Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-2.001-0180-C02
Наименование на проекта "Енергийно -спестовни мерки в сгради на образователната инфраструктура в град Мездра"
Бенефициент 000193371 Община Мездра
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 10.11.2016
Дата на стартиране 10.11.2016
Дата на приключване 03.05.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Мездра, гр.Мездра

Описание

Кратко описание на проекта
С настоящия проект Община Мездра ще приложи комплексни енергийно-спестовни мерки в ключовата на града образователна инфраструктура – 5 заведения: детските градини: ОДЗ 1, ОДЗ 2 и училищата“ ОУ „Кирил и Методий“, СОУ „Иван Вазов“ и ОУ „Христо Ботев“. През последните 15 години в сградите са прилагани частични ремонтни решения и конструктивни обновявания, но не в пълен обем. При извършеното енергийно обследване се установи, че все още са налице топлинни загуби през ограждащите външни елементи – стени и амортизирани вътрешни отоплителни системи, поради което сградите не отговарят изцяло на съвременните изисквания за енергийна ефективност. В настоящето състояние нормализираното енергопотребление в сградите е сравнително високо, а сградите попадат в клас на енергопотребление C и D от скалата на енергопотреблението. При реализиране на всички предложени енергоспестяващи мерки, общият брутен годишен разход на енергия ще се редуцира с 551671 КWh/у и сградите ще попаднат в клас „В“ и „С“ от скала на енергопотреблението. Предложеният пакет от енергоспестяващи мерки ще доведе до значителен екологичен ефект: емисиите на въглероден диоксид ще се редуцират с 123,98 тона/год. Предвидено е и въвеждането на възобновяем енергиен източник – слънчева система за битова гореща вода. С прилагането на заложените енергоспестяващи мерки цялостно ще се решат енергийни и отоплителни проблеми на обектите и значително ще подобри комфорта на обитаване за подрастващите деца, ученици и служители. Значително ще се намалят и експлоатационните разходи през отоплителния период.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проектното предложение: Предвид размера на обектите, които ще бъдат предмет на интервенция на настоящия проект, организацията и управлението на проекта ще се осъществяват от екип за управление (ЕУ), включващ 3 експерта: ръководител, счетоводител и експерт "Контрол на договори и нередности". Всички експерти са с висше образование и компетенции в областта на управлението и отчитането на инфраструктурни проекти. Функционирането на екипа ще гарантира устойчивото и качествено изпълнение на проекта, организацията и провеждането на процедури за избор на изпълнители, докладването и отчитането на дейностите по проекта, осъществяването на мониторинг и контрол, финансово управление на проекта и документо-оборота. Автобиографията на предварително избрания ръководител на проекта е приложена към проектната документация. Цялостното изпълнение на проекта ще бъде подпомагано от външен изпълнител (физическо лице)- част от ЕУ, изборът на който се осъществява съгласно съответните законови нормативни актове, Договорена стойност: 13 740.00 , Отчетена стойност: 8 638.26
  • Дейност: Инженерингова дейност по изпълнение на инфраструктурния проект: В резултат от инженеринговата дейност за обекта, включен в проекта, Община Мездра ще получи пълна техническа документация - работни проекти, с приложени обяснителни записки, КСС, Анализи на цените, становища на главен архитект, разрешителни за строеж, протоколи на ОЕСУТ, скици, схеми, становище за: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за всяка от сградите в отделните обследвания за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградите обект на интервенция по настоящето проектно предложение, съгласно Техническите паспорти на сградите част Б "Мерки за поддържане на строежи и срокове за извършване на ремонти" т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"; - изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническото обследване; - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 год. за проектиране и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Разходите за дейностите, които не са свързани с конструктивно възстановяване/ усилване, но са предписани като задължителни в техническото обследване (Техническия паспорт) на сградите, ще бъдат финансирани със собствени средства. , Договорена стойност: 687 477.00 , Отчетена стойност: 938 618.63
  • Дейност: Изготвяне на доклади за съответствие на инвестиционните проекти: Оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвен като комплексен доклад от лицензирана фирма-консултант /независим строителен надзор/, Договорена стойност: 3 273.70 , Отчетена стойност: 3 166.80
  • Дейност: Осъществяване на строителен надзор на инфраструктурния проект: Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на обектите , съобразно одобрените инвестиционни проекти и нормативните изисквания (ЗУТ), спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, годността на обекта за въвеждане в експлоатация., Договорена стойност: 29 463.30 , Отчетена стойност: 24 350.81
  • Дейност: Дейности по въвеждане на обектите в експлоатация: Сформирана комисия със заповед по смисъла на ЗУТ с представители на Възложителя и строителния надзор, ще извършат необходимите административни и процедурни действие за подготвката и рапзисването на документите по ЗУТ за въвеждането на сградата в експлоатация , Договорена стойност: 1 500.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейности по публичност и информация: Проектът предвижда изпълнение на комплекс от мерки в съответствие с чл. VI от Общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ и Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност. Мерките включват: 1. Организиране и провеждане на информационни събития – в рамките на проекта ще бъдат организирани 2 броя информационни събития за популяризиране на проекта сред местната общност с участието на регионални и местни медии, както следва:  Начална конференция - официален старт на проекта - пресконференция за представяне на проекта; Финална конференция - откриване на ремонтираните сгради и официално представяне на постигнатите резултати и ефекти. 2. - Публикации в местни издания - 2 бр. публикации в местни издания за напредъка на проекта. 3. Изработка и поставяне на билборд с големи размери по време на изпълнението на проекта и постоянни обяснителни табели – 5 бр. след приключването му. 4. Подготовка и отпечатване на информационни брошури за проекта - 200 бр. Листовките ще бъдат в размер А4, пълноцветни, двустранни, и ще съдържат информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта, снимки. На заглавната страница на брошурата ще се съдържа: логото на ЕФРР; логото на Оперативната Програмата; името на проекта; изречението “Този документ е създаден в рамките на проект „.......................”, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на публикацията се носи от lt;наименование на Бенефициентаgt; и при никакви обстоятелства не може да се счита, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган на ОПРР 2014-2020 г.” Изготвяне на съобщение, съдържащо описание на проекта, неговите основни цели и резултати, открояване на помощта, получена от Европейския съюз. Изготвеното съобщение ще бъде публикувано на уеб- сайта на община Мездра. , Договорена стойност: 7 717.09 , Отчетена стойност: 4 999.62
  • Дейност: Извършване на външен одит на инфраструктурния проект: Одитът на проекта ще бъде извършен от лицензиран експерт-счетоводител, като докладът за одит ще бъде приложен към окончателния финансов отчет. Докладът ще бъде изготвен съгласно договора за безвъзмездна помощ, изискванията на националното одиторско законодателство (Закона за независимия финансов одит, Международните одиторски стандарти и Международните стандарти за свързани по съдържание услуги, и по-специално – на МСССУ № 4400). Одиторската проверка, която одиторът ще извърши, ще бъде осъществена при спазване на нормативно определените срокове и ще включва извършването на процедури за проверка на достоверността на представената във финансовия отчет информация чрез наличие на релевантни първични документи; спазването на принципите на счетоводството; ефективния контрол по отношение на отчетността; съответствието между финансовия отчет и техническия доклад за изпълнение на проекта; целевото и правомерно разходване на средствата по проекта, Договорена стойност: 7 794.26 , Отчетена стойност: 6 060.00
  • Дейност: "Провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки" : Eкипът за управление по проекта ще изготви документация за избор на изпълнители по планираните за външно възлагане дейности по проекта. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДЗЗД ГИД-АРК, Договорена стойност по проекта*: 4 993.15 , Отчетена стойност**: 6 913.81
  • Изпълнител: арх., Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СЕТИ-ОДИТИНГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 6 060.00 , Отчетена стойност**: 6 060.00
  • Изпълнител: ЛЮБЕН КОВАЧЕВ ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 6 303.20 , Отчетена стойност**: 5 779.00
  • Изпълнител: ДЗЗД РАФАИЛОВ-ПМ ЕНЕРДЖИ, Договорена стойност по проекта*: 53 666.96 , Отчетена стойност**: 50 610.29
  • Изпълнител: СТРЕЗА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 407 450.32 , Отчетена стойност**: 460 053.42
  • Изпълнител: СДРУЖЕНИЕ "ПРО.ЮТИЛИТИС КЛУБ", Договорена стойност по проекта*: 6 100.00 , Отчетена стойност**: 6 100.00
  • Изпълнител: ПАРСЕК ГРУП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 427 954.93 , Отчетена стойност**: 427 954.92
  • Изпълнител: ДВЖ ПРОЕКТ ДЗЗД, Договорена стойност по проекта*: 7 412.40 , Отчетена стойност**: 14 824.80
  • Изпълнител: Даниела, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ПроГрийнАкт ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 999.62 , Отчетена стойност**: 4 999.62
Подизпълнители
  • Подизпълнител: ГАМА-111 ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Подизпълнител: МЕЧКУЕВИ АРХИТЕКТИ, Договорена стойност по проекта*: 12 500.00
  • Подизпълнител: Мечкуеви архитекти ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
Членове на обединение
  • Член на обединение: РАФАИЛОВ КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: ЖОК - КОНТРОЛ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: АРК ДИЗАЙН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: ХЕС-ПРОЕКТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: ДИ ВИ КОНСУЛТ БГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: ГИД - Г КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: ПМ ЕНЕРДЖИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Енергийна ефективност: Понижаване на годишното потребление на първична енергия от обществените сгради, Мерна единица: kWh/година, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 551 671.00 , Достигната стойност: 702 360.00
Индикатор 2 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 123.98 , Достигната стойност: 161.02
Индикатор 3 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 6.00 , Достигната стойност: 6.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 850 588.17 BGN
БФП 850 588.17 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 850 588.17 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 40 745.53 0.00 40 745.53 СТРЕЗА ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 21 285.46 0.00 21 285.46 ПАРСЕК ГРУП ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител (физическo лицe) за позиция: експерт "Контрол на договори и нередности", Прогнозна стойност: 6 100.00
  • Обособена позиция 1: Избор на физически лице
    Изпълнител: арх.
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител (физическo лицe) за позиция: експерт "Счетоводител", Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Избор на физическо лице
    Изпълнител: Даниела
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на външен одит на проекта , Прогнозна стойност: 7 794.26
  • Обособена позиция 1: Извършване на одит по проекта
    Изпълнител: СЕТИ-ОДИТИНГ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 060.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за пълен инженеринг на сградата, обект на интервенция, Прогнозна стойност: 687 477.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: обект детска градина „ОДЗ 1”, обект детска градина „ОДЗ 2”; обект ОУ „Кирил и Методий” Обект СОУ „Иван Вазов”;
    Изпълнител: СТРЕЗА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 407 450.32
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за пълен инженеринг на сградата, обект на интервенция - ОУ Христо Ботев, Прогнозна стойност: 357 063.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за пълен инженеринг на ОУ Христо Ботев
    Изпълнител: ПАРСЕК ГРУП ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 427 954.93
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител на провеждане на мерки по публичност и информираност, Прогнозна стойност: 7 717.09
  • Обособена позиция 1: Информираност и публичност по проекта
    Изпълнител: ПроГрийнАкт ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 999.62
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Избор на лицензиран консултант за извършване на оценка на съответствие на инвестиционния проекти и строителен надзор на сградата, обект на инвестицията, Прогнозна стойност: 32 737.00
  • Обособена позиция 1: ОП № 1: Средно общообразователно училище (СОУ) „Иван Вазов“, гр. Мездра, ул. „Георги Димитров“ 32;
    Изпълнител: ДВЖ ПРОЕКТ ДЗЗД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 412.40
  • Обособена позиция 2: ОП № 2: Основно училище (ОУ) „Христо Ботев“, гр. Мездра, ул. „Св. св. Кирил и Методий“ 1;
    Изпълнител: ДЗЗД ГИД-АРК
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 640.49
  • Обособена позиция 3: ОП № 3: Основно училище (ОУ) „Св. св. Кирил и Методий“, гр. Мездра, ул. „Чавдар войвода“ 1;
    Изпълнител: ЛЮБЕН КОВАЧЕВ ЕТ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 158.00
  • Обособена позиция 4: ОП № 4: Обединено детско заведение (ОДЗ) № 1 „Мир“, гр. Мездра, ул. „Св. св. Кирил и Методий“ 47;
    Изпълнител: ДЗЗД ГИД-АРК
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 352.66
  • Обособена позиция 5: ОП № 5: Обединено детско заведение (ОДЗ) № 2 „Слънчице“, гр. Мездра, ул. „Георги Кирков“ 2
    Изпълнител: ЛЮБЕН КОВАЧЕВ ЕТ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 145.20
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Обследване за енергийна ефективност и сертифициране на обекти, обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал.1 (т.1 до 5) и ал.2 от ЗУТ и съставяне на технически паспорти на жилищни и общински сгради в град Мездра. , Прогнозна стойност: 70 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за извършване на енергийно обследване
    Изпълнител: ДЗЗД РАФАИЛОВ-ПМ ЕНЕРДЖИ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 53 666.96

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN