Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-5.001-0083-C08
Наименование на проекта "Tопъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 в община Асеновград”
Бенефициент 000471059 Община Асеновград
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 12.02.2021
Дата на стартиране 01.01.2021
Дата на приключване 30.09.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Асеновград

Описание

Кратко описание на проекта
С настоящото проектно предложение Община Асеновград ще има възможността да достави топъл обяд в подкрепа на уязвими граждани, които поради бедност и продължителна социална изолация, в условията на обявената извънредна ситуация, произтичаща от необходимостта от ограничаване на разпространението на COVID-19 са в затруднение да осигурят сами прехраната.
Ще бъдат изпълнени следните дейности: 1. Определяне на целевите групи; 2. Приготвяне на топъл обяд; 3. Предоставяне и при необходимост доставка до дома на топъл обяд, 4. Реализиране на съпътстващи мерки. При управлението на проекта, няма да се допускат дейности на двойно финансиране.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи.: Основната цел на настоящата дейност е да се идентифицират най-нуждаещите се лица и семейства за подпомагане с храни по Целева програма "Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група ще се потвърждава от дирекция „Социално подпомагане“ въз основа на: регистрите на подпомаганите лица, на проверка, събиране на допълнителна информация, индивидуална преценка и др. за всеки отделен случай. В Процедурата за изпълнение и управление по операция „3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“ са разписани подробни изисквания, относно прилагане на механизма за идентифициране на най-нуждаещите се лица. Община Асеновград ще използва всички възможности като информация от доставчици на социални услуги и институции, сигнали от граждани подадени по телефона или в портала за сигнали в сайта на общината. Ще се изготвят ясни критерии за подбор, като приоритетно ще бъдат обхванати лица, засегнати в най-голяма степен от извънредната ситуация. Подборът ще се извършва при стриктно водене на документна отчетност, с което ще се гарантира, че е извършен по прозрачен и обективен начин, както и удостоверяване, че всички приготвени обяди за съответния ден са предоставени на лицата. Ще се изискват данни от РЗИ за лицата, поставени под задължителна карантина, както и периодът и. Целевите групи са както следва: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Приготвяне на топъл обяд.: Приготвянето на топъл обяд е възложено на изпълнител „РАЙД-РАИМ КЮЛДЖЕВ” ЕООД, избран съгласно Закона за обществените поръчки, сключен е договор №1/29.12.2020г с изпълнителя за срок до 02.08.2021г. Община Асеновград проведе процедура по реда на ЗОП с Уникален номер 00022-2021-0009, сключен е договор №1/26.07.2021г. с изпълнителя "Сдружение "Национална асоциация за защита на пациента" със срок от 02.08.2021г. до 31.12.2021г. На 06.10.2021г. е сключен със същия изпълнител допълнителен договор, като се променя срока на договора от 02.08.2021г. до провеждане на нова обществена процедура съгласно ЗОП и сключването на нов договор с изпълнител. Проведена е нова процедура по реда на ЗОП с уникален номер 00022-2021-0046 и е сключен нов договор №1/25.01.2022г. с изпълнител „РАЙД-РАИМ КЮЛДЖЕВ” ЕООД за срок от 01.02.2022г. до 30.06.2022г. Сключен е Анекс на 16.06.2022г. към договора с изпълнител. Дейността на трапезарията ще се реализира в периода от 01.01.2021 година до 30.09.2022 год. Общият брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд са 435 работни дни. Общият брой потребители, на които ще се предоставя топъл обяд е 300 лица. Материалната база е с адрес: гр. Асеновград ул. „Иван Вазов” № 2 и е в съответствие с чл.12 от Закона за храните и е разположена на два етажа. Първият етаж е с площ 735.14кв.м. и се ползва като кухня-майка. Включва помещения за прием на продукти, където са разположени 3 броя хладилници +18° /млечни продукти, заготовки, месни продукти/ и 2 броя фризери за бързо замразяване -18° /месни продукти, зеленчуци/, топла кухня, студена кухня със спомагателни помещения, умивалня кухня, складово помещение, гардеробна за мъже и жени, душове, санитарен възел, стая за почивка, помещение за отпадъци. На етаж 2 са разположени столова, зала, разливочна и ресторант. Налице е необходимото оборудване, отговарящо на европейските и българските стандарти за приготвяне и разнасяне на храна. Храната ще се приготвя от квалифициран персонал, нает от изпълнителя „РАЙД-РАИМ КЮЛДЖЕВ” ЕООД с необходимата професионална подготовка- готвач, помощник-готвач, работник кухня и шофьор. Доставчикът разполага с автомобил, отговарящ на изискванията за транспортиране на храни. Удостоверение за регистрация на обект за производство на храни № 01819/10.04.2018 г. с регистрация на обект № 16070031. Изпълнителя "Сдружение "Национална асоциация за защита на пациента" използва същата материална база до 31.01.2022г. на адрес гр. Асеновград ул. „Иван Вазов” № 2, като рег. номер на обекта е 02243/02.09.2021г. Регламент (ЕО)852 се регистрира с рег.№16070031. Персонала нает от изпълнителя Сдружение НАЗП е квалифициран и се състои от - готвач, помощник готвач, работник кухня и шофьори. Рег. номера на транспортните средства с които ще се доставя храната на потребителите до дама са: ЕН7208КВ и РВ7795НМ. От 01.02.2022г. дейноста ще се предоставя от изпълнителя РАЙД-РАИМ КЮЛДЖЕВ” ЕООД, ще се използва материална база с адрес гр. Асеновград ул. „Княгиня Евдокия” № 41, Регистрационния номер на обекта, в който ще се приготвя храната, регистриран по Закона за храните е 07157/12.09.2012 г. Регламент (ЕО) 852 се регистрира с рег. № 162500363. В материалната база е налице необходимото оборудване, отговарящо на ЗХ и изискванията за приготвяне и разнасяне на храна. Включва: - помещение за прием на продукти; топла кухня с 4 бр. фурни, тестомелачка, месомелачка, зеленчукорезачка, съдомиялна и други необходими уреди; складово помещение за съхранение на продукти, където са разположени 3 броя хладилници +18° и 2 броя фризери за бързо замразяване -18° ; умивалня кухня, гардеробна за мъже и жени, душове, санитарен възел, стая за почивка. Храната се приготвя от квалифициран персонал, с необходимата професионална подготовка - готвач, помощник-готвач, работник кухня и шофьори. Рег. номера на транспортните средства, с които ще се доставя храната до дома на потребителите са: РВ5459ХС и РВ8127РТ. , Договорена стойност: 356 733.30 , Отчетена стойност: 262 290.00
  • Дейност: Предоставяне на топъл обяд: Храната в града ще се раздава в разкрит пункт с адрес: град Асеновград ул. “Захари Стоянов“ № 12а, а на трудно подвижните потребители до дома им. В населените места на територията на община Асеновград ще се доставя с транспортни средства на изпълнителя, в съдове за еднократна употреба, допълнително опаковани в пакет. Доставката по домовете ще се осъществява при определен график от 8,30 ч. до 12,00 ч. Избраният доставчик на СУ – изпълнител на тази дейност ще: - приготвя ежедневно храната по предварително зададено седмично меню; - осигури условия съобразно изискванията на РЗИ за хигиенизирането и съхранението на съдове; - в предпразничните дни храната ще бъде съобразена с подходящо меню, съгласно настъпващия празник; - при приготвяне на храната ще спазва нормативните изисквания за здравословно хранене; - приготвената храна ще отговаря на изискванията на РЗИ и калкулирането на порция, количество и качество според рецепти по определен рецептурник; - води и съхранява калкулационни листове, хранителни отчети и друга документация, подлежащи на финансов контрол; - представя примерни менюта (изготвени от диетолог) и одобрени от Кмет на община Асеновград, като не се допуска повтаряемост в рамките на една седмица; - ежедневното присъствие на месо в супата и/или основното ястие; един път в седмицата в менюто да присъства риба и др. Персоналът ангажиран с предоставяне на социалната услуга ще спазва стриктно установените мерки, като се гарантират спазването на санитарните, ветеринарно-санитарните, хигиенните и други норми при условията, наложени във връзка с усложняващата се епидемична обстановка, свързана с разпространението на COVID-19 у нас., Договорена стойност: 17 836.67 , Отчетена стойност: 119 553.64
  • Дейност: Реализиране на съпътстващи мерки: Целта на настоящата дейност е да се предоставят съпътстващи мерки в допълнение към осигуряването на храни – топъл обяд, с цел социално приобщаване на най-нуждаещите се лица и съобразявайки ги с необходимите противоепидемични мерки в условията на пандемията от COVID-19. Съпътстващите мерки, които се предвижда да бъдат предоставяни на представителите на целевите групи са в две направления: 1) Предоставяне на индивидуално/групово консултиране, посредничество и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината; - ползването на административни общински услуги; - за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, - за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, диетично хранене; - индивидуално или групово консултиране в отговор на идентифицирани конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. 2) изготвяне на информационни материали, свързани с : - социални права и насочване към други услуги – мин. 200 бр. брошури, - да предпазим себе си и другите от COVID-19 – мин. 200 бр. брошури, - как да се справим със стреса по време на епидемията от COVID-19 – мин. 200 бр. брошури. За предоставянето на съпътстващите мерки ще се сформира екип от двама сътрудници социални дейности, с което ще се даде възможност за пълноценно преодоляване на предизвикателства от различно естество за намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации. Екипът ще предоставя консултирането, посредничеството и съдействие на потребителите на обществената трапезария, ще изготвя и разпространява информационните материали., Договорена стойност: 17 836.66 , Отчетена стойност: 10 563.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Сдружение "Национална асоциация за защита на пациента", Договорена стойност по проекта*: 164 430.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: РАЙД - РАИМ КЮЛДЖЕВ ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 311 994.00 , Отчетена стойност**: 63 663.30
  • Изпълнител: Любомира, Договорена стойност по проекта*: 2 126.25 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Софка, Договорена стойност по проекта*: 2 126.25 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 300.00 , Достигната стойност: 471.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 392 406.63 BGN
БФП 392 406.63 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 392 406.63 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 100.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Приготвяне и доставка на топъл обяд за най-нуждаещите се лица на територията на община Асеновград по Оперативна Програма за храни и/или основно материално подпомагане от Фонда за Европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица в България, Операция BG05FMOP001-5.001 „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“ , Прогнозна стойност: 118 584.00
  • Обособена позиция 1: Приготвяне и доставка на топъл обяд за най-нуждаещите се лица на територията на община Асеновград по Оперативна Програма за храни и/или основно материално подпомагане от Фонда за Европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица в България, Операция BG05FMOP001-5.001 „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“
    Изпълнител: РАЙД - РАИМ КЮЛДЖЕВ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 118 584.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Приготвяне и доставка на топъл обяд за най-нуждаещите се лица на територията на община Асеновград по Оперативна Програма за храни и/или основно материално подпомагане от Фонда за Европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица в България, Операция BG05FMOP001-5.001 „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“ , Прогнозна стойност: 161 820.00
  • Обособена позиция 1: Приготвяне и доставка на топъл обяд за най-нуждаещите се лица на територията на община Асеновград по Оперативна Програма за храни и/или основно материално подпомагане от Фонда за Европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица в България, Операция BG05FMOP001-5.001 „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“
    Изпълнител: РАЙД - РАИМ КЮЛДЖЕВ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 161 820.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Приготвяне и доставка на топъл обяд за най-нуждаещите се лица на територията на община Асеновград по Оперативна Програма за храни и/или основно материално подпомагане от Фонда за Европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица в България, Операция BG05FMOP001-5.001 „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“ , Прогнозна стойност: 170 100.00
  • Обособена позиция 1: Приготвяне и доставка на топъл обяд за най-нуждаещите се лица на територията на община Асеновград по Оперативна Програма за храни и/или основно материално подпомагане от Фонда за Европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица в България, Операция BG05FMOP001-5.001 „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“
    Изпълнител: Сдружение "Национална асоциация за защита на пациента"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 113 400.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN