Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

Настоящият проект е за техническа помощ за подготовка на проект за железопътна линия  София - Перник - Радомир - Гюешево - граница с Република Македония, който е част  от основната мрежа и частично попада по протежението на коридор Ориент/Източнo Средиземноморски  (Orient/East Med Corridor). Инвестиционният проект "Модернизация на железопътната линия София - Перник-Радомир- Гюешево-граница с Република Македония” предвижда изграждане на железопътна магистрала, която да обслужва населението, вътрешния и международния товарен трафик. Проектът ще осигури оперативна съвместимост на инфраструктурата, оборудването, системите за управление, експлоатация и безопасност, както и свързаност с европейските железопътни мрежи чрез прилагането на унифицирани стандарти. Модернизацията на железопътната линия София - Перник - Радомир - Гюешево-граница с Република Македония ще осигури необходимия капацитет, ще позволи предоставянето на железопътни услуги, в съответствие с изискванията на Трансевропейската транспортна мрежа и ще позволи привличане на повече международни товари и развитие на пътническите превози по железница.

Железопътна линия София - Перник - Радомир - Гюешево - граница с Република Македония е с обща дължина 139 км, както следва:

-  железопътен участък София - Перник - Радомир - приблизително 48,6 км.  
Участъкът София – Драгичево – Перник – Радомир е с обща дължина около 48,6 км, еднопътна жп линия (само в участъците София– Захарна фабрика и Батановци - Радомир е двойна), с нормално железопътно междурелсие 1435 mm, електрифицирана. Проектната скорост варира от 70 до 100 км/ч, с някои ограничения от 40 до 75 км/ч и максимално допустимо натоварване D4. В участъка има 12 моста с обща дължина 251 м и 6 прелеза. Управлението на движението се осъществява посредством полуавтоматична блокировка без проходни сигнали между гарите.

...
Продължава в Приложение А
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Проектиране: Поддейност1.1Изготвяне на ПУП и технически проект за жп участък София-Перник-Радомир“; Поддейност1.2Преглед, оптимизация и актуализация на идеен проект за модернизация на жп у-к Радомир-Гюешево и изготвяне на идеен проект за жп у-к Гюешево-граница с Р. Македония.: В обхвата на поддейност 1.1 са включени и отчуждителните поцедури.Изпълнението на поддейност 1.1 за жп у-к София - Перник - Радомир е разделено на два етапа на изпълнение, както следва: Етап 1:Обследване и проучвания.Изготвяне на ПУП- предварителен проект:1Пълно Геодезическо заснемане;2Пълни инженерно - геоложки проучвания;3Изготвяне на технически паспорти.Етап 2:Изготвяне на комплексен проект за инвестиционна инициатива и технически спецификации:4Изготвяне на инвестиционен проект фаза„Технически проект“;5Изготвяне на проект за ПУП, съгласно чл. 62 в Наредба № 8 от 14.06.2001г. за обема и съдържанието на устройствените планове;6. Изработване на кадастрални карти и регистри и специализирана информация за нуждите на ГИС на НКЖИ.;7. Изготвяне на пълна документация за провеждане на отчуждителни процедури и промяна статута на земята.;8.Изготвяне на Технически спецификации и приложения за избор на Изпълнител/и за строителство. Съгласно Анекс №1 ДОПТ-50/29.12.2015 г. към Договор № ДОПТ 38/12.11.2013 г., дейностите за "Изготвяне на ПУП и технически проект" и "Извършване на теренни проучвания за издирване на археологически обекти" за жп линията София-Перник-Радомир са извадени от обхвата на проект „Инструмент за подготовка на железопътни проекти по TEN-T мрежата“, с цел прехвърлянето им за финансиране по ОПТТИ 2014 – 2020 г.Таксите по проект "Модернизация на жп линията София-Перник-Радомир" изплатени до 31.12.2015 г. са финансирани по ОПТ 2007-2013 г. в обхвата на проект "Инструмент за подготовка на железопътни проекти по TEN-T мрежата" и са в размер на 18 931,81 лв. В обхвата на проект "Инструмент за подготовка на железопътни проекти по TEN-T мрежата", финансиран по ОПТ 2007-2013 г. за обект "Модернизация на жп линията София-Перник-Радомир" се изпълняват дейности по координация на подготовката на технически проекти и оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите в размер на 775 680,00 лв. (74 % от ОПТ, 26 % от бюджета на НКЖИ), включително и актуализация на АРП, поради което в обхвата и бюджета на настоящия проект не се предвижда изпълнение на подобна дейност за този у-к.Изпълнението на поддейност 1.2. за жп у-к Радомир- Гюешево - граница с Р. Македония включва Изпълнението на следните дейности:1. Извършване на преглед, оптимизация и актуализация на разработения идеен проект за модернизация на железопътната линия Радомир-Гюешево.;2. Изготвяне на Идеен проект за жп линия Гюешево-граница с Република Македония.;3Пълно геодезическо заснемане.;4Пълни инженерно - геоложки проучвания;5Изготвяне на технически паспорти на съществуващите сграден фонд, гари и междугария, които се запазват в обхвата на проекта; 6Изработване на кадастрални карти и регистри и специализирана информация за нуждите на ГИС на НКЖИ;7Изготвяне и актуализация на АРП за жп у-к Радомир- Гюешево - граница с Р. Македония;8Изготвяне на стратегия за изпълнение на строителството; 9.Изготвяне на оценка на риска и мерки за безопасна експлоатация на проектната железопътна линия между жп спирка Радловци и жп гара Горна Брестница спрямо складовете за съхранение на взривоопасни материали - собственост на фирма "Ахелой ОПМ" ООД. 12 659 950.00 15 178 655.00
Извършване на теренни проучвания за издирване на археологически обекти: - Поддейност 2.1.: Извършване на теренни проучвания за издирване на археологически обекти по железопътната линия София - Перник - Радомир - Поддейност 2.2.: Извършване на теренни проучвания за издирване на археологически обекти по железопътната линия Радомир-Гюешево-граница с Република Македония: Изпълнението на дейността включва: 1. Издирване на археологически обекти по протежение на трасето на жп линията София-Перник-Радомир-Гюешево-граница с Република Македония със сервитут, определен в съответствие с разпоредбата на чл.4, ал.1 от Закона за железопътния транспорт. 2. Определяне на местоположението в административно-териториално отношение на археологическите обекти и точната им локализация 3. Изготвяне на точно и пълно описание на видимите части на обектите и на свързаните с тях антропогенни промени в местността. 4. Събиране на находки от повърхността за получаване на данни за хронологията и вида на обекта. 5. Изготвяне на първоначално археологическо определяне на хронологията и вида на откритите обекти. 6. Изготвяне на предложение за регистрирането на откритите археологически обекти по реда на раздел III от глава пета от ЗКН. Съгласно Анекс № 1 ДОПТ-50 /29.12.2015 г. към Договор № ДОПТ 38/12.11.2013 г., дейностите за "Изготвяне на ПУП и технически проект" и "Извършване на теренни проучвания за издирване на археологически обекти" за жп линията София-Перник-Радомир са извадени от обхвата на проект „Инструмент за подготовка на железопътни проекти по TEN-T мрежата“, с цел тяхното прехвърляне за финансиране по ОПТТИ 2014 – 2020 г. 54 160.13 75 156.13
Изготвяне на доклад за ОВОС за модернизация на железопътна линия Радомир - Гюешево - граница с Република Македония: Изпълнението на дейността включва: 1. Проучване на настоящото състояние. 2. Сравнение на настоящото състояние на жп линията и очакваното състояние, при реализиране на проекта. 3. Оценка на състоянието, след изпълнението на проекта. Определяне и оценяване на въздействието. 4. Препоръки и мерки за предотвратяване, намаляване или прекратяване на значителни вредни въздействия върху околната среда. 5. Отделна оценка за съвместимост на проекта с предмета и целите на опазване на защитените зони, когато такава е изискана от компетентния орган по околна среда. 28 485.00 68 364.00
Оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите на техническите проекти за железопътен участък Радомир - Гюешево - граница с Република Македония: Изпълнението на дейността включва: 1. Извършване на оценка за съответствие на всички части на проект за модернизация на железопътна линия Радомир - Гюешево - граница с Република Македония със съществените изисквания към строежите (включително оценка за съответствие на част „Конструктивна”, съгласно изискванията на чл.142, ал.10 от ЗУТ и „Енергийна ефективност“, съгласно изискванията на чл. 169, ал.1 т.6 и чл.142, ал.11 от ЗУТ), съгласно задължителния обхват на чл. 142 и чл. 169 от ЗУТ и заверяване на всички части (графични и текстови за оценка на съответствието, включително на част „Конструктивна“ и „Енергийна ефективност“). 2. Изготвяне на комплексни доклади за оценката на проектa, включващи и доклади от извършената оценка за част „Конструктивна“ и „Енергийна ефективност“. 3. Осъществяване на контрол на строителните продукти по чл. 169б, ал. 1 от ЗУТ при извършване на оценка на съответствието на проектa. 4. Окомплектоване и внасяне от името на Възложителя на пълната проектна документация, съгласуване и одобряване на инвестиционните проекти от компетентните органи съгласно изискванията на чл.143 и чл. 145 от Раздел II „Съгласуване и одобряване на инвестиционните проекти”, Глава осма на ЗУТ. 5. Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве на етап проектиране, съгласно изискванията на чл. 5 ал. 1 от Наредба No 2/22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. 6) Разработване планове по безопасност и здраве съгласно чл. 9 и чл.10 от Наредба No 2/22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. В обхвата на проект "Инструмент за подготовка на железопътни проекти по TEN-T мрежата", финансиран по ОПТ 2007-2013 г. за обект "Модернизация на жп линията София-Перник-Радомир" се изпълняват дейности по координация на подготовката на технически проекти и оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите в размер на 775 680,00 лв. (74 % от ОПТ, 26 % от бюджета на НКЖИ), поради което в обхвата и бюджета на настоящия проект не се предвижда изпълнение на подобни дейности за този участък. 269 000.00 0.00
Оценка и проверка на съответствието за оперативна съвместимост на фаза техническо проектиране за железопътна линия Радомир-Гюешево-граница с Република Македония. : Изпълнението на дейността включва: 1. Оценка на съответствието с техническите спецификации за оперативна съвместимост (ТСОС) от Нотифициран орган по смисъла на Директива (ЕС) 2016/797 на Европейския парламент и на Съвета от 11 май 2016 г. относно оперативната съвместимост на железопътната система в рамките на Европейския съюз и съгласно изискванията на Закона за железопътния транспорт и Наредба №57 от 09.06.2004 г. за постигане на оперативна съвместимост на националната железопътна система с железопътната система в рамките на Европейския съюз (Наредба №57). 2. Оценка на съответствието с националните правила за безопасност или техническите правила от лице за оценка на съответствието на подсистема или на част от подсистема с изискванията на националните правила за безопасност или с техническите правила съгласно изискванията на Закона за железопътния транспорт и Наредба № 57. 3. Независима оценка съгласно чл. 6 от Регламент (ЕО) №402/2013 на Комисията от 30 април 2013 година относно общия метод за безопасност за определянето и оценката на риска и за отмяна на Регламент (ЕО) № 352/2009 За жп. участък София – Перник – Радомир оценка на съответствието за оперативна съвместимост ще се извърша на етап строителство. 1 227 086.79 0.00
Изпълнение на мерки за визуализация и публичност: Като цяло за изпълнението на проект „Техническа помощ за подготовка на проект „Модернизация на железопътната линия София-Перник-Радомир-Гюешево-граница с Република Македония” ще бъдат спазени всички графични изисквания( по всички изработени документи/разработки/проекти за проекта „Модернизация на железопътната линия София-Перник-Радомир-Гюешево-граница с Република Македония” ще бъдат поставяни отличителните знаци на ОПТТИ и на ЕС) съгласно всички регламенти и документи. С цел информиране на широката общественост и засегнатото население в регионите на проектите се предвиждат дейности, свързани с изпълнение на мерки за информация и публичност. Необходимостта от тези дейности се основава на изискванията за изпълнение на мерките за информация и публичност заложени в Регламент (ЕО) № 821/2014 на КОМИСИЯТА от 28 юли 2014 година, относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд. Мерките за информация и публичност ще бъдат съобразени с указанията за мерките за информация и публичност от Насоките за кандидатсване по ОПТТИ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. (приложение на № 08.1). Като допълнително за жп линия София- Перник- Радомир - Гюешево-граница с Република Македония” ще бъдат изпълнени следните мерки за публичност: 1. Изработване и доставка на рекламни материали- 1000 бр. 2. Изработване и доставяне на информационни ролбанери- 2 бр. Ще се съзаде профил в социалната мрежа за по-голяма информираност на населението. 2 680.00 3 466.00
Административни разходи за набавяне на необходими данни, съгласуване на пректи, разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, технически планове и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи : Заплащане на административни такси, свързани с набавяне на необходими документи, съгласуване на проекти, разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, технически планове и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи. 97 657.23 101 363.06

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.