Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

Проекта включва изпълнение на две дейности:
I. Внедряване на системи за самообслужване, e-gates или ABC gates „Изграждане на система за автоматизиран граничен контрол за граждани на ЕС и граждани на трети страни на сухопътни граници на Република България – ГКПП Калотина и ГКПП Капитан Андреево“, 
включваща, доставка на оборудване и инсталиране на специализиран софтуер, изграждане и внедряване в реална експлоатация на електронни гишета за извършване на автоматизиран граничен контрол (АГК) за граждани на ЕС и граждани на трети страни над 12 години, пътуващи с електронни документи, съдържащи биометрични данни, интеграция с българската информационна система за граничен контрол и обучение на служители на Главна дирекция "Гранична полиция".
II. Обособяване на зона за граничен контрол и изграждане на система за охрана на нови преместваеми обекти (кабини) за извършване на гранични проверки на граждани на ЕС и на граждани на трети страни на ГКПП, разположени на речната граница на Република България – ГКПП Русе - Пристанище, ГКПП Никопол - Пристанище, ГКПП Лом и ГКПП Видин - Речна гара.
Проектът, подаден по настоящата процедура, е по одобрено от Европейската комисия специфично действие “Интегрирани решения за улесняване и автоматизиране на преминаването на границите” BMVI/2023/SA/1.1.3. 
Настоящото проектно предложение е изцяло в съответствие с одобреното от ЕК и приложенията към него, които са прикачени в раздел 14.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление и изпълнение на проекта: За изпълнението на проекта ще бъде сформиран екип за управление и изпълнение на дейности по проекта, отговарящ за: - осигуряване на ефективно изпълнение на проекта; - организация и участие в изпълнението на дейностите; - координация, мониторинг и контрол по изпълнението на проекта, който контрол ще се осъществява от екипа за управление и изпълнение на проекта /спазване на времевия график, одобрения бюджет и правилата за допустимост на разходите/; - представяне на изпълнението на проекта пред органите за контрол и одит; - спазването на правилата от СУК, ЗОП и други нормативни документи, свързани с изпълнението на проекта; - водене на документацията; - водене на счетоводството и отчитане на разходите; - подготовка на доклади и искания за плащане. Чрез създадените механизми за оценка на степента на изпълнение на проекта и текущо отчитане (периодични съвещания, справки, месечни срещи, доклади за напредъка, междинни доклади и т.н.) ще се бъдат постигнати предвидените резултати. Предвиждат се средства за възнаграждение на експерти, които са определени за изпълнение на дейностите по проекта, както и експерти, включени в екипа за организация и управление на проекта. Предвидените средства са обективно и реалистично определени на базата на средните ставки за възнаграждение на дадената длъжност и ще бъдат съобразени с реалното време, през което експертите ще бъдат ангажирани с дейности по проекта. В екипа за управление са включени ръководител на проекта, заместник ръководител, координатор и двама счетоводители. С предвиден разход по проекта за екипа за управление: 37 122,06 лв. В екипа за изпълнение са включени тринадесет експерти по проекта от които, двама експерти юристи, двама експерти по обществени поръчки, останалите девет по направление на дейност, четирима Експерт /Информационни технологии/, четирима експерт /Гранични проверки/ и един експерт /Технически електронни средства и въоръжение/. Членовете на екипа за управление и изпълнение се предвижда да участват при изпълнението на всички дейности на проекта в различните етапи на изпълнението му. С предвиден разход по проекта за екипа за изпълнение: 57 184,70 лв. В проекта са включени непреки разходи на стойност 86 818,44 лв. Във формуляра за кандидатстване детайлно са обосновани ролята и функциите на всеки експерт, ангажиран по проекта. Предвидени са 20 бр. Командировки необходими за осигуряване на членове от екипа на местата на локация за изпълнение на дейности по предмета на поръчката различни от населеното място на местоработата им. Под „Командировка“ да се разбира дневния разход за дневни и квартирни пари на 1 служител в общ, максимален размер до 100 лв. съгласно Наредбата за командировките в страната приета с ПМС №74 от 30.12.1986 с нейните изменения и допълнения, и заповед 8121з-808 от 23.06.2022 г. за командированите служители в МВР . Предвидени 2000,00 лв. „Средства за командироване на персонал“, изчислени индикативно: 20 бр. лица х 40 лв. дневни = 800 лв. за общо 20 броя дневни, и 20 бр. лица х 60 лв. за квартирни = 1 200 лв. за общо 20 броя нощувки. Заповед 8121з-808 от 23.06.2022 г. на МВР определяща размера на квартирните пари в МВР. 183 125.20 0.00
Внедряване на системи за самообслужване, e-gates или ABC gates „Изграждане на система за автоматизиран граничен контрол за граждани на ЕС и граждани на трети страни на сухопътни граници на Република България – ГКПП Калотина и ГКПП Капитан Андреево": Предвидената дейност е изцяло в съответствие с одобреното от ЕК проектно предложение и всички приложенията към него специфично действие “Интегрирани решения за улесняване и автоматизиране на преминаването на границите” BMVI/2023/SA/1.1.3 Дейностти: a) Проектът предвижда изграждане на система за автоматизиран граничен контрол (АГК), с функция за извършване на гранични проверки на граждани на ЕС и на граждани на трети страни в автобусни терминали на сухопътните граници на Република България – ГКПП Калотина и ГКПП Капитан Андреево. Двата гранични пункта са най-натоварените ГКПП, разположени на сухопътната граница на Република България. Основна цел на реализация на проекта за изграждане на система за АГК е увеличаване пропускателната способност на най-натоварените ГКПП в Република България на сухопътната и граница, осигуряване на бърза и сигурна гранична проверка на преминаващите през ГКПП лица, повишаване на удовлетвореността на пътниците. През 2022 г. през ГКПП Калотина са преминали над 6 200 000, а през ГКПП Капитан Андреево са преминали над 7 500 000 лица. През 2022 година, през ГКПП Калотина са преминали 25 088 бр. автобуса (с около 1 255 000 лица), а на ГКПП Капитан Андреево - 59 575 бр. автобуса (с около 2 980 000 лица). През летния туристически сезон, почивните и празничните дни, трафикът се увеличава почти двойно в сравнение с останалите дни от годината. През почивните дни пътникопотокът, преминаващ през ГКПП Калотина достига по 45 000 лица, а през Капитан Андреево достига 112 000 лица. b) Главна дирекция „Гранична полиция” – България в партньорство с дирекция „Комуникационни и информационни системи”. c) Предвидено е да се извърши: 1. Доставка, инсталация и внедряване в реална експлоатация на 12 броя устройства за АГК за нуждите на Система за влизане/излизане (СВИ) на ЕС. • система с четири пътеки за АГК в автобусния терминал на трасе „излизане“ на ГКПП Капитан Андреево; • система с четири пътеки за АГК в автобусния терминал на трасе „влизане“ на ГКПП Калотина; • система с четири пътеки за АГК в автобусния терминал на трасе „излизане“ на ГКПП Калотина. 2. Интеграция с една вътрешноведомствена информационна система - АИС „Граничен контрол“; 3. Обучение на най-малко 5 системни администратори за управление и поддръжка на оборудването; 4. Обучение на най-малко 20 потребители за работа с оборудването. Системата за автоматизиран граничен контрол - Електронни гейтове на ГКПП Капитан Андреево – автобусен терминал, трасе „излизане“ се състои от 4 пътеки със хардуерно оборудване и специализиран софтуер в комплект. Системата за автоматизиран граничен контрол - Електронни гейтове на ГКПП Калотина – автобусен терминал, трасе „влизане“ се състои от 4 пътеки със хардуерно оборудване и специализиран софтуер в комплект. Системата за автоматизиран граничен контрол - Електронни гейтове на ГКПП Калотина – автобусен терминал, трасе „излизане“ се състои от 4 пътеки със хардуерно оборудване и специализиран софтуер в комплект. По този начин се получават 3 системи по 4 пътеки със хардуерно и софтуерно оборудване – общо 12 броя. d) Предвид предстоящото пускане в експлоатация на СВИ, в резултат на което се предвижда увеличаване на времето за извършване на гранична проверка и забавяне на времето на преминаване на лицата през ГКПП, предизвикателство за ГКПП на сухопътните граници на ЕС ще е извършването на гранична проверка на преминаващите лица, пътуващи с автобус, предвид това, че едновременно пристигат голям брой пътници. Въпреки мерките, които са предприети за увеличаване пропускателната способност на двата гранични пункта (инфраструктурни промени, закупуване на технически устройства, увеличаване броя на полицейските служители, извършващи гранични проверки), се търсят още нови решения за намаляване времето за извършване на гранична проверка. .…… (Продължава в т. 2 от приложение „Допълнителна информация към проектното предложение“) 3 337 330.80 0.00
Обособяване на зони за граничен контрол на ГКПП, разположени на речната граница на Република България, изграждане на система за видеонаблюдение и охрана на кабини за гранични проверки на граждани на ЕС и на граждани на трети страни: Предвидената дейност е изцяло в съответствие с одобреното от ЕК проектно предложение и всички приложенията към него специфично действие “Интегрирани решения за улесняване и автоматизиране на преминаването на границите” BMVI/2023/SA/1.1.3 Република България е предприела активни мерки за изпълнението на изискванията на Регламент (ЕС) 2017/2226 на Европейския парламент и на Съвета от 30 ноември 2017 година за създаване на Система за Вход/Изход (СВИ). Предстои въвеждане в експлоатация на Системата на територията на целия ЕС. Дирекция „Комуникационни и информационни системи“ – МВР е възложител по дейност с предмет „Мерки по привеждане на сухопътните, речните и морските ГКПП на Република България, в съответствие с изискванията на Регламент № 2226/2017 и Системата за вход/изход (СВИ) на ЕС“. Възложителят е избрал Изпълнител и е подписал Договор № 5290оп-234/23.06.2023 г. с него. В обхвата на дейността се предвижда доставка на нови преместваеми обекти за създаване на работни помещения за извършване на гранични проверки на ГКПП на граждани на ЕС и на граждани на трети страни, но не са включени дейностите, предвидени по настоящия проект. Настоящият проект цели допълването на дейностите, чиито възложител е ДКИС – МВР, така че да се подпомогне повишаването на сигурността и да се обезпечи покриването на изискванията на Регламент (ЕС) 2017/2226 за осигуряване на физическа защита и за предотвратяване достъпа на неупълномощени лица до оборудване на СВИ. Проектът предвижда на четири ГКПП, разположени на речната граница на Р България (ГКПП Русе „Пристанище“, ГКПП Сомовит-Никопол „Пристанище“, ГКПП Лом и ГКПП Видин „Речна гара“), да се извършат следните дейности: - доставка на оборудване; - изграждане и внедряване в реална експлоатация на системи за охрана на кабини за Система за Вход/Изход (СВИ); - обособяване на зона за граничен контрол. Обособяването на зони за граничен контрол на ГКПП Русе Пристанище, ГКПП Никопол Пристанище и ГКПП Лом ще се осъществи посредством поставяне на бариерни стълбове с изтеглящи се колани и автоматична система за прибиране на колана. Същите ще бъдат използвани и за насочване на пътникопотока към кабините за извършване на гранични проверки на граждани на ЕС и на граждани на трети страни. Предвижда се доставка на бариерни стълбове с изтеглящи се колани. Индикативният брой е около 10 бр. за всяко от трите ГКПП – общо около 30 бр. В допълнение към изброеното се предвиж представяне от Изпълнителя на работата с доставеното оборудване на служители на Главна дирекция “Гранична полиция”. То ще е насочено към полицейските служители, които ще са оператори на системите за охрана (минимум 10 служители) и към системните администратори, отговорни за управление и поддръжка на оборудването (служители от звената ИТ в структурите на ГДГП-минимум 3 служители). Всички дейности по настоящия проект допълват непрекъснатите усилия на Република България, насочени към осъществяването на ефективен контрол на външните граници на ЕС. 39 100.00 0.00
Видимост, прозрачност и комуникация: При изпълнение на дейността за видимост, прозрачност и комуникация съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 ГДГП: - ще се публикува на уебсайта си и в социални мрежи, кратко описание на операциите, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза; - ще се включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на операцията и предназначени за обществеността или за участниците; - ще се поставя устойчиви табели или табла, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060, веднага щом започне физическото изпълнение на операцията, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното оборудване. Ще бъдат поставени общо 6 бр. информационни табели за проекта по местата на изпълнение на доставките по проекта: За дейност 2 по една на ГКПП Капитан Андреево и ГКПП Калотина, изискването за осигуряването им ще е на Изпълнителя на доставката. За дейност 3 по една на ГКПП Русе „Пристанище“, ГКПП Сомовит-Никопол „Пристанище“, ГКПП Лом и ГКПП Видин „Речна гара“, изискването за осигуряването им ще е на Изпълнителя на доставката. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.