Идентификация

Номер от ИСУН BG06RDNP001-7.001-0142-C05
Наименование на проекта Реконструкция и рехабилитация на улична мрежа в с. Гара Елин Пелин, Община Елин Пелин
Бенефициент 000776242 ОБЩИНА ЕЛИН ПЕЛИН
Източник на финансиране ЕЗФРСР ==> Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)
Дата на сключване на договора/заповедта 23.05.2019
Дата на стартиране 23.05.2019
Дата на приключване 19.11.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Сключен
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Област (BG412), Елин Пелин, с.Елин Пелин

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение включва реконструкция и рехабилитация на ул. „Синанец“ и ул. „Св. Св. Кирил и Методий“ в с. гара Елин Пелин с обща дължина 2300 м. В участъците, предвидени за реконструкция/рехабилитация на улицата, ще се изгради нова асфалтобетонова настилка, ще се подменят бордюрите. Ще се коригират уличните шахти и ще се изградят улични оттоци. Ще се положи пътна маркировка и ще се поставят пътни знаци. Ще се осигури достъпна среда за хора с увреждания, чрез понижаване на бордюри.
Освен предвидените строителни и монтажни работи, ще бъдат изпълнени и подготвителни дейности необходими за постигане на проектна готовност и кандидатстване по процедурата - консултантски услуги, свързани с изработване на проектно предложение, консултантски услуги, свързани с управление и отчитане на проекта, услуги за изработване на инвестиционен проект и услуги свързани с изработване на доклад за неговото съответствие. По време на изпълнение на проекта инвестициите включват и необходимите дейности за законосъобразно извършване на строителството - упражняване на независим строителен надзор и за упражняване на авторски надзор на проектанта, както услуги за управление на проекта. 
С реконструкцията и рехабилитацията на ул. „Синанец“ и ул. „Св. Св. Кирил и Методий“ в с. гара Елин Пелин ще се постигне възстановяване и подобряване на експлоатационните качества на тези улици, осигуряване условия за безопасност на движението, на удобен, безопасен и икономичен транспорт на пътници и товари, комфорт на пътуващите и удължаване на експлоатационния период на инфраструктурата. Това ще доведе до подобряване на жизнената среда за населението на с. Елин Пелин и на транспортната достъпност, с което ще се повиши качеството на живот и ще се стимулира икономическото развитие. 
От обновените улици в с. Елин Пелин ще се ползват жителите на населеното място – 3 370 души, но също така и туристи и други лица, посещаващи града.
Дейности
  • Дейност: Извършване на строителни и монтажни работи за реконструкция и рехабилитация на ул. "Синанец" и ул. "Св. Св. Кирил и Методий" в с. Гара Елин Пелин: Общата дължина на ул. „Синанец“ е 900 м., а ширината на уличното платно е 6 м. Началото на обекта е при км 0+000, което съвпада с кръстовище с ул. „Марица“. Краят на обекта е при км 0+900, съвпадащ кръстовище при ул. „1-ви май“. В участъка има 12бр. пресичания с улици с различна настилка. Настилката на улицата е в лошо състояние, нейната конструкция, не отговаря на действащите норми за носимоспособност и равност. Настилката в участъка е асфалтобетонова като общото ѝ състояние е незадоволително. Не са добре оформени напречните наклони в права и в хоризонталните криви. По повърхността на настилката се наблюдават мрежовидни пукнатини, единични пукнатини, пукнатини по ръба, дупки, кръпки, ускорено износване. Отводняването на улицата е незадоволително, дъждоприемните шахти на места са запушени или са по-високи от нивото на настилката. Пътните платна са ограничени от бетонови бордюри, които са амортизирани и нямат видимост. Дължината на улица „Кирил и Методий“ е 1 400 м., а ширината на уличното платно е 6 м. Началото на обекта е при км 0+000, което съвпада с кръстовище с ул. „Марица“. Краят на обекта е при км 1+400 съвпадащ кръстовище при ул. „1-ви май“. В участъка има 19 бр. пресичания с улици с различна настилка. Настилката в участъка е асфалтобетонова като нейното общо състоянието е незадоволително. Не са добре оформени напречните наклони в права и в хоризонталните криви. По повърхността на настилката се наблюдават мрежовидни пукнатини, единични пукнатини, пукнатини по ръба, дупки, кръпки, ускорено износване. Отводняването на улицата е незадоволително, дъждоприемните шахти на места са запушени или са по-високи от нивото на настилката. Пътните платна са ограничени от бетонови бордюри, които са амортизирани и нямат видимост. В инвестиционния проект са включени земни, асфалтови и пътни работи за реконструкция и рехабилитация на участъците от посочените улици, както и пътна маркировка и сигнализация.Съгласно проекта се предвижда полагане на нови асфалтови пластове за цялата ширина на улицата, както и разваляне и направа на нови бетонови бордюри. Предвидено е повдигане на ревизионни и дъждоприемни шахти, до проектните нива на настилката. Ще бъде положена пътна маркировка и ще бъдат поставени пътни знаци. Тази дейност включва изпълнение на строителни и монтажни работи при следната технологична последователност на тяхното изпълнение: • Фрезоване на съществуваща асфалтова настилка, изкоп на съществуваща пътна основа и профилиране на уплътняване на земното легло; • Насипване, профилиране и уплътняване на несортиран трошен камък за основа; • Поставяне на бордюри; • Полагане на първи битумен разлив, полагане на асфалтова смес за долен пласт, полагане на втори битумен разлив, полагане на асфалтова смес за износващ пласт; • Поставяне на нови вертикални знаци от светлоотражателно рефлектиращо фолио и на нова хоризонтална маркировка. Дейността включва изпълнение на строителни и монтажни работи за обектите, в съответствие с изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ, техническите спецификации, инвестиционния проект, предписанията и заповедите в Заповедната книга на строежа и количествените и стойностните сметки, както и с правилата за изпълнение на строителни и монтажни работи и на мерките за опазване на живота и здравето на лицата на строителната площадка. Също така дейността включва извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания, изготвяне на цялата необходима строителна документация, изготвяне на екзекутивна документация за строежа и участие в процедурата по въвеждане в експлоатация на строежа. Дейността включва и отстраняване на недостатъци, в случай че са установени при предаването на строежа и въвеждането му в експлоатация, както и гаранционно поддържане на строежа и отстраняване на дефекти в гаранционните срокове., Договорена стойност: 1 132 810.42 , Отчетена стойност: 882 758.83
  • Дейност: Упражняване на независим строителен надзор по време на строителството : Дейността включва упражняване на независим строителен надзор по време на строителството по смисъла на чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ, в следния задължителен обхват, регламентиран в чл.168, ал.1 от ЗУТ: • законосъобразно започване на строежа; • пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; • изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията за изпълнение на строежа, съгласно нормативните актове и техническите спецификации за пожарна безопасност, опазване на околната среда по време на строителството; • спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; • качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; • недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; • оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; • годност на строежа за въвеждане в експлоатация; Услугите, свързани с упражняване на независим строителен надзор също така включат следните дейности: • Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за съответния строеж, в присъствието на лицата по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, при съставяне на необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003г.; • Заверка на Заповедната книга на строежа и писмено уведомяване в 7-дневен срок от заверката, компетентните органи в общинска администрация, РДНСК, РСПБС, Главна инспекция по труда; • Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • Извършване на контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, вкл. извършва проверки за съответствие на техническите показатели на доставените строителни продукти с данните в представените от строителя сертификати и протоколи от изпитвания, със заложените в инвестиционния проект технически показатели и с одобрените подробни количествени и стойностни сметки; • Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве за етапа на строителството съгласно чл.5, ал.3 от Наредба № 2 от 2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. • Изготвяне и внасяне в общинската администрация на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, за издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация., Договорена стойност: 16 200.00 , Отчетена стойност: 9 480.00
  • Дейност: Упражняване на авторски надзор на проектанта по време на строителството: Дейността включва упражняване на авторски надзор по смисъла на чл. 162, от ЗУТ от изпълнителя на обществената поръчка за проектиране чрез проектантите по всички части, в обем и обхват, съгласно изискванията на приложимата нормативна уредба, конкретно: • Упражнява авторски надзор чрез посещения на място и осъществява технически контрол върху качеството на работите и изпълнените количества. Носи отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; • Контролира изпълнението на всички строителни и монтажни работи в съответствие с проектите, техническите правила, условия и изисквания; • Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • Участва в съвещания, свързани с изпълнението на работите на обекта; • Консултира участниците в строителството относно необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях; • Решава своевременно въпросите свързани с изпълнението на проектите по време на строителството и се явява на обекта във време указано от възложителя, консултанта, упражняващ строителен надзор или техническия ръководител на обекта; • Внася и отразява в процеса на строителството направените изменения на проекта след одобряването им от възложителя. Нарежда отстраняването в определен срок на некачествено извършени работи и допуснати отклонения от утвърдените проекти, вложени в строежа или доставени некачествени и нестандартни материали, конструкции и изделия; • При наличието на признаци, доказващи, че конструктивните елементи нямат изискващата се съгласно утвърдените проекти и стандарти якост, нарежда на строителя да ги изпитва лабораторно; • Спира изпълнението на строителството или на отделни строително-монтажни работи при неизпълнението на нареждания за установени нарушения и отклонения от утвърдените проекти; • Вписва в заповедната книга на обекта състоянието на прегледаните работи и всички нареждания дадени от него по изпълнение на строителството. Извършва проверки за спазване на дадените от него разпореждания; • Изпълнителят осигурява присъствие на своите специалисти (физически лица – проектанти) по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; • Проследява заедно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; • Проследява заедно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; • Съгласува екзекутивни чертежи, съгласно чл.175, ал.1 и ал.2 от ЗУТ; • Дава предписания при обстоятелства, които водят до изменения на проекта, допустими по ЗУТ. Не разрешава допускането на съществени отклонения от одобрените инвестиционни проекти по време на строителството на строежа, а при необходимост да се спазва разпоредбата на чл. 154, ал. 5 от ЗУТ; • Съгласува с Възложителя всяко свое решение/предписание/съгласие за извършване на работи, водещи до промяна в количествените сметки към инвестиционния проект; • Оказва всестранна техническа помощ и консултации за решаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнението на строителните и монтажните работи., Договорена стойност: 2 500.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Предоставяне на консултантски услуги, свързани с изпълнение, управление и отчитане на проекта: Дейността включва предоставяне на консултантски услуги, свързани с изпълнението, управлението и отчитането на одобрения проект. Обхватът на услугите, включва извършването на следните дейности: • Съставяне на заявки за плащания, протоколи, доклади, справки и приложения към тях, както и всякаква друга документация, необходима за доказване на изпълнението на дейностите по проекта, която да се представя пред ДФЗ; • Отстраняване на непълноти и/или несъответствия в отчетните документи на проекта; • Изготвяне на доклади до възложителя за техническо и финансово изпълнение на проекта, включително установени несъответствия и проблеми и предложение за действия за преодоляването им; • Съставяне на кореспонденция с ДФЗ по всякакви въпроси, свързани с изпълнение на проекта, включително относно изменения на договора, съгласуване на обществените поръчки и възражения по финансови корекции; • Съблюдаване за спазването на нормативните актове и указния на ДФЗ за изпълнение на проекти, съфинансирани от ПРСР 2014-2020, както и на общите нормативни документи за изпълнение на проекти, съфинансирани със средства от ЕСИФ и ЕЗФРСР; • Съблюдаване за спазването на нормативните актове в областта на обществените поръчки, проверка за законосъобразност на съдържанието документите по проекта, както и сключването и изменението на договорите; • Следене за коректното изпълнение на обхвата и отчитане на отделните договори, сключени с външни изпълнители за изпълнение на отделните дейности и докладване на възложителя с цел осъществяване на контрол при изпълнение им; • Проследяване навременно изпълнение на дейностите по проекта и докладване на възложителя с цел спазване на графиците за изпълнение на работите/доставките/услугите, и санкции при закъснение; • Съдействие при подготовката на необходимите протоколи и условия за започване на строителство и приемане на изпълнени работи, в които има задължително участие на възложителя или на негов упълномощен представител; • Подпомагане на възложителя при приемане на работите/услугите/доставките и контрол при изпълнение на възложените договори, според изискванията на договорите и действащото законодателство; • Проверка на допустимостта на разходите, спазването на лимити по бюджета на проекта, на плащанията и осчетоводяванията; • Идентифициране на необходимостта от документи/становища/разрешителни от местни и национални органи и институции във връзка с изпълнението и приключване на проекта и съставяне на документите, необходими за тяхното получаване; • Идентифициране и докладване своевременно на бенефициера за констатирани нередности при изпълнението на проекта, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности/измами., Договорена стойност: 10 000.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДЖИ М ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: АЛФА ПИ ПРОДЖЕКТ ООД , Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 9 480.00
  • Изпълнител: ДЗЗД ИНФРАСТРУКТУРА 2020 , Договорена стойност по проекта*: 226 348.42 , Отчетена стойност**: 882 758.83
  • Изпълнител: АИА - ВАК ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 800.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Няма

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 339 602.41 BGN
БФП 1 339 602.41 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 584 920.55 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Изпълнение на строителни и монтажни работи за реконструкция и рехабилитация на улична мрежа в с. Гара Елин Пелин, Община Елин Пелин, Прогнозна стойност: 1 132 810.42
  • Обособена позиция 1: договор
    Изпълнител: ДЗЗД ИНФРАСТРУКТУРА 2020
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 226 348.42
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на консултантски услуги, свързани с изпълнение, управление и отчитане на проекта, Прогнозна стойност: 10 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Упражняване на независим строителен надзор при изпълнение на строителни и монтажни работи за реконструкция и рехабилитация на улична мрежа в с. Гара Елин Пелин, Община Елин Пелин, Прогнозна стойност: 16 200.00
  • Обособена позиция 1: договор
    Изпълнител: АЛФА ПИ ПРОДЖЕКТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN