Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 779 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

Общата цел на проекта е да се създаде нова възможност за заетост и да се осигури подкрепа за социалното включване на безработни/неактивни на пазара на труда лица от уязвимите групи, както и на лица с увреждания, чрез участието им в дейности в полза на лицата с увреждания.
Общата цел ще бъде постигната посредством следните специфични цели:
1.Да се създаде самоиздържащо се Социално предприятие за нуждите на лица със зрителни, двигателни и др. увреждания, което да осигурява възможности за тяхната социална интеграция, в т.ч. чрез възможност за обучение и практически тренировки по академично гребане,
2. Да се осигури алтернативна възможност за организиране на свободното време на хората с увреждания чрез съчетаване на отдих, развлечение и спортна дейност,
3. Да бъдат подпомогнати членовете на семейства, полагащи грижи за хора с увреждания със спестеното за тях време, през което лицата с увреждания ще бъдат в социалното предприятие,
4. Да се създадат възможности за професионална реализация на безработни/неактивни на пазара на труда лица от уязвимите групи, които да работят в новосъздаденото Социално предприятие в полза на лицата с увреждания,
5. Да се обезпечи материалната база на новосъздаденото Социално предприятие с необходимото оборудване и спортни пособия,
6. Да бъде приложен иновативен подход за социална и професионална интеграция на лицата с увреждания.
Посочените цели ще бъдат постигнати чрез следните проектни дейности:
1.Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика,
2.Оборудване на новосъздадените работни места,
3.Подкрепа за осигуряване на заетост за 12 месеца на 11 безработни/неактивни на пазара на труда лица от уязвимите групи,
4.Психологическо подпомагане и мотивиране на лицата с увреждания,
5.Осигуряване на наставник от работодателя за едно новонаето лице,
6.Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на новата услуга.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика: Дейността ще бъде осъществена посредством организиране на малки групи за социално общуване, състоящи се от представители на втората целева група (лица с увреждания). Всяка малка група за социално общуване ще се състои от не повече от 7 души, които се предвижда да се срещат поне по един път седмично. Планираме, в рамките на проекта да бъдат създадени минимум 5 малки групи за социално общуване. Събирането на малките групи за социално общуване ще се осъществява в същия ден, в който ще се провеждат и заниманията по академично гребане- учебна дейност и тренировъчни занятия. За целта, всички участници в малките групи ще бъдат определени, на основата на съгласие за тяхното членство в Сдружение с обществено полезна дейност "Гребен клуб Пловдив". Преди учебните и тренировъчни занятия по академично гребане, членовете на малката група за социално общуване ще се събират за споделяне и взаимна подкрепа. Целта на групите е взаимно споделяне на проблемите, взаимно подпомагане и взаимна подкрепа за решаване на текущо възникнали трудности. В рамките на срещите на малките групи за социално общуване ще бъдат дискутирани различни въпроси, представляващи интерес за всички участници. При необходимост, в случай на установяване на различни по вид интереси на отделните участници в групата, е възможно прехвърляне на участник в друга група, където същият участник може да открие хора с интереси, сходни с неговите. Всяка една от формираните 5 групи, ще се ръководи от отговорник, измежду назначените на трудов договор от управителя на "Панчев" ЕООД, социални асистенти (код по НКПД 53221003) . На участниците в малките групи за социално общуване ще бъдат предложени редица теми за обсъждане и дискусия, като например: 1.Лични житейски очаквания и желания на лицата от целевата група- разговор и дискусия върху смисъла на човешкия живот, 2.Основни човешки нужди- телесни, емоционални, духовни- споделяне и дискусия в рамките на групата, 3.Индивидуална житейска самооценка на участниците. Силни и слаби страни на всеки. Анализ и оценка на собствените способности- споделяне и дискусия в рамките на групата, 4.Професионални очаквания (ако е приложимо)- индивидуална професионална самооценка на участниците относно техните професионални качества и шансовете им да си намерят работа- споделяне и дискусия в рамките на групата, 5.Възможности за намиране на работа (ако е приложимо). Източници на информация за свободни работни места- споделяне и дискусия в групата, относно възможности и начини за взаимно подпомагане, 6.Възможности за изграждане и утвърждаване на умения - лекция и дискусия в рамките на групата, 7.Изготвяне на автобиография /CV/ (ако е приложимо)- споделяне и взаимно подпомагане за изготвяне на автобиография в рамките на групата, 8.Овладяване на умения за успешно представяне (ако е приложимо). Овладяване на умения за подчертаване на положителните личностни качества- лекция и взаимно споделяне. 9.Споделяне на собствени преживявания- споделяне и дискусии 10.Ролята на академичното гребане за рехабилитация на лица с двигателни увреждания- лекция, изнесена от треньора по академично гребане и рехабилитатора,споделяне и дискусия, 11.Ролята на академичното гребане за социална интеграция на лица с увреждания, в т.ч. на незрящи лица- лекция, изнесена от треньора по академично гребане, споделяне и дискусия, 12.Академичното гребане, като начин за прекарване на свободното време- споделяне и дискусия в групата. Разбира се, участниците в групата ще могат и самостоятелно да определят теми за събеседване. В рамките на тази дейност ще се извършва и учебната и тренировъчна дейност по академично гребане в полза на лицата с увреждания. Във времето, през което лицата от втората целева група (лицата с увреждания) ще бъдат извън територията на социалното предприятие, социалните асистенти ще са на разположение, за оказване на помощ при закупуване на лекарства и храна, помощ в дома, попълване на документи и т.н. 0.00 0.00
Оборудване на новосъздадените 11 работни места в новосъздаденото социално предприятие: В "Панчев" ЕООД до момента няма създадено социално предприятие. Веднага след стартиране на дейностите по проекта ще бъде създадено социално предприятие, което ще изисква и разкриването на 11 работни места в рамките на проекта. За да могат да функционират нормално, новосъздадените работни места в социалното предприятие следва да бъдат обзаведени и оборудвани, както следва: 1.За "Треньор по академично гребане - 1 работно място /код по НКПД 34226002/ и Помощник треньор - 1 работно място /код по НКПД 34223003/, за които е нужно да бъдат закупени следните спортни принадлежности: лодка единичен скиф за адаптивно гребане- 1 брой, състезателна лодка едноместен скиф-1 брой, лодка двойка скул- състезателна- 1 брой, а така също и 1 чифт гребла за адаптивната лодка; 2.За Чистач/Хигиенист /код по НКПД 91120004/- 1 работно място, за което не е нужно закупуване на оборудване; 3.За "Социален асистент /код по НКПД 53221003/"- 5 работни места, за които е нужно закупуване на стационарен компютър с монитор и софтуер-1 брой и мобилен компютър със софтуер–1 брой, бюро-3 броя, лазерно мултифункционално устройство-1 бр; 4.За "Счетоводител /код по НКПД 24116004/- едно работно място, за което е нужно закупуване на стационарен компютър с монитор и софтуер-1 бр; 5. За "Домакин /код по НКПД 51693001/- едно работно място", за което е нужно закупуване на 1 бр. комплект инструменти за извършване на текущи ремонти на лодките и текущи ремонти на инсталациите и дограмата в помещенията; 6.За "Шофьор /код по НКПД 83222002/- едно работно място , за което не е нужно да бъде закупувано транспортно средство за транспортиране на лицата с тежки увреждания от дома до гребната база и обратно, като наемането на транспортното средство и ежедневните разходи за гориво ще са за сметка на "Панчев" ЕООД; Оборудването ще бъде доставено през първите три месеца от реализацията на проекта, съгласно изискванията на чл. 1. (1) от ПМС №160/01.07.2016 г., с което се определят правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите при провеждане на процедура за избор на изпълнител с публична покана съгласно Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове ( ЗУСЕСИФ) от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове, които не са възложители по смисъла на Закона за обществените поръчки. С изключение на новоразкритото работно място за счетоводител, останалите новосъздадени работни места ще бъдат оборудвани в базата, отдадена на ЮЛНЦ "Гребен клуб Пловдив" за ползване от страна на община Пловдив. За целта ще бъдат предприети необходимите действия, позволяващи на новосъздаденото социално предприятие да ползва базата, на базата на писмено споразумение с община Пловдив и ЮЛНЦ "Гребен клуб Пловдив". Определянето на изпълнител от бенефициентите се извършва в съответствие с чл. 50 -53 ЗУСЕСИФ. Всички останали елементи и пособия от оборудването и обзавеждането на новосъздадените работни места, не включени в описанието на дейност №2, но необходими за нормалната работа на новонаетите лица, ще бъдат осигурени от "Панчев" ЕООД. Посочените лодки и приспособленията за тях ще бъдат използвани както за учебни и тренировъчни цели, свързани с решаване на двигателните и други здравословни проблеми на лицата с увреждания, както като елемент на тяхната социална интеграция, отдих и алтернативна възможност за прекарване на свободното им време, така и като възможност за формиране на приходи за социалното предприятие от предоставяне на тренировъчни и спортни услуги на граждани и корпоративни клиенти, като формираните печалби ще бъдат използвани преимуществено за обезпечаване на непрекъснатата дейност на социалното предприятие и решаването на проблемите на лицата с увреждания, в съответствие с изискванията за разходване на печалбата, формирана от социалното предприятие, посочени в Условията за кандидатстване на настоящата схема за БФП BG05M9OP001- 2.007 „РАЗВИТИЕ НА СОЦИАЛНОТО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО” . 0.00 0.00
Подкрепа за осигуряване на заетост за период от 12 месеца на общо 11 безработни и/или неактивни лица от уязвимите групи на пазара на труда: За да бъде възможно нормалното функциониране на Социалното предприятие, което ще бъде създадено чрез настоящия проект, е наложително разкриването на единадесет нови работни места. Новоразкритите работни места ще бъдат заети от лица от уязвимите групи на пазара на труда, както следва: младежи до 29 години, безработни и/или неактивни на пазара на труда лица над 54 години, безработни и/или неактивни на пазара на труда лица с трайно намалена работоспособност, продължително безработни и други групи безработни лица. Ще бъдат разкрити нови работни места за следните длъжности: Треньор по академично гребане- 1 лице /код по НКПД 34226002/, притежаващо висше образование от спортната академия в областта на академичното гребане и Помощник треньор - 1 лице /код по НКПД 34223003/,притежаващо средно образование в областта на гребането - безработни или неактивни на пазара на труда от посочените уязвими групи на пазара на труда и имащи за задача да участват в осъществяването на първоначалния контакт с лицата с увреждания, да провеждат учебно-тренировъчния процес и да вземат участие в малките групи за социално общуване на лицата с увреждания за разясняване на ролята на академичното гребане за осигуряване на по-добро здраве и по-пълноценно прекарване на свободното време; Чистач/Хигиенист /код по НКПД 91120004/- едно лице- безработен или неактивен на пазара на труда от посочените уязвими групи на пазара на труда, без изискване за образование, който има задачата да се грижи за чистотата и хигиената в складовата база (хангара), в съблекалните, сервизните помещения и учебната зала, както и за почистване на лодките ; Домакин /код по НКПД 51693001/- едно лице, безработно и/ или неактивно на пазара на труда от посочените уязвими групи на пазара на труда, което ще отговаря за изправността на спортните уреди (лодките), както и за изправността на битовите съоръжения в спортната база; Шофьор /код по НКПД 83222002/- едно лице безработно и/ или неактивно на пазара на труда от посочените уязвими групи на пазара на труда, притежаващо изискващата се правоспособност за управление на МПС за превоз на пътници, което ще превозва лицата с увреждания (лицата от втората целева група) от дома им до гребната база и обратно; Социален асистент /код по НКПД 53221003/- пет лица, безработни и/или неактивни на пазара на труда от посочените уязвими групи, със средно, или висше хуманитарно образование, които ще осъществяват контакти с публичните власти, отговорни за работата с лица с увреждания, ще идентифицират нуждите на лицата с увреждания, ще влизат в комуникация с тях и ще ги информират за услугите, предлагани от социалното предприятие и условията за членство в Сдружение "Гребен клуб Пловдив" , ще организират и ще ръководят провеждането на социалните срещи в малките групи за социално общуване, ще бъдат на разположение на лицата с увреждания от малката група за социално общуване, за която отговарят във времето, през което лицата не са на територията на социалното предприятие за оказване на помощ, ще осигуряват базата данни за лицата, желаещи да се включат в дейност №4 и ще участват в съвета за информиране и консултиране относно специфичните нужди на лицата с увреждания, който ще бъде специално създаден в новообразуваното социално предприятие ; Счетоводител /код по НКПД 24116004/- едно безработно и/или неактивно на пазара на труда лице от посочените уязвими групи на пазара на труда, притежаващо средно, или висше икономическо образование, което ще отговаря за счетоводната отчетност в новосъздаденото социално предприятие. В дейностите по настоящия проект ще бъдат включени общо 11 лица- безработни и/или неактивни на пазара на труда. 0.00 103 472.86
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: Дейност №4 "Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост" е тясно свързана с дейност №1 "Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика". След работата в групи, предвидена в дейност №1, ще е необходима допълнителна индивидуална работа с лицата от втората целева група- лицата с увреждания. Опитът показва, че голяма част от личните проблеми и нужди е невъзможно да бъдат споделени в рамките на групата по интереси. Освен това трябва да се отчете и фактът, че групите по интереси ще се състоят от участници, които по всяка вероятност няма да се познават помежду си, преди своето включване в дейностите по проекта. Дейност №4 ще е приложима само за тези участници в проекта и респективно в малките групи по интереси, които ще бъдат с право на работа и желание да се интегрират в подходяща работна среда. Дейност №4, обаче няма да обхваща единствено и само включените в дейност №1 лица от целевата група на хората с увреждания с право на работа. В дейност №4 ще бъдат включени и лица с увреждания, които по една, или друга причина не са участници в дейност №1, но са лица с увреждания, могат и желаят да работят, но имат проблеми с интеграцията си на пазара на труда. Изследванията показват, че голяма част от хората с увреждания са обезкуражени, лишени от чувство за собствените си възможности и това е една от основните пречки за тяхното успешно интегриране на пазара на труда. По тяхно желание, те ще бъдат посещавани от консултант-психолог. По този начин ще се осигури атмосфера на доверие от тяхна страна по отношение на специалиста-психолог, който ще работи с тези лица. Те биха споделили в лични разговори с него свои проблеми, за които са преценили, че са деликатни и неподходящи за споделяне в рамките на работата на малката група, или пред специалистите в бюрата по труда. За тази цел, дейността ще протече на следните етапи: 1.Установяване на лицата, нуждаещи се от психологическо подпомагане и мотивиране за включване в заетост, веднага след формирането на малката група. 2. Разясняване на същността на дейност №4 от страна на консултанта-психолог. 3. Съставяне на списък с желаещи, които биха желали да бъдат посещавани по домовете им от консултанта-психолог в останалата част от деня, свободна от работа в малките групи по дейност №1. 4. Набиране на допълнителна база данни от страна на Социалните астистенти за лица с увреждания с право на работа, желаещи да се интегрират на пазара на труда, които не са включени в дейност №1.5. Осъществяване на практическите посещения в домовете на желаещите лица от целевата група на хората с увреждания от страна на психолога. 6. Осъществяване на практическия процес по психологическо подпомагане и мотивиране за включване в заетост чрез прилагане на индивидуални способи, по преценка на психолога- индивидуални лекции, дискусии, тестове, ролеви игри и др. 7. Създаване на възможности за участие в трудови борси, организирани от бюрата по труда и създаване на възможности за контакти с работодатели. В резултат на изпълнението на тази дейност, предвиждаме минимум на две лица с увреждания да бъде оказано съдействие, за да започнат работа, преди да са приключили проектните дейности. Възможно и допустимо е, също така, лица, които принадлежат към втората целева група - лица с увреждания, да станат част от първата целева група- групата на безработните, или неактивните на пазара на труда лица от уязвимите групи и да бъдат част от назначените на работа в Социалното предприятие лица по дейност №3. 0.00 5 232.49
Осигуряване на наставник от работодателя за новонаети лица. Всеки наставник отговаря за минимум 1 и максимум 7 души – представители на целевата група.: Тъй, като предвиждаме да създадем социално предприятие, веднага след стартиране на проекта и пред вид на обстоятелството, че социалното предприятие няма да бъде отделно юридическо лице, а ще се намира в структурата на "Панчев" ЕООД, е наложително да бъде осигурена отделна аналитична счетоводна отчетност. За да осигурим отделна аналитична счетоводна отчетност, в дейност №3 предвидихме назначаването на счетоводител от средата на уязвимите групи на пазара на труда, а именно: безработни, или неактивни на пазара на труда младежи до 29 години, безработни и/или неактивни на пазара на труда лица над 54 години, безработни и/или неактивни на пазара на труда лица с трайно намалена работоспособност, продължително безработни и други групи безработни лица. За да е възможно незабавното стартиране на счетоводно отчитане, новоназначеното на длъжност "Счетоводител" (код по НКПД 24116004) лице ще се нуждае от наставник, който да запознае новоназначеното лице със стандартите на счетоводно отчитане в "Панчев" ЕООД, както и да наблюдава процеса на създаване на самото аналитично счетоводно отчитане. Дейността ще се осъществи в продължение на 6 месеца, в съответствие с изискванията на Условията за кандидатстване. За останалите длъжности- Треньор по академично гребане /код по НКПД 34226002/ Чистач/Хигиенист /код по НКПД 91120004/, "Рехабилитатор" /код по НКПД 22645001/, Домакин /код по НКПД 51693001/, Шофьор /код по НКПД 83222002/ и Социален асистент /код по НКПД 53221003/ не се налага процес на наставничество и съответно- назначаване на наставници. За лицата, назначени на тези длъжности, ще се изисква единствено мотивация за работа в социалното предприятие и наличието на съответния професионален опит. 0.00 0.00
Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предоставяните услуги: Необходимостта от изпълнението на дейност №6 "Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предоставяните услуги" произтича от следните обстоятелства: 1. Новосъздаденото социално предприятие ще трябва да формира свои собствени приходи, за да може да се самоиздържа. Процесът на самоиздръжка на социалното предприятие трябва да бъде подготвен в рамките на времетраенето на проектните дейности по настоящия проект, за да може да стартира не по-късно от времето на приключване на настоящия проект. Приходите, от които ще се издържа социалното предприятие, ще бъдат формирани от предоставяне на платени услуги по академично гребане- теоретична подготовка, учебни тренировки, любителско каране на лодки като любителски спорт, туристическа атракция и т.н. Времето за предоставяне на тези платени услуги няма да съвпада с времето, през което гребната база ще бъде използвана за нуждите на лицата с увреждания. Ето защо, приходите, необходими за издръжката на социалното предприятие ще трябва да бъдат обезпечени в рамките на половин работен ден (4 часа). При тези обстоятелства ще се наложи търсенето на оптимално високи цени за ползвателите на посочените услуги, които едновременно с това да позволяват издръжката на цялостната дейност на социалното предприятие. 2. "Панчев" ЕООД се занимава с търговска дейност в областта на търговията с крепежни изделия и инструменти, има изградена солидна търговска политика и богат опит в областта на маркетинга и продажбите. Но "Панчев" ЕООД няма досегашен опит в предлагането на услугите, които ще се наложи да бъдат предлагани от социалното предприятие, описани в тази дейност. Естеството на тези услуги предполага дълга и продължителна проучвателна и маркетингова дейност, с цел да бъде изградена успешна търговска стратегия. За целта ще бъдат използвани всички търговски и лични контакти с потенциални ползватели на бъдещите услуги, които ще бъдат предлагани от социалното предприятие. Дейността ще бъде осъществена на следните етапи: 1. Изготвяне на бизнес план на социалното предприятие с план за паричния поток, план за приходите и разходите, организация, структура и управление, вкл. постоянно зает персонал в социалното предприятие, структура на предлаганите услуги с приходи и разходи по отделни услуги, конкуренция, пазарна среда, маркетингова стратегия, доставчици и клиенти, средногодишна натовареност на спортните уреди, изготвяне на амортизационен план, изготвяне на финансов план за привлечени средства и др . 2. Ще бъдат осъществени множество срещи както с потенциални корпоративни клиенти, така и с потенциални индивидуални клиенти. На срещите ще се подчертава фактът, че печалбата от дейността на социлното предприятие ще бъде използвана преимуществено (минимум 51% от печалбата) за социални цели, а не за получаване на дивиденти. По този начин ще може да се популяризира практиката на социалните предприятие и да се мотивира извършването на благотворителна дейност под формата на заплащане на услуги за любителски спорт от страна на потенциалните клиенти. По отношение на корпоративните клиенти, ще се разясни възможността, академичното гребане да бъде част от социалната дейност в предприятията и като такава да бъде заложена в колективните трудови договори с убеждението, че академичното гребане има сериозен потенциал за осигуряване на по-добро здраве на работниците и служителите в предприятията. 3. Паралелно установяване на контакти със Служби по трудова медицина, с цел получаване на обратна информация за здравословните проблеми на работниците и служителите и възможностите за решаването на тези проблеми с помощта на упражняването на спортна дейност, в т.ч. с помощта на академичното гребане. 4. Подготовка и сключване на предварителни договори с клиенти на социалното предприятие. 0.00 21 794.87

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.