Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0873-C02
Наименование на проекта Подобряване на енергийната и ресурсна ефективност във "Фарма Вет" ООД
Бенефициент 127023580 "ФАРМА ВЕТ" ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 21.08.2017
Дата на стартиране 21.08.2017
Дата на приключване 25.04.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Шумен, Шумен, гр.Шумен

Описание

Кратко описание на проекта
"Фарма Вет" ООД се развива в производството на пестициди, агрохимикали, лекарствени продукти, хранителни добавки и други ветеринарни продукти. Като доказал се производител фирмата над двадесет години поддържа висок стандарт. За да оптимизира производствените си проецеси, компанията изпитва необходимостта от обновление и усъвършенстване на технологиите, което от своя страна да  направи производствените процеси по-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни. По този начин ще се окаже влияние върху повишаването на енергийната ефективност и ще бъде засилена конкурентоспособността на "Фарма Вет" ООД,  чрез постигане на по-ниски производствени разходи и ще се намалява зависимостта от доставките на първични производствени суровини.
      Проектното предложение е насочено към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция, ще допринесе за въвеждане и развитие на екологосъобразно производство и повишаване на устойчивата конкурентоспособност на предприятието.
      Високата енергийна интензивност на предприятието се дължи на физически и морално остарели технологии, на ограничения достъп до нови добри практики, системи и модели за енергийно и ефикасно производство.  Обновлението на съществуващото производствено оборудване е крайно наложително, но то изостава поради липсата на финансов ресурс. Посредством реазлизането на предвидените в проекта инвестиционни намерения ще бъде постигнато повишаване конкурентоспособността на "Фарма Вет" ООД  чрез подобряване на енергийната ефективност и капацитет, което, от своя страна, да доведе до по-устойчив растеж и до понижаване на енергийната интензивност както на ниво отделно производствено предприятие, така и като цяло за икономиката.
Дейности
  • Дейност: Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност 1 брой.: Като част от дейността е извървшен енергиен одит от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Компанията е направила проучване и съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване по процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средните предприятия”, Приоритетна ос 3 „Енергийна и ресурсна ефективност”, Инвестиционен приоритет 3.1 „Енергийни технологии и енергийна ефективност”, след събрани три оферти и сключен договор с избрания изпълнител е извършен енергиен одит. Съобразявайки се и изпълнявайки предписанията по процедурата, дружеството възложи изготвянето на Енергиен отдит с цел предписване на препоръки относно мерки за енергийна ефективност. Обследването за енергийна ефективност е извършено на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването при избрана база от предоставените. Всяка една от предписаните мерки е основание и за постигане на ефективност и ефикасност на инвестиционните намерения и по-ниска енергийна интезивност. Проекното предложение е напълно в съответствие с предписаните мерки в Енергийния одит и те служат именно за определяне на дейностите по него. Ръководейки се от разпределението на всяка една от мерките, проектът е синхронизиран и структуриран по начин за лесно и ясно идентифициране на всяко едно направление посочено от одитора. Дейностите съответстват на мерките и изясняват инвестиционните разходи за реализация на мерките за повишаване на енергийната ефективност. Чрез извършване на енергийния одит се гарантира, че именно с предвидените за закупуване активи се осигурява постигане на препоръчаните в енергийния одит енергийни спестявания, офертите на доставчиците отговарят на минималните технически и функционални характеристики, приложими за съответния актив, съгласно посоченото в т.1.5. от образеца на Енергиен одит (Приложение Б). Особености и цели на Енергийния одит: 1. Да осигури на ръководството по-богата и точна информация за консумацията на енергия и за енергийните разходи; 2. Да подобри системата за енергиен мениджмънт; 3. Да идентифицира и оцени възможни мерки, които да доведат до икономия на енергия или подобрени показатели за ефективност в зададени граници; 4. Да бъдат получени реални икономии още по време на одита; 5. Да бъде разработен план за внедряване на мерки за икономия на енергия; 6. Да повиши убедеността и подкрепата на ръководството за внедряване на мерки за икономия на енергия. Стъпките за изпълнение на Дейността са: 1.Избор на изпълнител - юни - юли месец 2016 г. 2.Сключване на договор с избрания изпълнител - юли месец 2016 г. 3.Подаване на Енергиен одит - август месец 2016 г. 4.Получаване на Становище за съответствие - октомври месец 2016 г. 5.Подписване на ППП за извършване на услугата - октомври месец 2016 г., Договорена стойност: 18 000.00 , Отчетена стойност: 18 000.00
  • Дейност: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена, чрез Внедряване в биоцидното производството на комплексна линия за производство на отрови - 1 брой) : Разглеждания в проекта производствен процес се дели основно на биоцидно производство (отрови и ампули) и производство на добавки (таблетки, прахови форми, течности и капсули). Биоцидно производство протича през следните операции: • Смилане на материала (царевица и жито) • Хомогенизиране на материала с активни съставки (парафин, отрова, консерванти, антиоксиданти, атратанти, оцветители-защото отровите са цветни) • Гранулиране • Охлаждане (ръчно в тави престоява) • Съхраняване в съдове • Преминавне в разфасовъчна машина Поради ниския капацитет и слабите производствени възможности, наличните машини не осигуряват постигането на оптимални обеми. Невъзможността с настоящата техника да се предложат и по-големи разфасовки от предлаганите, ограничава производителността. За да постигне ефективни параметри на реализация, както и да удовлетвори потрбителското търсене, компанията изпитва необходимост именно от закупуването на предвидените в мярката активи. Новата Комплексна линия за производство на отрови ще създаде благоприятни условия и нужния производствен капацитет за да може компанията да постигне ръст и развитие в биоцидното производство. По-високата производителност и рентабилност ще способстват за балансирано и последователно разширяване на процеса на производство. Произведените отрови са 133 970,00 кг през представителната 2015г., което е значително недостатъчно и незадоволително. Капацитетът на производство на старата линия е сравнително нисък 280 – 300 килограма за час. Специфичното потребление за единица подукция е 0,18 kWh/кг. Чрез внедряване на новата комплексна линия, предприятието ще се постигне съществено увеличаване на произведената продукция и намаляване на консумацията на електроенергия на единица произведена продукция. Производителността на новата комплексна линия, възлиза на 1000 кг./час. Миксерът, част от новите машини е с по-голям обем, както и съдовете за съхранение и за приготвяне на активните съставки. Контролът ще бъде осъществен на всеки един етап от производствения цикъл. Разфасоването с новите машини ще позволи фирмата да предложи на пазара продукция не само: 100 гр., 200 гр., 500 гр., 1 кг., 5 кг., но и 10 кг. - в кофи. Друга специфика е, че ще могат да се произвеждат и разфасовки от 100 гр. в кутийки, след инсталирането на новите машини. Произвежданата продукция, след въвеждане на мярката е съобразена с капацитета на комплексната линия и ще нарасне до 334 925,00 кг/год. Наблювада се близо три пъти ръст, в произодителността и редуциране на разхода за електроенергия, което е показател за надеждност и ефективност в производството. Компанията ще подобри технологичните си мощности и ще бъде конкурентоспособна на пазара, чрез по-високо качество, бързина, по-малко брак, ефикастност, по-големи обеми и оптимизация. Включените в мярката активи ще доведат до разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект, както и до значително подобряване на качеството и ефективноста при работа. Инвестицията се отнася към мярка 1 от ЕО. Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация комплексна линия за производство на отрови, включваща следните активи: 1.Хомогенизатор за течности - 2бр. 2.Система за проиводство на биоциди под формата на пелети , включваща: 1) Система за пелети - 1бр. 2) Разфасовъчни машини - 2бр. 3) Хомогенизатор за течности, допълнителен към системата - 1бр. Стъпките за изпълнение на Дейността са: 1.Избор на изпълнител - 3-4 месец 2.Сключване на договор и доставка на активите - 5-6 месец 3.Инсталиране, тестване и пускане на активите в експлоатация - 15 месец, Договорена стойност: 485 714.90 , Отчетена стойност: 485 714.90
  • Дейност: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена, чрез Внедряване на линия за производство на таблетки - 1 брой) : Към момента производстовто на таблетки се извършва посредством директно пресоване без гранулатор със значително малък капацитет на настоящата машина с 15 поасона (матрици), което е недостатъчно за постигане на оптимални производствени обеми. Използваните машини в момента са: 1.Миксер - 1 бр. - 2.2 kW 2.Сито - 1 бр. 1.1 kW 3.Таблет машина - 5.5 kW Настоящата линия е с 15 поасона (матрици) и произвежда по 1000 броя таблетки на час. Произведената продукция за 2015 година е 137670 таблетки. Специфичното потребление за единица подукция е 0,009 kWh/бр.Крайно недостатъчните обеми и незоволителните резултати, налагат придобиване на конкурентоспособна техника за достигане до по-добра ефективност в производството. Закупуването на предвидените в проекта машини ще осигури работата с 21 поасона (матрици), което от своя страна ще увеличи производителността и възможностите на фирмата да реализира по-голяма производствена мощност. С новата техника ще се осъществява бързо, прецизно и качествено гранулирне . Посредством новите машини ще бъде постигната и добра ефикасност, чрез етапите на хомогенизиране, пресяване (за изчистване от примеси) и гранулиране, таблетиране и блистиране. Към сегашният етап на производство блистиране поради липса на техника, се извършва на ръка в кутии по 100 бр. Със закупуването и ведряването на линията за производство на таблетки този процес ще бъде автоматизиран. Изключително сериозен ръст ще се отчете в производителния капацитет на машините. Към момента производителността на оборудването, с което разполага фирма е 1000 бр. на час, а новата ще доведе до постигане на 80 000 бр. таблетки на час. Новата продукция предвидена за произвеждане след въвеждане на мярката е съобразена с капацитета на производствената линия. След въвеждане на линията производството ще нарасне от 137680,00 бр./ год до 688350,00 бр./год. Настоящата машина е ограничена и максималния капацитет на големината на произвежданите таблетки е до 10 мм, с въвеждането в експлоатация на новата машина таблетките ще могат да се произвеждат до 22 мм., което ще осигури на компанията конкурентно предимстово и възможност за достигане до нови пазари, удовлетворявайки потребителсткото търсене. Описаните в мярката активи ще доведат до разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект, както и до значително подобряване на качеството и ефективноста при работа. Инвестицията се отнася към мярка 2 от ЕО. Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация Линия за производство на таблетки, включваща следните активи: 1.Машина за пресяване - 2бр. 2.Смесител - 1бр. 3.Сушилня-гранулатор - 1бр. 4.Машина за таблетки - 1бр. 5.Блистер автомат - 1бр. 6.Елеватор за контейнери - 1бр. 7.Контейнер за придвижване и смесване на материала - 5бр. Стъпките за изпълнение на Дейността са: 1.Избор на изпълнител - 3-4 месец 2.Сключване на договор и доставка на активите - 5-6 месец 3.Инсталиране, тестване и пускане на активите в експлоатация - 15 месец, Договорена стойност: 308 452.32 , Отчетена стойност: 308 452.32
  • Дейност: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена, чрез Внедряване на линия за производство на прахови форми - 1 брой) : Производственият процес на праховите форми е ограничен и сравнително ниския капацитет не покрива търсенето от страна на клиенти, което е пречка за развитието на фирмата. Наличната линия е едношнекова и не покрива диапазона на грамажите, чрез закупуването на новата линия ще бъдат осигурени 2 бр. шнекове. Сашетата до момента се произвеждат в размери - от 1 до 10 гр., а с новата техника ще достигнем до диапазона и от - 10 - 100 гр. Използваните машини са: 1.Миксер - 1 бр. - 2.2 kW 2.Сито - 1 бр. - 1.1 kW 3.Разфасовъчна машина 2 бр.- 2.2 kW Настоящата линия е с капацитет по 3 килограма на час. Произведената продукция за 2015 година е 1750,30 килограма. Специфичното потребление за единица подукция е 2,57 kWh/кг. Предвижда се внедряване в производството на нова на линия за производство на прахови форми. В нея са включени следните машини: 1.Машина за разфасоване - 1 бр., 2.Етикетираща машина - 1 бр. В производствения процес ще се включва и „Смесител“ предвиден за закупуване в Мярка 2. Новото оборудване е значително по-ефективно и сериозно съкращава времето за производство. Сега етикетирането се извършва изключително бавно, процес който с инсталирането на новите машини ще бъде ускорен. При работа с настоящия хомогенизатор (малък по размер и изцяло ръчен) се изисква на ръка да се качи материала, а с предвидените в проекта машини този процес ще се реализира посредством контейнер в който се разбърква сметта и с колелца, се закарва до елеватора и той го вдига на високо за да се изсипе в машината. Изсипването до момента се извършва ръчно и при пренасянето и поставянето на сместта голяма част от суровината се разпилява, разсипва се при изпразването на чувала от служителя и загубите, както и получаването на увеличена запрашеност в работното помещение са проблем за производството. С инсталирането на новите машини изсипването ще се извършва механично и безпрахово, което ще доведе до постигане на оптимални количества и обеми. Смесителят които се използва е с максимален обем 150 литра - с полезен обем 70-80 литра прахова форма, съответно с новия контейнер от 400 литра ще могат да се достигнат 200 литра прахова форма. Новата линия ще е шест пъти по бърза от старата. Това ще позволява производство на 20 килограма за час. Новата продукция предвидена за произвеждане след въвеждане на мярката е съобразена с капацитета на производствената линия. Според въвеждане на новата линия за производство на прахови форми - производството ще нарасне от 1750,30 кг./год. до 8751,50 кг./год. Описаните в мярката активи ще доведат до разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект, както и до значително подобряване на качеството и ефективноста при работа. Инвестицията се отнася към мярка 3 от ЕО. Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация Линия за производство на прахови форми, включваща следните активи: 1.Машина за разфасоване - 1бр. 21,859.20 лева 2.Етикетираща машина - 1 бр. - 13,590.72 лева Стъпките за изпълнение на Дейността са: 1.Избор на изпълнител - 3-4 месец 2.Сключване на договор и доставка на активите - 5-6 месец 3.Инсталиране, тестване и пускане на активите в експлоатация - 15 месец, Договорена стойност: 35 449.92 , Отчетена стойност: 35 449.92
  • Дейност: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена, чрез Внедряване на система за производство и бутилиране на течни разтвори - 1 брой) : При производството на течности се използва машина за пречистване на водата, която освен поради ниския си капацитет и съществено неудобство, че течността която е изготвена през деня трябва в рамките на самия ден да се изразходи/оползотвори и не може да остане за следващ ден - води до ниска производителност и сериозни загуби. Приложимият към настоящия етап хомогенизатор за течности не осигурява загряване и охлаждане, този процес се извършва посредством отделно загряване на материалите, а с новия хомогенизатор ще се осъществява автоматично с парогенератор. Машините за разфасоване, с които разполага фирмата допускат единствено ръчна работа с диспенсери и ръчно завиване на капачките, ръчно лепене на етикети. 1.Съд за разбъркване на течностите - 1 бр. 2.Машина за пречистване на вода 1 бр. 3.Машина за обкатване на шишенцата - 1 бр. Пълнене на ръка, обкатване и лепене на етикети пак на ръка. Разполагаемите съдове в момента са с обем 100 л. Разфасоването на тези 100 л. се извършва за един ден, максималното производство е от 25 литра на час. Произведената продукция е 3718 литра за 2015 г. Специфичното потребление за единица подукция е 0,35 kWh/л. При производството на течности се използва машина за пречистване на водата, която освен поради ниския си капацитет и съществено неудобство, че течността която е изготвена през деня трябва в рамките на самия ден да се изразходи/оползотвори и не може да остане за следващ ден-води до ниска производителност и сериозни загуби. Работата с новата машина за пречистване на вода ще позволи да се редуцират загубите и максимално да се използва количеството пречистена вода, като съдът в който ще се съхранява течността ще може да запазва свойствата й, и водата да се използва в рамките на няколко дни, докато се оползотвори изцяло. Приложимият към настоящия етап хомогенизатор за течности не осигурява загряване и охлаждане, този процес се извършва посредством отделно загряване на материалите, а с новия хомогенизатор ще се осъществява автоматично с парогенератор. Бъркалките на новия са две за разлика от една при стария.Чрез PLC контролер ще се проследява всеки един процес, който в момента се настройва с копчета при значително забавяне на етапите и последователността. Машините за разфасоване, с които разполага фирмата допускат единствено ръчна работа с диспенсери и завиване на капачките, лепене на етикети. При закупуване на новата техника пълненето ще става посредством 4 игли и капачките автоматично ще се завиват от машината - 4-те игли изпускат течността вдигат се, автоматично се преминава към механизма на завиване на капачките. Разполагаемите съдове в момента са с обем 100 л., но със закупуването на нови хомогенизатори ще се използват по 300 л. за всеки. Разфасоването на тези 100 л. се извършва за един ден, а при използването на новите машини за един час ще се разфасоват 300 л. - 20 - 45 бутилки за мин. Новата продукция предвидена за произвеждане след въвеждане на мярката е съобразена с капацитета на системата за производство и бутилиране на течни разтвори и ще нарасне до 11154,00 л./год. Описаните в мярката активи ще доведат до разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект, както и до значително подобряване на качеството и ефективността при работа. Инвестицията се отнася към мярка 4 от ЕО. Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация система за производство и бутилиране на течни разтвори, включваща следните активи: 1.Машина за пресяване - 2бр. 2.Смесител - 1бр. 3.Сушилня-гранулатор - 1бр. 4.Машина за таблетки - 1бр. 5.Блистер автомат - 1бр. 6.Елеватор за контейнери - 1бр. 7.Контейнер за придвижване и смесване на материала - 5бр. Стъпките за изпълнение на Дейността са: 1.Избор на изпълнител - 3-4 месец 2.Сключване на договор и доставка на активите - 5-6 месец 3.Инсталиране, тестване и пускане на активите в експлоатация - 15 месец, Договорена стойност: 187 866.80 , Отчетена стойност: 187 866.80
  • Дейност: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена, чрез Внедряване в производството на машина за изработка, пълнене и запечатване на пластмасови ампули с течности - 1 брой) : В предприятието към момента биоциданата течност с диспенсери се пълни ръчно в готови шишенца купени от доставчик, стъклени шишенца и ампули. След това с обкатна машина се затваря капачката и се етикетират на ръка. 1.Диспенсер - 5 бр. ръчен 2.Обкатна машина - 2 бр. – 0,2 kW. Изключително бавното, ненадеждно и неефективно производство, поставя като съществена необходимост, компанията да предприеме мерки за постигане на оптимални обеми, по-добро качество и експедитивност на работния процес. Наложително е внедряването на машина позволяваща постигането на по-голям капацитет на производство за да се преодолее настоящото нерентабилно производство. Поради тази причина се придвижда закупуване на машина за изработка, пълнене и запечатване на пластмасови ампули с течности. Процесът по пълнене и затваряне се извършва на ръка, след внедряване в производството на новата машина, този процес ще бъде автоматизиран, с което не само ще се постигне резултатност, но и ще бъде намален както процента брак, така и превантивното ще бъдат ограничени грешки, дефекти, неточности и ще бъде постигната прецизност, качество, бързина, обеми и синхронизация. С внедряването на новата машина на една лента автоматично се подготвя ампула и подава към дозиращо устройство и там се попълва с течност колкото е зададена и се затваря отвора - готовата ампула отива на лентата. Новата продукция предвидена за произвеждане след въвеждане на мярката е съобразена с капацитета на новата машина. Производството ще нарасне от 1160 л./год до 23200,00 л./год. след инсталиране на машините и прилагането им в производствения процес. Описаните в мярката активи ще доведат до разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект, както и до значително подобряване на качеството и ефективноста при работа. Инвестицията се отнася към мярка 5 от ЕО. Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация машина за изработка, пълнене и запечатване на пластмасови ампули с течности - 1 бр. Стъпките за изпълнение на Дейността са: 1.Избор на изпълнител - 3-4 месец 2.Сключване на договор и доставка на активите - 5-6 месец 3.Инсталиране, тестване и пускане на активите в експлоатация - 15 месец, Договорена стойност: 57 024.00 , Отчетена стойност: 57 024.00
  • Дейност: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена, чрез Внедряване в производството на машина за затваряне на капсули с прахови форми - 1 брой): До момента производството на капсули се извършва на ръка и с полуавтоматична машина за затваряне на капсули. Капсулите в сухи форми се поставят във флаконче. Поради тези причини производството на капсули за година са само 1095 броя. Те са твърде малко и не задоволяват търсенето на клиентите. 1. Полуавтоматична машина за затваряне на капсули с прахови форми + 4 човека Предвижда се закупуване на Машина за затваряне на капсули с прахови форми. Новата машина ще е снабдена с PLC контролер. Максимален капацитет: 48 000 капсули в час. С внедряването на новата машина производството ще скочи многократно, поради големия капацитет. Безспорно е налице сериозно увеличаване на производителността и постигане на максимална ефективност и ефикасност. Компанията ще постигне отлична резултатност и ще си гарантира по-добро качество на произведените продукти, по-големи обеми, по-бързо и по-синхронизирано производство, по-малко загуби и по-нисък разход за единица произведена продукция. Закупуването на посочената машина е повече от наложително и много добре обосновано. Дружеството ще преодолее ограниченията и трудностите, като същевременно ще бъде по-конкурентоспособно и ще може да реализира висококачествената си продукция не само на съществуващия, но и на нови пазари. Новата продукция предвидена за произвеждане след въвеждане на мярката е съобразена с капацитета на новата машина. С въвеждането на новата машина за затваряне на капсули с прахови форми, производството ще нарасне до 54750,00 бр./год. Описаните в мярката активи ще доведат до разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект, както и до значително подобряване на качеството и ефективноста при работа. Инвестицията се отнася към мярка 6 от ЕО. Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация машина за затваряне на капсули с прахови форми - 1бр. Стъпките за изпълнение на Дейността са: 1.Избор на изпълнител - 3-4 месец 2.Сключване на договор и доставка на активите - 5-6 месец 3.Инсталиране, тестване и пускане на активите в експлоатация - 15 месец, Договорена стойност: 47 995.20 , Отчетена стойност: 47 995.20
  • Дейност: Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на ISO 50001 и сертифицирането му): С внедряването и сертифицирането по ISO 50001, компанията предприема заключителна стъпка към всеобхватност на процеса по управление на енергийните потоци. Обхват на ISO 50001: Системата за управление на енергията е нов международен стандарт за енергийно управление, посредством който ще бъдат определени изискванията към системите за енергийно управление на организацията, като и предоставя възможността да разработи и прилага политики и цели, които са съобразени с всички законови изисквания. Стандартизацията в областта на енергийното управление включва следното: Електрозахранване -Възлагане на обществени поръчки за енергийни системи и оборудване -Използване на енергията и въпроси, свързани с оползотворяване на отпадъците -Измерване на текущото потребление на енергия -Прилагане на система за измерване за документиране, отчитане и валидиране на непрекъснатото подобряване на системата за енергийно управление. Международният стандарт ISO 50001 има за цел да помогне на "Фарма Вет" ООД, да определи системите и процесите, необходими за подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията. Прилагането на този стандарт цели намаляване на емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда и на енергийните разходи чрез систематично управление на енергията. ISO 50001 посочва специфичните изисквания, приложими към използването и потреблението на енергия, включително измерване, документиране и докладване, планиране и закупуване на оборудване, човешки ресурси и др., които допринасят за енергийните характеристики. Той се прилага към всички променливи, които оказват влияние върху енергийните характеристики, и могат бъдат наблюдавани и повлияни от организацията. Чрез ISO 50001 ще се осигури системата, по която организацията да идентифицира миналото, сегашното и бъдещото потребление на енергия и да разработи енергиен мониторингов план. Впоследствие анализът на актуалните и планираните данни ще подпомогне да се предприемат действия за подобряване на енергийното управление и ефективност. Стандартът има специфични изисквания за измерването на консумираната енергия и внедряването на измервателни системи, които да документират, отчитат и валидират непрекъснатото подобряване в областта на енергийното управление. Структурата на ISO 50001 е базирана на общите елементи на стандартите за управление на ISO и лесно може да бъде интегриран с други системи за управление, такива като ISO 9001, ISO 14001, ISO 22000 и т.н. Тъй като предприятието е въвело EN ISO 9001:2015 и EN ISO 14001:2004, процесите на внедряване и сертифициране по EN ISO 50001 ще бъде малксимално улеснен и ефективно реализиран. Внедряването на стандарт ISO 50001 ще подпомогне организацията да направи значителни подобрения на енергийната ефективност. 1.Прилагате на контролните механизми за енергийно управление; 2. Енергийно управление на базата на познание за най-съвременните изисквания за енергийна ефективност. 3. Идентифициране на областите, където потреблението на енергия, може да бъде намалено в съответствие с възможно най-малко въздействие върху човешкото здраве и околната среда. 4.Прилагане на план за енергийно управление, чрез който ще се: разработи изходна база за ползването на енергия, активно управление на енергийното потребление и енергийните разходи, намаляване на емисиите без отрицателно въздействие върху дейността, непрекъснато подобряване на използването на енергия и на произведената продукция с течение на времето. Стъпките за изпълнение на всяка поддейност включват: 1.Избор на изпълнител за услугата по въвеждане на ISO 50001 (1-3 месец) 2.Сключване на договор с избрания изпълнител и извършване на услугата по въвеждане на ISO 50001 (4-6 месец) 3.Избор на изпълнител за узлугата по серитифициране и извършването му (7 месец), Договорена стойност: 15 000.00 , Отчетена стойност: 14 850.00
  • Дейност: Дейност по осигуряване на публичност и визуализация: Дейността по информиране и публичност е напълно съобразена с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. Изцяло се спазват задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС. Предвидените мерки се основават на Регламент на (ЕС) № 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г.за определяне на общоприложими разпоредби за ЕФРР, ЕСФ, КФ, ЕЗФРСР, ЕФМДР и за определяне на общи разпоредби. При осъществяване на дейностите по проекта, бенефициентът ще съблюдава за поставяне на: -емблемата на ЕС в пълно съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; -успоменаване на фонда или фондовете оказващи подкрепа на проекта; -общото лого за програмния период 2014-2020 г., в съотвествие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Компанията се задължава да информира обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: -включва на уеб-сайта си, кратко описание на проекта, включително новите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; -поставя обозначителни плакати; -информира всички участници в проекта за финансирането; -във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта или друг доказателствен материал, бенефициентът посочва финансиращата го оперативна програма и фонда или фондовете осъществяващи подкрепата; -не по-късно от три месеца, бенефициентът поема ангажимента да постави постоянна табела на видимо за обществеността място. В табелата посочват наименованието и основното предназначение на проекта. Те се изготвят в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската комисия; -логата и изискванията за тяхното използване ще бъдат изтеглени от сайта www.eufunds.bg като Ембелемата на ЕС и логото на програмен период 2014-2020 г. ще се изобразят с еднакви размери. Предоставяне на информация относно изпълнението на дейностите по проекта е не само с цел популяризиране приноса на Европейските фондове, но и с цел създаване на достъпност на българските предприятия до предоставените им възможности. Чрез оповестяване на дейностите и участващите в процеса финансиращи институции, обществото се запознава с политиките и практиките на ЕС. По този начин всички желаещи и недостатъчно добре запознати с програмите финансирани от ЕС ще могат да добият представа и да разберат за истинското практическо приложение на фондовете. Ръководството на "Фарма Вет" ООД води политика на явна, коректна, ясна и своевременна позиция към всеки един свой контрагент. Осведомеността за дейностите във фирмата, прозрачността при всяка една стъпка на инвестиции и развитие е отличителен белег, с който фирмата се гордее. Информирайки обществеността за финансираните проекти придава добавена стойност не само на компанията, но и на нейните служители, на нейните контрагенти, показвайки изпълнението на всеки един поет ангажимент и надграждайки към следващия. Спазването на изискването за публичност и информиране е постоянна практика на компанията, която се е изградила с дългите години на реализация. Стъпките за изпълнение на всяка поддейност включват: 1.Избор на изпълнител за услугата по осигуряване на публичност и визуализация (1-3 месец) 2.Сключване на договор с избрания изпълнител и извършване на услугата по осигуряване на публичност и визуализация (4-месец) 3.Извършването на услугата по осигуряване на публичност и визуализация (5-15 месец), Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 468.60

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: БИЗНЕС ЧАЙНА КОНСУЛТИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 785 752.19 , Отчетена стойност**: 1 122 503.14
  • Изпълнител: ДИАМАНТ БГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 16 200.00 , Отчетена стойност**: 18 000.00
  • Изпълнител: ТРАНСПАСИФИК СЕРТ. ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 10 900.00
  • Изпълнител: СТАНДАРТ ПРЕЦИЗ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 950.00
  • Изпълнител: ЕЛФИ 1 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 468.60
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 51.00 , Достигната стойност: 51.00
Индикатор 6 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води за производството на единица продукт на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в кубични метра/год., Мерна единица: м3/год., Базова стойност: 6.90 , Целева стойност: 4.66 , Достигната стойност: 2.24

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 157 503.14 BGN
БФП 817 252.19 BGN
Собствено финансиране 340 250.95 BGN
Общо реално изплатени суми 815 738.93 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Закупуване, доставка и пускане в експлоатация на Линии в биоцидно и лекарствено производство: 1. Комплексна линия за производство на отрови - 1 брой - 485 714.90 лв. 2. Линия за производство на таблетки - 1 бр. - 308 452.32 лв. 3. Линия за производство на прахови форми - 1 брой - 35 449.92 лв. 4. Система за производство и бутилиране на течни разтвори - 1 брой - 187 866.80 лв. 5. Машина за изработка, пълнене и запечатване на пластмасови ампули с течности - 1 брой - 57 024.00 лв. 6. Машина за затваряне на капсули с прахови форми - 1 брой - 47 995.20 лв. Предметът на процедурата възлиза на стойност: 1 122 503.14 лева без ДДС , Прогнозна стойност: 1 122 503.14
  • Обособена позиция 1: 1. Комплексна линия за производство на отрови
    Изпълнител: БИЗНЕС ЧАЙНА КОНСУЛТИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 340 000.43
  • Обособена позиция 2: 2. Линия за производство на таблетки
    Изпълнител: БИЗНЕС ЧАЙНА КОНСУЛТИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 215 916.62
  • Обособена позиция 3: 3. Линия за производство на прахови форми
    Изпълнител: БИЗНЕС ЧАЙНА КОНСУЛТИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 24 814.94
  • Обособена позиция 4: 4. Система за производство и бутилиране на течни разтвори
    Изпълнител: БИЗНЕС ЧАЙНА КОНСУЛТИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 131 506.76
  • Обособена позиция 5: 5. Машина за изработка, пълнене и запечатване на пластмасови ампули с течности
    Изпълнител: БИЗНЕС ЧАЙНА КОНСУЛТИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 39 916.80
  • Обособена позиция 6: 6. Машина за затваряне на капсули с прахови форми
    Изпълнител: БИЗНЕС ЧАЙНА КОНСУЛТИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 33 596.64
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 - 1 брой, Прогнозна стойност: 4 000.00
  • Обособена позиция 1: Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 - 1 брой
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги за сертифициране на ISO 50001 - 1 брой, Прогнозна стойност: 11 000.00
  • Обособена позиция 1: Консултантски услуги за сертифициране на ISO 50001 - 1 брой
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Предмет на процедурата е Осигуряване на публичност и визуализация: Ще бъде възложено на външен изпълнител, изготвянето на: 1. Информационна табела - 1 брой; 2. Стикери за новозакупеното оборудване - 200 броя, Прогнозна стойност: 2 000.00
  • Обособена позиция 1: Предмет на процедурата е Осигуряване на публичност и визуализация:
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Процедура по избор на изпълнител за извършване на Енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност;, Прогнозна стойност: 18 000.00
  • Обособена позиция 1: Процедура по избор на изпълнител за извършване на Енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност;
    Изпълнител: ДИАМАНТ БГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 16 200.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN