Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.008-0925-C02
Наименование на проекта Устойчиво развитие на човешките ресурси чрез подобряване условията на труд и социално-отговорна политика в Биострой ЕООД
Бенефициент 101004999 БИОСТРОЙ ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 06.06.2018
Дата на стартиране 06.06.2018
Дата на приключване 31.12.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Благоевград

Описание

Кратко описание на проекта
Това проектно предложение е насочено към подобряване на работната среда в БИОСТРОЙ ЕООД чрез осигуряване на добри и безопасни условия на труд, на ефективни и гъвкави форми на управление на човешките ресурси, което да се отрази положително върху качеството на работните места и производителността на труда.
Дейностите целят оптимална инфраструктурна и организационна среда за управление на ЧР, което да надгради съществуващата чрез:
-Въвеждане на организационни подобрения за управление на ЧР като фактор за увеличаване ефективността и мотивацията на работещите, намаляване на умората, текучеството, професионалните заболявания и трудовите злополуки
-Въвеждане на мерки за организация на труда, насочени към осигуряване на ресурсна ефективност, повишаване производителността и опазване на околната среда чрез съчетаване на професионалния и личния живот на заетите и осигуряване на пълноценен професионален живот на по-възрастните работещи
-Подобряване качеството на работните места чрез мерки за поддържане на материалната база спрямо изисквания на закона и политиката на дружеството по условия на труд и осигуряване подобрения в посока превенция на трудови злополуки и професионални заболявания
-Повишаване безопасността, адаптивността и производителността на заетите чрез осигуряване на нови, по-добри ЛПС и СРО, което ще повиши сигурността, мотивацията и условията на труд
-Подобряване на микроклимата и работната среда чрез средства за колективна защита, насочени към превенция на идентифицирани рискове и в по-чисти технологии, имащи ефект и за опазване на околна среда 
-Социални придобивки и обучения, насочени към подобряване качеството на работните места като резултат от идентифицирани нужди на заетите от развитие на уменията – лични, социални и специфични за конкретни работни места
-Насърчаване на социалното включване и сближаване на работещите и засилване на личната отговорност за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд и опазване на околната среда
Дейности
  • Дейност: Разработване и въвеждане на система за оптимизация и управление на човешките ресурси в предприятието (СУЧР): Планираната за изпълнение Дейност 1 е в съответствие с изискванията на процедурата и допустимите дейности за „Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията“ цели създаване на методи, документи и инструменти, насочени към надграждане на съществуващите регламенти за управление на човешките ресурси. В рамките на дейността ще бъдат внедрени двата основни елемента - оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот и въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години). Тези два елемента на системата за управление на човешките ресурси ще бъдат надградени с подсистема за въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане. При разработването и въвеждането на СУЧР ще бъде обърнато специално внимание на служителите над 54 годишна възраст и служители с увреждания за осигуряване на допълнителни мерки и средства, което да създаде условия тези лицата да са активни участници в трудовите процеси, пълноценни членове на трудовия колектив и обществото и ще повиши тяхната адаптивност и производителност. Търсеният ефект от изпълнението на дейността е намаляване на напрежението при работа, като естествено следствие от натоварването в процеса на работа, както и повишаване на ефективността и ефикасността на работната система. Оптимизацията обхваща работната среда, работното оборудване, работното място, работните задачи и организацията на труда (смени, работно време). Типични мерки, свързани с оптимизацията, са физиологичните режими на труд и почивка, съвместяване на няколко сходни дейности или обратното – намаляване (освобождаване) от част от ангажиментите (несвойствени дейности), преместване (вътрешно преназначаване) на по-подходяща за работещия (адекватна на неговите качества и подготовка) работа и др. В резултат от дейността ще бъдат направени изменения и/или създадени нови основни регламенти - правилник за вътрешния трудов ред, длъжностни характеристики, интегриран с ПВТР наръчник с процедури, формуляри за идентифициране на ключови параметри, план с коригиращи действия, включително начините и обхвата на съвместяването на професионалния и личния живот (работно време и локация) и по отношение на трансфера на социални и личностни качества и умения, оценка на труда и оптимизиран режим на труд и почивка, схема на функционално съвместимите дейности подходящи за взаимозаменяемост, план за съвместяване и взаимозаменяемост в отделните звена, списък на лицата, преминали на гъвкаво работно време, списък на нестационарните работни места, на които се прилага взаимозаменяемост, обогатяване (разнообразяване) на работните задачи с цел избягване на едностранно натоварване. Въвеждането на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители ще се реализира посредством набор от процедури и мерки, които допринасят за съхраняване на високото ниво на квалификация, специфични умения, работоспособност и мотивация за работа. В обхвата на тази под-дейност ще попаднат работното време, контекстът (съдържанието) на трудовата дейност, организацията на труда, работното време, системите за заплащане, здравното наблюдение, обучението и квалификацията, наставничеството. Тя ще се реализира на няколко основни етапа - определяне на кръга на целевата група (лица над 54 годишна възраст), идентифициране на техните нужди, идентифициране на най-неблагоприятно влияещите фактори върху трудовото им представяне, определяне на възможностите за вътрешно съвместяване и взаимозаменяемост, включително и въвеждането на гъвкави форми на заетост, разработване на план за наставничество и ще доведе до запазване функционална дееспособност на лицата над 54 годишна възраст., Договорена стойност: 19 000.00 , Отчетена стойност: 19 000.00
  • Дейност: Осигуряване на средства за колективна защита за подобряване на работната среда: Дейността съответства с изискванията на процедурата и Дейност 3 „Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите“ цели обезопасяване на технологични процеси и превенция на работещите с вредни токсични газове и тежести, в резултат на идентифицирани рискове в база (ремонтно хале) в с. Мощанец и целева група от 56 заети, включително трудоустроени и лица над 54 г. 1.Мобилна аспирационна система за засмукване на газове и пушеци със самопочистващ се филтър В процеса на заваряване се отделят различни газове с токсичен ефект–азотни окиси, различни метални окиси, озон, фосген, въглероден окис и въглероден двуокис и др. в зависимост от състава на използваните електроди и заваряваните метали. Отделяните газове и пушеци се разпространяват на територията на ремонтното хале и излагат на риск както заваряващия, така и останалите работници в помещението. Основните източници на запрашеност са работата с различни машини (първична запрашеност при източника) и вторична запрашеност-при течения и въздушни потоци, осаденият прах се вдига и създава допълнителен прахов фон. Чрез осигуряване на аспирационната система ще се оптимизира ефективното отвеждане на токсичните газове при заваръчни операции при източника, извършвани на различни работни места в базата и отделящи обезмаслен заваръчен дим. Системата ще осигурява филтриране на 99,8% от уловените газове. 2.Мобилна индустриална прахосмукачка При работа с ръчни моторни инструменти и машини се отделя значително количество прах с различен произход (в зависимост от обработвания материал), различни свойства и съдържание, които в процеса на ремонтната дейност се осъществяват на нестационарни работни места в базата. Това налага необходимостта от мобилна вакуумна система, която ефективно да улавя праховите частици, и да има възможност за интегриране към различни уреди и инструменти в ремонтното хале. С цел ефективно неутрализиране на запрашеност при източника и превенция за здравето на работещите от прахоотделяне в процеса на работа с ръчни моторни машини (бормашини, шлайфове, циркуляри), предвид честотата на извършване на различни видове работи, БИОСТРОЙ ЕООД планира осигуряването на индустриална прахосмукачка, която да осигурява улавяне и засмукване на отложеното значително количество прах, което създава обща фонова запрашеност при употребата на ръчни моторни инструменти. 3. Мобилен механично-подемен кран тип Жираф Ръчната работа с тежести е постоянно съпътстваща дейност, осъществявана в базата–ремонт на тежка механизация, прилежащ инвентар към градската инфраструктура, машини и съоръжения. Редовното претоварване на мускулно-скелетната система може да доведе до сериозни увреждания и професионални заболявания (спондилоза, артроза, периартрит, тендовагинити и др.), които са свързани с поражения върху ставите, мускулите, нервните окончания и междупрешленните дискове на гръбнака. При дейностите в базата често се налага сваляне на единични едрогабаритни възли и агрегати за разглобяване и отстраняване на дефектирали и/или износени машинни елементи. Теглото на тези товари често е над 100 кг., а размерът и формата им не позволяват ръчно манипулиране, което затруднява и използването на други средства за пренасяне на тежести, особено на работни места, до които е ограничен достъпа на кари и няма възможност за ползване на телфери и други повдигателни съоръжения. За повдигането и преместването на такива тежести е подходящ механичен мобилен (ръчно водим) подемен кран тип жираф, който е с малки габарити и възможност за сгъване на подмяната стрела, което го прави изключително удобен и функционален за манипулиране на малки разстояния - в рамките на ремонтното хале, и който ще осигури допълнителна защита, превенция и сигурност при работа с тежести. Изпълнението на дейността ще премине при последователност: 1.Избор на изпълнител 2.Сключване на договор с избрания изпълнител 3.Доставка на оборудване и въвеждане в експлоатация., Договорена стойност: 19 420.00 , Отчетена стойност: 19 360.00
  • Дейност: Подобряване микроклимата и условията на работа : Дейността е в съответствие с изискванията на процедурата и Дейност 3 „Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите“ и ще се изпълнява в базата в с.Мощанец с целева група 56 заети чрез инвестиции в по-ефективно отопление в работното хале и по-чисти технологии, насочени към осигуряване на енергийна ефективност и принос за опазването на околна среда. Необходимостта от изпълнение на дейността е свързана с непосредствения ефект върху здравето и работоспособността на работещите, като се намалят предпоставките за възникване и хронифициране на различни простудни и респираторни заболявания и подобряване на състоянието на хората с диспозиция към такива (при които ниската температура може да провокира обостряне и хронифициране на други общи заболявания).Оптимизирането на микроклимата се предприема с цел превенция на риск и неблагоприятното въздействие, което се подценява като фактор за безопасността и здравето при работа. Неблагоприятното въздействие се характеризира с т.нар. „скрита симптоматика” (проявяваща се след провокация) като реакциите касаят целия организъм. 1.Изграждане на отоплителна система В миналото базата в с. Мощанец е разполагала с изградена локална парова централа, осигуряваща отопление за няколко предприятия, която сега не съществува.В работното хале на базата е налична тръбопроводната инсталация, която е остаряла и не функционира. Към момента работното помещение се отоплява с печки на дърва, като се използва отпаден продукт от дейността-изрязани клони и дървесина. Поради особеностите на халето-висок таван, множество големи портални врати и липса на ефективно топлоотдаване-директно извеждане на дима навън, печките не успяват да затоплят достатъчно и ефективно. Използването на печките в ремонтното хале създава и предпоставки за възникване на инциденти - пожар, изгаряне на работещите.Този начин на отопление чрез отвеждане на дима навън и разпространяване на фини прахови частици е една от основните причини за висока концентрация на вредни емисии. БИОСТРОЙ ЕООД планира изграждане на отоплителна система, чрез която да бъде постигната по-висока ефективност на ресурсите - 25 % по-високо КПД и по-ефективно изгаряне чрез влагане и на дървесен чипс, чрез което ще се осигури и екологичен ефект - чистота при изгарянето. Във връзка с изграждане на отоплителната система се предвижда закупуване на 2 броя котли, които да могат да бъдат премествани при необходимост във връзка с реорганизация на трудовия процес в границите на работното хале и радиатори, които да обезпечат ефективното отопление в цялото помещение. За осигуряване на енергийна ефективност се предвижда закупуване на котли с различна отоплителна мощност(60kW и 80kW) при необходима отоплителна мощност за цялата площ на халето-140 kW, определена в условията на т.нар абсолютна зима, при външна температура от -10 и повече. Когато температурата през зимата не е толкова ниска, не е необходимо да се използва цялата необходима мощност от 140kW, а ще се използва само единия котел. През месеците февруари-април ще се използва отново само единия котел в зависимост от температурата. При съобразяване с особеностите на помещението за изграждане на отоплителната система ще бъдат осигурени и радиатори. 2.Изграждане на окачен таван. Предвиденият за изграждане окачен таван в ремонтното хале е свързан с необходимостта от намаляване на общия отопляем обем въздушни маси и привеждане на работната среда в зоната на оптималните нива и стойности, повишаване ефективността на отоплението и подобряване на параметрите на микроклимата – температура, относителна влажност и движение на въздушни маси, които създават предпоставка за максимална продуктивност и работоспособност. Изпълнението на дейността ще премине при следната последователност: 1.Избор на изпълнители 2.Сключване на договор с избрани изпълнители 3.Строително-монтажни работи 4.Доставка на оборудване и въвеждане в експлоатация, Договорена стойност: 56 600.00 , Отчетена стойност: 55 041.51
  • Дейност: Осигуряване на индивидуална защита на работещите чрез закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Планираната за изпълнение Дейност 4 е в съответствие с изискванията на настоящата процедура и дейност 3 за „Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите“. Въз основа идентифицирани рискове при различните извършвани работи, допълнителните рискове и политиката, насочена към засилване и оптимизиране грижата за здравето и безопасността на работещите, БИОСТРОЙ ЕООД предвижда закупуване на ЛПС и СРО, които освен че отговарят на изисквания на законодателството, ще имат по-голяма износоустойчивост и качество за защита от вредни и опасни фактори на работната среда, произтичащи от естеството на извършваната работа и специфичните рискове за определената целева група от 258 души. Работодателят е осигурил здравословни и безопасни условия на труд, съгласно действащата нормативна уредба. Процесът на закупуване и подмяна е постоянен и обусловен от големия брой работни места и високата степен на амортизация поради естеството на извършваната работа. За постоянния състав в дружеството специално работно облекло се закупува по два пъти годишно непосредствено преди раздаването му за съответния сезон. В текущ порядък се закупуват ЛПС и СРО, предназначени за подмяна на негодните и излезли от употреба индивидуални защитни средства, за които са сигнализирали работещите. Извършен е анализ и оценка на рисковете, определени са характеристиките, които всяко лично предпазно средство трябва да притежава, отчетени са всички рискове, произтичащи от използването на ЛПС. Оценена е ефективността срещу рискови ситуации, които могат да възникнат спрямо техните характеристики. Извършено е сравнение на характеристиките на ЛПС и необходимите СРО. Направеният анализ отчита необходимост от надграждане на осигурените и използвани ЛПС, вкл. специално работно облекло, които с оглед периода на износване са недостатъчни за осигуряване здравето и безопасността на работещите, спазвайки и изводите от направената оценка на риска и нужди от облекло, което да се запазва за по-дълъг период от време без да губи защитните си свойства. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО са утвърдени от ръководството по списък, съгласувани със СТМ и обсъдени в КУТ след разговори с работниците и служителите, относно техните притеснения и препоръки. Поради спецификата на извършваната работа на открито, при условията на естествените климатични условия, ЛПС и СРО имат по-малък срок на износване, поради което приоритетно ще се закупуват най-бързо амортизиращите се. Дейността на дружеството предполага наличието на множество едновременно влияещи неблагоприятни фактори и ускорена амортизация на ЛПС и СРО, свързани преди всичко с контакта с агресивни замърсени повърхности и неблагоприятeн микроклимат. Особено неблагоприятно се отразява замърсяването с масла и други нефтопродукти, което налага често изпиране. При интензивното пране и третиране с перилни препарати се намалява устойчивостта на СРО. Основните фактори, допринасящи за ускорената амортизация, са агресивната среда, интензивното използване, недостатъчното качество и/или неподходящи материи, тъкани и/или материали от които са направени предпазните средства. За голяма част от работещите, ЛПС и СРО са единствените начини на защита от неблагоприятните въздействия на средата, като е необходимо да осигуряват комбинирана защита от няколко фактора, действащи едновременно–неблагоприятна температура, влага, прах, груби повърхности и различни замърсявания, вкл. биологичен агент. Изпълнението на дейността ще премине при следната последователност: 1.Избор на изпълнител 2.Сключване на договор с избрания изпълнител 3.Доставка на лични предпазни средства и специално работно облекло 4. Разпределяне и предоставяне на лични предпазни средства и специално работно облекло на работещите в съответствие с планираното в дейността и списък на ЛПС и специално работно облекло., Договорена стойност: 119 874.00 , Отчетена стойност: 119 336.85
  • Дейност: Обучение за повишаване знанията, свързани със специфичните рискове за здравето: Дейността е в съответствие с изискванията на процедурата и дейност 3 за „Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите“ и има за цел допълване и повишаване на специфични знания и умения във връзка с осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, имащи за цел както превенция на трудови злополуки и заболявания, така и предотвратяване на вреди за околната среда при изпълнение на трудовите задължения за целева група от 116 заети. Ще бъде проведено обучение, насочено към запознаване на работещите с основни правила, норми и принципи за безопасна работа, както и за придобиване на умения за преценка на професионалния риск и неговото предотвратяване. Обучението по безопасност и здраве ще бъде разпределено в модули, свързани със специфичните рискове при работа и насочени към различни групи работещи в предприятието, където е идентифицирана необходимостта от повишаване на знания и умения: - При експлоатация на транспортни средства и специфична механизация-особености при експлоатация на различни видове машини, механизация, ръчни инструменти при различни операции. Представяне на рискове, свързани с генерирани опасности по отношение на работната среда, механичните и електрически опасности, безопасните методи и начини на работа и основните начини за превенция чрез организационни, технически и индивидуални мерки за защита. -При работа с ръчно преносими и водими машини (моторни резачки, косачки за трева, пръскачки и почистващи машини) -Повдигане и пренасяне на единични неопаковани товари; извършване на товаро-разтоварни дейности; складови операции и изисквания за складиране и манипулиране на метални изделия; мускулно-скелетните увреждания при ръчна работа с тежести и профилактиката им. -При работа, свързана с ремонт и техническо обслужване на транспортни средства - рискове, свързани с генерирани опасности по отношение на работната среда, механичните и електрически опасности, безопасните методи и начини на работа и начини за превенция чрез организационни, технически и индивидуални мерки за защита. -При работа на открито, свързана с експозицията на неблагоприятен микроклимат-всички елементи на работната среда, които могат да породят риск-температура, относителна влажност, движение на въздушните маси, шумът и неговите характеристики–звуково налягане и честотен спектър, осветеност на работната повърхност, запрашеност (обща и локална), различни полета и лъчения вкл. йонизиращи и нейонизиращи, вибрации, наличие на токсични газове и изпарения във въздуха, включително и експлозивна атмосфера с праговите концентрации. Запознаване с механизма на неблагоприятно въздействие, кумулативния ефект и средствата за превенция чрез организационни, технически и индивидуални средства за защита. -При ръчна работа с тежести в контекста на сметосъбирането и сметоизвозването-представяне на безопасни методи и последователност за извършваните операции, ползването на различни помощни средства и организацията на физиологичните режими на труд и почивка, основните признаци и симптоми за увреждания на опорно-двигателния апарат, методите на превенция, други произтичащи рискове–опасност от подхлъзване, спъване и падане, опасност от рухване на конструкцията и затрупване, опасности свързани с експлоатацията на подемна техника и складово оборудване и инвентар. -При работа на височина при осъществяването на санитарна сеч на дървесина (кастрене на клони) с помощта на автовишка и ръчно преносими стълби. -Специфични рискове, свързани с опасни отпадъци, съдържащи ОХВ и биологичен агент - основни принципи за класифициране на използваните вещества и материали – кои са опасни, изискванията на нормативната уредба и основните правила за безопасност. Изпълнението на дейността ще премине при следната последователност: 1.Избор на изпълнител 2.Сключване на договор с избрания изпълнител 3.Провеждане на обучение 4.Издаване на сертификат за преминато обучение на участниците , Договорена стойност: 7 600.00 , Отчетена стойност: 7 600.00
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки за работещите, Част първа: Планираната за изпълнение Дейност 6 е в съответствие с изискванията на процедурата и дейност 4 "Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др.". Дейността има за цел осигуряване на социални придобивки и насърчаване на социалното включване и сближаване на работещите в предприятието, както и засилване на персоналната отговорност на всеки за осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд и опазване на околната среда. Дейността е разделена на част първа и част втора в съответствие с мястото на изпълнение, целевата група, предвидените действия, необходимото оборудване и извършване строително - монтажни работи. Част първа на дейността е насочена към място на изпълнение територията на гр. Благоевград и изпълняваните от заетите в предприятието дейности. Включените в целевата група за част първа на дейността са 187 заети. Част втора на дейността е насочена към текущ ремонт на помещение в база на предприятието в с. Мощанец с цел подобряване условията и осигуряване на подходящо място за хранене и почивка за работещите там служители. Част втора ще бъде представена в отделна секция с оглед добро представяне и описание на идентифицираните нужди в предприятието и планираните действия. Според спецификата на труда работещите могат да бъдат класифицирани според определени съществени признаци - тежест на труда, особености на работната среда, използвана механизация и местоположение на полагания труд. Най-тежък е трудът на работещите по сметосъбирането, поддръжката на зелените и паркови площи и работещите по поддръжката на автопарка и оборудването, към които е насочено и изпълнението на дейността. Повече от половината от работещите работят на открито при неблагоприятни климатични условия (озеленяване и поддръжка на тревни и паркови площи, метачи, поливачи и миячи на улици), като при голяма част от тях тези условия са съчетани с повишена тежест на труда, което определя като първостепенна важност осигуряването на места за отдих, хранене и лична хигиена. С оглед дейността на БИОСТРОЙ ЕООД, характера и мястото на изпълнение на извършваната работа, въз основа на идентифицирани нужди от ръководството и от работещите, се предвижда осигуряване на по-добри възможности за почивка и места за хранене чрез битови помещения за почивка и хранене - мобилни контейнери. Контейнерите ще могат да се транспортират с камион (бордови), на платформа, като товаренето и разтоварването ще се извършва с кран. Заложеното оборудване е съобразено с желанията на работещите и отговаря на профила на трудовата дейност на фирмата, като се очаква да допринесе за повишаване на ефективността от почивките благодарение на възможността за съчетание на активна и пасивна почивка с очакван ефект- укрепване на здравето, а като резултат - и удължаване на професионалният живот на работещите и устойчивост на заетостта. Изпълнението на дейността ще има следната последователност: Част първа 1.Избор на изпълнител 2.Сключване на договор с избрания изпълнител 3.Доставка и поставяне на контейнерите в определените зони., Договорена стойност: 55 000.00 , Отчетена стойност: 53 500.00
  • Дейност: Организация и управление на проект: Дейността по организация и управление на проекта е една от основните дейности в проектното предложение. Организацията и управлението осигуряват доброто планиране, изпълнение и отчитане на всички останали проектни дейности и постигането на целите и индикаторите на проекта. Същността на тази дейност се свежда до насочване на хората, изпълняващи проекта, и проектните дейности към постигане на целите, очакваните резултати и индикатори при оптимални разходи за своевременно, качествено и количествено изпълнение на всички проектни дейности, заложени в план – графика. Целта на тази дейност е да създаде предпоставки и условия за успешна реализация на проекта и постигане на неговите цели и индикатори. Организацията и управлението започват веднага след сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ, покриват всички предвидени по проекта дейности и приключват с отчитането на проекта. Предвид липсата на достатъчен ресурс и капацитет в организацията, проектното предложение предвижда възлагане на изпълнението на дейността по организация и управление на проекта на външен изпълнител, избран по реда на Закона за обществените поръчки и актовете на Управляващия орган. Дейността обхваща следните етапи: 1. Избор на изпълнител на услугата "Организация и управление на проект". Сформиране на проектен екип, състоящ се от Ръководител проект и екип за организация и управление на външен изпълнител във връзка с техническото, правното и финансово управление на проекта. 2. Провеждане на процедури за избор на изпълнители за доставчици на активи и услуги по отделните дейности съгласно план - графика. При осъществяване на избор на изпълнител ще се съблюдават принципите на свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, както и предвидените в ЗУСЕСИФ, ЗОП и актовете на Управляващия орган правила. На база прогнозната стойност на предвидените услуги, ДМА и ДНА и нормативно определените праговете, дружеството ще реализира съответния вид процедура за определяне на изпълнители. След провеждане на процедурите за избор на изпълнител, фирмата ще пристъпва към сключване на договори с избраните доставчици. 3. Управление на проекта. Дейността по управление на проекта започва след сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ, покрива всички предвидени по проекта дейности и приключва с отчитането на проекта. Включва дейностите по ресурсно осигуряване на проектните дейности, редовно провеждане на срещи на екипа за следене напредъка на изпълнението на проекта и съответствието на дейностите с целите и индикаторите, финансово управление, следене на съответствие на сроковете, дейностите и записите (приемателни протоколи, присъствени листове, снимки и др.) със заложените в договора за БФП, управление на евентуални нередности, координация с Управляващия орган, управление на отношенията с доставчиците и приемане на доставените стоки и услуги и цялостна координация на проектните дейности и представителите на целевата група. , Договорена стойност: 23 700.00 , Отчетена стойност: 23 550.00
  • Дейност: Дейности по информиране и публичност: В рамките на дейността, с цел популяризиране на инвестиционната подкрепа и това, че проектът се финансира от ЕСФ и националния бюджет на Република България, БИОСТРОЙ ЕООД ще предприеме следните дейности: - Поставяне на табели с минимален размер А3 с информация за проекта и финансовата подкрепа на Европейския Съюз чрез ЕСФ и Република България на видно място в местата за изпълнение на проекта; - Поставяне на стикери на закупеното в рамките на проекта оборудване с информация за проекта и получената финансова подкрепа; - Поставяне на информация за полученото финансиране от Европейския Съюз и Република България чрез Европейски Социален Фонд на всички разработени по проекта документи/материали/сертификати; - Осигуряване публичност на изпълнявания проект в Интернет страницата на дружеството; - Публикация в пресата с цел оповестяване изпълнението на проекта, неговите цели и приноса на ЕСФ и държавния бюджет за финансирането му Всички гореописани мерки ще бъдат в съответствие с Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, Регламент за изпълнение № 821/2014 на Комисията, Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., както и чл. 6 от Общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ, като материалите ще съдържат емблемата на ЕС и упоменаване на Европейския съюз, упоменаване на ЕСФ, общото лого за програмния период 2014 – 2020 г., Договорена стойност: 2 500.00 , Отчетена стойност: 2 500.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ПЕРСОНАЛ ИНВЕСТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 19 000.00 , Отчетена стойност**: 19 000.00
  • Изпълнител: БУЛТЕКС 99 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 119 874.00 , Отчетена стойност**: 119 336.85
  • Изпълнител: ДА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 500.00 , Отчетена стойност**: 2 500.00
  • Изпълнител: ТОП ХАУС ООД, Договорена стойност по проекта*: 55 000.00 , Отчетена стойност**: 53 500.00
  • Изпълнител: ИНВЕСТ 14 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 12 000.00 , Отчетена стойност**: 11 998.80
  • Изпълнител: СЕЗОНЕН КОМФОРТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 44 600.00 , Отчетена стойност**: 43 042.71
  • Изпълнител: ПРОСОЛ ООД, Договорена стойност по проекта*: 19 420.00 , Отчетена стойност**: 19 360.00
  • Изпълнител: АНИМАКС ООД, Договорена стойност по проекта*: 7 600.00 , Отчетена стойност**: 7 600.00
  • Изпълнител: БГ РЕГИОНИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 23 700.00 , Отчетена стойност**: 23 550.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 268.00 , Достигната стойност: 295.00
Индикатор 2 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 303 694.00 BGN
БФП 242 955.20 BGN
Собствено финансиране 60 738.80 BGN
Общо реално изплатени суми 239 301.14 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „ Доставка и поставяне в определени зони на 5 броя оборудвани мобилни контейнери / битови помещения за почивка и хранене/“,съгласно дейност 6 "Осигуряване на социални придобивки за работещите" , по проект „Устойчиво развитие на човешките ресурси чрез подобряване условията на труд и социално-отговорна политика в „ Биострой “ ЕООД. Договор за безвъзмездна финансова помощ № BG05M9OP001-1.008-0925-C02,Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020г Пълна информация и документация по процедурата е достъпна на следните адреси: http://biostroy.com Настоящото обявление в ИСУН 2020 Краен срок за подаване на оферти: 26. 09. 2018 г., 16,00 ч. , Прогнозна стойност: 55 000.00
  • Обособена позиция 1: „ Доставка и поставяне в определени зони на 5 броя оборудвани мобилни контейнери / битови помещения за почивка и хранене“
    Изпълнител: ТОП ХАУС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 55 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Изграждане на отоплителна система чрез доставка и монтаж на котли и радиатори„ съгласно дейност 3 "Подобряване микроклимата и условията на работа"по проект „Устойчиво развитие на човешките ресурси чрез подобряване условията на труд и социално-отговорна политика в „ Биострой “ ЕООД. Договор за безвъзмездна финансова помощ № BG05M9OP001-1.008-0925-C02,Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020г Пълна информация и документация по процедурата е достъпна на следните адреси: http://biostroy.com Настоящото обявление в ИСУН 2020 Краен срок за подаване на оферти: 26. 09. 2018 г., 16,00 ч., Прогнозна стойност: 44 600.00
  • Обособена позиция 1: „Изграждане на отоплителна система чрез доставка и монтаж на котли и радиатори"
    Изпълнител: СЕЗОНЕН КОМФОРТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 44 600.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: „Осигуряване на индивидуална защита на работещите чрез закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло”, съгласно изпълнение дейност 4, по проект № BG05M9OP001-1.008-0925 „Устойчиво развитие на човешките ресурси чрез подобряване условията на труд и социално-отговорна политика в „ Биострой “ ЕООД. Пълна информация и документация по процедурата е достъпна на следните адреси: http://biostroy.com Настоящото обявление в ИСУН 2020 Краен срок за подаване на оферти: 29. 08. 2018 г., 16,00 ч., Прогнозна стойност: 119 874.00
  • Обособена позиция 1: Лични предпазни средства и специално работно облекло
    Изпълнител: БУЛТЕКС 99 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 119 874.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN