Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

Проектът предвижда закупуване, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нов верижен багер (Мярка 1) и нова пресевно-промивна инсталация (Мярка 2). Новото оборудване е с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление на единица продукция.   

Верижния багер е с 4 - цилиндров дизелов двигател с номинална мощност 110 kW/148 к.с., автоматична система за диагностика и функция за автоматично синхронизиране на оборотите. Кофата, с която е оборудвана машината е с обем 1,4 куб.м.
Новата пресевно - промивна инсталация се състои от класификатор и премивно сито. Класификаторът е с капацитет 105 т./ч., като се задвижва хидравлично, т.е. мощността му е 0 kW, което неминуемо води до спестяване на енергия.
Премивното сито е с капацитет 200 т./ч., мощност на двата двигателя е общо 74 kW и капацитет на бункера 8 куб.м. Една от функциите на ситото е да пресява и промива негоден за ползване инертен материал до крайна фракция, годна за направата на бетон, бетонови смеси, варови разтвори и други нужди за строителството. Друга основна функция е използването му за пресяване и сортиране на рециклиран от трошачните инсталации материал.

Всичко това, както и предвид почти цялостното автоматизиране на производството ще доведат до значително енергоспестяване и по-високата производителност за дружеството. 

Бенефициентът предвижда в рамките на проекта да въведе и система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/ и сертифициране по БДС EN ISO 50001. Тези дейности ще доведат до намаляване на разходите за енергийни ресурси, ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда, както и постоянно измерване и анализиране на енергийната резултатност. 

Проектът ще е със срок за изпълнение 18 месеца и ще е на обща стойност 1 245 625.00 лв. без ДДС.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подмяна на стар челен товарач с нов верижен багер с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление: Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нов верижен багер (Мярка 1). Старият багер, който дружеството използва за дейността си, е с мощност на дизеловия двигател 162 kW и средна производителност 120 т./ч. Предвижда се интегриране в производствения процес на ново поколение верижен багер, с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица обработена баластра. Верижният багер е с 4 - цилиндров дизелов двигател с номинална мощност 110 kW/148 к.с., автоматична система за диагностика и функция за автоматично синхронизиране на оборотите. Кофата, с която е оборудвана машината, е с обем 1,4 куб.м. Производителността на новата машина е 484 т./ч. Както се вижда средната производителност на новия верижен багер в сравнение със старото технологично оборудване е значително по-голяма, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Енергийните спестявания в резултат от въвеждане на мярката възлизат на 1 344 019,0 kWh/г. Спестените емисии СО2 са в размер на 358,85 т/год. Инвестиционните разходи съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 322 712 лв. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на верижен багер: 6-ти - 18-ти месец. 322 712.00 322 700.00
Подмяна на стара пресевно – промивна инсталация с нова такава с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление : Дейността предвижда закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нова пресевно – промивна инсталация (Мярка 2). Старата пресевно-промивна инсталация на дружеството е с мощност 20 kW и производителност 10 т./ч. Предвижда се интегриране в производствения процес на нова пресевно – промивна инсталация, състояща се от класификатор и премивно сито. Класификаторът е с капацитет 105 т./ч., като се задвижва хидравлично, т.е. мощността му е 0 kW, което неминуемо води до спестяване на енергия. Премивното сито е с капацитет 200 т./ч., мощност на двата двигателя е общо 74 kW и капацитет на бункера 8 куб.м. Една от функциите на ситото е да пресява и промива негоден за ползване инертен материал до крайна фракция, годна за направата на бетон, бетонови смеси, варови разтвори и други нужди за строителството. Друга основна функция е използването му за пресяване и сортиране на рециклиран от трошачните инсталации материал. Производителността на новата инсталация е 190 т./ч. Както се вижда единичната производителност на новата пресевно – промивна инсталация е в пъти по-голяма, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Енергийните спестявания в резултат от въвеждане на мярката възлизат на 673200,00 kWh/г. Спестените емисии СО2 са в размер на 551,35 т/год. Инвестиционните разходи съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 885 013 лв. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на пресевно - промивна инсталация: 6-ти - 18-ти месец. 885 013.00 885 000.00
Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване.: Дейността включва изготвяне на доклад от енергийно обследване по образец (Приложение Б от условията за кандидатстване) за нуждите на настоящата процедура. Енергийното обследване е извършено след обявяване на процедурата за подбор на проекти и преди подаване на проектното предложение. Одитът включва изследване на съществуващото положение на предприятието и прави сравнителен анализ между старото оборудване, използвано от Бенефициента, и предвиденото за закупуване по проекта ново такова. Мерки 1 и 2 на доклада препоръчват закупуването на високо енергийно ефективно оборудване, с което предприятието значително ще намали разходите за енергия и вредните емисии СО2 в атмосферата. Изготвения доклад е преминал проверка от АУЕР и има становище за съответствие. Дейността е извършена за 2 месеца. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Събиране на 3 оферти и избор на изпълнител: 1-ви месец 2. Извършване на услугата и подписване на протокол - 2-ри месец 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.: Дейността включва въвеждане на системата за енергиен мениджмънт/управление на енергията/ и обхваща следните основни процеси: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление; - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството. Резултатите от изпълнението на дейността са Кандидатът да постигне следните резултати: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Чрез въвеждането на система за енергиен мениджмънт, Кандидатът ще има възможност за сертифициране по БДС EN ISO 50001. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец 1 000.00 1 000.00
Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец 14 000.00 13 850.00
Осигуряване на публичност и визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "Драгажна компания "Тимок" ООД, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец 3 000.00 2 780.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.