Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 246 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

Проектът е насочен към осигуряването на атрактивна, здравословна, безопасна и устойчива трудова среда в "Калцит" АД, която отчита специфичните нуждите и благоприятства развитието на заетите лица, като същевременно допринася за растежа на предприятието. За да се постигне това, в проекта са предвидени комплексни интегрирани мерки, насочени към осигуряването на добри и безопасни условия за труд в "Калцит" АД, включително разработване и въвеждане на практики за управление на човешките ресурси, насочени към нуждите на работници над 54 г. и родители на малки деца, модернизиране на съществуващите прахоуловителни инсталации в цеховете "Варов" и "Карбиден" чрез подмяна на филтърни ръкави, обезопасяване на трафопостове със средства за електрозащита, закупуване на работно облекло и лични предпазни средства, в съответствие с утвърдената програма за минимизиране на риска в предприятието. Очакваните положителни ефекти от реализацията на проекта са свързани с подобрена защита на здравето на работниците в производствените звена в предприятието и намалена опасност от трудови злополуки,  създадени условия за удължаване на професионалния живот на възрастни работници, осигурени по-добри възможности за съвместяване на семеен и професионален живот, осигурен по-добър достъп за хора с увреждания, както и намаляване на вредното въздействие върху околната среда от административната дейност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността по организация и управление е ключова за цялостното изпълнение на проекта, като нейната основна цел е реализацията, администрирането и отчитането на проектните дейности при спазване на времевия график, заложените разходи в бюджета на проекта, нормативната уредба за избор на изпълнители и Ръководството за бенефициента по процедурата. В оперативен план тя ще бъде изпълнявана изцяло от избрана външна организация, която ще си сътрудничи с ръководителя на проекта, който ще осъществява ръководство на проекта на висше управленско ниво и основната му роля ще бъде вземане на ръководни решения, контрол и одобрение на изготвените от страна на изпълнителя документи (отчетни, комуникационни, протоколи и др.). В своята същност дейността по организация и управление ще включва няколко основни групи поддейности: - поддейности, свързани с планиране и контрол върху времевия график: на база заложения план за изпълнение на проекта ще бъде изготвен детайлен график с конкретни задачи, срокове и отговорни лица за тяхното изпълнение, като периодично му актуализиране и предприемане на корективни мерки при констатирани отклонения ще гарантират навременното изпълнение на проектните дейности; - поддейности, свързани с дейности 2, 3, 4, 5, 6 и 7: изпълнителят на дейността ще подготви документации за избор на изпълнители съгласно ЗУСЕСИФ, поднормативните актове по прилагането му и Ръководството за бенефициента по процедурата, а след избора им ще отговаря за навременното и съгласно условията на сключените договори изпълнение на дейностите; ще подготви приемо-предвателни протоколи и всички останали документи, свързани с изпълнението на договорите; - поддейности, свързани текущото и финалното отчитане на проекта: избраният изпълнител ще изготви и подаде до ДО необходимите документи за извършване авансово плащане, а в последствие и всички финансови, технически и др. документи, съставляващи междинните/оконачателния доклад съгласно Ръководство за бенефициента по процедурата за извършване от страна на УО на междинни и окончателни плащания по проекта; - поддейности, свързани с финансовото изпълнение на проекта: изпълнителят на дейността ще следи за правилното водене на счетоводната отчетност по проекта; ще прави преглед на всички разходооправдателни документи; ще следи за плащанията по договорите и др.; - комунукационни и координационни поддейности: по време на цялостното проектно изпълнение изпълнителят на дейността ще подпомага активно ръководителя при осъществяването на комуникацията с УО на ОПРЧР, в т.ч. ще подготвя документи и разяснения в писмен вид при поискване от негова страна; ще отговаря за кореспонденцията с изпълнителите и други трети страни по проекта. Гореописаните поддейности от изпълнението на дейността не изчерпват всички задачи и отговорности на избрания изпълнител, като неговите задължения ще включват и допълнителни задачи, свързани с доброто управление и отчетността на проекта. Продължителността, етапността и разположението на отделните дейности във времето е планирано така, че да няма струпване на прекалено много задачи в един и същи период, за да се гарантира качественото и навременно изпълнение на проекта и постигане на очакваните резултати. С приоритет същинската реализация на проекта ще започне с двете поддейности, насочени към осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд и подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите, както и с дейността за осигуряване на достъп за хора с уреждания с оглед на очаквания ефект върху целевите групи и евентуалните негативни последици, които би могло да има прекомерното им отлагане във времето. 26 500.00 25 000.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите - поддейност: Осигуряване на средства за колективна защита чрез модернизация и обезопасяване на съществуващи обекти: Един от най-значителните рискове за здравето на работниците в цех "Карбиден" и цех "Варов" е високата запрашеност, която е характерна с оглед естеството на технологичните процеси и използваното оборудване. В съответствие с приложимите нормативни изисквания всяка от съответните инсталации - карбидна пещ и инсталация за производство на вар и варови продукти (вкл. варови пещи 1 и 3, варов хидратор), е снабдена с аспирационни системи за прахоулавяне (прахоуловителни инсталации), като основен фактор за ефективността на тези системи, що се отнася до редуциране остатъчното съдържание на прахови частици във въздуха, има качеството на интегрираните филтърни ръкави. Замерванията на запрашеността показват, че понастоящем наличните филтри осигуряват минимално изискуемите нива на защита на работниците от прах, но съдържанието на прахови частици е все още твърде високо - достигащо до 15 мг/н.куб.м. при цех "Варов". Тази запрашеност, дори и попадаща в допустимите за дейността норми, в дългосрочен план представлява сериозна опасност за здравето на работниците, тъй като създава риск от заболявания на дихателната система. За да се се разреши този проблем, се налага подмяната на използваните филтърни ръкави с нови, които да осигурят по-висока от минималната степен на защита от прах. В тази връзка, като основна мярка по проекта се предвижда модернизиране на съществуващите прахоуловителни инсталации чрез подмяна на филтърните ръкави в цех "Карбиден" и цех "Варов" - общо 2180 на брой. Новите филтърни ръкави са със значително по-висока прахозадържаща способност, с по-голяма механична якост, по-малка степен на износване и по-голяма издръжливост при висока температура. Очаква се, при отчитане на техническите параметри на новите филтърни ръкави, нивата на съдържание на прах "на изхода" в обхванатите производства да бъдат редуцирани с 30% до под 10 мг/н.куб.м. С оглед на това, че тази мярка е пряко насочена към минимизиране на най-големия идентифициран риск за работниците съгласно направената оценка на риска, се очаква успешното й изпълнение да има и най-осезаем положителен ефект върху условията на труд в предприятието. Друго направление, което изисква предприемането на мерки за повишаване колективната защита на работниците, е свързано с дейността на Ел. отдела в предприятието. Това се налага както от присъщия съществен риск от токов удар, така и от факта, че една от най-сериозните трудови злополуки в предприятието в последните години е свързана именно със степента на електрозащита за ел. монтьорите. В съответствие с допълнително разработената Програма за управление на риска, в частност за работното място Ел.монтьор, "Калцит" АД е осигурил минималните средства за колективна защита, като е закупил 4 комплекта за осигуряване на електробезопасност, вкл. диелектрични щанги, диелектрични килимчета, фазоуказателна щанга, пътеки и др. съгласно предписанията. Тези комплекти понастоящем се използват на ротационен принцип за наличните 10 трафопоста - това налага ел. монтьорът да взима със себе си съответния комплект преди работа, което е свързано с допълнително неудобство, а невземането му от своя страна води до риск за безопасността на работника. В отговор на това, в проекта се предвижда дооборудване на съществуващите трафопостове с 6 пълни комплекта средства за електробезопасност, отговарящи на най-високите изисквания за качество, както и закупуването на 2 бр. преносими заземители и 2 бр. щанги за тях. Така ще се гарантира най-оптималната защита за работещите в "Калцит" АД ел. монтьори и ще се елиминира опасността от инциденти на работното място, причинени от електричество. Постигнатите в резултат от дейността по-ниски нива на запрашеност и по-добра защита от токов удар в "Калцит" АД ще създадат една по-безопасна и здравословна среда за работниците в цеховете "Карбиден" и "Варов" и ел.монтьорите, тъй като ще бъде сведена до възможно най-ниските нива опасността от прекомерно излагане на прах или токов удар при изпълнение на текущите им задължения. 207 648.00 204 707.60
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите - поддейност: Осигуряване на специално работно облекло и лични предпазни средства : Дейността е насочена към подобряване защитата на здравето на работниците в производствените звена в "Калцит" АД и намаляване опасността от трудови злополуки, причинени от типичните за производството на вар, органични и неорганични химични вещества рискове. Целта е, чрез доставка на нови и по-качествени специални работни облекла (СРО) и лични предпазни средства (ЛПС), от една страна да се подменят износени такива, а от друга, да се повиши степента на защита чрез по-устойчиви на различните въздействия материи и материали и по-добра и пригодена за съответната нужда изработка на отделните артикули. След извършен анализ на нуждите на работещите, при съблюдаване на направената Оценка на риска, при отчитане степента на износване и реалната необходимост от подмяна към очакваното начало на изпълнение на проекта, в рамките на дейността се предвижда да бъдат закупени следните СРО и ЛПС: I. СРО: 1. Летни и зимни облекла яке с полугащеризон 100% памук - по 72 бр. от двата вида, защитаващи кожата и тялото от попадане на силно дразнещи химически вещества. Подмяната се налага поради износеност и нужда от по-добра защита: новите облекла ще бъдат по-плътни и по-качествени. 2. Обувки високи с допълнително защитно бомбе - 57 бр., осигуряващи защита от удар, химични вещества, подхлъзване и падане Належаща подмяна поради изтичащ срок и необходимост от по-добра защита: новите обувки ще бъдат с противоударно метално бомбе, водоустойчива кожа, масло-киселиноустойчива, противоплъзгаща и антистатична подметка, с по-дълъг срок на износване. 3. Обувки за работа, високотемпературоустойчиви - 45 бр., за защита от химически вещества и изгаряне Наличните обувки се амортизират бързо, тъй като са предвидени за по-ниска температура на работа. Новите ще бъдат с по-температуроустойчива подметка - защита до 300 ˚C. 4. Шапка пещарка - 38 бр. за защита от изгаряне и вредни вещества. Наличните шапки ще бъдат износени, освен това са памучни, а новите ще бъдат от трудногорим плат, осигуряващ по-добра защита. II. ЛПС: 1. Целолицева маска с праховогазов филтър - 5 бр. за защита от прах и вредни газове Наличните маски имат нужда от подмяна с по-нови и по-качествени, с филтри, които да улавят и най-финните частици и да осигуряват по-добра защита. 2. Заваръчна маска - 7 бр. за защита от йонизиращи лъчения Настоящите са с филтър с постоянно затъмнение, което ги прави недостатъчно ефективни и удобни при работа, тъй като се налага постоянното сваляне и слагане на лицето, а новозакупените ще бъдат със самозатъмняващ се филтър, който осигурява автоматично затъмнение от вредното UV и инфрачервено излъчване. 3. 44 бр. очила затворен тип за защита от проникване на частици и прах Наличните се захабяват бързо, тъй като нямат висока устойчивост, новите ще бъдат от по-високотехнологични материали. 4. 25 бр. ръкавици, високотемпературоустойчиви, за защита от изгаряне от пръски разтопен материал Настоящите са кожени и се износват значително по-бързо. Новите ще са от по-устойчиви на температура материали и ще осигуряват защита до 200˚C 5. 25 бр. лицев щит с потъмнение и високотемпературоустойчива околожка. Лицевите щитове ще осигурят по-добра и комбинирана защита срещу йонизиращи лъчения и изгаряне от пръски разтопен материал, като ще заменят съществуващите очила за оксиженист и поликарбонатните протектори за лице. 6. Полумаска с прахов филтър – 62 бр., защитаващи от прах Замяна на наличните каучукови със силиконови, които са по-добре прилепващи, по-ефективни и с по-голяма износоустойчивост. 7. Диелектрични боти - 6 бр. за защита от напрежение Настоящите ще бъдат амортизирани и няма да осигуряват необходимата защита, което поражда риск от инциденти; новите ще бъдат от по-висококачествен каучук. 8. Диелектрични ръкавици - 6 бр. за защита от напрежение. Износват се бързо поради механични увреждания, като някои от наличните осигуряват защита само за 1 кV, новите ще са за 20 кV и ще могат да бъдат използвани и за работа с високо напрежение. 33 793.00 33 474.17
Осигуряване на достъп за хора с увреждания: В рамките на дейността се предвижда осигуряването на достъпна среда за 1 лице с увреждания, работещо в "Калцит" АД. Сериозните сърдечно-съдови проблеми, довели до 50% инвалидност на ръководителя на лабораторията в предприятието, налагат спазването от нейна страна на специален щадящ двигателен режим, като излагането на открито при високи температури е абсолютно противопоказно. Понастоящем лицето с увреждания се налага всеки ден да изминава разстояние от близо половин километър (поне 200 метра в посока само от портала на завода, като паркингът е извън него), само за да стигне от служебния паркинг до работното си място (лабораторията), а в случай че на служебния паркинг няма свободни места, пътят значително се удължава. Наличното увреждане е свързано с намалена подвижност - самото придвижване на ръководителя на лабораторията е значително затруднено поради допълнителното физическо натоварване, причиняващо задъхване и бърза умора. Това налага необходимостта от осигуряване на по-добър, бърз и улеснен достъп до работното му място. В отговор на тази нужда, в рамките на дейността ще бъде обособено специално паркомясто за инвалиди директно пред входа на лабораторията. По този начин ще се осигури непосредственият достъп до местоработата на лицето с увреждане и ще се разрешат наличните към момента проблеми, произтичащи от намалената му подвижност. Достъпните места за паркиране се явяват основен елемент на достъпната среда за хора с увреждания съгласно чл. 4, ал. 1, т. 4 от Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. В тази връзка, при обособяването на паркомястото за инвалиди на входа на лабораторията ще бъдат спазени изискванията съгласно чл. 20., ал. 1, т. 1 и 2 от Наредба № 4, като широчината на мястото за паркиране ще бъде 3.6 м. То ще бъде изпълнено от нехлъзгава настилка и с наклон не повече от 3%. Паркомястото ще бъде обозначено с пътен знак Д21 "Инвалид" в съответствие с Наредба № 18 от 2001 г. за сигнализация на пътищата с пътни знаци. Контролът по спазване на ограничението за паркиране за други лица ще бъде осъществяван от зам. изпълнителния директор. Чрез успешната реализация на дейността ще се отговори на конкретната нужда на лицето с увреждане от по-лесен достъп, като то ще може да паркира автомобила си пред входа на работното си място без да се налага да извървява, въпреки затруднената си подвижност и съпътстващите рискове, дългото разстояние от паркинга. 200.00 200.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в "Калцит" АД: Създаване на възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители.: Дейността е насочена към разработването и внедряването на нови организационни практики като част от система за управление на човешките ресурси в "Калцит" АД, чрез които да се отговори на нуждите на две специфични групи заети лица в предприятието - възрастни служители над 54 год. и родители на малки деца. В съответствие с направленията и целите на въздействие, мерките за реализация на дейността включват два основни елемента: 1. Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители: Предвижда се в изпълнение на този елемент да се идентифицират, оценят и внедрят мерки за осигуряване на по-дълга и задоволителна кариера за работещите в предприятието лица над 54 год. Това се налага както поради редуцираната натовареност в производствените звена, в които са заети лицата над 54 г., така и във връзка със спецификата на някои дейности, които с напредването на възрастта се явяват противопоказни за здравето им. При отчитане на конкретните нужди на по-възрастните работници в цех "Карбиден" и цех "Варов" и практическите възможности или за тяхната преквалификация, или за максималното използване на натрупаните с дългогодишната практика знания и практически опит, тези мерки ще включват следното: - Разработване на план и програма за допълнително обучение и развитие на ключови умения с цел успешното заемане на други позиции в предприятието. В рамките на дейността ще бъде въведена програма, съобразена с особеностите на целевата група и нуждите на предприятието от опитна работна сила за конкретни позиция и дейности. Чрез програмата за обучение и развитие на кариерата на възрастните работници в "Калцит" АД се цели да се компенсира липсата на необходими знания за ротация или съвместяване на длъжности, както и за развитие на ключови умения с цел пренасочване към нови функции в организацията. - Разработване на план и програма за менторство на млади работници и обучението им от по-възрастните от тях с цел успешно предаване на знания между поколенията. По този начин ще се използва по-пълно потенциала и опита на работещите над 54 год. при същевременно удължаване на трудовия им живот. 2. Оптимизация на работните процеси чрез въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място, работа на половин щат и др.) с цел по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот. Към момента в "Калцит" АД са налице някои изключения от нормираното работно време, само при нужда и за конкретни лица, но няма целенасочена организация, която да позволява прилагането на гъвкави форми на заетост, специално предназначена за нуждите на по-възрастните работници и родителите на малки деца. Ето защо, се предвижда да се анализират възможностите за оптимизация на определени функции и процеси в предприятието с цел внедряването на следните практики: - за ротация на длъжностите и прегрупиране, насочено към по-възрастните работници - тази мярка, съчетана с програмата за допълнително обучение за лицата над 54 год., ще допринесе за удължаване на кариерата им; - за комбиниране на почасова работа (например като консултанти) с частична пенсия, като алтернатива на пълното пенсиониране на възрастните работници; - за гъвкаво работно време и работа на половин щат с цел осигуряване на по-добра възможност за родителите на малки деца за успешно комбиниране на семейните и професионалните ангажименти, както и с цел запазване на заетостта на лицата над 54 г. и отчитане на растящите с възрастта здравни ограничения. Разработените и внедрени промени ще допринесат за по-висока мотивация сред обхванатите целеви групи при същевременно най-оптимално използване на техния капацитет с цел повишаване на ефективността от работата им за постигане на поставените пред организацията оперативни и икономически цели. Ето защо, предвидените нововъведения и практики в рамките на дейността пряко съответстват на стратегията за развитие на "Калцит" АД и ще допринесат за нейната реализация в дългосрочен план. 5 000.00 4 900.00
Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда.: Предметът на дейност на "Калцит" АД е обект на комплексно разрешително в съответствие със Закона за управление на околната среда, при което спазването на приложимите екологични норми и политики е задължителен фактор за работата на предприятието. Мерките в това направление обаче са свързани със самото производство, като се пренебрегват негативните ефекти, които има върху околната среда административната дейност на предприятието. Ето защо са необходими действия, чрез които да се повиши ресурсната ефективност, да се оптимизират процесите в офис-средата в организацията и да се повишат зелените знания и умения на административния персонал, така че да се създаде щадящо околната среда и приятно за заетите място за работа. В отговор на тази необходимост в рамките на дейността ще бъде разработена такава система и модел за прилагането й, която ще улесни цялостния подход към планирането и въвеждането на мерки за опазване на околната среда и ще осигури непрекъснато подобряващи се екологични показатели на административната дейност в "Калцит" АД. Предвижда се системата "зелен офис" да включва: - Критерии за зелени покупки и процедури за доставки на определени стоки и услуги за офиса; - Мерки за икономии на енергия и подобряване на енергийната ефективност в администрацията; - Мерки за намаляване потреблението на природни ресурси и офис материали, които са свързани със специфичните особености и дейността на предприятието; - Мерки за редуциране на отпадъците и разделното им събиране; - Мерки за създаване и насърчаване на здравословна работна среда (чрез намаляване употребата на химикали, подобряване чистотата на въздуха в затворени помещения и др.). В изпълнението на дейността ще бъде приложен систематичен подход, при който първо се идентифицира въздействието на дейността върху околната среда, разработва се екологична политика, набелязват се цели за подобрение, определят се механизми за осъществяване на тези подобрения и също така се включват елементи за измерване на напредъка и мониторинга на екологичните показатели. Ще се определят по-значителните екологични аспекти като се вземат предвид специфичните особености на офиса и неговото състояние. Въз основа на тази информация ще бъдат заложени екологични цели и ще бъде разработен ясен екологичен план за действие. Екологичните цели и планът за действие ще показват как екологичните показатели непрекъснато ще се подобряват и развиват в бъдеще. Всички служители в администрацията ще бъдат информирани за целите, плана за действие и практиките, които са предвидени и подкрепени от офиса. Ще бъде документирана екологична политика, която ще бъде одобрена и подписана от изпълнителния директор на предприятието. По този начин ще бъде идентифицирана и въведена на практика цялостна организационна политика за устойчиво развитие, в рамките на която ще се интегрират зелени практики във всекидневната работа на администрацията, водещи до по-висока ресурсна ефективност, постигане на екологични цели и повишаване осведомеността и удовлетворението на персонала. Целта е да бъде намален екологичният отпечатък от административната дейност в предприятието, което същевременно да бъде съчетано с оптимизирани процеси по доставки на материали и поддръжка на офиса. Друг важен аспект от предвидения в дейността модел за "зелен офис" е неговият принос за подобряване на микроклимата в офисите и създаването на една по-здравословна среда за работещите в тях. Не на последно място, внедряването на заложените в дейността нововъведения, редом с положителните ефекти по отношение опазването на околната среда, ще доведат и до по-ниски разходи за организацията по линия на редуцираните разходи за електроенергия, материали и консумативи. 6 000.00 5 800.00
Дейност по информираност и публичност: Основата цел на дейността е да се информира широката общественост за реализацията на проекта, неговите цели и постигнати резултати, както и за получената финансова подкрепа по линия Европейския съюз чрез Европейски социален фонд. За постигането на тази цел при пълно спазване и съблюдаване на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 са предвидени за изпълнение следните поддейности: - публикации на интернет страницата на дружеството (calcit-bg.com) - непосредствено след подписване на договора за безвъзмездна помощ ще бъде публикувана първата информация за проекта, анонсираща неговото начало, заложените за изпълнение цели и очаквани резултати, както и финансовия принос на Европейски съюз. Освен при стартирането на проекта, публикация ще бъде направена и след неговото успешно приключване, която ще информира за постигнатото в резултат от реализацията му, като отново се акцентира върху полученото финансиране. - информационен плакат - на видно за обществеността място - входа на административната сграда на предприятието ще бъде поставен плакат с информация за проекта с размер поне А3, в който ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС. Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС с упоменаване на Европейския съюз; наименование на съфинансиращия фонд; наименование на проекта и главната му цел; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране в лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. - обозначаване на модернизираните в рамките на проекта прахоуловителни инсталации и закупените нови колективни и лични предпазни средства и специално работно облекло (където е приложимо). Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който е предназначен за обществеността или за участниците в проекта, включително в списъци или други доказателствени материали, ще се посочва, че проектът се финансира от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020, осъществявана с подкрепата на Европейски социален фонд. При всички мерки за информация и комуникация изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС чрез поставяне на: - емблемата на ЕС с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейски социален фонд; - общото лого на програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. 900.00 368.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.