Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

Етап І от проекта за реализация на Линия 3, включва подземния участък от линията в централната градска част (ЦГЧ) от метростанция 5 (разположена на кръстовището на бул.Владимир Вазов с ул.Панайот Хитов) до метростанция 14 (разположена под ул.Житница в близост до кръстовището с бул.Цар Борис ІІІ) с дължина 7,8км, 8 метростанции, депо и доставка на необходимия подвижен състав.
С реализацията на настоящото проектно предложение, Етап І „бул.Владимир Вазов – ЦГЧ – ул.Житница” на Линия 3, ще бъде изградена значителна част от заложената в ОУП трета линия на метрото по направление североизток-югозапад, която ще прави връзка с другите две линии в ЦГЧ. По този начин в най-близко бъдеще се създават условия за интегрирана работа на системите метро, автомобилен, ж.п. и въздушен транспорт, което пряко води до още по-ефективното развитие на приоритета за интермодалност при превоза на пътници.
Прогнозният стойност на инвестициите за изграждането на Етап І от Линия 3 от разширението на метрото в София е приета около 433 млн.евро (без ДДС) базирана, на постигнатата тръжна цена за другите участъци, изградени по ОП”Транспорт”2007-2014 от Проекта за разширение на метрото в София. 
По настоящото проектно предложение ще бъдат изградени: трасе на метрото с обща дължина 7,8км, 8 метростанци и депо, които са оборудвани със системи за експлоатация по части: Електроинсталации, Слаботокови системи, Траспортна автоматика, Топлоснабдяване, отопление, вентилация и климатизация, Водоснабдяване и Канализация, Релсов път, репери, пътни  и сигнални знаци и Контактна мрежа, като общата стойност на строително-монтажните работи и на машините и оборудването е 317млн.евро .
В Проекта е предвидена и доставката на Подвижен състав на стойност 95млн.евро.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Планиране и проектиране: Дейността има за цел да осигури разработването на работени проекти за изпълнението на строителството, съгласно заложените изисквания в тръжната документация и разработеният идеен проект обхващаш следните раздели и части : 1. Раздел ”Инженерна геология” - Геоложки и хидрогеоложки проучвания 2. Раздел „Архитектурно-строителен” - Трасе, профил и геодезия - Архитектура и Конструкции - Релсов път - Контактна мрежа - Водоснабдяване и канализация, помпени станции - Отопление, вентилация и климатизация 3. Раздел ”Елекрически системи и инсталации” - Външни захранващи кабели от градски подстанции - Тягово понизителни станции/ТПС и ПС/ - Ел.инсталациии и осветление - Контактна мрежа и ел.захранване 4. Раздел ”Системи телекомуникации и контрол” - Телекомуникации/Слаботокови системи/ - Система за контрол на достъпа и таксуване на пътниците 5. Раздел ” Реконструкция на инфраструктурата” - Водоснабдяване и канализация - Топлоснабдяване - Електроснабдяване - Телефонизация - Улично осветление - Контактна мрежа 6. Раздел ”Организация на строителството” - План за безопасност и здраве и пожарна безопасност 13 860 384.21 18 582 976.16
Закупуване на земя: Очуждаване на 7 бр. имоти, извършвано от специализирано звено на СО. 977 915.00 0.00
Строително-монтажни работи: Настоящата дейност включва изграждането на Етап I от Проекта за разширение на метрото в София - Линия 3 с начало на трасето от МС 5 разположена под кръстовището на бул.Владимир Вазов с ул.Панайот Хитов (км.4+300) по бул."Вл.Вазов", ул."Професор Милко Бичев", бул."Евлоги и Христо Георгиеви", "Орлов мост", бул."В.Левски", бул."Патриарх Евтимий", бул."Прага", ул.Георги Софийски", Медицинска академия/Медицински комплекс - университетски комплекс, кръстовището на бул."България" и бул.Иван Гешов", ул."Кюстендил", кв. Красно село - ул."Житница" до МС 14, разположена под кръстовището между ул.Житница с бул.Цар Борис ІІІ (км.11+966), изграждането на депо в района на МС 14 и изграждане на връзка с националната ЖП мрежа. Ще бъде изграден участъкът е с обща дължина от 7.8 км и 8 метростанции. Строителството е разделено на пет, обособени позиции: • Обособена позиция : Участък от км 11+966,34 (стартова шахта на ТПМ) до км. 8+996,69 (край на МС 11) с 2 бр. метростанции • Обособена позиция : Участък от км 8+996,69 (край на МС 11) до км.6+561,05 (край на МС 8) с 3 бр. метростанции • Обособена позиция : Участък от км 6+561,05 (край на МС 8) до км.4+950 с 2 бр. метростанции и тунелен участък • Обособена позиция : Тунелен участък изпълняван с тунелно-пробивна машина (ТПМ) от км 11+966,34 (стартова шахта) до км 5+248,57 (изходна шахта). • Обособена позиция : Участък от км 4+300 (началото на МС 5) до км.4+950 с 1 бр. метростанция и връзка с жп мрежата • Обособена позиция : Изграждане на депо 285 587 637.77 351 992 622.65
Съоръжения, машини и оборудване: Настоящата дейност обхваща изпълнението на eлектроподстанции, разпределителни уредби, ел. захранване и кабелни линии, слаботокови и комуникационни системи, обща и местни вентилации, ескалатори и асансиори, пожароизвестяване, релсови пътища, видеонаблюдение, предпазни преградни врати между пероните и влаковете и други за изграждания участък на проекта с дължина 7.8 км метролиния и 8 метростанции. Дейността обхваща още осигуряването на необходимият подвижен състав за Етап I на Линия 3 на метрото в София и включва доставката на 20 броя метровлака с дължина на влака 60м±2м и проектиране, доставка, монтаж и функционални изпитания на следните системи, свързани с управлението на метровлаковете : • Система за телекомуникационно управление на влаковото движение (СВТС) по метролинията и депото - ниво на безопасност SIL4 (Safety Integrity Level), съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен) и ниво на автоматизация GoA 3 (Grades of Automation) , съгласно стандарт IEC 62290 (или еквивалентен); • Транспортно-комуникационна система - ниво на безопасност SIL3 съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен) и стандарт EN 50159:2010 (или еквивалентен) за системи за съобщения, сигнализация и обработка на данни и съобщения, свързани със сигурността в предавателни системи; • Интегрирана радио-комуникационна система; • SCADA система за централизиран контрол и управление на тяговото електрозахранване - ниво на безопасност SIL2, съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен); • Система за автоматични перонни преградни врати (САППВ); • Обучение и съдействие при първоначална експлоатация и гаранционна поддръжка. Окомплектовка, специални инструменти и тестово оборудване за подвижен състав и системи за управление. Разходите по дейността включват 181 566 356,62 лв. БФП за закупуването на подвижен състав. 323 857 736.67 343 730 250.82
Подвижен състав: Стойността на БФП по настоящата дейност в раздел 5 "Бюджет" на настоящия ФК по ИСУН е намалена на 150 160 126.30 лв. в сравнение с допустимата БФП във ФК за "голям проект" 185 803 850.00 лв. в следствие на ограничение на бюджета на процедурата. Настоящата дейност има за да цел да осигури необходимият подвижен състав за Етап I на Линия 3 на метрото в София и включва доставката на 20 броя метровлака с дължина на влака 60м±2м и проектиране, доставка, монтаж и функционални изпитания на следните системи, свързани с управлението на метровлаковете : • Система за телекомуникационно управление на влаковото движение (СВТС) по метролинията и депото - ниво на безопасност SIL4 (Safety Integrity Level), съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен) и ниво на автоматизация GoA 3 (Grades of Automation) , съгласно стандарт IEC 62290 (или еквивалентен). • Транспортно-комуникационна система - ниво на безопасност SIL3 съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен) и стандарт EN 50159:2010 (или еквивалентен) за системи за съобщения, сигнализация и обработка на данни и съобщения, свързани със сигурността в предавателни системи. • Интегрирана радио-комуникационна система • SCADA система за централизиран контрол и управление на тяговото електрозахранване - ниво на безопасност SIL2, съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен). • Система за автоматични перонни преградни врати (САППВ) • Обучение и съдействие при първоначална експлоатация и гаранционна поддръжка. Окомплектовка, специални инструменти и тестово оборудване за подвижен състав и системи за управление. - Доставката на 20 метровлака и изброените системи, които трябва да се изпълнят са за първия етап от Проекта за разширение на метрото в София, трета метролиния с трасе което обхваща подземния участък от км.4+300 до км.11+966,34. По трасето се предвиждат за изграждане 8 бр. метростанции. 185 803 850.00 72 308 819.11
Непредвидени разходи : Целта на дейността е при необходимост да има инструмент за финансиране на допълнителни и непредвидени строителни работи, които е било невъзможно да бъдат заложени в идейните проекти и са възникнали при изпълнението на строителството. 15 874 020.69 22 853 051.36
Публичност: Дейността има за цел да осигури публичност за предоставената безвъзмездна финансова помощта от Общността чрез Европейски фонд за регионално развитие и ще бъде реализирана с редица мерки за информиране на обществото описани в следващото поле. 146 654.75 2 500.00
Изпълнение на инженер-консултантски услуги : Изпълнението на дейността включва контрол над проектирането, строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Квалифицирани специалисти по съответните части стриктно следят за изпълнението на разработените проекти, за качеството както на използваните материали, така и на самата работа. Те изискват протоколи, гарантиращи безопасността на изпълнените инсталации и съставят необходимите актовете в съответствие с действащите нормативи. Инженер консултантът гарантира качествено изпълнение на строително-монтажните работи и спомага за безпроблемното въвеждане на обекта в експлоатация. Строителният надзор е свързан както с проектирането на даден обект, така и със съгласуването на необходимата документация, с издаване на разрешения за строеж и съблюдаване на нормите (правилата) за безопасност на труда. Той включва откриване на строителна площадка; заверка на заповедна книга; съставяне на актове по време на строителството (образци 5,6,7 и12); съставяне на акт 14 за изпълнената конструкция (груб строеж); издаване на технически паспорт на обекта, който се представя пред Агенцията по Кадастър и органа, издал разрешението за строеж; изготвяне на констативен акт 15 по чл. 176 от ЗУТ (след завършването на строежа); изготвяне на окончателен доклад (акт 16) до Дирекция за национален строителен контрол (ДНСК), Районна дирекция за национален строителен контрол (РДНСК) или съответната община по чл. 177 ЗУТ; издаване на необходимите становища от общински или държавни органи и институции за въвеждане на обекта в експлоатация – Столична регионална здравна инспекция(СРЗИ), РИОКОЗ, ВиК, електроразпределителните дружества; подготвяне на пълен комплект документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Инженер-консултанта осигурива законосъобразното започване, изпълнение и приключване на строителството; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания; контрол по спазване на условията за безопасност на труда; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност; правилно изпълнение на строително – монтажните работи. 4 417 145.79 4 988 600.70
Техническа помощ: Управление на проекта, експерти, становища и други. 790 316.46 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.