Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

Проектът цели да изгради Черноморски младежки център (ЧМЦ), който предоставя разнообразни и
качествени дейности и услуги за младите, които отговарят на техните потребности. Ще осигури свободни, отворени и безопасни пространства и възможности за личностно развитие за младите.
Целеви групи - ученици/младежи на възраст между 13 и 29 г.; ученици в риск от отпадане или отпаднали от образователната система; NEETs; Младежи от други уязвими групи; Служители на центровете–младежки работници, образователни медиатори; Публични органи; НПО–организации, работещи в сферите на младежката дейност, за защита от дискриминация, в сферата на дигитализацията, предоставящи професионални компетентности; Представители на бизнеса, без разходване на средства от интервенцията.
Минимум 20%  от участниците в дейностите ще бъдат представители на уязвими групи.
 Основните дейности включват:
1.	Управление на проекта
2.	Строителство, оборудване и обзавеждане
3.	Подбор, наемане и обучение на персонал 
4.	Информационни кампании, публичност и комуникация
5.	Организиране на съвместни обучения и събития в мрежа с други младежки центрове в и извън страната
6.	Осъществяване на неформална обучителна дейност в ЧМЦ за придобиване на дигитална компетентност и умения за успешна реализация на пазара на труда
7.	Обхващане на младите  чрез дейности за социално приобщаване , за осмисляне на свободното време, за стимулиране на младежки инициатви, за подкрепа на младежкото участие, за придобиване на лидерски и меки умения и за гражданско образование 
Очакваните резултати са въвеждане в експлоатация на ЧМЦ; наемане на образователен и обслужващ дейността персонал; осъществяване на двустранни обмени с други младежки центрове в и извън страната; провеждане на неформална обучителна дейност в областите на гражданското образование, лидерски умения, меки умения  дейности за социално приобщаване и придобиване на умения за успешна реализация на пазара на труда, които да обхванат най - малко 1200 младежи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проекта: Със Заповед на кмета на Община Варна ще бъде сформиран Екип за управление и изпълнение на проекта. Управлението на проекта е ключова дейност и ще се осъществява през целия период за изпълнение на проекта. Екипът за управлението на проекта включва ръководител, координатор, юрист, технически сътрудник, счетоводител и експерт "Строителство". Сформираният екип за организация и управление на проекта ще: - организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, респективно степента на постигане на заложените цели; ще отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите; - носи отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства; - спазва и изпълнява приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; - извършва мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; - изготвя отчетна документация по проекта - техническа и финансова. Характерна част от управлението на проекта е финансовото управление, което следва да гарантира анализ на паричните потоци и осигуряване на необходимите средства за разплащане по договорите с изпълнители в нужните срокове. Екипът за управление на проекта ще изпълнява задълженията си, спазвайки условията на Договора за изпълнение, изискванията и указанията на Структура за наблюдение и докладване, вътрешните правила на Община Варна и други нормативни актове, касаещи управлението на проекти и разходването на средствата. През периода на извършване на строителните дейности, Екипът периодично ще провежда срещи с фирмите изпълнители, както и с представителите на експлоатационните дружества с цел постигане на по-добро координиране на действията, идентифициране и минимизиране на рисковете от забавяне и неточно изпълнение на възложените работи, включително и на проекта като цяло. Успоредно с това Ръководителят на проекта, съвместно с представители на строителния надзор, ще осъществяват посещения на мястото на строителната площадка с цел осъществяване на пряк контрол на извършваните строително-монтажни работи. Екипът ще организира и проведе процедури за подбор и назначаване на служителите в Черноморския младежки център, ще координира дейностите по администриране на проекта и провеждане на процедурите, свързани с избор на изпълнител. 306 134.00 27 195.77
Строителство, обзавеждане и оборудване на Черноморски младежки център: Община Варна разполага със сграда в поземлен имот с идентификатор 10135.5506.518, която има възможност да се реконструира за Младежки център. Обектът на интервенция се намира се в УПИ I – 1704 „ПРОФЕСИОНАЛНА ГИМНАЗИЯ ПО ТЕКСТИЛ МОДЕН ДИЗАЙН”, кв. 153 по плана на 29-ТИ микрорайон на гр. Варна, с административен адрес ул. „Вилите” №1а, кв. „Аспарухово”. Сградата е на достъпна локация, в близост до парка, морето и плажа на кв.Аспарухово. За целите на проектното предложение ще се изготви комплексен проект, който включва реконструкция и основен ремонт на съществуващата сграда. Община Варна подготвя необходимите документи за стартиране на тази дейност още през етапа на оценка на проектното предложение, с индикативен срок за приключването й преди сключване на Административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за изпълнение на проекта. Проектът ще реши ефективно функциониране на всички дейности в сградата. Капацитетът на центъра ще е адаптиран към организацията на регионални/национални/международни мероприятия и ще разполага с места за настаняване на минимум 15 участници. Предвижда се обособяване на зала за обучения/семинари с капацитет минимум 100 човека, както и няколко по-малки зали за провеждане на обучителни дейности и/или инициативи, генерирани от самите младежи. Ще бъдат обособени и служебни помещения за администриране на Черноморския младежки център /ЧМЦ/. Центърът ще е достъпен за младежи със специални нужди, както по отношение на използване на дигиталната техника, така и по отношение на изградената инфраструктура. За целта ще бъде изграден асансьор, който да осигури достъп на хората със специфични потребности и до горните етажи на сградата. В тази връзка центърът ще разполага и с бани и тоалетни за посетители със специални нужди. Всички изисквания и стандарти по отношение на противопожарна безопасност, здравословни и безопасни условия на труд ще да бъдат спазени. Черноморският младежки център ще разполага със съвременна база за провеждане на обучения в дигитална компетентност на ученици и младежи. За тази цел се предвижда закупуване на мебели и оборудване, които да обезпечат работата и дейностите на Черноморския младежки център. След сключване на договора за изпълнение на проект "Изграждане и функциониране на Черноморски младежки център" до 2 месеца ще се обяви възлагането на строително-монтажните дейности. Всички СМР, включително дейностите по въвеждане в експлоатация ще приключат в срок до месец март 2025г. 2 725 741.69 0.00
Подбор, наемане и обучение на персонал за младежкия център: 1. Изготвяне на критерии за подбор на: – 5 младежки работника,1 психолог/педагог, 1 педагог/социален работник Те ще осъществяват информационни кампании с цел запознаване на целевата група и широката общественост с дейностите, предоставяни от младежкия център, ще фасилитират обучения и тренинги, организират събития, осъществяват теренна работа с цел предоставяне на менторство, консултации и подкрепа за личностно и професионално развитие на младежите, с които работят. Ще работят също с младежи от уязвими групи, вкл. и такива, изпаднали от системата на образовнието или с проблеми за реинтеграция в нея. Препоръчително е да имат висше образование или богат опит в младежкия сектор. – 2 образователни медиатори Тяхната основна функция е да подпомагат процеса на изграждане и засилване на партньорството между младежкия център, младежите от целевите групи и етнически малцинства и техните семейства. Медиаторите ще осъществяват теренна работа, ще промотират дейностите на младежкия център в общността, ще мотивират младите да преследват високи образователни цели и ще общуват с техните семейства, с цел превенция на отпадане от образователната система на техните деца или оказване на подкрепа при реинтеграция на отпаднали от системата младежи и при търсене на работа. Медиаторите следва да бъдат разпознаваеми в общностите, в които работят, за да могат да спечелят тяхното доверие и да им въздействат по-ефективно. Препоръчително, но не задължително е те да са завършили висше образование. – 1 управител на младежкия център. Той ще отговаря за управлението и стопанисването на младежкия център. Функция на управителя е да изготвя програми, графици на заетост на пространствата и работен график на персонала, да борави с административни документи и да бъде свързващото звено между младежите, екипа на младежкия център и вземащите решения на общинско ниво. Предвижда се управителят да изпълнява функциите на материално отговорно лице. Носи отговорност за цялото имущество в Младежкия център. Изготвя графици на събитията в Мл.център. Отговаря за органиране на настанявания в легловата база, осигуряване на храна, напитки, зали и др. при организирани събития. Отговаря за оборудването, обзавеждането, хигиената, пропускателния режим, извършването на разходи за поддръжка и текущи такива. Носи отговорност за всички счетоводни документи до предаването им на счетоводителя на проекта. – СОT и видеонаблюдение- Ще бъде възложена на външна фирма, която ще осъществява охранителна дейност и оказва съдействие при спешни ситуации. Видеонаблюдението в общите помещения и работни зали ще бъде вменено като ангажимент на служителите на рецепция и портиера на младежкия център. 2. Назначаване и начало на дейността на персонала – определяне на началото на дейността на различните служители и сключване на договори с тях, отчитайки че работното време на Младежкия център трябва да е съобразено със спецификите на целевите групи и се планират дейности, включително вечер и в почивните дни. 3. Въвеждаща и обучителна дейност на младежките работници и медиаторите – участия в обучения на Националната мрежа на младежките центрове и други обучения за младежки работници, както и такива за работа със специфичните целеви групи, посещения на младежки центрове със знак за качество и осъществяване на обмяна на опит в други български младежки центрове. 689 438.00 0.00
Информационни кампании, публичност и комуникация: Основна цел на дейността е информацията за проектните дейности да достигне до възможно най-широк кръг от хора, организации и институции и партньори на местно, национално и международно ниво и да подпомогне изграждането и поддържането на положителен обществен образ и осъзнаването на значението на проекта сред широката общественост. Дейностите, при стриктно спазване Правилата за визуализация и комуникация на Европейската комисия, са насочени към две основни целеви групи, основно обозначени като вътрешна и външна. Вътрешна целева група–включва всички заинтересовани страни в администрацията на Община Варна, партньори на местно ниво, както и служителите на младежкия център. Запознавайки целевата група с мисията и целите на проекта ще се осигури подкрепа и разбиране за значимостта му по отношение младите от всички социални и обществени слоеве. Външна целева група–включва широката общественост и партньори на национално и международно ниво, крайните бенефициенти на ЧМЦ, техните семейства и вс. други заинтересовани лица и организации. Дейностите по информация и публичност имат за цел да изградят доверие у гражданите и спомогнат за осъзнаване на приноса на проекта към осигуряване на предпоставки за социокултурно, личностно и професионално развитие на младите и подобрено включване на уязвимите групи–младите застрашени от социално изключване, социално пасивните и изключени младежи. Общината ще предоставя ясна и разбираема информация за дейностите по проекта и за възможностите за включване на младежи в тях. Поради убеждението на бенефициента, че всички млади трябва да получат възможностите, необходими им за пълноценно участие в социалния, икономическия и културния живот на обществата, в които живеят, Общината цели да подходи към тях, като изгради убеждение у тях самите и широката общественост за положителната роля на ЧМЦ. Дейностите ще стартират с началото на подписване на договор за изпълнение на проекта и ще бъдат разпределени равномерно за целия период. Планира се най-интензивни кампании с цел достигане на информацията за мисията, визията и дейностите на центъра да се осъществят в първите 12 месеца от наемане на младежките работници и медиаторите. Инф. кампании ще обхванат както образователните институции и местата, на които се събират целево младежи, така и територията на кварталите с преобладаващо население от уязвими групи. Целта е младежките работници да осъществят първи контакт с младите и техните семейства като ги запознаят с ЧМЦ и изградят взаимоотношения, основани на доверие и разбиране на добавената стойност на ЧМЦ в социокултурния живот на града. Инф. кампании и дейности в общността имат за цел не само да информират, но и да проучват интересите и потребностите на младежите. Всички дейности по комуникация, публичност и информация ще бъдат организирани така, че да се осъществи възможно най-широк обхват на информираност на деца, младежи, родители, заинтересовани лица и организации. Като се вземат предвид анализа на ситуацията, Насоките за кандидатстване и правилата за визуализация и комуникация на Европейската комисия, Община Варна счита за необходимо: - да разпространява информация за основните цели, приоритети, дейности и техния напредък до всички, които биха могли да се заинтересуват; - да разпространява информация относно финансирането и подкрепата на донора при изпълнението на проекта; - да извършва работа на терен, така че да запознае гражданите с възможностите и очакваните резултати от изграждането на ЧМЦ в г. Варна; - да провежда инф. кампании за всички целеви групи чрез средствата за масово осведомяване – радио, телевизия, печатни медии; -да използва съвременни инф.технологии за осигуряване на актуална информация за напредъка на проекта; - да провежда разяснителни мероприятия и пресконференции с представители на медии за разпространение на информация за проекта; - да осведомява на ясен и достъпен език, разбираем за широката общественост, като се избягва употребата на специализирана терминология. 79 740.00 0.00
Организиране на съвместни обучения и събития в мрежа с други младежки центрове в България и извън страната: Дейността е разработена в отговор на заложените в проектното предложение цели: „Развитие на национални и международни партньорства и работа в мрежа, обмяна на опит и добри практики, включително с Националната мрежа на младежките центрове“, „Осигуряване на капацитет и устойчивост за дейността на ЧМЦ“, „Осигуряване на ефективно функциониране на младежкия център във Варна, като се следват най-високите стандарти в областта на младежките дейности”. Ние сме убедени, че ключът към изпълнение на горецитираните цели се крие в различните форми на координация и сътрудничество с други младежки центрове в България и извън страната. На основата на принципите на партньорство – доверие, взаимност, солидарност и отговорност ще обединим организационни умения и човешки ресурси под формата на идеи, опит, инфраструктура, ноу-хау и други налични ресурси за да адресираме общи проблеми, които стоят отвъд капацитета на един младежки център. Става въпрос за създаване на пространство и система за подпомагане на създаването на постоянна и ефективна комуникационна платформа за сътрудничество, за да мултиплицираме ефекта от инвестициите, направени през последните няколко години в младежката област за изграждане на младежки центрове в страната. Става въпрос също за по-добро популяризиране и огласяване на дейностите, свързани с участието на младите хора, заетостта и свободното време на младежта. И не на последно място - става въпрос за подкрепа на младежки инициативи на национално ниво, чрез организиране и подкрепа на срещи, конференции и курсове за обучение, събития за създаване на делови контакти, работни групи, със специален акцент върху развитието на младежката сфера. В Стратегията на Европейския съюз за младежта за периода 2019—2027 г. е подчертано, че все повече се увеличава свързаността на младите хора в Европа. Връзките, отношенията и обменът на опит са основно предимство за солидарността и бъдещото развитие на Европейския съюз. Тази свързаност се насърчава най-ефективно чрез различни форми на мобилност. Поради това възможностите за обмен на опит, сътрудничество, културно и гражданско действие в европейски контекст трябва да бъдат достъпни за всички млади хора. Това им позволява да развиват и укрепват личните, социални и граждански компетентности, да развиват критично и творческо мислене, да подобряват пригодността за заетост и да се превръщат в активни европейски граждани. Титлата Европейска младежка столица, която Варна получи за 2017г., осигури възможност на града да стане част от Мрежата на европейски младежки столици, основаваща се върху сътрудничество и обмени с досегашни и бъдещи европейски младежки столици. Това са градове, които особено успешно прилагат Ревизираната Харта на Съвета на Европа за участие на младите хора в живота на общините и регионите. Възползвайки се от тази извоювана възможност планираме да проведем съвместни събития за обмяна на опит с младежки центрове от градове – членове на Мрежата на европейски младежки столици. 50 580.00 0.00
Осъществяване на неформална образователна и обучителна дейност в младежкия център за придобиване на умения за успешна реализация на пазара на труда: Младите хора представляват основен ресурс и имат структуроопределяща роля за развитието и бъдещето на всяко национално общество. Статистически данни, цитирани в новоприетата Национална стратегия за младежта 2021-2030, показват неблагоприятни тенденции за българската младеж. Делът на младите хора, които не учат, не работят и не се обучават остава висок в сравнение със средните стойности за държавите от ЕС. Недостатъчен е интересът към областта на технологиите, техническите науки и математиката – само 14 на всеки 100 младежи във възрастовата група 20-29 год. завършват висше образование в областта на технологиите, техническите науки и математиката, при средна стойност за ЕС от 19%. По отношение на интереса към обучение, младите хора считат, че трябва да бъдат по-силно застъпени в училищата теми, свързани с критичното мислене, медиите и демокрацията. Повече знания, свързани с предприемачество и финансовите умения, са необходими според 38% от младежите в България, а използването на дигитални устройства и програмиране за 36% от тях. Изменението на климата, околната среда и природосъобразното поведение е също сред основните теми, които вълнуват младежите и 33% от тях смятат, че информацията в училищата по темата не е достатъчна. Бавно развитие на дигиталните умения –българските младежи са на предпоследно място в Европейския съюз по дигитална грамотност към 2019 г.. Тревожно е и, че една трета от младите хора не могат да преценят кое е фалшива новина, близо половината от учениците в България не се съмняват в истинността на всяка публикувана информация. Това налага тази група на младите българи да бъде обект на специални мерки от страна на институциите, които да взаимодействат и да се допълват. Неформалното образование предлага отлична възможност за планирани, структурирани програми и процеси на личностно и социално образование за младите хора, предназначени да подобрят набор от умения и компетентности, извън формалната образователна програма. В отговор на тези актуални предизвикателства разработихме настоящата дейност, кото ще се осъществява от образователния екип от младежки работници и медиатори, от партньорите по проекта, от експерти от гражданския сектор и от външни лектори. Тя ще се разърне в пълна степен след завършване на сградата на Черноморския младежки център. Нарекохме я символично „Младите професионалисти“ и ще представлява цикъл от събития, насочени към кариерно развитие, подпомагане при търсене на работа, професионална ориентация, младежко предприемачество, разработване на собствени бизнес идеи, професиите на бъдещето, социалното предприемачество и популяризиране на т.нар кръгова икономика. Ще включва кръгли маси за установяване потребностите на младите хора и споделяне на опит; обучения по социално предприемачество, управление, дигитална и финансова грамотност, презентиране; медийна грамотност; информационни събития за представяне на професиите на бъдещето и необходимите умения, които младежите следва да развият, събития за представяне на работодатели, срещи между предлагащи и търсещи работа. 252 600.00 0.00
Обхващане на младите хора чрез дейности за социално приобщаване на ученици/младежи и дейности за свободното време: Национална стратегия за младежта 2021-2030(НСМ) сочи, че България остава на предпоследно място в ЕС по отношение на обществената активност на гражданите и нивото на участие в доброволчески дейности. Национално представителните изследвания за младежта 2018 и 2019г. очертават наличие на дискриминационни нагласи сред младите. Показват недостатъчна информираност и ниско ниво на поведенчески практики за опазване на околната среда. Въпреки декларирания респект към важността на еко проблемите само 6% са направили големи промени в навиците си в последните 5г., които да помогнат за опазването на околната среда, а това е една от най-предпочитаните области за участие в доброволчески дейности. Над 40% от младите споделят, че не са участвали в неформални форми на обучение, но биха участвали с удоволствие. По поръчка на ММС през октомври 2022г., агенция Галъп интернешънъл проведе националнопредставително проучване сред младежите по теми, важни за тях. Резултатите сочат, че членството и взаимодействието на младите у нас с младежки организации е ограничено. Само 16,8% от запитаните младежи заявяват, че се е случвало да участват в събитие или дейност на младежка организация. Взаимодействието с младежки работници също не е разпространено. Само 12,4% декларират пряк контакт и някакво взаимодействие с младежки работници. Данните се потвърждават и от проведено изследване на Евробарометър. Отношението към политическото като цяло запазва традиционно присъщите си ниски нива на ангажираност. Данните сочат, че младежките политики се ползват със слаба популярност в страната ни. Не става дума само за дейността на ММС, но и за дейността на различни организации и лица, които подпомагат младежта, младежкото развитие и включване В такава среда Общината се стреми да адресира актуални проблеми на младите с целенасочени и последователни действия и да създава възможности за развитие на пълния им потенциал. Изграждането на ЧМЦ е предпоставка и възможност за развитие на младежката работа. В тази част на проекта предвиждаме: 1.Провеждане на обучения в ценностите на Съвета на Европа - върховенство на закона, демокрация и човешки права, популяризиране на неговите приоритети в сферата на младежта. Освен обучителна дейност чрез методите на неформалното образование, това включва разпространение на информация за препоръките за младежка работа и за достъп до социални права на младите. В допълнение, Персоналът на ЧМЦ ще провежда кампании и събития във връзка с международните дни от календара на Съвета на Европа 2.Обучения за младежко участие и диалога по въпросите на младежта ще се провеждат от екипа и партньорите чрез обучителен формат „Академия за гражданско образование“. Чрез него младежи ще развиват обща гражданска грамотност и политическа култура. Освен това, обученията ще поставят на фокус 11-те Европейски младежки цели, попадащи в стратегията на ЕС за младежта 2019–2027, както и целите на НСМ, тяхното приложение и развитие на местно и национално ниво и как младите да бъдат активни в постигането им. Цели се създаване на капацитет сред младите и младежките организации за участие в процесите на взимане на решения на местно, национално и международно ниво 3. „ Черноморска доброволческа академия“–представлява иновативна инициатива, постоянна програма, стъпваща на глобалните цели за устойчиво развитие на ООН. Чрез тях тя ще въвлече младите в дейности по социално значими каузи, които развиват гражданското общество и насърчават активно участие чрез доброволчество. Ще включва обучения и събития за различни целеви групи–младежи, активни граждани, представители на етнически малцинства. През призмата на 17-те глобални цели, ще се провеждат неформални обучения за доброволчество и организиране на кампании и практически обучения за придобиване на умения; ще се идентифицират и подкрепят малки общностни проекти; ще се провеждат локални социални и културни събития от самата общност; ще се инициират градски и общностни каузи; ще се насърчава доброволческа дейност за училища и НПО 195 320.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.