Описание
Предвижда се изграждане на нова академична екосистема, чрез която ще се: повиши конкурентоспособността на висшето образование; въведат иновативни технологии и „проблемно базирано“ обучение ; ползват споделени ресурси; създадат условия за вътрешна мобилност; обменят добри практики с български и чуждестранни университети. Участниците са триутвърдени университета в България и значими за регионите, които обслужват. Всички притежават институционална акредитация и програмни акредитации на професионалните направления, в които провеждат обучение. Асоциираните партньори притежават подписана харта за висше образование „Еразъм“. Новото образователно партньорство е иновативно, защото: 1. Е сътрудничество между частно и държавни висши училища с използване на споделени ресурси; 2. Е сътрудничество между университети от двата най-големи града в страната Варна и Пловдив при запазване на академичната им автономия; 3. Ще се създадат съвместни образователни програми в областта на техническите науки, завършващи с издаване на няколко дипломи. Ще бъдат включени студенти, докторанти, млади учени и академичен състав от професионални направления: „Технически науки“ – „Архитектура, строителство и геодезия“, „Електротехника, електроника и автоматика“, „Енергетика“, „Транспорт, корабоплаване и авиация“; „Изкуства“ – „Изобразително изкуство“; „Социални, стопански и правни науки“ – „Психология“, „Право“, „Администрация и управление“, „Икономика“. Очакваният резултат е: -две съвместни интердисциплинарни програми в областта на кръговата икономика, зелената и синята индустрии, дигиталните технологии в инженерството; -разработени електронни образователни ресурси, вкл. и лаборатория за виртуална реалност, за обучението на инженерни кадри; -повишени езикови и дигитални умения, развити меки умения, специализации и мобилности на студенти, докторанти, млади учени и академичен състав; - създадена обща мрежа от университетски кариерни центрове.
Дейност | Договорена стойност | Отчетена стойност |
---|---|---|
Модернизация на учебната документация - разработване на съвместни образователни програми: 1. Разработване на учебно планова документация по две нови съвместни магистърски програми (МП)–учебен план,квалификационна характеристика,учебни програми. Продължителност:1 година (2 семестъра).Придобити кредити:60ECTS,от които 15ECTS за защита на дипломна работа.Името и съдържанието на МП ще се развие от научни екипи с експерти от трите университета.МП залагат на научент подход и проблемно базираното обучение с възможност за мобилност. 1.1.Интерсекторна МП в областта на кръговата, зелената и синята икономики.Основна цел е обучение на технически кадри за екологосъобразни технологии,рециклиране и удължаване жизнения цикъл на продуктите.Основни теми:принципи на зелената,кръговата и синята икономики;енергийна ефективност и енергоефективни технологии;ВЕИ;технологии за рециклиране;събиране и третиране на отпадъци;устойчиво развитие на морската екосистема и др.Актуалността се определя от факта,че все още се търсят решения за баланс индустрия-жизнена дейност на човека-околна среда.Новостта е, че ще се акцентира на технологични решения,които да се прилагат за постигане на основните цели в Европейските политики–нисък въглероден отпечатък,висок дял на възобновяема енергия,малки количества генериран отпадък.Това ще е първата МП,която ще дава знания за начините за решаване на определени технологични, екологични и енергийни въпроси.Обединявайки усилия и експертност от най-важните икономически сектори,обучаващите ще се запознаят с проблемите във всеки един от секторите и възможните начини за тяхното преодоляване.Ще бъде направено проучване на чуждестранния опит,напр.University of Graz,Delft University of Technology и др.,които са водещи в технологичното обучение в областта на кръговата икономика. 1.2.Уникална МП,подчинена изцяло на дигитализацията и използването на дигиталните технологии в инженерните направления.Ще бъдат застъпени основните принципи на Industry 4.0.В МП ще залегне изучаването и практическото приложение на 3D-технологиите,визуализацията на данни и процеси,виртуалната реалност и др.,които са основни компоненти на Industry 4.0. Особен акцент ще се 3D-технологиите и по-специално 3D-принтирането,при които информационните технологии се съвместяват с производството,т.е. може да се говори за цифрово производство, което вероятно ще е следващата индустриална революция.Ако не се познават и разработват технологии за 3D печат се изостава в конкурентоспособността. 3D технологиите трябва да са приоритет на всички инженерни специалности.По настоящем,обаче,се изучават само единични дисциплини,даващи базови знания за някои софтуерни възможности за 3D-визуализация.Липсва връзката идейна разработка-продукт,което е в основата на новата МП.Ще бъде направено проучване на чуждестранния опит–Glasgow Caledonian University, York St John University, Pompeu Fabra University и др.,които предлагат програми в областта на дигиталните технологии в инженерството. 2.Разработване на учебни ресурси,вкл. електронни и с дигитално образователно съдържание,които ще обезпечават обучението по съвместните програми.За реализиране на заложената иновативност в МП е необходимо оборудване,чрез което да се представят дигиталните технологии и да бъдат разработени собствени образователни ресурси,а не материали от свободното интернет пространство.Това ще повиши конкурентността на новите МП,ще способства за по-голям брой привлечени студенти,ще гарантира успех и устойчивост на проекта и не на последно място ще повиши редица индикатори от Рейтинговата система за ВУ. 3.Прием на обучаеми по съответните съвместни програми. 4.Организиране на учебен процес по съвместните програми с обезпечаване на споделен ресурс от преподаватели и материална база. Експертите ще са от Архитектурен факултет на ВСУ "Ч.Храбър",Корабостроителен факултет на ТУ-Варна и Физико-технологочен факултет на ПУ "П.Хилендарски". Ще бъде разработена организационна структура за изпълнение на дейността. Обект на дейността е изготвянето на интелектуални продукти-уч.планове,уч.програми,учебни ресурси. | 567 024.60 | 507 755.60 |
Професионално развитие на преподаватели - обучения за повишаване на квалификацията: Основна цел на дейността е обучение на преподавателския състав на участващите университети с оглед повишаване на неговата квалификация и пригодността му за работа в интернационална среда и в условия на електронно преподаване. Обучението ще се провежда от квалифицирани кадри – университетски преподаватели по чужд език и преподаватели по компютърни и информационни технологии. Проведжането на тези обучения е предпоставка и за кариерно развитие на преподавателите. | 217 620.00 | 162 132.00 |
Професионално развитие на преподаватели - краткосрочни специализации в асоциираните партньори: Предвиждат се 33 краткосрочни специализации (с престой 14 дни) в асоциираните партньори. Всички, които ще участват в тях, предварително ще са преминали през квалификационни курсове. В рамките на специализацията ще се обменя опит за приложението на иновативни методи на преподаване, виртулна реалност в обучението, проблемно базирано обучение, езикова култура. Ще се следва принципа, че всеки университет ще има своя квота за изпращане на специализация. Ще се следва и определен регламент: - не по-малко от 22 от преподавателите трябва да са от технически науки. Това ще са и "споделените" преподаватели по разработваните съвместни програми, обект на проекта. - не повече от 11 са преподавателите от другите професионални направления , включени в проекта. Предвидено е специализациите да се провеждат в асоциираните партньори по проекта, които се явяват държави от група 2 - Испания, и група 3 - Словакия и Румъния. | 150 573.00 | 155 220.00 |
Кариерно ориентиране на студенти и мобилности - обща информационна мрежа от кариерни центрове: В партниращите си университети има създадени, утвърдени и функциониращи Кариерни центрове. Те работят локално в университетите и в сътрудничество основно с Фондация на бизнеса за образованието и/или JobTiger, но липсва обмен на информация помежду им, т.е. няма изградена обща информационна система между тях. Основната цел на дейността е чрез създаване на специализирана уеб-базирана платформа да става обмяна на информация между кариерните центрове на четирите университета. Мрежата ще е изключително насочена към обслужване на професионалните направления от област на висшето образование "Технически науки". Това ще подпомогне реализацията на възпитаниците на партниращите си университети чрез информация за свободни работни места, кариерно консултиране, с обучения за придобиване на различни умения и др. | 50 000.00 | 24 000.00 |
Кариерно ориентиране на студенти и мобилности - изходяща мобилност : Предвижда се провеждане на изходяща мобилност на студенти, докторанти, млади учени и преподаватели в асоциираните партньори с продължителност 3 месеца. Планирано е всички мобилности да се проведат на място. В случай на извънредна ситуация или други основателни обстоятелства, възпрепятстващи физическото провеждане на мобилността- може да се приложи и смесената форма на мобилност. Предвиждат се 14 мобилности за учени и 27 студентски мобилности с цел обучение. Студентската мобилност ще е част от учебния план на разработените в изпълнение на проекта съвместни програми. Преподавателската мобилност ще предвижда включването на следните компоненти – обучение и обмяна на опит (задължително), преподаване (минимум 15 аудиторни часа преподаване за периода на мобилност) и изпълнение на научноизследователски задачи (резултат – минимум една публикация в международен екип, публикувана в чуждестранно издание от Scopus или Web of Science). | 263 314.00 | 60 837.00 |
Кариерно ориентиране на студенти и мобилности - входяща мобилност: Предвиждат се четири входящи мобилности от асоциираните партньори, всяка с продължителностт от 3 месеца. Планирано е всички мобилности да се проведат на място. В случай на извънредна ситуация или други основателни обстоятелства, възпрепятстващи физическото провеждане на мобилността- може да се приложи и смесената форма на мобилност. | 57 376.00 | 78 589.00 |
Кариерно ориентиране на студенти и мобилности - дейности за развитие на меки умения: Цел на дейността е организирането на мероприятия за развитие и усъвършенстване на меки умения у студентите. Предвидено е провеждането на следните курсове „Комуникативни стратегии“, „Лидерство“ и „Креативни умения“. Всеки курс ще бъде с продължителност от 40 академични часа. В резултат на обучението ще се подобрят конкурентните качества на обучаемите при наемане на работа. Придобитите нови умения ще подобрят и възможностите за кариерно развитие. Ще бъдат организирани курсове по предприемачество и презентационни умения. Това ще допринесе за повишаване ангажираността на университетите в изграждането на предприемачески умения у студентите с оглед тяхната бъдеща реализация. Ще бъдат организирани срещи между студенти и работодатели, с цел пряка връзка и комуникация с потребителите на образователния продукт. Срещите се организират чрез външно възлагане. Всички обучения ще се провежда от квалифицирани кадри – университетски преподаватели със съответната доказана експертиза. | 56 600.00 | 18 360.00 |
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN