Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

Проектно предложение „Подобряване на материално – техническата база на Професионална гимназия по селско стопанство – гр. Първомай с цел повишаване качеството на образователната среда“ ще осигури създаване на условия за качествено професионално образование. Изпълнението на дейностите по проекта ще доведe до постигане на приоритетите на регионално ниво, заложени в Национална програма за развитие България 2020, а именно: Подобряване на достъпа и повишаване на качеството на образованието и обучението и качествените характеристики на работната сила; Осигуряване на достъпно и качествено образование за развитие на личността чрез осъвременяване на системата на образование и осигуряване на нейната адаптивност спрямо нуждите на пазара на труда; Подобряване на качествените характеристики на работната сила. Проектните дейности пряко си кореспондират с ефективното изпълнение на приоритетните направления за въздействие от Стратегията за развитие на професионалното образование и обучение в Република България за периода 2015-2020г., а именно: -Осигуряване на качество и ефективност на ПОО; Подобряване на възможностите за достъп до ПОО; Подобряване на системата на професионалното образование и обучение, в контекста на ученето през целия живот; Засилване участието и отговорностите на всички заинтересовани страни за осигуряване на кадри с необходимата за икономиката квалификация. Чрез реализацията на проектното предложение се постига устойчивост към изменението на климата и/или намаление на емисиите на парникови газове и ефективното използване на ресурси; предвижда рехабилитация и модернизиране на съществуваща база; води до спестена енергия/намалени емисии на CO2.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
„Инженеринг – проектиране, строителство (реконструкция и ремонт) на материалната база на „ПГСС Васил Левски“, гр. Първомай и осъществяване на авторски надзор“: Дейността ще бъде изпълнена чрез следните основни етапи: Етап 1: Работно проектиране: ще бъде изработен работен проект, който ще включва всички задължителни мерки от енергийното обследване и всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване на проекта. РП ще бъде разработен съгласно ЗУТ, Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти по приложимите части. Етап 2: Съгласуване и одобрение на работния инвестиционен проект и издаване на разрешение за строеж (Времето за съгласуване на работния проект и издаване на разрешение за строеж няма да бъде включено в срока на договора за инженеринг, тъй като не е в компетенциите на бъдещия изпълнител по договора). Етап 3: След издаване на разрешение за строеж ще бъде подписан Протокол образец 2/2а за откриване на строителна площадка и ще започне строителството. СМР ще се изпълнява при спазване разпоредбите на ЗУТ и подзаконовата нормативната уредба към него, изискванията на ДБФП и договора за обществена поръчка, в т.ч.: изпълнение на СМР съгласно одобрените строителни книжа. Изпълнението на строителството ще включва: 1. всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници (при доказана техническа осъществимост и икономическа целесъобразност); 2. всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване; 3. най-ефективният пакет от енергоспестяващи мерки за сградата, с който се постигат нормативните изисквания за енергийна ефективност - най-малко клас „С“ енергопотребление; 4. всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за преструктуриране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. Ще бъдат изпълнени следните мерки: 1. Енергоспестяваща мярка №1: Топлинно изолиране на външните стени; 2. Енергоспестяваща мярка №2: Подмяна на неподменената дограма с нова; 3. Енергоспестяваща мярка №3: Топлоизолация на покрив; 4. Енергоспестяваща мярка №4: Топлоизолация на под тип еркер; 5. Енергоспестяваща мярка №5: Подмяна 405 бр. ЛНЖ на осветителните тела 60 и 75 Вт (лампи с нажежаема жичка) с енергоспестяващи с мощност 20 Вт; 6. Пожароизвестителна инсталация и система за гласово оповестяване; 7. Пожарогасителна инсталация и монтаж на вътрешни пожарни кранове; 8. Монтиране на брави тип “антипаник”; 9. Монтиране на топлоизолация на всички водопроводни клонове; 10. Цялостно привеждане на сградната електро инсталация към действащата нормативна уредба и действащата противопожарната наредба-Подмяна на стари табла, На входовете на електрическите табла да се монтират автоматични прекъсвачи с дефектнотокова защита с ток на настройка до 300mA. На изводите от електрическите табла да се монтират автоматични прекъсвачи с дефектнотокова защита; 11. Ще се изпълни мълниезащитна инсталация; 12. Ще се подменят повредените осветителни тела с нови; 13. Подмяна на обшивки от ламарини по покрив; 14. Подмяна на радиатори; 15. Ще се направи гипсова мазилка по стени и тавани в коридори, в компрометираните участъци; 16. Боядисване с латекс по стени и тавани в коридори; 17. Боядисване цокъл с блажна боя в коридори; 18. Подмяна на врати класни стаи; 19. Ремонт на класни стаи-5 бр.; 20. Конструктивно укрепване вход; 21. Осигуряване на достъпна архитектурна среда за хора с увреждания; 22. Подмяна на дворно осветление; 23. Възстановяване по периметъра на основната сграда на тротоарна настилка; 24. Външни подпрозоречни поли Строителството ще приключи с въвеждане на обекта в експлоатация и издаване на Разрешение за ползване. В рамките на инженеринга ще бъде осъществяван авторски надзор при изпълнението на СМР по проекта до издаване на Разрешение за ползване. 965 711.66 1 146 502.16
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане : В изпълнение на дейността и с оглед постигане на изцяло модернизирана визия на учебното заведение, отговаряща на съвременните европейски стандарти ще бъде доставено и монтирано оборудване и обзавеждане, съгласно описаното в Приложение Б – „Индикативен списък на предвиденото за закупуване оборудване/обзавеждане“. За осигуряване на нормалното функциониране на учебното заведение и протичане на учебния процес, както и с цел повишаване качеството на образованието и наблягане на практическите упражнения по време на обучението, ще бъдат оборудвани учебен кабинет по биология и здравно образование и учебен кабинет по химия и опазване на околната среда. За кабинета по биология ще бъде закупен модерен микроскоп, за извършване на лабораторни наблюдения и изследвания. С цел популяризиране и повишаване на интереса към образованието в сферата на селското стопанство ще бъде оборудвана модерна конферентна зала за провеждане на конференции и изнасяне на презентации. За по – добра организация на учебния процес и провеждане на училищни събития (тържества по случай начало на учебната година, официални празници, професионални празници в сферата на селското стопанство; организирани мероприятия като състезания, конкурси и други) ще бъде доставена и монтирана модерна аудио – озвучителна система, включваща: училищно радио, автоматичен мелодичен училищен звънец, система за вътрешно и външно озвучаване и оповестяване, с включени жични и безжични микрофони. При обявяването на обществената поръчка ще бъде изготвена подробна техническа спецификация на оборудването и обзавеждането. Доставеното оборудването и обзавеждане ще бъде ново, като това ще се удостоверява от избрания изпълнител с декларации за съответствие и със сертификати за качество. 27 788.00 29 169.60
Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на работен инвестиционен проект и осъществяване на независим строителен надзор при реализация на проекта.: Дейността е свързана с осъществяване на дейностите на консултант по смисъла на ЗУТ за изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието и осъществяване на независим строителен надзор при реализацията и изпълнението на проект „Подобряване на материално – техническата база на Професионална гимназия по селско стопанство – гр. Първомай с цел повишаване качеството на образователната среда“. Основните под-дейности в рамките на дейността са свързани с: 1. Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на предстоящия за изработване проект в съответствие с чл. 142, ал. 6 и ал. 8 от ЗУТ. 2. Изпълнение на дейностите по строителен надзор съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва: отговорност за законосъобразно започване на строежа; отговорност за пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; отговорност за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; отговорност за спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия за труд в строителството; в тази връзка – определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, точка 2 от Наредба №2; КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба №2; отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; отговорност за оценка на енергийната ефективност; отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите , съставени по време на строителството; отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението; отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително монтажните работи; отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. 48 212.50 41 040.00
Организация и управление на проекта: Община Първомай, в качеството си на бенефициент по ОП „Региони в растеж 2014-2020“ е пряко отговорна за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности. За ефективното и качествено изпълнение на инвестиционния проект и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с управление, координация, мониторинг и контрол, провеждане на обществени поръчки, верификации, осчетоводяване и разплащания, мониторинг и докладване, осигуряване на информация и публичност и оценка, ще бъде сформиран екип за управлението на проекта, както следва: функциите на екипа за управление на проекта ще бъдат възложени на експерти, притежаващи специални знания и умения, които да гарантират изпълнението на предвидения за реализация обем от дейности в срок. За управление на дейностите по настоящия проект след одобрение на проектното предложение и подписване на Договор за безвъзмездна финансова помощ ще бъде създадена самостоятелно обособена организационна структура за управление на проекта, както следва: - Ръководител на проект; - Координатор на проекта, изпълняващ функциите и на координатор по публичност и визуализация; - Счетоводител на проекта, изпълняващ функциите и на лице мониторинг; - Юрист на проекта и лице по нередности; Ръководителят, счетоводителят и юриста на проекта ще бъдат служители на бенефициента, а координаторът на проекта ще бъде външен експерт, с който ще бъде сключен договор за услуга. Квалификационните изисквания и задълженията на всеки един от членовете на ЕУП, са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. За определяне на Екипа за управление на проекта ще бъде издадена Заповед на кмета на община Първомай, която ще включва всички длъжности от екипа за управление на проекта, като се посочва дейността, която ще изпълняват във връзка с проекта (ръководител, координатор и т.н.), образование, минимална образователно-квалификационна степен за съответната длъжност, основната заплата, където е приложимо и периода на изпълнение, месечния размер и общия размер на възнаграждението, което следва да получи всеки служител и документите, въз основа на които се доказва положения труд от всеки. При изпълнение на възложените задължения, членовете на ЕУП ще спазват европейското и българското законодателство, както и указанията на оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020“. Членовете на екипа ще отчитат ежемесечно чрез доклади своята работа пред Ръководителя на екипа. Ръководителя на екипа ще приема и одобрява свършената работа на членовете на ЗИП, а той от своя страна ще докладва своята работа пред кмета на общината. Кмета на общината ще приема и одобрява работата на Ръководителя на ЗИП. ЗИП ще следи изпълнението на договорите, сключени с избраните изпълнители на дейностите по проекта, като всеки от тях ще осъществява контрол в рамките на своите компетенции. Във връзка с изпълнението на настоящия инвестиционен проект ще се прилагат следните правила, процедури и методи на комуникация и докладване: Процедури за верификация, осчетоводяване на извършените разходи, разплащания с изпълнителите и подготовка на искания за средства на ниво проект; Процедурите за мониторинг и докладване; Процедури за администриране и докладване на нередности; Процедура за осигуряване на информация и комуникация; Процедури за съхранение на документи. 19 869.00 19 820.19
Публичност и визуализация по проекта: Съгласно изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата схема, проектът предвижда мерки за публичност и информираност за популяризиране на получената финансова подкрепа от ОПРР 2014 – 2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие в съответствие с правилата на ЕС за комуникация и визуализация, предвидени в чл.8 от Регламент 1828/2006г. на Комисията и приложение 1 към него, както и с Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност от бенефициентите, изготвени от Управляващия орган на ОПРР. Предвидени мерки за публичност и визуализация са в съотвествие с Националната комуникационна стратегия и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейностите за осигуряване на информация и публичност ще се извършват по време на реалното изпълнение на проекта. С оглед осигуряване публичността и визуализация на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, е предвидено в проектното предложение да се проведат: - Изработка на печатни материали (брошури, дипляни) – 200 броя; - Поставяне на билборд – 1 бр.; - Информационна табела – 1 бр.; - Постоянна обяснителна табела – 1 бр.; - Информационни стикери – 200 бр.; - Организиране на публични събития (пресконференция) – 2 бр.; - Официални церемонии – 2 бр; - Публикации/ съобщения в местен печат или телевизия – 2 бр.; - Разработване на интернет банер – 1 бр. Ще бъде изработен интернет банер с линк към страницата на ОПРР 2014 - 2020, който ще бъде поставен на подходящо място на интернет страницата на общината. Ще бъдат организирани 2 /две/ официални церемонии – „първа копка“ и „рязане на лента“, или откриване на обекта и приключване на дейностите по проекта. След всяко официално събитие ще бъде давана пресконференция пред медиите за информиране на широката общественост и ще бъде правена публикация в местен печат. Преди започване на строително – монтажните работи ще бъде изработен и монтиран билборд, чиято визия и място ще бъдат предварително съгласувани с УО на ОПРР. По проекта ще бъде изработена и поставена на видно място и информационна табела. Ще бъдат изработени и разпространени промоционални материали. На оборудването и обзавеждането, закупено за целите на проекта ще бъдат поставени информационни стикери. След приключване на дейностите и демонтаж на билборда, на негово място ще бъде поставена постоянна обяснителна табела. Координатора по информация и публичност от екипа за управление на проекта при община Първомай ще публикува периодично информационни материали и прессъобщения на официалната интернет страница на общината. Той ще осъществява комуникацията с изпълнителите по дейностите за осигуряване на мерките по информация и публичност и с УО на ОПРР за предварителното им съгласуване и за тяхното отчитане. 10 500.00 12 600.00
Финансов одит на проекта: Съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване при проектни предложения с размер на предоставената БФП над 200 000 лв. задължително трябва да се предвиди проверка под формата на ангажимент за договорени процедури (финансов одит). Одитът на проекта ще бъде извършен от квалифициран одитор, физическо или юридическо лице, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане; При изпълнение на дейността ще се спазва Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС на Сертифициращия орган от м.юли 2013 г. Целта на одита е да анализира и установи доколко изпълнените дейности в рамките на проекта са законосъобразни, точни, коректни и обосновани; да провери цялата документация, издадена за целите на изпълнение на дейностите по проекта, и да удостовери нейното съответствие с придружаващата документация и счетоводните данни; да удостовери доколко отчетените разходи във връзка с проекта са верни, надеждни, допустими за финансиране и обосновани с адекватни разходоопрадателни документи и че са извършени по целесъобразен и законен начин. По-специално в рамките на одита на проекта ще бъдат извършени проверки по отношение на следното: 1. Всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на регламентите на ЕС и националните изисквания за допустимост на разходите; 2. Бенефициентът е извършвал пълна проверка на документите, представени от изпълнители по договори в рамките на проекта, както и проверка на мястото на проекта за извършване на текущ контрол и удостоверяване на реалното извършване на заявените за плащане дейности, в съответствие с техническото задание и/или тръжното досие на проекта и/или други свързани документи. 3. Първичните счетоводни и други съпъстващи релевантни документи (фактури, приемо-предавателни протоколи, договори и др.) с еквивалентна доказателствена стойност са налични, логически обвързани и подкрепящи отчетените като допустими разходи по проекта. 4. Бенефициентът поддържа адекватна одитна следа и всички дейности по съответния проект са надлежно документирани, като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване. 5. Исканията за плащане, подадени от бенефициентите, са точни, пълни и са във формат, изискван от съответния УО; 6. Счетоводни системи и осчетоводявания. При необходимост в рамките на одита може да се осъществи проверка дали изборът на изпълнител по договорите, чрез които проектът се изпълнява, е проведен в съответствие с изискванията на националното законодателство. Одитът на проекта ще бъде извършен след приключване на всички дейности по проекта и преди подаване на окончателно искане към Управляващия орган. Докладът за фактически констатации ще бъде приложен към Искането за окончателно плащане. 10 833.33 13 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.