = 600.00 лв. без ДДС и 720.00 лв. с ДДС - 2 бр. официални церемонии - 2 бр. х 200.00 лв. = 400.00 лв. без ДДС и 480.00 лв. с ДДС - 1 бр. публикации в регионална печатна медия за проекта - 1 бр. х 300.00 лв. = 300.00 лв. без ДДС и 360.00 лв. с ДДС - 100 бр. чанти за документи - 100 бр. х 8.00 лв. = 800.00 лв. без ДДС и 960.00 лв. с ДДС Общият разход за планираните дейности е в размер на 6 680.00 лв. без ДДС и 8 016.00 лв. с ДДС. , Договорена стойност: 6 680.00 , Отчетена стойност: 7 960.80

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "Благоевград Фест" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 960.80 , Отчетена стойност**: 7 960.80
  • Изпълнител: АЙ БИ СИ - Консулт ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 815 388.77 , Отчетена стойност**: 842 553.25
  • Изпълнител: Кооперация ПАНДА, Договорена стойност по проекта*: 5 099.58 , Отчетена стойност**: 5 099.58
  • Изпълнител: Емилия, Договорена стойност по проекта*: 4 060.71 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Анна, Договорена стойност по проекта*: 4 285.71 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ПЕРУН - ККБ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 234 250.80 , Отчетена стойност**: 236 593.31
  • Изпълнител: Мила, Договорена стойност по проекта*: 4 761.90 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Ивелина, Договорена стойност по проекта*: 3 571.43 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Мартин, Договорена стойност по проекта*: 1 785.71 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Татяна, Договорена стойност по проекта*: 4 887.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "БЛАГОЕВГРАД ИНВЕСТ 2016" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 39 216.00 , Отчетена стойност**: 39 276.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой подкрепени обекти на социалната инфраструктура в процеса на деинституционализация – брой обекти, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 2 Грижи за децата и образование: Капацитет на подпомогнатата инфраструктура, предназначена за грижи за децата или образование, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 280.00 , Достигната стойност: 280.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 080 408.66 BGN
БФП 1 080 408.66 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 1 080 408.66 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 40 769.44 0.00 40 769.44 АЙ БИ СИ - Консулт ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 0.00 0.00 0.00 ПЕРУН - ККБ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 0.00 0.00 0.00 ПЕРУН - ККБ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 0.00 0.00 0.00 ПЕРУН - ККБ ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за осъществяване на инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР, авторски надзор) за част от сградата и двора на Дом за деца, лишени от родителски грижи - гр. Благоевград , Прогнозна стойност: 708 278.67
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за осъществяване на инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР, авторски надзор) за част от сградата и двора на Дом за деца, лишени от родителски грижи - гр. Благоевград
    Изпълнител: АЙ БИ СИ - Консулт ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 815 388.77
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Процедура за избор на изпълнител за доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане, Прогнозна стойност: 215 081.50
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1 "Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за Център за обществена подкрепа за деца и семейства"
    Изпълнител: ПЕРУН - ККБ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 100.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2 "Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане на Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства"
    Изпълнител: ПЕРУН - ККБ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 61 710.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция № 3 "Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане на Дневен център за деца с тежки множествени увреждания и техните семейства"
    Изпълнител: ПЕРУН - ККБ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 149 440.80
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция № 4 "Доставка на кухненска посуда - стоки, включени в списъка по чл. 12, ал. 1, т. 1 от ЗОП"
    Изпълнител: Кооперация ПАНДА
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 099.58
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Процедура за избор на изпълнител за изготвяне на комплексни доклади за Оценка на съответствието, Прогнозна стойност: 8 050.00
  • Обособена позиция 1: Процедура за избор на изпълнител за изготвяне на комплексни доклади за Оценка на съответствието
    Изпълнител: "БЛАГОЕВГРАД ИНВЕСТ 2016" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 516.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Процедура за избор на изпълнител за осигуряване на информация и комуникация по проекта, Прогнозна стойност: 6 680.00
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на мерки за информация и публичност
    Изпълнител: "Благоевград Фест" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 960.80
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Процедура за избор на лицензиран консултант за упражняване на строителен надзор, Прогнозна стойност: 25 000.00
  • Обособена позиция 1: Процедура за избор на лицензиран консултант за упражняване на строителен надзор
    Изпълнител: "БЛАГОЕВГРАД ИНВЕСТ 2016" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 29 700.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN