Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0088-C02
Наименование на проекта „Изграждане на капацитет за растеж на Балканпак ООД, чрез внедряване на ИКТ базирани системи за управление на бизнес процесите в предприятието“
Бенефициент 123654647 СМЪРФИТ КАПА БЪЛГАРИЯ ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 06.03.2017
Дата на стартиране 06.03.2017
Дата на приключване 18.10.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Стара Загора, Казанлък, гр.Казанлък

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение е насочено към стимулиране растежа на Балканпак ООД, чрез насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез реализацията на следните дейности: 1. Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез разработване и внедряване на ERP система; 2. Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез разработване и внедряване на МОМ система. Основните инструменти, чрез които ще се реализират така обособените дейности са: разработване и въвеждане на специализиран софтуер за управление на ресурсите в дейността на Балканпак ООД; разработване и въвеждане на Система за Оперативно Управление на Производството. Изпълнението на дейностите ще реши проблемите на фирмата по отношение на процесите: планиране и вземане на решения; организация на ресурсите; организация на производствения процес; реализация на продуктите; интернационализация на продуктите. Новите системи ще въведат във фирмата изцяло нов организационен метод в търговската практика, в организацията на работните места и външните връзки. Ще се унифицира процесът на управление и по-лесно вземане на решения, като се предоставят  възможности за анализ на резултатите и постигане на най-добрата бизнес практика. Основната задача на новите ИКТ системи е интегрирането и управлението на информационните потоци в компанията. Това от своя страна ще доведе до оптимизацията на разходите, като се спести време и се подобри контролът в Балканпак. Много важен аспект от реализацията на настоящия проект, е внедряването на специален модул за управление на отпадъците, който ще осигури постигане на по-висока ресурсна ефективност, чрез намаляване на количеството брак, респективно и намаляване на генерираните отпадъци от производствения процес. По този начин ще се допринесе и за постигане на важна цел от стратегията на компанията, свързана с устойчивото развитие и опазването на околната среда.
Дейности
  • Дейност: Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез разработване и внедряване на ERP система. : Към момента, управлението на бизнес процесите в Балканпак не е автоматизирано, което от своя страна се отразява негативно на цялостната дейност на предприятието, тъй като е определящ фактор за неговия капацитет за растеж.Това от своя страна води до следните основни проблеми:липса на единна база данни, с информация за всички процеси и ресурси в предприятието;липса на координация и съгласуваност м/у отделите;загуба на излишно време за администриране на бизнес процесите;липса на автоматизирана с-ма, проследяваща падежите на плащанията от клиентите и към доставчиците др. Реализацията на настоящата дейност е насочена към разработване и внедряване на специализирана ERP с-ма в Балканпак, която напълно ще удовлетвори потребностите на предприятието, като реши посочените проблеми. Новата система, ще се състои от следните модули: 1.Управление на финансите. Планиране движението на парични средства;финансов анализ; регистрация на планираните постъпления и разходи на парични средства;изготвяне на платежен календар; фиксиране на възникване на задлъжнялост на контрагента пред компанията и на компанията пред контрагента. 2.Счетоводство. Касови и банкови операции; Търговски операции;Главна книга;Счетоводство на активи (вкл.Амортизация);Себестойност на продукцията;Основни средства и нематериални активи;Отразяване на заплатите; Автоматично фактуриране;Отчитане на ДДС;Приключване на периоди;Справки и счетоводни отчети. 3.Управление на продажби. Съхранение на пълна информация за контактите с контрагентите и историята за взаимодействието с тях;обработка на продажби;обработка на клиентски поръчки;оферта за продажба;планиране на обемите на продажбите в натурално и стойностно изражение;маркетинг; логистика (входящ и изходящ контрол на камионите, транспортиращи продукцията). Интеграция с индустриалния стандарт FEFCO –функционалност за групи продукти и размери по FEFCO с цел автоматично изчисляване на площта, теглото, както и цената за клиентите. 4.Управление на материални запаси, доставки и складове. Осъществява управление на СМЦ във всички складове;организира разделна отчетност на собствените стоки, стоките, приети и предадени за реализация, оборотния амбалаж;обработка на запас: брак и блокиран запас;Инвентаризация/броене при инвентаризация и корекция;Оперативно планиране на доставките;Оформяне на поръчки към доставчиците и контрол на изпълнението им. 5.Управление на персонала.Планиране на потребностите от персонал;планиране на заетостта и графика за отпуски на служителите;подбор на кадри, анкетиране и оценка. 6.Управление на отпадъците. Ще бъде разработен специален модул, който ще контролира съществуващата инсталация за отпадъчна хартия, както и всички машини за к-вата генерирани от тях отпадъци. 7.Контролинг. Годишно планиране/прогноза; Калкулиране на разходи за продукт;Вътрешни поръчки. 8.Бизнес анализи (BI). Ще използва данни от ежедневните операции от останалите модули за изготвяне доклади, отчети, анализи и оценки, определяне на ключови фактори. Дейност 1 се състои от изпълнението на 2 етапа: 1. Разработване на ERP с-мата. На този етап експерти от избраната фирма изпълнител на услугата, ще подготвят работния проект на ИКТ базираната система, като анализират потребностите, възможностите и текущото състояние във фирмата. Следва практическото изпълнение на разработването, което се състои от програмна реализация– трансформиране на проектите в компютърни програми;тестване–проверка на функционалната годност на системата. 2. Внедряване на ERP с-мата. На този етап разработчиците на системата ще инсталират софтуерният продукт, като се осъществява и първоначално зареждане на базата данни. След тези дейности, системата се пуска в експлоатация и се провежда обучение на 16 потребители (служители) от Балканпак ООД, които ще оперират с нея. Стъпки за реализация на дейността:1.Избор на изпълнител (от 1 до 3 месец);2.Сключване на договор (от 3 до 4 месец);3.Извършване на услугата и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4 до 18 месец)., Договорена стойност: 390 000.00 , Отчетена стойност: 360 000.00
  • Дейност: Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез разработване и внедряване на МОМ система.: Управлението, планирането и организацията на едно конкурентоспособно производство в съвременните условия на постоянно променяща се външна среда, е свързано задължително с получаването в реално време на обратна информация за цялостното протичане на производствения процес. От първостепенна важност е получаването на данни за: състоянието на всяка една технологична линия/машина; степен на изпълнение на поръчките; степен на удовлетворяване критериите за качество на готовите продукти. Основните цели на Балканпак са постигането на висока ефективност и непрекъснато подобряване на всички процеси в производството, и осигуряване на гъвкави решения според специфичните бизнес потребности.За изпълнението на тези цели, е необходимо използването на съвременен ефективен инструмент за оперативно управление на производството, който да замени съществуващото отчитане на хартиени носители и използваните остарели методи на планиране и контрол. Към момента организацията на производството на Балканпак,се характеризира със следните основни проблеми: •Няма внедрен софтуер, предоставящ информация коя поръчка е вече изпълнена; •Няма коректна информация за наличности; •Няма възможност да се проследи по клиенти за кога е планирано производството на определен артикул. •Използването на хора за планирането на производството на всяка една поръчка, води до загубата на много време, както и до грешки и неефективност на целия технологичен цикъл. Реализацията на Дейност 2 от настоящия проект е насочена към оптимизиране и повишаване ефективността на процеса по организация на производствения процес, като се решат посочените проблеми, чрез разработването и внедряването на МОМ с-ма/Система за Оперативно Управление на Производството.Предвид спецификата на дейността на Балканпак,е предвидено разработване на специализиран софтуер,който ще бъде съобразен изцяло с особеностите и потребностите на производството на велпапе и опаковки от велпапе.Новата МОМ с-ма ще управлява следните процеси: •Потвърждение на поръчки; •Издаване на технологична карта след потвърждение на поръчката; •Оптимално комбиниране на производствените поръчки, съобразно параметрите на агрегата за производство на велпапе; •Планиране на производствения процес; •Поддръжка на машините–информация за текущо състояние, планирани ремонти и др.; •Разпределение на опаковките по машини според техния капацитет, като се избира на коя машина е най-рентабилно да се работи съответното изделие; •Пълна отчетност при производството; •Проследяемост на поръчките и наличности; •Автоматично генериране на производствения график; •Качествен контрол – проследяемост кои служители са извършили контрола по качество на всяка една партида; •Оптимизиране на производствените разходи. Изборът на МОМ с-мае обоснован от възможността за нейното пълно интегриране с разработената и внедрена по Дейност 1 от проекта ERP с-ма.Ще се изградят необходимите връзки между системите, така че да се използват всички полезни данни от бизнес процесите в Балканпак.Дейност 2 се състои от изпълнението на 2 етапа: 1.Разработване на МОМ с-ма.На този етап експерти от избраната фирма изпълнител на услугата, ще подготвят работния проект на ИКТ базираната производствена с-ма, като анализират проблемите, потребностите, възможностите и текущото състояние на машинния парк.Следва практическото изпълнение на разработването, което се състои от програмна реализация–трансформиране на проектите в компютърни програми; тестване– проверка на функционалната годност на системата. 2.Внедряване на MOM с-ма.На този етап разработчиците на системата ще инсталират софтуерният продукт, като се осъществява и първоначално зареждане на базата данни. След тези дейности системата се внедрява и се провежда обучение на 2 потребители (служители) от Балканпак, които ще оперират с нея. Стъпки за реализация на дейността:1.Избор на изпълнител (от 1 до 3 месец);2.Сключване на договор (от 3 до 4 месец);3.Извършване на услугата и подписване на ППП (от 4 до 16 месец)., Договорена стойност: 167 600.00 , Отчетена стойност: 165 525.00
  • Дейност: Визуализация на проекта: Дейността е свързана с разработването на задължителни елементи за визуализиране на финансовия принос на ЕС към изпълнението на дейностите по проекта, в рамките на реализацията на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Кандидатът ще направи всичко необходимо за оповестяване на факта, че проектът се съфинансира от ЕФРР, като предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и приложимите нормативни актове в областта. Ще се упомене финансовият принос на ЕС, в информацията, предоставяна на всички заинтересовани страни, във вътрешни и годишни доклади, в каквито и да било документи, свързани с изпълнението на дадена дейност от проекта и при всякакви контакти със средствата за осведомяване. Навсякъде, където е целесъобразно, ще се поставя емблемата на ЕС, общото лого на програмен период 2014-2020 г., както и ще се упомене наименованието на фонда оказващ подкрепа по проекта. Ще бъдат изпълнени следните мерки, реализирани с помощта на безвъзмездната финансова помощ, получена по линия на ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, с оглед популяризиране на дейностите: • Изработка и поставяне на информационни стикери (лепенки), навсякъде където е приложимо след придобиването на разработените софтуери по Дейност 1 и Дейност 2. На стикерите ще бъдат визуализирани емблемата на ЕС, ще бъде посочена финансовата подкрепа на ОПИК, чрез ЕФРР, както и номера на Административния договор за безвъзмездна финансова помощ; • Закупуване и поставяне на 2 /два/ броя обозначителни табели, указващи финансовата подкрепа от Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Предвидено е да се закупят 1 временна и 1 постоянна табела, съдържащи информация за проекта, както и за финансовата подкрепа от ЕС. Табелите ще бъдат поставени на видно за обществеността място. Освен посочените мерки, които ще се изпълнят с финансовата подкрепа от ЕС, Балканпак ООД предвижда изпълнението и на следните дейности, във връзка с информирането и публичността по проекта: публикуване на уеб-сайта на Балканпак ООД http://www.balkanpack.com/ кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, откроявайки финансовата подкрепа на ЕС; информиране на всички участници в проекта, както и на целевите групи, към които е насочен, за финансовия принос на ЕС. Стъпки за реализация на дейността: 1.Публикуване на съобщение на уеб-сайта на Балканпак ООД (1-ви месец); 2.Избор на изпълнител за изработване на информационните табели и стикери (от 3-ти до 4-ти месец); 3. Доставка на информационните материали и монтиране на табелите (от 5-ти до 8-ми месец); 4. Подписване на Приемо-предавателен протокол за извършената услуга (8-ми месец) 5.При подготовката на всеки документ по изпълнението, поставяне на изисквания визуализиращ текст за финансовия принос на ЕС (от 1-ви до 18-ти месец). , Договорена стойност: 1 200.00 , Отчетена стойност: 1 045.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДАВИД ХОЛДИНГ АД, Договорена стойност по проекта*: 367 867.50 , Отчетена стойност**: 525 525.00
  • Изпълнител: "РЕНЮАНС" ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 731.50 , Отчетена стойност**: 1 045.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 85 712.97 , Достигната стойност: 80 770.53
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 526 725.00 BGN
БФП 368 707.50 BGN
Собствено финансиране 158 017.50 BGN
Общо реално изплатени суми 368 599.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Визуализация на проект „Изграждане на капацитет за растеж на Балканпак ООД, чрез внедряване на ИКТ базирани системи за управление на бизнес процесите в предприятието“, Прогнозна стойност: 1 200.00
  • Обособена позиция 1: „Визуализация на проект „Изграждане на капацитет за растеж на Балканпак ООД, чрез внедряване на ИКТ базирани системи за управление на бизнес процесите в предприятието“
    Изпълнител: "РЕНЮАНС" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 731.50
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Разработване и въвеждане на ИКТ базирани софтуери” в две обособени позиции: Обособена позиция I: Разработване и въвеждане на софтуер за планиране на ресурсите на предприятието (ERP система); Обособена позиция II: Разработване и въвеждане на софтуер за управление на производството (MOM система) , Прогнозна стойност: 557 600.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция I: Разработване и въвеждане на софтуер за планиране на ресурсите на предприятието (ERP система)
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция II: Разработване и въвеждане на софтуер за управление на производството (MOM система)
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: „Разработване и въвеждане на: 1.Софтуер за планиране на ресурсите на предприятието (ERP система); 2.Софтуер за управление на производството (MOM система)." , Прогнозна стойност: 557 600.00
  • Обособена позиция 1: Разработване и въвеждане на: 1.Софтуер за планиране на ресурсите на предприятието (ERP система); 2.Софтуер за управление на производството (MOM система).
    Изпълнител: ДАВИД ХОЛДИНГ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 367 867.50

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN