Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

В момента в България се очертава тенденция на недостиг на високо квалифицирани доставчици на услугата „социален асистент“. Тази дейност обикновено се изпълнява от роднините на хората с увреждания, които по тази причина отпадат от трудова заетост , а и нямат достатъчна квалификация. 
В същото време хората с увреден слух имат нужда от възможност за качествено обучение и реализиране на получените знания и умения, чрез пълноценно участие в обществения живот и пазара на труда.
Целевата група на проектното предложение е хора с увреждания и по-точно хора с увреден слух.
Партньори на „Теза“ ООД са от Полша - „Синтеа С.А.“ АД и от България - Фондация „Заслушай се“ и „Май Дрийм Джоб“ ЕООД.
Проектното предложение цели да срещне тези потребности, чрез адаптиране и валидиране на съществуващ курс за обучение на социални асистенти в учебна програма – мултимедийни учебни материали и практическа част -  за обучение на социални асистенти, но предназначен за хора с увреден слух, обмяна на опит, добри практики и да осигури активно социално включване и равни възможности за целевата група.
Дейности по проектното предложение:
Дейност 1 „Организация и управление на проекта“ 
Дейност 2 „Информация и комуникация“ 
Дейност 3 „Адаптиране и валидиране на учебна програма – мултимедийни учебни материали и практическа част за обучение на социални асистенти предназначен за хора с увреден слух, създаване на интернет платформа и пилотно обучение на представители от целевата група“  
Дейност 4 „Повишаване на капацитета на партньорите по отношение на разработването и провеждането на адаптираният курс и използването на интернет платформата“ 
Дейност 5 „Оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на адаптираният курс за обучение на хора с увреден слух и електронната платформа“
Дейност 6 „Разпространение сред обществеността на постигнатите резултати от проекта“
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Кандидатът ще изпълнява проекта с грижата на добър стопанин, при спазване на принципите за добро финансово управление (икономичност, ефикасност и ефективност); публичност и прозрачност; свободна и лоялна конкуренция, в съответствие с най-добрите практики в областта на социалните иновации. За тази цел е необходимо да бъде осигурен необходимия административен, финансов и оперативен капацитет за пълното и точно изпълнение на заложените дейности в проектното предложение. Дейността е от значение за осигуряването на успешно управление и изпълнение на проекта. Тя гарантира целесъобразното и ефективно използване на човешките и финансовите ресурси и осигурява прозрачно управление за постигане целите на проекта. Изпълнението на дейността гарантира: - Строгото и прозрачно управление на проекта. - Ефективна координация, организация и контрол на финансовите средства на проекта. - Ефективен контрол и отчитане на дейности по проекта. Съгласуване доставка на стоки и услуги в съответствие с конкретните нужди на проекта. - Прозрачна вътрешна и външна комуникация, мониторинг и ефективност при постигане на целите на проекта. Организирането и управлението на проекта се ръководи от Екип за управление на проекта, състоящ се от: ● ръководител на проекта - организира, ръководи и координира дейността на целия екип и отделните му членове, следи за цялостното изпълнение на дейностите, реализиране на целите и показателите за изпълнение на проекта, поддържа пряк контакт с ръководството на общината; ● счетоводител - обезпечава управлението на финансовите потоци, изготвянето и поддържането на финансово-счетоводните документи, отговаря за изготвяне на финансовите отчетни доклади по проекта и на исканията за плащане, подпомага ръководителя в осъществяването на вътрешното финансово наблюдение и контрол, вкл. във верификацията на разходите, изготвя разплащанията с външните изпълнители по проекта; ● технически асистент/координатор - организира и поддържа документацията, свързана с проекта, подпомага дейността на ръководителя, отговаря за организиране на срещите на екипа на проекта и за координацията между членовете на екипа, подпомага организирането и провеждането на обществените поръчки, както и координация и комуникации с избраните с обществени поръчки изпълнители. Членовете на екипа са с опит и квалификация, отговарящи на спецификата на проекта. Членовете на екипа за управление на проекта ще бъдат назначени на трудови/граждански договори. В длъжностните характеристики ще бъдат разписани задачите и отговорностите на всеки член от Екипа. Екипът за управление на проекта ще организира и осигури изпълнението дейностите заложени в проектното предложение, а именно: „Организация и управление на проекта“, „Информация и комуникация“ , „Адаптиране и валидиране на учебна програма – мултимедийни учебни материали и практическа част за обучение на социални асистенти предназначен за хора с увреден слух, създаване на интернет платформа и пилотно обучение на представители от целевата група“, „Повишаване на капацитета на партньорите по отношение на разработването и провеждането на адаптираният курс и използването на интернет платформата“, „Оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на адаптираният курс за обучение на хора с увреден слух и електронната платформа“, „Разпространение сред обществеността на постигнатите резултати от проекта“, като синхронизира действията на кандидата и партньорите. 14 220.55 13 783.68
Информация и комуникация: Дейностите за информация и комуникация са насочени към широката общественост за осигуряване на информация и публичност относно постигане на целите и резултатите на проекта и разгласяване на факта, че проектът е получил финансиране от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” 2014-2020. Предвидени са следните дейности: - Пресконференция за стартиране на проекта. - Поръчване, изработване и монтаж на 1 информационна табела. - Поръчване, изработване и доставка на 1 информационен банер. - Публикуване на текуща информация за дейностите по проекта на в сайтовете на кандидата и партньорите както следва: ● публикуване на кратко описание на проекта и информация за стартиране на проекта, обхват, цели, бюджет; ● публикуване на информация за напредъка на проекта; ● публикуване на информация за приключване на проекта и неговите резултати. - Заключителна пресконференция. При изпълнението на дейностите по проекта ще се прилагат мерките за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент(ЕС) № 1303/2013. В информацията, обявите, публикациите и документите, изготвяни и предоставяни във връзка с изпълнение на дейността ще бъде упоменат финансовия принос на Европейския социален фонд чрез Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” 2014-2020. 2 269.45 1 950.00
Адаптиране и валидиране на учебна програма – мултимедийни учебни материали и практическа част за обучение на социални асистенти предназначен за хора с увреден слух, създаване на интернет платформа и пилотно обучение на представители от целевата група: В изпълнението на тази дейност участие ще вземат всички партньори, като всеки ще изпълни определените си ангажименти описани по-долу. Осъществяването на дейността ще премине през следните фази: 1. Фаза проучване на социалната иновация. - Предоставяне на курс за обучение на социални асистенти от „Синтеа С.А.“ АД. В рамките на своя ангажимент по проекта „Синтеа С.А.“ АД ще предостави на кандидата и българските партньори разработения/утвърдения курс за обучение на социални работници на полски език. Ще бъде домакин на работна среща за обмяна на опит с екипа от страна на кандидата и българските партньори, във връзка с адаптиране на курса. „Теза“ ООД ще командирова общо 3 души, по 1 представител от кандидата и българските партньори за провеждане на работна среща в централата на „Синтеа С.А.“ АД в гр. Люблин, Полша.При провеждане на работната среща присъстващите ще се регистрират в присъствен лист за всеки ден. След приключване ще бъде изготвен доклад от представителите на „Теза“ ООД. - Този курс ще бъде преведен от кандидата „Теза“ ООД от полски на български и ще бъде предоставен на българските партньори. Ще се изготви доклад от „Теза“ ООД. 2. Фаза прототипиране и пилотиране на социалната иновация. - Адаптиране на курс за обучение на социални асистенти в учебна програма включваща присъствена практическа част и помощен мултимедиен курс предназначен за хора с увреден слух от Фондация „Заслушай се“.Фондация „Заслушай се“ ще разработи курса който ще се състои от присъствена практическа и помощна мултимедийна част с цел да бъде достъпен на интернет платформата, която партньора „Май Дрийм Джоб“ ЕООД ще изгради. Целта е курсът да бъде достъпен без ограничение на местоположението и удобен за използване. За приемане на извършените работи/дейности, ще се подписват приемо - предавателни протоколи. Ще се изготви доклад от Фондация „Заслушай се“. - Създаване на интернет платформа от „Май Дрийм Джоб“ ЕООД. , където мултимедийната част на курса за обучение ще бъде достъпен за желаещите да се обучават и след приключване на проекта. Друга функционалност на тази платформа ще дава възможност за среща на търсещите и предлагащите услугата „социален асистент“. За приемане на извършените работи/дейности, ще се подписват приемо - предавателни протоколи. Ще се изготви доклад от „Май Дрийм Джоб“ ЕООД. - Провеждане на пилотно обучение на 15 души, представители на целевата група (хора с увреден слух) съвместно от Фондация „Заслушай се“ и „Теза“ ООД. Партньорът Фондация „Заслушай се“, ще организира подбор на желаещи да преминат това обучение. „Теза“ ООД ще организира и проведе пилотното обучение. Продължителност 30 учебни часа. Обучението ще се проведе в гр. София. За провеждането му „Теза“ ООД ще наеме зала оборудвана с необходимата техника – мултимедия, екран, флипчарт, компютри, възможност за реализиране на жестономичен превод и ще осигури преподаватели за провеждане на обучението. Партньорите ще съгласуват и изготвят програма и график за провеждане на обучението. С успешно полагане на изпитен тест обучаемите ще получат свидетелство за преминат курс на обучение. Ще се изготви доклад от Фондация „Заслушай се“ и „Теза“ ООД за извършено обучение и протокол за приемането му. 3. Фаза прилагане/внедряване на социалната иновация След успешното провеждане на пилотното обучение, „Теза“ ООД ще осигури адаптирания курс за обучение на хора с увреден слух за „социален асистент“, състоящ се от присъствена практическа и помощна мултимедийна част да бъде достъпен, включително и в интернет пространството за желаещите да се обучават и след приключване на проекта. Другата функционалност на интернет платформа ще дава възможност за среща на търсещите и предлагащите услугата „социален асистент“, като така обучените социални асистенти с увреден слух ще имат по-добра и удобна връзка с пазара на труда. 106 360.00 102 413.86
Повишаване на капацитета на партньорите по отношение на разработването и провеждането на адаптираният курс и използването на интернет платформата: Във връзка с адаптираният курс за обучение на хора с увреждания за социални асистенти и изградената интернет платформа „Теза“ ООД ще организира обучение на обучители – 3 души – за преподаване на адаптирания курс за „социални асистенти“ за хора с увреден слух и обучение на администратори – 3 души за работа с електронната платформа. Обучаеми ще бъдат служители на кандидата и/или българските партньори. Лектори на обучението ще са представителите на българските партньори взели пряко участие в адаптирането на курса и изработването на интернет платформата. При изпълнението на дейността ще се приложат подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент(ЕС) № 1303/2013. В информацията, обявите, публикациите и документите, изготвяни и предоставяни във връзка с изпълнение на дейността ще бъде упоменат финансовия принос на ЕФРР чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. 2 876.00 2 772.95
Оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на адаптирания курс за обучение на хора с увреден слух и електронната платформа: Тази дейност е свързана с изготвяне на оценка на постигнатите резултати с цел да се проследи логическата връзка между заложеното в проектното предложение и неговото реално изпълнение. Оценката ще проследи на практика следните параметри: • Проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група; • Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта; • Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати. Ръководителят на проекта ще организира изпълнението на дейността, като се съобрази с изискванията за публичност и прозрачност. Ще бъде подготвена тръжна документация за провеждане на избор на изпълнител на оценката на постигнатите резултати ще проследи логическата връзка между заложеното в проектното предложение и неговото реално изпълнение, който трябва да е външна и несвързана съгласно разпоредбите на ЗМСП с предприятието-бенефициент организация. Изборът на изпълнител ще се проведе по изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160 от 01.07.2016 г., като поканата ще бъде публикувана в Информационната система за управление и наблюдение на средствата на ЕС в България 2020, като едновременно с това ще се извърши и служебна публикация на Единния информационен портал. Провеждане на процедурата за избор на изпълнител. Подписване на договор с избрания изпълнител на услугата. Изпълнение: Избраният изпълнител на услугата ще направи: Оценката на постигнатите резултати ще проследи логическата връзка между заложеното в проектното предложение и неговото реално изпълнение. Оценката ще проследи на практика следните параметри: • Проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група; • Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта; • Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати. Изготвената оценка ще бъде приета от Възложителя Теза ООД с подписване на двустранен приемо-предавателен протокол. При изпълнението на дейността ще се приложат подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент(ЕС) № 1303/2013. В информацията, обявите, публикациите и документите, изготвяни и предоставяни във връзка с изпълнение на дейността ще бъде упоменат финансовия принос на ЕФРР чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. 2 700.00 2 700.00
Разпространение сред обществеността на постигнатите резултати от проекта: Тази дейност цели да бъде запозната обществеността с резултатите от изпълнението на проекта. Промотиране на електронната платформа за обучение на хора с увреден слух за социални асистенти и среща на търсене и предлагане на услугата „социален асистент“. Ще се организират семинари с участие на представители на целевата група (хора с увреден слух), представители на кандидата , българските партньори, представители на правителствени и неправителствени организации ангажирани с предоставяне на услуги в областта на социалното подпомагане, представители на организации представляващи хора в неравностойно положение, трудови посредници. Семинарите ще са еднодневни и ще се проведат в гр. София, гр. Пловдив, гр. Бургас и гр. Варна. Индикативен брой участници във всяко мероприятие до 15 души. Ще бъде подготвена тръжна документация за провеждане на избор на външен изпълнител на дейностите по организиране и провеждане на семинарите, в т.ч. – организация, брандиране, осигуряване на зали, хотел, транспорт, кетъринг и материали, разпространение на покани и информация, регистрация и техническо осигуряване. Изборът на изпълнител ще се проведе по изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160 от 01.07.2016 г. Провеждане на процедурата за избор на изпълнител. Подписване на договор с избрания изпълнител на услугата. Изпълнение: Избраният изпълнител на услугата ще организира и проведе 4 семинара. Проведените семинари ще бъдат приемани от Възложителя Теза ООД с подписване на двустранни приемо-предавателни протоколи. При изпълнението на дейността ще се приложат подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент(ЕС) № 1303/2013. В информацията, обявите, публикациите и документите, изготвяни и предоставяни във връзка с изпълнение на дейността ще бъде упоменат финансовия принос на ЕФРР чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. 28 000.00 28 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.