Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

Настоящото проектно предложение "Подкрепа за деинституционализация на грижите за деца чрез изграждане на социална инфраструктура в град Хасково" е разработено в отговор и в подкрепа на Националната стратегия "Визия за деинституализацията на децата в Република България" с хоризонт до 2025 г. и Актуализирания план за изпълнението й. То е част от политическия ангажимент за реформа в системата на грижа за децата и семействата и създаване на подходяща среда, в която институциите, гражданските организации, обществото и семействата да зачитат правата на децата, и осъществяват политики, насочени към развитие, социално включване и участие на всички деца. Изпълнението на планираните дейности са насочени към предотвратяване настаняванията на деца извън техните семейства и включва създаване на нови услуги, ориентирани към нуждите на всяко дете и неговото семейство и са с по-високо качество на грижата. 
В рамките на проекта се предвижда изграждането на необходимата инфраструктура за услуги за деца, като част от мерките за деинституализация на грижата за деца до 2025 г., а именно Нов дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства, Ново преходно жилище за деца от 15 до 18 годишна възраст и разширяване капацитета на съществуващ Център за обществена подкрепа /ЦОП/, посредством изграждането на Център за спешен прием. 
Дейностите, които ще се изпълняват в рамките на проекта са: 1. Организация, управление и вътрешен мониторинг на проекта;  2. Изграждане на инфраструктура за разкриване на нови социални услуги в общността в Община Хасково; 3. Разширяване капацитета на съществуващ Център за обществена подкрепа; 4. Упражняване на строителен надзор на обектите на интервенция; 5. Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за социалните услуги в общността; 6. Осигуряване на информация и комуникация по проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация, управление и вътрешен мониторинг на проекта: Тази въвеждаща дейност цели да осигури подходяща среда за гладко изпълнение, добър мениджмънт и координация на проектните дейности, както и да се постигне максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата. Добрата организация и компетентното управление е предпоставка за положителен резултат от изпълнението на проекта и постигане на заложените индикатори. Настоящата дейност включва следните задачи: - сформиране на екип по проекта и определяне на индивидуални задължения и отговорности; - утвърждаване на принципи за вътрешна и външна комуникация, координация и мониторинг върху изпълнението на дейностите и разходване на средствата; - организиране на регулярни срещи на членовете на екипа за осъществяване на контрол върху техническия и финансов напредък на проекта, отчитане на постигнатите резултати и разрешаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнение; - поддържане на постоянна комуникация с УО на ОПРР, с цел осигуряване на прозрачност на проекта, докладване на нередности и разрешаване на проблеми, изискващи намесата на финансиращият орган; - изготвяне на документации за провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители на отделните дейности по проекта; - изготвяне на междинни и окончателен технически и финансови доклади, искания за плащане; - приключване на проекта и архивиране; - управление и наблюдение на под-изпълнителите като биват използвани общи техники за скрийнинг като: редовни срещи, посещения на място и други. През целия период на изпълнение на проектните дейности, Община Хасково ще се стреми да осигури ясно и прозрачно изпълнение на проекта, както и да измери качеството на постигнатите резултати и ефекта от неговото въздействие. 13 348.71 9 891.29
Изграждане на инфраструктура за разкриване на нови социални услуги в общността в Община Хасково : Община Хасково е конкретен бенефициент в процедура на директно предоставяне на БФП в съответствие с чл. 25, ал. 1, от ЗУСЕСИФ за осигуряване на подходяща и ефективна социална инфраструктура, допринасяща за предоставяне на нов тип резидентни и съпътстващи услуги, които да заменят институционалния модел на грижи за деца. Съгласно Картата на услугите за подкрепа в общността и в семейна среда и Картата на резидентните услуги, Община Хасково предвижда създаването на две нови услуги на територията на гр. Хасково- Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства и Преходно жилище за деца от 15 до 18- годишна възраст. Към момента на кандидатстване, в рамките на общината няма подходяща материална база, която с по- малко средства от тези необходими за ново строителство, да се ремонтира, преустрои и/или реконструира, по начин, че да е подходяща и да отговаря на функционалните изисквания за услугата. Това налага изграждането на нова инфраструктура, и предвид че за предвидените за изграждане обекти няма разработени инвестиционни проекти в пълна проектна готовност, в рамките на настоящата дейност се предвижда възлагане на процедура на инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство). Работните проекти за нуждите на обновяването ще бъдат изготвени съгласно изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ), Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (обн., ДВ. бр. 51 oт 2001 г.) и приложимата нормативна уредба по проектните части включени в обхвата на работния проект, както и в съответствие с разработените и утвърдени от Министерство на труда и социалната политика функционални изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата, съобразени с релевантните европейски документи за деинституализация в общността. Работните проекти ще бъдат придружени с подробни количество-стойности сметки по приложимите части и технически спецификации за оборудване и обзавеждане. Проектите ще включват мерки, свързани с осигуряване на достъпа на хора с увреждания, в съответствие Изпълнението на СМР за изграждане на обектите на интервенция започва след издаване на разрешение за строеж от компетентните органи за обекта и подписване на Протокол образец 2 за откриване на строителната площадка. След предаване на готовия работен проект ще бъде извършена оценка от експертен съвет по устройство на територията /ЕСУТ/и съгласуван и одобрен от гл. архитект на Община Хасково. Разрешение за строеж ще бъде издадено от главния архитект на общината, съгласно чл.148, ал. 2 от ЗУТ. Избраният изпълнител ще упражнява авторския надзор по време на строителството, съгласно одобренaта проектна документация и приложимата нормативна уредба. Двете нови социални услуги в общността- Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства (ПИ N: 77195.716.580 по кадастралната карта на гр. Хасково) и Преходно жилище за деца от 15 до 18 годишна възраст (ПИ N: 77195.716.212 по кадастралната карта на гр. Хасково) се предвижда да бъдат ситуирани в урбанизирана територия съгласно утвърдени от МТСП градоустройствени и ситуционални изисквания, в т.ч.изисквания към прилежащата социална инфраструктура (наличие и достъп до лечебни заведения, други социални услуги, детски градини, училища и т.н.), минимални отстояния от уличнорегулационната линия на парцела към транспортни артерии с интензивно движение и т.н. Имотите се намират в кв. Бадема, в западната част на града, което е предпочитано място за живеене, поради добре изградената и обновена техническа и социална инфраструктура. Локацията на предвидената за изграждане инфраструктура е предпочитана поради факта, че жилищния район е с изградена достъпна архитектурна среда и е изолирано от зони с прекалено интензивно движение и шумови натоварвания, както и промишлени зони. Предпочитано е местоположението и поради наличие на достъп до аптечни и доболнични лечебни заведения, учебни, детски и културни заведения, както и множество кътове за отдих, игри и спорт. 514 512.00 443 089.04
Разширяване капацитета на съществуващ Център за обществена подкрепа: С цел разширяване на капацитета на съществуващ ЦОП се предвижда разкриването на Център за спешен прием за деца в риск, с капацитет до 4 потребители. Центъра ще обслужва потребители не само на територията на град Хасково, а от цялата област. Към настоящия момент съществуващия център за обществена подкрепа е с капацитет 40 потребители. С изграждането на Център за спешен прием до 4 места за спешно настаняване, капацитетът на услугата ще се увеличи до 100 потребители. В него ще бъдат настанявани деца в риск, в т.ч. деца с риск за здравето и живота им, деца преживели насилие, деца останали внезапно без родители, бебета и родители с бебета/деца в риск (0-5) години, и др. Детето ще бъде настанявано в центъра за срок до един месец, но в зависимост от индивидуалните потребности на детето и тези на семейството му, срокът може да бъде удължаван до три месеца. Спешният прием осигурява 24-часова грижа за деца, при които се налага спешното извеждане от ситуация на непосредствена опасност за физическото или психичното им здраве, докато се изяснят обстоятелствата на семейната ситуация и детето се реинтегрира в семейната среда. В рамките на дейността, се предвижда извършването на ремонтни работи, в отговор на утвърдени от МТСП композиционни и функционални изисквания. Общинската жилищна сграда, в която ще се разположат помещенията за спешен прием на Центъра за обществена подкрепа (ЦОП), се намира в близост до главна комуникационна артерия и в непосредствена близост до детска градина и училища. Сградата е ново строителство и отговаря на нормите за енергоефективност. Предоставеното от Община Хасково за целта жилище е разположено на партерния етаж на общинска пететажна жилищна сграда и е тристайно, със застроена площ от 60,90кв.м. Разполага с антре, от което са достъпни една от двете спални и дневната, обединена с кухненски бокс и място за хранене. От коридор са достъпни втората спалня , банята с тоалетна и килера. Всички помещения разполагат с подова настилка, осветителни тела със съответните ключове и контакти. Състоянието на стените и таваните изисква единствено освежаване с ново латексово покритие. За създаване на достъпна среда на мястото за спешно настаняване, се предвижда следното: - 10-см овото стъпало пред входа на сградата ще бъде разширено до габарита на тротоара и ще се оформи като площадка, към която едностранно ще се развие рампа и ще се монтира предпазен парапет, съответстващ на изискванията за достъпност; - За преодоляване на седемте стъпала от входната площадка до нивото на помещенията за спешен прием ще бъде монтиран наклонен платформен подемник, с подходящи габарити и модел, съответстващи на размерите на входната площадка и стълбищното рамо; - Всички врати в апартамента, с изключение на входната, дневната и килера, ще бъдат подменени с нови, осигуряващи светъл габарит минимум 80 см, съгл. чл.85 от Наредба №4/ 01.07.2009; - В банята с тоалетна на стената ще бъде монтирана алуминиева ръкхватка, съгл. чл. 79 от Наредба №4; - С цел безопасност, балконските врати няма да бъдат привеждани към нормите за достъпност. Изброените видове строително - монтажни работи не попадат в условията на чл.151 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) и за тях не се изисква разрешение за строеж. 24 123.34 28 229.70
Упражняване на строителен надзор на обектите на интервенция: Българското законодателство изисква назначаването на независим строителен надзор за изпълнението на контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обектите в експлоатация. Квалифицирани специалисти по съответните части стриктно ще следят за качеството както на използваните материали, така и на самата работа. Те ще изискват протоколи, гарантиращи безопасността на изпълнените инсталации и съставят необходимите актовете в съответствие с действащите нормативи. Съгласно работния план на проекта се предвижда процедура по възлагане на договор за услуги за строителен надзор. Основната задача на фирмата, която ще бъде избрана да извършва услугата, ще бъде да представлява и защитава интересите на Възложителя през целия инвестиционен процес. Тя ще бъде отговорна за изпълнението на всички изисквания на българското законодателство свързано с надзора на строителни дейности, а също така ще проверява дали строителната фирма извършва строителните дейности в съответствие с техническите норми и изисквания на законодателството свързано със строителството. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с разпоредбите на ЗУТ и ще включва осигуряване законосъобразно започване на СМР, контрол по отношение на пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на изпълнението на СМР, контрол при изпълнението на СМР, съгласно одобрения проект , контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на СМР, контрол за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност, контрол на качеството , количество и стойността на изпълнените СМР, своевременно съставяне и подписване на всички актове, протоколи и документи, необходими за оценка на строително- монтажните и ремонтни дейности относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, осигуряване на законосъобразно завършване на СМР и въвеждането в експлоатация и др. След приключване на СМР на обекта с подписан констативен акт за установяване годността за приемане на строежа – образец 15, ще бъде извършено геодезическо заснемане с цел предоставяне на данните от заснемането на Агенцията по кадастър за отразяване в регистрите. След издаване на необходимото удостоверение се подписва Приложение 16 и се издава Разрешение за ползване на обектите/ Удостоверение за въвеждане в експлоатация. 15 000.00 7 200.00
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за социалните услуги в общността: Дейността включва доставка на оборудване и обзавеждане за предвидените за изграждане и разширяване социални услуги в общността и услуги от резидентен тип, а именно: 1. Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане на Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства. 2. Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане на Преходно жилище за деца от 15 до 18 год. възраст. 3. Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане на Център за спешен прием към ЦОП. Предвидените за закупуване видове и количества артикули са в пълно съответствие с утвърдените от МТСП основни композиционни и функционални изисквания и спецификата на изградената социална услуга, както и отговарят на стандартните изисквания за хигиена и безопасност. Обзавеждането е съобразено с функциите на отделните помещения и с възрастовата група на децата, които ще ги ползват. Където е необходимо, е предвиден подвижен параван за осигуряване на уединение в стаите. Разположението на мебелите ще бъде предвидено по начин, които да осигурява лесно преминаване на деца със затруднена мобилност през отделните помещения. Избегнато е закупуването и монтажа на мебели, постелки, драперии и завеси, които позволяват събиране на прах и създават риск от алергии. Предвидени са и достатъчен набор от дидактически материали за работа в групи/ индивидуални консултации и за специализираните кабинети. 107 000.00 112 834.84
Осигуряване на информация и комуникация по проекта: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекта се цели постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него. Прозрачност и широка информираност при изпълнение на проектните дейности, както и за популяризиране помощта на Общността ще бъдат постигнати посредством изпълнението на следните мерки: 1. Встъпителна пресконференция по проекта- 1 бр.; 2. Официална церемония за ефективния старт на проекта "първа копка"- 1 бр.; 3. Публикуване на информация за проекта на официалната страница на Бенефициента - периодично; 4. Публикации в медиите - 2 бр.; 5. Банер за многократна употреба с олекотена метална сгъваема стойка и калъф/куфар за пренасяне за целите на медийните събития- 1 бр.; 6. Плакат с информация за проекта /за проекти не надвишаващи 500 000 евро/- 3 бр.; 7. Изготвяне и разпространение на дипляни с информация за постигнати резултати по проекта- 400 бр.; 8. Официална церемония за приключване и приемане на обектите- 1 бр.; 9. Заключителна пресконференция по проекта- 1 бр. 2 000.00 1 770.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.