Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-1435-C01
Наименование на проекта Насърчаване на предприемачеството във ФИД Инженеринг ООД
Бенефициент 205225377 ФИД ИНЖЕНЕРИНГ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 11.09.2019
Дата на стартиране 11.09.2019
Дата на приключване 12.10.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Ловеч (BG315), Ловеч, гр.Ловеч

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение е насочено за създаване и развитие на услуги в сферата на фасадния инженеринг и проектирането на фасадни външни електрически инсталации и цялостни фасадни конструкции със светлинен дизайн чрез насърчаване на дейността на инженерно бюро. В рамките на проекта ще бъдат разработени за предоставяне следите услуги: проектиране на стандартни външни електрически инсталации към фасадни конструкции и проектиране на инсталации за архитектурен светлинен екстериор, предлагащи уникални дизайнерски подходи при осветлението на сградите.
Проектното предложение включва 2 дейности:
1. Дейност за реализиране на пазара на предпр. идеи - тя ще бъде осъществена чрез наемане на експертен персонал - 3 бр., (Инженер-проектант 1, Инженер-проектант 2 и Чертожник) като един от тях ще е лице с увреждания. Следваща стъпка в изпълнението на дейността ще е наемането на помещение/инженерно бюро за осъществяването на услугите в гр. Ловеч. След провеждане на процедура за избор на изпълнители ще бъдат закупени: компютърни конфигурации, широкоформатен принтер и софтуер за проектиране. Предприемачът ще изготви необходимите документи за регистрация по Закона за КАИИП. Екипът по проекта ще изготви комплект типови обекти за фасадни ел. инсталации и концептуални модели за нестандартно осветление. За пазарната реализация на услугите на дружеството, ще бъде избран изпълнител за разработване на Маркетингов план за пазарна реализация на услуги по проектиране на фасадни ел. инсталации,а за стимулиране на интереса на клиентите ще бъде създадена интернет страница на компанията.
2. Визуализация на проекта - Дейностите ще бъдат изпълнени при стриктно спазване на изискванията за визуализация, информираност и публичност.
След приключване на проекта, компанията ще осигури устойчива заетост на всички лица от експертния персонал, включително лицето с трайни увреждания като запази първоначалните условия на трудовите правоотношения.
Дейности
  • Дейност: Реализиране на пазара на предприемаческата идея, част 1 /наемане на експертен персонал - 3 бр., наем на помещение/инженерно бюро, закупуване на ДМА 4 бр. и софтуер за проектиране и извършване на инженерните дейности, маркетингов план за пазарната им реализация и създаване на интернет-страница на предприятието/: Проектното предложение на ФИД Инженеринг ООД е насочено към реализиране на инженерни дейности за проектиране на стандартни електрически инсталации към фасадни конструкции и услуги за проектиране на фасадни конструкции с инсталации за архитектурен светлинен екстериор. За професионалното извършване на инженерните дейности по проектиране и реализирането на предприемаческата идея, дружеството ще стартира изпълнението на дейността с наемането на квалифициран персонал - 3 бр. / Инженер-проектант 1 - 1 бр., Инженер-проектант 2 - 1 бр., Чертожник - 1 бр./. Експертите ще бъдат наети поетапно, като Предприемачът /Инженер-проектант 1/ и Инженер-проектант 2 ще бъдат назначени в началото на дейността. Те ще бъдат ангажирани за 8 работни часа на ден при пълна месечна заетост, за 18 месечен период. Назначените експерти ще подготвят документите за регистрация на инженерно-проектанското бюро в Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране /КИИП/ и по проектантската правосопособност. Това е необходима предпоставка за по-нататъшната дейност и ще осигури възможност за самостоятелно изпълнение на предвидените услуги. Работата на квалифицирания експертен персонал ще продължи с изработването на концепции и техники за развитие на проектните услуги по външно осветление на сгради или прилежащите им части, които ще могат да се използват като базови, съобразно спецификата на конкретния проект. Екипът ще изготви комплект типови обекти за фасадни ел. инсталации-1бр. и комплект концептуални модели за нестандартно осветление-1бр. за последващо мащабиране и влагане в проектите на клиентите. Добрата организация на етапа за подготовка и планиране на инженерните услуги впоследствие ще осигури безпроблемното боравене с документацията и качественото изпълнение на услугите. Ще бъдат разработени функционални модули, които биха могли да се използват на по-късен етап от реализацията на проекта. Следваща стъпка в изпълнението на проектното предложение е наемането на Работно помещение - 1 бр. в гр. Ловеч. В наетото помещение ще се извършва и предвидената стопанска дейност на дружеството, там ще бъде възложено и на експертите да изпълняват ангажиментите си с месторабота в гр. Ловеч. В инженерното студио ще бъдат позиционирани предвидените материални активи и софтуер за осъществяване на услугите, а именно компютърна конфигурация - 3 бр. и широкоформатен принтер - 1 бр. Тъй като ФИД Инженеринг ООД не разполага с такива активи, поради тази причина те ще бъдат закупени след провеждане на процедури за избор на външни изпълнители. Предвидените ДМА - 4 бр. и ДНА - 1 бр. ще обезпечат работата на привлечения експертен персонал за извършване на проектните услуги. Предвидените за закупуване ДНА и ДМА служат за автоматизирано инженерно проектиране на ел. инсталациите и моделиране на решенията за светлинен екстериор и имат следното предназначение: = Софтуер за проектиране -1 бр. Позволява проектиране на конструктивни съоръжения с 2D и 3D моделиране, симулации и прогнозиране на процеси при дизайнерското външно осветление на сгради и графично онагледяване (рендеринг) на светлинните ефекти. Подобрява точността, намалява времето за анализ на различните варианти за изпълнение и оптимизира проектирането на инсталациите с цел по-голяма енергийна ефективност и техническа надеждност, като дава по-последователна и координирана документация. Автоматично изготвя технически спецификации и има възможност за дигитална синхронизация в реално време на отделни части от цялостния проект чрез връзка с другите работни станции.Софтуера е специализиран програмен продукт,който ще бъде реално придобит от предприятието и ще отговаря напълно на изискванията за ДНА по процедурата.Той ще бъде инсталиран на всички компютърни конфигурации,като ги синхронизира в една обща виртуална система за инженерно проектиране. , Договорена стойност: 249 992.00 , Отчетена стойност: 229 368.80
  • Дейност: Реализиране на пазара на предприемаческата идея, част 2 /наемане на експертен персонал - 3 бр., наем на помещение/инженерно бюро, закупуване на ДМА 4 бр. и софтуер за проектиране и извършване на инженерните дейности, маркетингов план за пазарната им реализация и създаване на интернет-страница на предприятието/: * Полето е продължение и се отнася към дейност 1 "Реализиране на пазара на предприемачески идеи". = Компютърни конфигурации - 3 бр. Представляват настолни работни станции и са необходими за проектиране на отделни елементи за инсталациите или части от цялостния поръчан проект на съоръжение за осветление на фасади. Мониторът от конфигурацията е с размери и характеристики, позволяващи прецизно проектиране и дигитална визуализация на 2D и 3D елементи от проекта. Конфигурациите ще бъдат свързани помежду си в мрежа и на тях ще бъде инсталиран горепосочения софтуер за проектиране. Връзката между тях ще позволи едновременна и паралелна работа по различни части от проекта, като се регистрират в реално време всички нововъзникнали изменения в отделните части и отражението им върху цялостната идея. = Широкоформатен принтер - 1 бр. Необходим е за автоматизирано изчертаване на изготвяните проекти на съоръжения за осветление на фасади или ел. инсталации в изискуемите формати по БДС и със съответните цветове. С помощта на новозакупеното оборудване и софтуер ще се автоматизира и дигитализира напълно инженерното проектиране и моделиране. Предприемачът /Инженер-проектант 1/ и Инженер-проектант 2 притежават необходимите образователно-квалификационни и професионални умения и опит в областта на инженерно-проектантската дейност. Това обстоятелство ще спомогне за бързата им адаптация към техническата работна среда и процеси. С помощта и на закупеното оборудване и софтуер те ще стартират разработването на конкретни проектни решения за фасадните ел. инсталации на сградите. Функциите и ангажиментите им ще са разпределени съобразно инженерната област, в която са придобили знанията си и професионалния им опит. Предприемачът /Инженер-проектант 1/ ще е отговорен за общото конструктивно проектиране и проектантската дейност в основни линии, а Инженер-проектант 2 ще е ангажиран в частта за електро проектиране на инвестиционните проекти: с основен фокус на осветителни инсталации, но също и по други свързани направления - мълниезащита, проектиране на фотоволтаични решения и др. След като бъдат осигурени техническите средства, необходими за проектирането, екипът ще бъде увеличен с Чертожник-1бр. На тази позиция се предвижда да бъде наето лице С трайни увреждания, което ще бъде ангажирано за целите на проекта на трудов договор за 4 работни часа на ден при пълна месечна заетост, за 6 месечен период. Той ще добавя готови фрагменти към проектите и ще отговаря за довършителните работи по подготовката на техническата документация. Ще следи за спазването на техническите правила и норми, както и ще окомплектова готовите чертежи и скици. Чертожникът ще проверява връзките между отделните компоненти при подготовката на цялостен проект. Инженерните дейности, които ще бъдат изпълнени от привлечения квалифициран персонал ще са комплексни, за да могат да бъдат удовлетворени до голяма степен нуждите на потенциалните клиенти. В рамките на проектното предложение и след провеждане на процедура за избор на изпълнител, предприятието ще възложи на външен изпълнител, изготвянето на Маркетингов план за пазарна реализация на услуги по проектиране на фасадни ел. инсталации-1бр.Разработката е необходима за да бъдат проучени потребителските нужди и пазарните възможности за откриване на нови перспективни контрагенти. В него ще бъдат идентифицирани конкретни мерки за оптимална пазарна реализация на предоставяните от ФИД Инженеринг ООД услуги и налагане на дружеството на пазара . След провеждане на процедура за избор на изпълнител, ще бъде възложено на външен изпълнител изработването на цялостна интернет страница на компанията, в която ще бъдат детайлно представени услугите на дружеството. Интернет страницата играе важна роля за достигане до целевата аудитория, до потенциалните клиенти, които се интересуват от предлаганите услуги и правят запитвания online. С изготвяне на страницата завършва и дейността "Реализиране на пазара на предприемаческата идея"., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Визуализация на проекта: Във всички информационни материали, свързани с изпълнението на проекта ще се оповести, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Предвижда се ФИД Инженеринг ООД да изработи и постави изцяло за собствена сметка: - Информационен плакат - 1 бр. - Стикери за закупените активи - 5 бр.; - Информационна табела -1 бр. Ще бъдат спазени всички изисквания за визуализация съгласно Оперативното ръководство за изпълнение на проектите и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕВРО КОНСУЛТИНГ ГРУП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 21 850.00 , Отчетена стойност**: 21 850.00
  • Изпълнител: ПЕЕ Интернешънъл ООД, Договорена стойност по проекта*: 40 000.00 , Отчетена стойност**: 48 000.00
  • Изпълнител: Про Сълюшънс ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 27 666.60 , Отчетена стойност**: 33 199.92
  • Изпълнител: СИМБИОТЕХ ООД, Договорена стойност по проекта*: 20 416.68 , Отчетена стойност**: 24 052.00
  • Изпълнител: ТЕХ ИНДУСТРИ БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 950.00 , Отчетена стойност**: 2 950.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.32 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 214.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.50 , Достигната стойност: 2.50
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 229 368.80 BGN
БФП 183 495.12 BGN
Собствено финансиране 45 873.68 BGN
Общо реално изплатени суми 183 495.12 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на Маркетингов план за пазарна реализация на инженерни услуги, Прогнозна стойност: 22 000.00
  • Обособена позиция 1: Маркетингов план за пазарна реализация на инженерни услуги
    Изпълнител: ЕВРО КОНСУЛТИНГ ГРУП ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 21 850.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Закупуване, доставка и инсталация на ДМА и ДНА със следните обособени позиции: Обособена позиция 1: 1. Компютърна конфигурация - 3 бр. 2. Широкоформатен принтер - 1 бр. Обособена позиция 2: 1. Софтуер за проектиране - 1 бр., Прогнозна стойност: 33 200.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване, доставка и инсталация на ДМА и ДНА със следните обособени позиции: Обособена позиция 1: 1. Компютърна конфигурация - 3 бр. 2. Широкоформатен принтер - 1 бр.
    Изпълнител: Про Сълюшънс ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 27 666.60
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Закупуване, доставка и инсталация на ДМА и ДНА със следните обособени позиции: Обособена позиция 1: 1. Компютърна конфигурация - 3 бр. 2. Широкоформатен принтер - 1 бр. Обособена позиция 2: 1. Софтуер за проектиране - 1 бр. , Прогнозна стойност: 81 200.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: 1. Компютърна конфигурация - 3 бр. 2. Широкоформатен принтер - 1 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: 1. Софтуер за проектиране - 1 бр.
    Изпълнител: ПЕЕ Интернешънъл ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 40 000.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за създаване на интернет-страница на предприятието, Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Интернет-страница на предприятието
    Изпълнител: ТЕХ ИНДУСТРИ БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 950.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на помещение/инженерно бюро в гр. Ловеч за извършване на инженерни услуги, Прогнозна стойност: 24 500.00
  • Обособена позиция 1: Избор на помещение/инженерно бюро в гр. Ловеч
    Изпълнител: СИМБИОТЕХ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 20 416.68

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN