Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0239-C02
Наименование на проекта Подобряване качеството на живот на хора с увреждания и хора над 65 г. в Община Самуил
Бенефициент 000505928 ОБЩИНА САМУИЛ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 30.11.2015
Дата на стартиране 01.01.2016
Дата на приключване 01.08.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Разград, Самуил

Описание

Кратко описание на проекта
Община Самуил по данни на отдел "Гражданска регистрация и административно обслужване" към месец февруари 2015 година наброява 7 264 жители по настоящ адрес, от които жени   над 60-годишна възраст - 999, мъже над 63-годишна възраст - 641. Съгласно информация от Дирекция за социално подпомагане - Самуил лицата с увреждания, получаващи помощи по Закона за интеграция на хората с увреждания са 868 души, в това число 153 потребители на социални услуги, предоставяни от Община Самуил в специализирана институция и услуги в общността от резидентен тип.   Нивото на безработица към 30 май 2015  г. е 34,84 %, което е най- високо за областта. 
 Представената информация очертава демографската тенденция в  община Самуил, свързана със застаряване на населението й,  както и нарастващият брой на самотно живеещите хора и хората в неравностойно положение, изпитващи особени затруднения за включване в активния трудов и социален живот. Чрез реализиране на настоящият проект ще се предоставят интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане, като се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, включително и социални и здравни услуги в общността или в домашна среда. 
 От една страна по този начин ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, а от друга ще се даде възможност на хората с увреждания да избират желания и необходим асистент. Всеки човек  с увреждане съобразно нуждите си, може да ползва различни услуги, според необходимостта и вида помощ, които ще бъдат предоставяни от лични асистенти, домашни помощници, социални асистенти, а също така медицински специалисти и психолози.
  	
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на Проекта: 1. Сформира се екип за организация и управление на Проекта, който: -планира и организира дейностите по проекта; следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове и постигане на заложените индикатори за изпълнение и резултат; следи за целесъобразното разходване на средствата и осъществяване на мониторинг; отговаря за отчитането на проекта в различни етапи от реализирането му и поддържането и съхраняването на необходимата документация, съгласно изискванията на Управляващия орган; - извършва вътрешен контрол на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от назначените специалисти чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвени графици. 2. Разработват се правила и процедури за: подбор на потребителите, личните асистенти , медицинските специалисти и психолозите; за провеждане на обученията, контрола на предоставяне на услугите от специалистите и супервизията на личните и социалните асистенти, осигуряването на достъп до здравни услуги и психологическа подкрепа. 3. Подготвяне на процедура съгласно Закона за обществените поръчки за закупуване на специализиран транспорт за хора с увреждания. Работата по организация и управление ще стартира с: - изготвяне на Методика за извършване на оценка на потребностите от услугите, предоставяни по проекта и определяне на индивидуален месечен бюджет. В нея подробно ще са описани: процедурата за подаване на заявления от кандидат -потребители на интегрираната социална услуга; процедурата по оценка на потребностите и предложение за индивидуален месечен бюджет за ползване услугите на отделни специалисти; процедурата за определяне на индивидуален месечен бюджет за ползване на услугите и класиране на кандидат-потребителите;процедурата по кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за лични асистенти; - изготвяне на процедура за организиране и провеждане на въвеждащи и поддържащи обучения на личните асистенти, социалните асистенти и домашните помощници. - разработване и прилагане на Методика за дейността на Звеното; С цел недопускане оставането на лица от целевите групи извън обхвата на дейностите по проекта за периода от 18 месеца ще се определят две дати за прием на заявления - месец ноември 2015 г при стартиране на дейностите за предоставяне на услуги по процедура "Независим живот" и през месец март 2016 г., след приключване на процедура "Нови алтернативи" след подаване на заявка и нова оценка на нуждите. Паралелно ще протекат дейностите по информиране и публичност относно набиране на кандидати за потребители на социалните услуги по проекта и кандидати за специалисти и подготвяне на процедура съгласно Закона за обществените поръчки за закупуване на специализиран транспорт за хора с увреждания. Подборът на медицински специалисти и психолог ще се извърши чрез процедура за избора им. След извършен прием на заявления и класиране на кандидат-потребителите и кандидатите за лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници и проведено обучение с тях, ще се пристъпи към сключване на договори в рамките на определения бюджет. Членовете на екипа ще имат задължение да извършват вътрешен контрол на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от назначените специалисти чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвени графици. Постигането на заложените индикатори за изпълнение и резултат ще се отчитат в различни етапи от изпълнението на проекта. По време на изпълнение и след приключване на договорените дейности документацията по проекта ще се поддържа и съхранява съгласно изискванията на Управляващия орган. , Договорена стойност: 35 224.33 , Отчетена стойност: 29 247.12
  • Дейност: Информиране и публичност: Община Самуил като бенефициент на безвъзмездна финансова помощ от фонд на Европейския съюз по време на осъществяване на проекта информира обществеността за получената подкрепа, като: 1. помества на уеб-сайта си кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа на Европейския съюз; 2. поставя плакат / 2 броя/ с информация за проекта /размер А 3/ на видно за обществеността място - един на входа на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда и един, който се слага при провеждане на публични събития /обучения, пресконференции/ със следните реквизити: - емблемата на Европейския съюз и упоменаването "Европейски съюз"; - наименованието на Европейския социален фонд; - общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименование на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. ; - наименованието на проекта "Подобряване на качеството на живот на хора с увреждания и хора над 65 г. в Община Самуил" и главната му цел; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева; - начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 3.организира публични събития - начална и заключителна пресконференция; 4.изготвя сертификати от проведени обучения, които съдържат: - емблемата на Европейския съюз; - упоменаването "Европейски съюз"; - наименованието на Европейския социален фонд; - общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименование на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. ; - наименованието на проекта "Подобряване на качеството на живот на хора с увреждания и хора над 65 г. в Община Самуил" ; -адреса на Единни информационен портал. 5.във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. се осъществява с подкрепата на Европейския съюз и Европейския социален фонд., Договорена стойност: 2 500.00 , Отчетена стойност: 568.01
  • Дейност: Обучение на персонала за предоставяне на услугите: След одобряването на кандидатите за лични асистенти, домашни помощници и социални асистенти с цел недопускане на двойно финансиране екипът за организация и управление проверява дали всеки одобрен кандидат е преминал идентични обучения по схеми, финансирани по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. /операция "Нови алтернативи", проект "Нови възможности за грижа"/, Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013 г. /операция "Алтернативи", проект "Социална услуга за качествен живот" - фаза 1 и 2/ или други програми и проекти, независимо от източника на финансиране. След приключване на проверката за двойно финансиране екипът изготвя списък с одобрените кандидати за предоставяне на интегрирани социални услуги, които трябва да преминат въвеждащо обучение. При изясняване на окончателния брой на лицата за включване обучение /индикативен брой - 100 лица/ с планирана продължителност 8 часа, организирано в групов формат при не повече от 25 души в група следва провеждане на процедура за избор на изпълнител за провеждане на обученията - въвеждащо и поддържащо с критерий за определяне "най-ниска цена", но не повече от 10 лева на обучено лице. В тази сума са включени всички необходими разходи за провеждане на обучението, в това число възнаграждението на обучителя, материали за обучението и други разходи, свързани с неговото провеждане. Съгласно предварително заложени в процедурата за избор на изпълнител за обучение критерии обучението се провежда по обучителна програма, изготвена в съответствие с базисните изисквания на Методика за предоставяне на на социалната услуга в общността "Личен асистент", Методика за предоставяне на на социалната услуга в общността "Домашен помощник" и Методика за предоставяне на на социалната услуга в общността "Социален асистент". За отчетност за всяко проведено обучение се попълва присъствена форма за обучения, в която са положени подписите на обучените лични асистенти, домашни помощници и също така карта за участие в проекта. След приключване на обучението всеки обучител представя на екипа за организация и управление доклад за своята работа, към който прилага сканирани и в оригинал присъствените форми от проведените обучения. Предава и картите за участие на обучените. На всеки обучен кандидат екипът за организация и управление издава сертификати за преминато обучение, които се получават срещу подпис, положен в спписъка на одобрените кандидати, преминали въвеждащо обучение. В периода на изпълнение на дейностите по проекта всички назначени лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници преминават поддържащо обучение с продължителност 4 часа. То се организира по аналогичен на въвеждащото обучение начин по предварително изготвен от екипа график., Договорена стойност: 1 200.00 , Отчетена стойност: 1 680.00
  • Дейност: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез създаване на Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в това число подкрепящи и интегрирани социални услуги: С Решение № 46.842 от 02.02.2015 г и №.50.894 от 30.03.2015 г на Общински съвет - Самуил е създадено Общинско предприятие "Обществено хранене и социални услуги" като предметът му на дейност включва и Домашен социален патронаж” по смисъла на чл.36, ал.2, т.3, т.4 и т. 13 от Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане - комплекс от социални услуги, предоставяни по домовете, свързани с доставката на храна, поддържане на личната хигиена и хигиената на жилищните помещения, обитавани от ползвателя, съдействие за снабдяване с необходимите технически помощни средства при ползватели с увреждане и други битови услуги и е предназначена да предоставя социални услуги в семейна или близка до семейната среда на определени категории лица, които са затруднени със задоволяване на основните си жизнени потребности. Общинското предприятие „Обществено хранене и социални услуги” се финансира от бюджета на Община Самуил чрез субсидия, която включва пълния размер на приходите от дейността й, в т.ч. средствата за реализиране на проекти и програми. Изхождайки от изискването за поддържане на услугите, предоставяни по настоящия проект за срок не по-малко от 6 месеца без прекъсване, след одобряване на окончателния доклад по проекта и възможността, предоставена с чл. 2, ал. 2 от Правилника за дейността на Общинско предприятие "Обществено хранене и социални услуги" с Решение №52.922 от 26.05.2015 г. Общински съвет - Самуил дава съгласие за създаване на Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в това число подкрепящи и интегрирани социални услуги Общинско предприятие "Обществено хранене и социални услуги" . Решението е продиктувано от факта, че по такъв начин Звеното продължава да съществува и след приключване на проекта в предоставената от закона възможност форма. Предоставянето на услугите чрез Звеното към общинското предприятие ще улесни поддържане на услугите, предоставяни по настоящия проект за срок не по-малко от 6 месеца без прекъсване във вида им, предоставяни по проекта. Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка се осъществява чрез наемане в Звеното на експерти, които имат различен профил на компетентност - социално, медицинско, здравно образование, както и други форми на професионална квалификация. Според направената оценка на потребностите потребителят ще ползва услугите на един или повече специалисти., Договорена стойност: 418 333.34 , Отчетена стойност: 397 362.00
  • Дейност: Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ услугите.: Психологическата подкрепа и/или консултиране и/или супервизията на личните асистенти, домашните помощници и социалните асистенти, предоставящи услуги по проекта, ще се изразява в продължително отношение между супервизора, който е по-опитен в същата сфера и супервизирания. В регулярно провеждани срещи ще се обсъжда работата с потребителите както и други професионални проблеми, като фокусът ще е върху специфичните нужди от обучение на супервизирания. Основната цел е да се насърчава повишаването на компетентността на супервизирания за предоставяне на адекватни и отговарящи на потребностите на потребителя социални услуги. Супервизията ще подпомогне специалиста да се учи от своя опит, да развива уменията си и да повишава качеството на работата си, да контролират по-добре проявите на контра трансфер и да овладява различните терапевтични затруднения, които среща в своята работа. Психологическата подкрепа и/или консултиране и/или супервизията ще протича в: - Обсъждане на етични проблеми; - Изследване на приложените от специалистите социални и терапевтични интервенции; - Търсене и получаване на ясни оценки на работата с потребителите; - Разбиране на своите умения и своите слаби страни. Ще се провежда в два формата: индивидуална и групова. Психологическата подкрепа и/или консултиране и/или супервизията ще цели да развива професионалните и лични умения на супервизирания специалист. Супервизорът ще създава такова отношение, в което супервизираният да се чувства достатъчно спокойно, за да обсъжда своите пропуски и грешки. Супервизията ще бъде преди всичко подкрепящ и развиващ процес. , Договорена стойност: 3 600.00 , Отчетена стойност: 889.88
  • Дейност: Мотивационна и/илипсихологическа или друг тип подкрепа на потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Психологическото консултиране и подкрепа е ориентирано към потребители, които преживяват определени трудности или си поставят цели, за реализирането на които е необходимо допълнително самопознание и обучение. Целта на всяко консултиране е да помогне на личността да открие ефективно решение на своя проблем. Специалистът и потребителят заедно работят като един екип с различни хипотези за решение на анализирания проблем. Консултантът помага на личността да изрази своите преживявания и я мотивира да промени възприятията си и поведенческите си стратегии, за да открие нови възможности за справяне с ежедневните трудности. В психологическото консултиране и терапия се прилагат специфични методи и техники и се изготвя индивидуална програма за всеки потребител и за всеки проблем. Консултантът обучава лицето как да прилага някои от техниките за справяне с проблема и подкрепя неговите усилия за постигане на траен успех., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 2 098.86
  • Дейност: Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания: Много важно условие за социална интеграция на хората с увреждания е осигуряването на достъпна околна среда. Въпреки това към този момент почти всички транспортни системи и обществени места и обикновени сгради са недостъпни или достъпът до тях е съпроводен от значителни трудности. Масовият градски транспорт, железопътният и междуселищният автомобилен транспорт не са пригодени за достъпност и ползване от хората с двигателни проблеми. Постигането целите по конкретната схема с реализиране на настоящият проект ще бъде действително постигнато с: - Осигуряване на специални транспортни услуги за хора с увреждания, които не могат да ползват стандартните транспортни услуги или страдат от по-тежки увреждания, които не позволяват използването дори на пригоден обществен транспорт; -Осигуряване на специализиран транспорт за децата с увреждания по определени маршрути (училища, детски заведения и др.) В съчетание на останалите услуги по проекта с възможност за предоставяне на такъв ще осигури подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности лицата от целевата група на хората с увреждания и хората над 65 годишна възраст. С осигуряване на специализиран транспорт за хора с увреждания ще постигне ефективност на услугите, включвайки и мобилни услуги от „ Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда”., Договорена стойност: 35 880.30 , Отчетена стойност: 30 344.31

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: БЕНТ ОИЛ АД, Договорена стойност по проекта*: 1 708.33 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ОМНИКАР АУТО ООД, Договорена стойност по проекта*: 28 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Кооперация ПАНДА, Договорена стойност по проекта*: 1 025.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 104.00 , Целева стойност: 114.00 , Достигната стойност: 136.00
Индикатор 2 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 104.00 , Целева стойност: 114.00 , Достигната стойност: 138.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 496 737.97 BGN
БФП 496 737.97 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 460 056.42 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на специализирано транспортно средство, адаптирано за хора с увреждания, за нуждите на проект “Подобряване качеството на живот на хора с увреждания и хора над 65 г. в Община Самуил” Процедура BG05M9OP001-2.002 „Независим живот” Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.002-0239-C001“, Прогнозна стойност: 28 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Периодични доставки на канцеларски материали, компютърни аксесоари и консумативи за нуждите на Община Самуил, общинските предприятия и общинските подразделения” по обособени позиции: Обособена позиция №1: „Доставка на канцеларски материали и консумативи за нуждите на Община Самуил, общинските предприятия и общинските подразделения“, запазена на основание чл.12, ал.1,т.1от ЗОП“ Обособена позиция №2: „Доставка на канцеларски материали, компютърни аксесоари и консумативи за нуждите на Община Самуил, общинските предприятия и общинските подразделения“ , Прогнозна стойност: 45 000.00
  • Обособена позиция 1: №1: „Доставка на канцеларски материали и консумативи за нуждите на Община Самуил, общинските предприятия и общинските подразделения“, запазена на основание чл.12, ал.1,т.1от ЗОП“
    Изпълнител: Кооперация ПАНДА
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 150.00
  • Обособена позиция 2: №2: „Доставка на канцеларски материали, компютърни аксесоари и консумативи за нуждите на Община Самуил, общинските предприятия и общинските подразделения“
    Изпълнител: Кооперация ПАНДА
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 875.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на горива за нуждите на община Самуил по договори № BG05M9OP001-2.004-0062-C01 и BG05M9OP001-2.002-0239-С001 по позиции, Прогнозна стойност: 8 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на горива за нуждите на община Самуил по договори № BG05M9OP001-2.004-0062-C01 и BG05M9OP001-2.002-0239-С001 по позиции, както следва: І позиция - приблизително 3000 литра Дизелово гориво за МПС;
    Изпълнител: БЕНТ ОИЛ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 708.33
  • Обособена позиция 2: Доставка на горива за нуждите на община Самуил по договори № BG05M9OP001-2.004-0062-C01 и BG05M9OP001-2.002-0239-С001 по позиции, както следва: ІІ позиция - приблизително 1000 литра Бензин А95H
    Изпълнител: БЕНТ ОИЛ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 708.33

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN