Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

Реализирането на този проект е част от целенасочената социална политика, която Община Кърджали осъществява. Настоящото проектно предложение цели подобряване качеството на живот на най-уязвимите групи,  чрез задоволяване  на основните потребности от храна за лица и семейства, които не могат да си я осигурят сами и създаване на условия за ефективно упражняване на правото им на независимост и социално включване. С реализирането на настоящото проектно предложение ще се създаде възможност да се допълни, надгради и разшири обхвата на действащата национална програма за подпомагане на обществени трапезарии. През есенно-зимния сезон от 2013 г. до 2016 г. създадената към Домашен социален патронаж - Кърджали обществена трапезария е приготвяла и предоставяла топъл обяд по проект, финансиран от фонд "Социална закрила" към МТСП.  На територията на Община Кърджали функционира един Домашен социален патронаж, с местонахождение в град Кърджали. В рамките на проекта ще се създаде Обществена трапезария към Домашен социален патронаж-Кърджали, с адрес: ул. "Миньорска" №1. В нея ще се приготвя и предоставя през работните дни от месеца топла храна на 120 потребители, която ще бъде пакетирана в индивидуални кофички за еднократна употреба до 12.08.2018г. включително. Патронажа разполага със собствен специализиран транспорт, с който ще се осигури топъл обяд на хората със затруднения в придвижването и до пунктовете за раздаване в близките населени места до града.
За периода от 13.08.2018г. до 31.12.2019г. ще се предоставя топъл обяд на 600 потребители чрез доставчик на социална услуга, избран след проведен конкурс съгласно ЗСП и ППЗСП – „Пълдинмел” ООД.който разполага с необходимите за нормално осъществяване на всички дейности материална база. Приготвената храна ще се доставя от доставчика на социалната услуга ”Обществена трапезария” гр. Кърджали, ул. „Миньорска“ №1 и  във всички населените места на Община Кърджали, с транспорт на изпълнителя в съдове за еднократна употреба. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи: Дейността "Определяне на целевите групи" ще се изпълнява през целия период на реализиране на проекта. Със заповед на Кмета на Община Кърджали ще се определи Екип за организация и управление на проекта - ръководител-1, консултант-1 и счетоводител-1. При стартиране на проекта населението на Община Кърджали ще се информира за разкриването на нова социална услуга "Обществена трапезария", по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, финансирана от ФЕПНЛ и с подкрепата на ЕС. Екипът по проекта ще разработи Методика за подбор на потребители. Ще се създаде организация за приемане на заявления-декларации от кандидат-потребителите. Определянето на целевите групи ще се извърши съгласно Наредба № РД-07-1 от 4.04.2016г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от ФЕПНЛ (ДВ, бр.29 от 12.04.2016 г.). В ОСНОВНАТА ЦЕЛЕВА група за предоставяне на топъл обяд ще се включат: Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от Дирекция "Социално подпомагане"; Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследствени пенсии и пенсии несвързани с трудова дейност; Скитащи и бездомни деца и лица. В ДОПЪЛНИТЕЛНАТА ЦЕЛЕВА група ще се включат: Лица и семейства, подпомагани по Наредба №РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителен сезон 2015/2016 г.; Майки /осиновителки/, които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл.8, ал.1 от ЗСПД; Лица и семейства, получили еднократни и месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето; Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомагани с еднократна помощ по реда на чл.16 от ППЗСП, въз основа на на установено индивидуално ниво на материално лишение; Конкретни представители от основната целева група, които не са включени в целевата група на трапезарията. Община Кърджали е изискала от Дирекция "Социално подпомагане"-Кърджали предварителна информация за броя на лицата от основната целева група и по така предоставените данни, общият брой на лицата е около 700. Конкретният брой на лицата от основната целева група ще бъде определен на база подадени заявления-декларации от кандидат-потребители. Кметът на Община Кърджали със заповед ще определи Комисия за подбор на потребители. В комисията ще бъде включен представител на Дирекция "Социално подпомагане"-Кърджали, определен със заповед на директора на дирекцията. Комисията ще изготвя протоколи от заседанията си и списък на лицата от основната целева група за получаване на топлия обяд и списък на лицата от допълнителната целева група. При отпадане на одобрен потребител, неговото място ще се заеме от следващ в списъка. Водещ критерий при подбора на потребителите ще бъде размер на личен доход на лицата. За скитащите и бездомни лица и деца, които ще се включат приоритетно ще се изисква информация от Дирекция"Социално подпомагане". Дейността ще се извърши при условия за равенство между половете и недопускане на дискриминация на основата на пол, расов или етнически произход, религия или вероизповедание, увреждане, възраст или сексуална ориентация, политически или други мнения, като се имат предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация и зачитане на личното достойнство на най-нуждаещите се лица. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: Дейността "Закупуване на хранителни продукти" ще се извърши от Община Кърджали, съгласно изискванията на националното законодателство за прозрачен избор на доставчик, избран с проведена открита процедура по реда на ЗОП.Община Кърджали има сключен Договор №11541-04/11.12.2014г. с "Пълдинмел" ООД, за доставка на хранителни продукти за общинските детски градини и Домашен социален патронаж, за срок 4 години.Доставките на хранителните продукти в ДСП ще се извършват по предварителна заявка подадена от Домашен социален патронаж за нуждите на Обществената трапезария. Общите изисквания към доставяните храни са: да са опаковани и етикетирани на български език, съгласно българското законодателство; да са придружени от документи доказващи произхода и безопасността /здравни документи/, както и първични финансови документи /стокова разписка, приемо-предавателни протоколи, фактури и др./; документът за произход трябва да съдържа информация за вида, количеството и партидата на съответната фирма производител. Задължителна информация е и държавата производител; при доставките могат да се прилагат и други документи на български език, доказващи качеството и безопасността на доставяните хранителни продукти; хранителните продукти да са в срок на годност. Предоставянето на услугата ще стартира на 01.10.2016г.. Предвижда се раздаване на топъл обяд на 120 лица, през работните дни на месеца за периода от 01.10. 2016г до 12.08.2018г. включително. От 13.08.2018г. услугата топъл обяд ще се предоставя на 600 потребители от доставчик на социална услуга избран, чрез провеждане на конкурс съгласно ЗСП и ППЗСП – „Пълдинмел“ ООД. Доставчика на социална услуга разполага с необходимата материална база и персонал. Топлия обяд ще се предоставя с автомобили по населени места. Услугата ще се предоставя общо 39 месеца. Общият брой на потребителите, на които ще се предоставя топъл обяд е 600 лица. Видовете хранителни продукти, необходими за приготвяне на топлия обяд включват: плодове и зеленчуци, месо, яйца, риба и рибни продукти, брашно, хляб, картофи, ориз и други съдържащи скорбяла продукти, захар, мляко и млечни продукти, мазнини и масла, и др.. На потребителите ще се предоставя разнообразно седмично меню, с принос към балансирано хранене и при спазване изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене.Чрез предоставяне на топъл обяд на най-нуждаещите се ще се постигне задоволяване на потребностите от храна на лицата, които не могат да си я осигурят сами. Потребителите получаващи топъл обяд периодично ще попълват анонимни анкетни карти за получаване на обратна връзка. Получената информация ще послужи за коректив при предоставянето на услугата. 660 940.06 660 940.06
Осигуряване на топъл обяд: Дейността "Осигуряването на топъл обяд" ще се осъществява чрез една Обществената трапезария, която ще бъде разкрита към Домашен социален патронаж-Кърджали, намиращ се в триетажна масивна административна сграда, публична общинска собственост, с адрес: гр.Кърджали, ул.Миньорска №1. За периода от 01.10.2016г. до 12.08.2018г. включително топъл обяд ще се предоставя от ДСПатронаж, който разполага с обща застроена площ 406 кв.м. разпределени както следва:Административно-битова част - приемна заявки, счетоводство, стая за кухненски персонал и санитарен възел; Складове - склад за миещи препарати, склад за хляб, склад за зеленчуци и консерви, склад за сухи продукти и помещение за хладилни съоръжения; Кухненски блок - топла кухня с обслужващи площи за подготовка на риба, подготовка на месо, подготовка на зеленчуци и плодове, подготовка на птици, подготовка на яйца, разливна за готова храна, умивалня за съдове за храна по домовете и място за отпадъци; Патронажа разполага с достатъчно помещения за приготвянето на храна на целевата група. Оборудване и обзавеждане - конвектомат с електронен контрол - 1 бр. , парен конвектомат - 1 бр., елек. печка с четири котлона - 1 бр., газов котлон с 6 горелки - 1 бр., ел. скари - 2 бр., фритюрник с две вани - 1 бр., отоплител на ястия - 1 бр., съдомиялна - 1 бр., хладилен шкаф-6 бр., картофобелачка - 1 бр., сокоизтисквачка - 1 бр., пасатор-1 бр., зеленчукорезачка- 1 бр., тенджери, тави и др. Общата численост на персонала на ДСПатронаж е 24 души: управител-1 бр., социален работник-3бр., касиер-калкулант-1бр., домакин - 1 бр., шофьор-снабдител-1бр., гл. готвач- 1 бр., помощник готвач - 1 бр., работник кухня - 2 бр., разносвач на храна - 3 бр., санитари-6 бр. и шофьор - 4 бр. От 13.08.2018г. до 31.12.2019г., включително дейността се изпълнява от „Пълдинмел“ООД - доставчик на социална услуга, който разполага с необходимите за нормално осъществяване на всички дейности складове, хладилни съоръжения и работни помещения. Материалната база на доставчика е с капацитет от 3000 човека, персонала с който разполага е 14 лица – главен готвач, помощници кухня, шофьор.Намира се на адрес: гр. Кърджали, ж.к."Веселчане", СУ"Владимир Димитров - Майстора" и има удостоверение по чл.12 с №101-25050 от 05.10.2018г. Доставчика ще приготвя и доставя топъл обяд в еднократни за употреба съдове, отговарящи на съответните нормативни изисквания в разкритата обществена трапезария с адрес: гр. Кърджали, ул. Миньорска №1 и пунктове в населените места на общината по предварително определени райони, със собствен транспорт отговарящ на изискванията на чл.12 от ЗХ. За изпълнение на дейността ще бъдат извършвани административни разходи и разходи за транспорт и съхранение - 5 % от разходите за закупуване на хранителни продукти, в размер на 33 091,88лв. Раздаването на топлия обяд ще се осъществява в индивидуални кофички за еднократна употреба.С наличните транспортни средства ще се осигури предоставяне на топъл обяд до домовете на крайни потребители със затруднения в придвижването или на място/на улицата при бездомни и скитащи лица на територията на общината. Потребителите, получаващи топъл обяд, ще се подписват ежедневно при получаването на храната. За да не се допуска разхищение на храна, неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, ще се разпредели и раздаде на лицата от допълнителната целева група. За потребителите ще се осигури разнообразно седмично меню, балансиран режим на хранене при спазване изискванията за безопасност на хранене и националните стандарти и норми на хранене. 33 047.00 29 657.02
Предоставяне на съпътстващи мерки: Дейността "Предоставяне на съпътстващи мерки" ще се изпълнява от Екипа за организация и управление на проекта.Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на дейността "Осигуряване на топъл обяд". Чрез изпълнението на тази дейност ще се изпълни една от спецификите на подпомагане от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица. Съпътстващите мерки, които ще бъдат предоставени ще помогнат на лицата от най-уязвимите групи да преодолеят бедността и социалното изключване. Подкрепата, която тези лица ще получат с реализирането на проектното предложение, е насочена не само към задоволяване на техните основни жизнени потребности и материални лишения, но и към тяхното социално приобщаване. В рамките на проекта се предвижда да бъдат предоставени съпътстващи мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд, както следва: -Консултиране за възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на Община Кърджали, включително и от проекти, финансирани от ЕСФ; -Съдействие за ползване на административни общински услуги, вкл. и за осигуряване на временен подслон на бездомни лица, съдействие за достъп до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; -И други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Разходите за съпътстващите мерки са единна ставка в размер на 5 % от разходите за закупуването на хранителни продукти. Разходи за съпътстващи мерки по смисъла на ПМС 37/2015г. и последващите изменения, са всички разходи за дейности, предвидени в допълнение към разпределението на храна с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Дейността ще се реализира от ръководителя на проекта и консултанта по проекта, който е социален работник в Домашен социален патронаж. Потребителите на социалната услуга ще попълват формуляри за обратна връзка /Приложение № 18/ и анонимни анкетни карти. При обработване на информацията ще се определи нивото на удовлетвореност на потребителите и качество на предоставяната социална услуга. Доставчикът ще отчита предложенията на потребителите за подобряване на социалната услуга. При извършването на анализ на предложенията на потребителите от формулярите и анкетните карти ще бъде гарантирана неприкосновеността на личния живот на крайните потребители и ще се осъществяват по начин, гарантиращ недопускане на дискриминация. Използването на подобен механизъм ще гарантира ефективен контрол и възможност за по- голяма гъвкавост при изпълнение на услугата и нейното подобряване. 33 047.01 22 757.14

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.