Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.001-0073-C02
Наименование на проекта Внедряване на иновативен продукт в дейността на "Найс 2002" ЕООД - състав на лесно втвърдяващ се полимерен материал за зъбни протези
Бенефициент 130773420 НАЙС 2002 ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 18.01.2017
Дата на стартиране 18.01.2017
Дата на приключване 02.05.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Монтана, Берковица, гр.Берковица

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект е насочен към внедряване в дейността на „Найс 2002" ЕООД на продуктова (стока) иновация "Състав на лесно втвърдяващ се полимерен материал за зъбни протези". Инвестицията е свързана с разширяване настоящия капацитет на дружеството, в следствие на което ще се постигне увеличение в обема и усъвършенстване на произвеждания от него нано-хибриден възстановителен материал, без да се променя из основи базисния му производствен процес. Предвидения за внедряване в дейността на предприятието иновативен продукт представлява новост на световния/европейския пазар и превъзхожда сходните му алтернативните решения.
Изпълнението на проекта ще доведе до пазарна реализация на внедрения иновативен продукт в приоритетно направление "Индустрия за здравословен живот и биотехнологии" (производство на инструменти, оборудване, консумативи за медицинска и дентална диагностика и терапия и/или участие в над-национална производствена верига) на ИСИС. Посочената тематична област е сред приоритетните за подкрепа в Северозападния регион за планиране, където дружеството ще осъществи своята инвестиция (град Враца). По този начин предприятието ще повиши дела на високотехнологичното си производство и ще създаде допълнителни условия за развитие на СЗ регион, който е сред най-бедите и слабо развити райони не само в България, но и на територията на целия Европейски съюз.
Успешното изпълнение на проекта изисква реалистично планиране на целия процес и балансирано разпределение на дейностите във времето на неговото изпълнение. Като част от методологията за изпълнение на всяка дейност, кандидата е предвидил управление на проекта, провеждане на процедури за избор на изпълнители, доставка на оборудване, консултантска услуга (пазарно проучване) в подкрепа на иновацията. 
Планираните за изпълнение в рамките на проекта дейности са в пълно съответствие с хоризонталните политики на ЕС.
При внедряването на иновативния продукт няма да бъдат нарушавани чужди права върху интелектуална собственост.
Дейности
  • Дейност: Придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативния продукт (ще бъде изпълнена чрез закупуване на Керамична мелница - 1 брой, Машина за смесване на прахообразни форми - 1 брой, Машина за изсушаване на прахообразни форми - 1 брой, Машина за спектрофотометричен анализ - 1 брой, Пещ 100 л.- 1 брой).: Дейността по придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативния продукт ще се реализира чрез закупване, доставка и въвеждане в експлоатация на Керамична мелница-1 брой, Машина за смесване на прахообразни форми-1 брой, Машина за изсушаване на прахообразни форми-1 брой, Машина за спектрофотометричен анализ-1 брой, Пещ 100 л.-1 брой. Инвестицията ще допринесе за изпълнение на дейността по следния начин: Предвиденото оборудване е задължителна и необходима част от процеса на внедряване в дейността на дружеството на иновативния продукт - Състав на лесно втвърдяващ се полимерен материал за зъбни протези: Керамичната мелница служи за намаляване размера на частиците на материали подлежащи на смилане; Машините за смесване и изсушаване на прахообразни форми служат за хомогенизиране на прахообразните компоненти, както и за намаляване на водното съдържание на прахообразни материали в условията на циклон, което гарантира тяхното незалепване; Машината за анализ служи за определяне на компонентите на една композитна среда, в зависимост от спектралния диапазон; Пеща е необходима за промяна на физичните характеристики на материалите след третиране с определени температурни режими. Стъпки за реализация на дейността: 1) Отговорен за изпълнение на дейността (месеци 1-12): В изпълнението й ще участват всички членове на ЕУП, като пряката отговорност ще се носи от Ръководител на ЕУП. 2) Провеждане на процедура за избор на изпълнител (месеци 1-5): Изборът на външен изпълнител за доставка на предвиденото оборудване ще бъде извършен в съответствие с изискванията на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ) и Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020. Изпълнението на тази под-дейност ще премине през следните етапи: 2.1) Представяне за съгласуване от УО на ОПИК на План на процедурите за избор на изпълнители в рамките на проекта; 2.2) Изготвяне на документация за провеждане на процедура за определяне на изпълнител за доставка на оборудване, съгласно чл.50 (1) на ЗУСЕСИФ - „Избор с публична покана“, тъй като предвидената индикативна стойност без ДДС за доставка на оборудване в рамките на проекта (в т.ч. общия размер на безвъзмездна финансова помощ и съфинансиране от страна на кандидата) попада в разпоредбите на чл.50, ал.2, т.2; 2.3) Изготвената документация ще бъде представена за осъществяване на предварителен контрол от страна на УО. Предварителен контрол ще бъде осъществяван през всички етапи от провеждането на процедурата: изготвяне на документация за процедурата, изготвяне на протокол от дейността на комисията за оценка и класиране на оферти и изготвяне проект на договор с избрания изпълнител; 2.4) Провеждане на процедура „Избор с публична покана“ за доставка на оборудване, като документацията ще бъде предоставена на УО за публикуване на интернет страниците на ОПИК и ЕИПФЕС. 2.5) Оцени и класиране на постъпилите оферти. 3) Сключване на договор (месеци 6-7): Бенефициентът ще сключи писмен договор за доставка на оборудване с определения за изпълнител кандидат. 4) Доставка и инсталация на оборудване (месеци 8-12): След доставка, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването, бенефициентът подписва Приемо-предавателен протокол за доставка съгласно Приложение 2.3. 5) Изпълнение на мерки по информация и комуникация (месец 12): Бенефициента ще изпълни задължението си да запознае обществеността с факта, че получената финансова подкрепа по настоящият проект е предоставено от ЕС (ЕФРР) чрез ОПИК в съответствие с Приложение XII „ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ ОТНОСНО ПОДКРЕПАТА ОТ ФОНДОВЕТЕ” от Регламент (ЕС) № 1303/2013. За целта се предвижда изработка на следните визуализиращи средства: Обозначителна табела (1 бр.), която ще бъде монтирана на мястото на инвестицията и Информационни стикери (5 бр.) поставен върху доставеното по проекта оборудване. Бенефициента ще финансира със собствени средства разходите за информация и комуникация., Договорена стойност: 915 000.00 , Отчетена стойност: 913 000.00
  • Дейност: Консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите (ще бъде изпълнена чрез възлагане и разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен продукт "Състав на лесно втвърдяващ се полимерен материал за зъбни протези") - 1 брой: Дейността по консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите ще се реализира чрез възлагане и разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен продукт "Състав на лесно втвърдяващ се полимерен материал за зъбни протези" - 1 брой. Инвестицията ще допринесе за изпълнение на дейността по следния начин: С изготвянето на подробен и аналитичен анализ се цели да бъде подпомогнат мениджмънта на предприятието при пазарната реализация на разработения от „Найс 2002” ЕООД иновативен продукт - състав на лесно втвърдяващ се полимерен материал за зъбни протези. Пазарното проучване ще има следния минимален обхват: описание на настоящата ситуация в дружеството от гледна точка на съществуващи пазарни позиции – национален и международен пазар, описание на иновативния капацитет на дружеството, представяне на настоящата система за пазарна реализация на продукцията, основни конкуренти, SWОT анализ, продуктовото портфолио, фирмена политика по отношение на цени, клиенти и реклама, дългосрочно планиране за капитализиране на резултатите от внедрения иновативен продукт, дефиниране на стратегическите пазарни и маркетингови цели на компанията, в съответствие с наличните ресурси от една страна и изискванията и тенденциите на пазара в този сектор. Стъпки за реализация на дейността: 1) Отговорен за изпълнение на дейността (месеци 6-11): Координатора на проекта ще следи и отговаря за нормалното изпълнение на дейността и осъществяването на контрол и комуникация с избрания за изпълнението й външен изпълнител. 2) Провеждане на процедура за избор на изпълнител (месец 6): Изборът на външен изпълнител за разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен продукт ще бъде извършен в съответствие с изискванията на ЗУСЕСИФ и Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020. Тъй като предвидената стойност за доставки или услуги, в т.ч. съфинансирането от страна на кандидат за безвъзмездна финансова помощ, без данък върху добавената стойност е по-ниска от 30 000 лв. без ДДС, кандидата ще приложи към първичните платежни документи три предложения (съдържащи цена, характеристика/функционалност/описание, които не противоречат на заложените в договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ) и изготвена от него обосновка, съдържаща аргументи за направения избор на изпълнител на базата на получените 3 предложения. 3) Сключване на договор (месец 7): Бенефициентът ще сключи писмен договор за изпълнение на консултантската услуга с определения за изпълнител кандидат. 4) Разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен продукт (месеци 7-11): Изработването на услугата ще бъде удостоверена с подписване на Приемо-предавателен протокол за услуга съгласно Приложение 2.4. При разработването на пазарното проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен продукт, ще бъде съблюдавано изпълнението на мерките за информация и комуникация като се посочи, че същия е разработен в рамките на настоящия проект и с финансовата подкрепа на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020., Договорена стойност: 19 500.00 , Отчетена стойност: 19 500.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ГЕЦОВ И ПАРТНЬОРИ КОНСУЛТАНТС, Договорена стойност по проекта*: 17 550.00 , Отчетена стойност**: 19 500.00
  • Изпълнител: Краун ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 639 100.00 , Отчетена стойност**: 913 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Научни изследвания, иновации: Брой предприятия, подпомогнати да въведат нови за пазара продукти, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Научни изследвания, иновации: Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за иновации или за научноизследователски и развойни проекти, Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 141 346.64 , Достигната стойност: 141 042.03
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Финансирани проекти за еко-иновации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Научни изследвания, иновации: Брой предприятия, подпомогнати да въведат нови за предприятието продукти, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 934 500.00 BGN
БФП 658 050.00 BGN
Собствено финансиране 276 450.00 BGN
Общо реално изплатени суми 656 650.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен продукт "Състав на лесно втвърдяващ се полимерен материал за зъбни протези" - 1 брой, Прогнозна стойност: 19 500.00
  • Обособена позиция 1: Разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен продукт "Състав на лесно втвърдяващ се полимерен материал за зъбни протези" - 1 брой
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Придобиване на ново оборудване необходимо за внедряване в „НАЙС 2002“ ЕООД на иновативен продукт - състав на лесно втвърдяващ се полимерен материал за зъбни протези, Прогнозна стойност: 915 000.00
  • Обособена позиция 1: Придобиване на ново оборудване необходимо за внедряване в „НАЙС 2002“ ЕООД на иновативен продукт - състав на лесно втвърдяващ се полимерен материал за зъбни протези
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN