Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

Проектното предложение предвижда изграждането на комплекс за социални услуги за лица с психични разстройства на територията на община Своге, съгласно Картата на услугите за подкрепа в общността и Картата на резидентните услуги, чрез:
1. Изграждане на 3 сгради (ново строителство), всяка от които с предназначение за предоставяне на услуга „Център за грижа за лица с психични разстройства“ с общ капацитет 45 лица (места) в  местност "Свражен", в землището на с. Миланово, община Своге, Софийска област. 
Центровете представляват отделни масивни сгради, разположени в общ парцел, със самостоятелни прилежащи дворни пространства. Архитектурно ще бъдат оформени в единен композиционен комплекс. Общото за комплекса външно прилежащо пространство ще се оформи като паркова среда, с места за почивка и разходки. 
Във всяка от посочените сгради ще има помещения за общо ползване, лични и сервизни помещения (складови; инсталационни; за персонала, според нормативните изисквания). 
Ще бъдат осъществени дейности по инженеринг (проектиране, авторски надзор и изпълнение на строителството); изготвяне  на оценка за съответствие; строителен надзор; оборудване и обзавеждане на центровете; информационно-комуникационна кампания за популяризиране на проекта и източниците на финансиране. 
Община Своге ще осигури с друго финансиране различно от финансирането по настоящата схема по ОП РР, необходимото допълнително оборудване и обзавеждане за безпроблемното функциониране на социалните услуги от резидентен тип, съобразно изискванията за предоставяне на съответната услуга, а прилежащите дворни пространства ще бъдат благоустроени.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността цели да се създадат условия за ефективно и качествено изпълнение на предвидените в проектното предложение дейности, като в рамките й ще се сформира екип за управление на проекта, включващ: - ръководител, - координатор, - експерт обществени поръчки, - счетоводител; - експерт инвеститорски контрол . Екипът ще се състои от служители на общинска администрация Своге и външен изпълнител. С оглед качествено и своевременно изпълнение на планираните задачи, екипът за управление ще включва лица, които са теоретично и практически подготвени в сферата на предвижданите за реализация дейности и имат умения по администриране, координиране, управление и отчитане дейностите/операциите по проекта. Дейността ще бъде организирана в следните етапи: 1. Определяне и назначаване на екипа и избор на външния изпълнител. След сформиране на екипа ще се организира среща, на която ще се изготви план-график за изпълнение на дейностите, осигуряващ в най-голяма степен ефективно постигане на поставените цели, с оглед времето за изпълнение и ефикасно използване на разполагаемия финансов ресурс. 2. Текущо управление на проекта: - запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР за изпълнение на сключения договор за БФП; - провеждане на периодични срещи на екипа (при необходимост ще се провеждат извънредни срещи в случай на възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с изпълнението на ДБФП). - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; 3. Финансово управление на проекта: вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението. 4. Провеждане на процедури за избор на изпълнители: - актуализиране и съгласуване с УО на ОПРР график на обществените поръчки; - организация на изготвянето на документациите за избор на изпълнители; - организация на процедурите за избор на изпълнители; - контрол на процеса по изпълнение на договорите с избраните изпълнители. 5.Вътрешен мониторинг на проекта: - периодично актуализиране на план-графика на проекта; - документални проверки (междинни и при извършване на плащане) за качество, за достоверност и допустимост; Членовете на екипа ще осъществяват административното, техническо и финансово управление на проекта, съгласно Методическите указания за изпълнение на договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020. 14 132.23 13 034.25
Инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на строителството по проект "Изграждане на комплекс за социални услуги за лица с психични разстройства в Община Своге": В рамките на изпълнение на дейността, съгласно техническото задание на Възложителя, ще бъдат изготвени инвестиционни проекти за изграждане на комплекс за социални услуги за лица с психически разстройства. Ще бъдат изготвени технически/работен проект по съответните части включващи изграждане (ново строителство) на три сгради, всяка от които с предназначение за Център за грижа за лица с психични разстройства. Техническата разработка включва и цялостно проектантско решение по отношение на дворното пространство на комплекса за социални грижи. При осъществяване на строително-монтажните работи се предвижда: - Изграждане (ново строителство) на три Центъра за грижа за лица с психически разстройства. Сградите ще бъдат самостоятелни (отделени една от друга) всяка с капацитет за 15 потребителя и всяка със самостоятелно дворно пространство. Във всяка сграда ще бъдат обособени помещения за: общо ползване, лично ползване, кухня, сервизни, санитарни, складови, инсталационни и за персонала. - Благоустройство и паркоустройство на дворното пространство около сградите и на комплекса, като цяло; Върху прилежащите дворни пространства към посочените по-горе 3 обекта, предвидени за предоставяне на социалните услуги, ще бъдат извършени благоустройствени мероприятия и озеленяване, което да гарантира възможност за визуално проследяване на местоположението на ползвателите на услугите. Прилежащите пространства ще бъдат оформени така, че да позволяват провеждането на разнообразни занимания – разходки и свободно придвижване, занимания с градинарство и други. Ще бъдат изпълнени всички предвидени в инвестиционните проекти мерки за достъпна архитектурна среда за хора с увреждания в центровете за грижа за лица с психични разстройства. През периода на изпълнение на СМР ще се осъществява ефективен авторски надзор съобразно чл.162, ал. 2 от Закона за устройство на територията. Центъровете за грижата за лица с психични разстройства ще реализират следните услуги: предоставяне на място и подходящи условия за лица с психични разстройства, възможност за подкрепа на хората в тяхната непосредствена среда; психо- социално рехабилитация; индивидуална подкрепа; подобряване или формиране на умения за социално включване; подобряване на качеството на живот и възможностите за социално включване на лицата чрез осигуряване на мрежа от услуги и мерки за подкрепа в общността и домашна среда. 1 257 500.00 1 991 471.28
Изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите и упражняване на строителен надзор по време на строителството: В процеса на изпълнение на дейността ще бъде извършена оценка за съответствието на проектната документация със съществените изисквания към строежите. Оценката за съответствието ще бъде изготвена под формата на комплексен доклад съставен от регистрирана фирма - консултант. В процеса на изпълнение на строително-монтажните работи се предвижда системен контрол по време на строителството, чрез упражняването на независим строителен надзор, в съответствие с разпоредбите на чл.168 от Закона за устройство на територията. Представителят на строителния надзор ще участва във всички проби и изпитания на материали, конструкции и инсталации, използвани и/или изградени на обектите подлежащи на интервенция при строителството, като подписва всички документи, удостоверяващи резултатите от тези проби и изпитания. Решенията и указанията на лицето, упражняващо независим строителен надзор, вписани в заповедната книга на строежа, са задължителни за всички участници в строителството и следва да се изпълняват незабавно след вписването. Независимият строителен надзор по време на строителството ще се упражнява в следния задължителен обхват: 1. Законосъобразно започване на строежа; 2 .Пълното и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. Изпълнение на строежите, съобразно одобрените проекти; 4. Контрол по спазване условията на безопасност на труда, съгласно проекта за организация на строителството; 5. Опазване на околната среда по време на изпълнение на строежа; 6. Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; 7. Недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 8. Правилно изпълнение на строително монтажните работи; 9. Годност на строежа за въвеждане в експлоатация. Строителния контрол ще се упражнява през целия период от откриване на строителната площадка до издаване на разрешение за ползване на строежа. Представители на независимия строителен надзор ще присъстват на съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството с цел установяване точното изпълнение на проекта. След приключване на строителството упражняващия строителен надзор изготвя окончателен доклад на основание чл.168, ал. 6 от Закона за устройство на територията. 29 784.00 10 699.80
Закупуване на оборудване и обзавеждане: В рамките на настоящата дейност ще бъде закупено оборудване и обзавеждане, небоходимо за целите на 3-те Центъра, с оглед осигуряване на необходимите условия за функционирането им. Ще бъдат оборудване спалните помещения, баните, антретата, кухненски бокс с трапезария, дневна, офис за упраителя и персонала, както и складово помещение. Предвиденто за закупуване оборудване е съобразено с функционалните характеристики и целите, за които ще бъде използвано. При избора на вида и количеството на оборудването сме се водили от броя на хората, които ще бъдат ползватели на услугата, обслужващия перисонал, както и спецификата на резидентната услуга. Чрез закупуването на предвиденото по проекта оборудване и обзавеждане за Центъровете за грижата за лица с психични разстройства ще се създадат уславия за предоставяне на следните услуги: предоставяне на място и подходящи условия за лица с психични разстройства, възможност за подкрепа на хората в тяхната непосредствена среда; психо- социално рехабилитация; индивидуална подкрепа; подобряване или формиране на умения за социално включване; подобряване на качеството на живот и възможностите за социално включване на лицата чрез осигуряване на мрежа от услуги и мерки за подкрепа в общността и домашна среда. 115 150.00 141 601.80
Изпълнение на мерки за информация и комуникация: В проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на ЕС за изпълнението на предвидените интервенции и за ефекта, който те ще имат за развитието на община Своге. Предвидените мерки и дейности са съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагана на правилата за информация и комуникация. Разясняването на целите и задачите на проекта и постигането на максимална публичност на постигнатите резултати ще се осъществи в рамките на дейността чрез: - Поместване на информация на интернет-страницата на община Своге, включваща: кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, финансовата подкрепа от Европейския съюз; - Изработване, доставка и монтаж на информационен временен билборд в процеса на изпълнение на строително-монтажните работи. Предвижда се изработването и поставянето на 1 (един) брой информационен временен билборд в процеса на изпълнение на строително-монтажните работи. На него ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на съ-финансиращия фонд - ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма, наименованието на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева, начална и крайна дата на изпълнението на проекта. - Изработване, доставка и монтаж на 1 (един) брой постоянна информационна табела. Постоянна информационна табела се предвижда да бъдат поставена в обхвата на обекта на видно за обществеността място. На нея ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на съ-финансиращия фонд - ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма, наименованието на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. - Организиране и провеждане на 2 (две) публични събития под формата на пресконференции. Ще бъдат проведени 2 (две) публични събития: непосредствено след сключването на договорите за строителство и при приключване на дейностите по проекта. Публичните Своге . Ще се изготви информационен банер и снимков материал по време на събитията. - Ще бъдан изработени 500 информациони брошури; - Организиране и провеждане на официална церемония за откриване на обекта "Първа копка" и церемония "Откриване на обекта". Ще бъдат проведени една официална церемония "Първа копка" и една церемония "Откриване на обекта". Събитията ще бъдат анонсирани чрез публикации в местните медии, като информацията посочена в тях ще бъде публикувана и на интернет-страницата на община Своге. Официалната церемония за откриване на обекта "Първа копка" ще се състои непосредствено след съставянето на протокола за откриване на строителна площадка и за определяне строителна линия и ниво, а официалната церемония "Откриване на обекта" след приключване на строително-монтажните работи и приемането им. 10 789.00 7 959.90

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.