Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

Създаденото  Звено за услуги в домашна среда към съществуващия “Домашен социален патронаж” по процедура "Помощ в дома", и изпълнението на проект “ Право на независим живот “  ще даде възможност да се разшири дейността на Звеното и ще се създадат предпоставки на територията на община Елхово да се предоставят три типа почасови услуги в домашна среда- за лична помощ, за социална подкрепа и за помощ при комунално-битови дейности.Чрез прилагане на гъвкав механизъм за съчетано почасово ползване на различни интегрирани социални услуги, съобразно индивидуалните нужди, ще се гарантира ефективност на предоставяните услуги.
Проектът създава възможност за приемственост и гарантиране  обслужването на лица, ползващи услугите," Социален асистент", “Домашен помощник” и “Личен асистент” и същевременно ще надгражда постигнатото до момента в сферата на развитие на общинските социални услуги.
За целите и в рамките на проекта към Звеното за услуги в домашна среда ще бъде нает персонал, който да обслужва нуждаещите се на територията на град Елхово и селата от общината, като по този начин ще се повиши социалната активност и трудовата реализация на безработни лица, а също така и членове на семейства ангажирани с грижи за лица с увреждания.
С реализацията на проекта ще се постигне разширен териториален обхват, повишено качество на грижата чрез предоставяне на индивидуално ориентирани социални услуги за потребители от домашни помощници и лични асистенти с повишени професионални компетентности.
В рамките на проекта ще се проведе супервизия и ще се предоставя мотивационна и психологическа подкрепа за персонала и потребителите на услугите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Сформиране на екип за организация и управление на проекта: След подписване на договорът за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между УО и Общината със заповед на кмета ще се определи екип за организация и управление на проекта. Екипът ще бъде сформиран от пет души изпълняващи задължения и отговорности по следните позиции: ръководител, координатор, счетоводител и двама технически сътрудници. Екипът за управление ще изготви оперативен план за работа си с конкретните дейности, задачи, срокове и отговорните за навременното им изпълнение. Ежемесечно ще се извършва и вътрешен контрол за срочното изпълнение на предвидените дейности и за правилното разходване на средствата. Ще се изготви месечен график за проверки на място. Проверките ще се извършват в дома на потребителя на услугата и ще имат за цел да проследят спазва ли се определеното работното време, качеството на предоставяните услуги и взаимоотношенията между потребител и домашния помощник или личен асистент. Констатациите от извършената проверка ще се записват в дневника на потребителя и ще се подписват от лицето извършило проверката. За администрирането на проектните дейности ще бъдат осигурени материали и консумативи закупени съгласно Закона за обществени поръчки. Всички документи във връзка с управлението, изпълнението и отчитането на проекта ще се изготвят съгласно изискванията на финансиращата програма, Закона за защита на личните данни и Закона за счетоводството. Създадената документация по време на изпълнението на проекта ще се съхрани и архивира в определени за целта шкафове, ясно обозначени с името на Проекта и знамето на ЕС и ЕСФ. 24 660.88 24 867.28
Дейност 2: Информиране на общественноста и представители на целевата група.: За информираността и популяризиране на дейностите и начините за участие в проекта ще се проведе широка информационна кампания. Ще бъдат изработени и разпространени 50бр.плакати, 500бр.листовки,1бр.информационно табло. Изготвените листовки и плакати ще бъдат поставени на видно място в следните институции и клубове: Дирекция „Бюро по труда”, Дирекция „Социално подпомагане” входа на общинска болница , пощата в града и пощенски станции по селата на територията в общината, клубове на пенсионера, клуб на хората с увреждания и посещавани търговски обекти. В рамките на първоначалната кампанията ще бъдат публикувани две статии в местен вестник и електронна медия. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съгласно условията и изискванията за визуализация описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и ще съдържат информация за предвидените дейности по проекта , обхвата на целевата група, начина за участие и поставените срокове. Като друг източник на информация ще може да се използва и сайта на Община Елхово. В рамките на информационната кампания ще бъде публикувана още 1 статия в електронна медия с информация за напредъка на проекта. На финала на проекта в уеб-сайта на Общината и медийно ще бъдат отразени постигнатите резултати по време на работа на Звеното за предоставяне на услуги в домашна среда чрез 1 публикация в електронна медия и 1 статия в местната преса. 258.00 258.00
Дейност 3 : Набиране, подбор и обучение на персонал за предоставяне на услугите в Звеното за услуги в домашна среда.: Предвидено е по проекта да се предостави възможност на желаещи лица от целевата група на персонала да предоставят социални услуги на нуждаещи се лица като домошни помощници и лични асистенти. В рамките на предварително определен срок ще се приемат заявления от желаещи лица да се включат в проекта. Със заповед на кмета на общината ще бъде сформирана комисия за оценка и избор на домашни помощници и лични асистенти. В срок до 7 дни след крайната дата за подаване на заявления, Комисията ще проведе събеседване с допуснатите кандидати. Всички подадени заявления ще бъдат въведени в Дневник на подадените заявления за домашен помощник/личен асистент. Изборът на персонал ще е насочен към определянето на подходящи безработни лица в трудоспособна възраст за предоставяне на качествени и гъвкави социални услуги. Списък с класираните кандидати след проведеното събеседване ще бъде поставен на информационните табла в общината и публикуван на сайта на община Елхово в срок до 5 дни след приключване на събеседването. Всички новоназначени лица за домашни помощници/лични асистенти ще преминат въвеждащо ниво на обучение, а ако има лица преминали обучение през по- ранен етап по друга програма или друг ред представят копие на документ за придобиване на съответните умения за предоставяне на услугата. Успешно преминалите курса на обучение , както и тези лица преминали предишни обучения ще бъдат назначени за персонал към Звеното за предоставяне на услуги в домашна среда. С всеки за домашен помощник/личен асистент се сключва трудов договор, като преди това лицето се запознава и подписва длъжностна характеристика. За всеки домашен помощник/личен асистенти от звеното , се създава лично досие съдържащо цялата документация от кандидатсването му до сключването на договор за предоставяне на услугата. В процеса на работа при доброволен отказ или друга независеща от лицето причина при която домашният помощник/личен асистенти не може да предоставя услугата, неговото място се замества със следващият кандидат в поредността на класирането. По този начин ще се осигури непрекъснат работен процес за услугата договорена с потребителя. 467 158.72 487 547.52
Дейност 4: Сформиране на целевата група от потребители и осигуряване на достъп до интегрирани услуги.: В хода на реализацията на настоящия проект ще бъдат подпомагани нуждаещи се хора в т.ч.деца от следните групи: -хора с увреждания -хора над 65 годишна възраст с ограничения или невъзможност за самообслужване За желаещите да ползват социални услуги по проекта ще има обявен срок за приемане на заявления за кандидатстване. Заявленията ще се подават лично или от близък на нуждаещото се лице по настоящ адрес на потребителя.Всички постъпили заявления ще се вписват в предварително изготвен Дневник на подалите заявления за потребители кандидати. На всяко лице подало заявление да ползва социална услуга се изготвя лично досие съдържащо подадените документи. Наети лица ще извършат оценка на потребностите на желаещите да ползват социални услуги, съгласно Методика /Приложение към ръководството за бенефициенти. За нуждите на проекта ще се сформира Комисия, която на следващ етап ще проведе среща с одобрените кандидати за домашни помощници и лични асистенти и с класираните кандидати за потребители до допустимия брой. Ако по време на срещата има изразени предпочитания на потребителя към домашен помощник или лични асистенти, комисията се съобразява с тях до колкото е възможно. Резултатът от проведената среща се отразява в протокол подписан от членовете на Комисията и утвърден от Кмета на Общината. След крайния избор на потребители и домашни помощници/лични асистенти се сключва двустранен договор между асистента и Общината и потребителя и Общината, в който договор ясно са отразени правата и задълженията на страните по договора.За всеки потребител ще се изготви индивидуален план за предоставяне на социални услуги, съгласно направената им социална оценка и съобразен с личните им потребности и желания. Екипът за управление разработва процедура за приемане и разглеждане на жалби и сигнали, относно подбора на домашни помощници/лични асистенти и кандидатите за потребители на услугата. 2 000.00 1 765.29
Дейност 5: Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала предоставящ социални услуги.: Ще бъдат проведени три групови супервизии на домашните помощници и личните асистенти в рамките на предоставяне на социалната услуга, насочени към подобряване на директната работа на домашните помощници и личните асистенти и осигуряване на професионална подкрепа. Домашните помощници и лични асистенти ще участват в супервизия необходима от една страна като превантивна мярка срещу професионално изпепеляване /burnout/ и като възможност за съвместна работа по трудни случаи. Супервизията ще даде възможност да се работи с преживяванията на персонала, което разширява капацитета за удържане на професионалната рамка и подобрява качеството на работата с потребителите на услугата. 500.00 333.51
Дейност: 6 Оказване на професионална помощ и психологическа подкрепа за потребителите на услугата.: Ще се провеждат консултации с психолог, за разрешаване на конфликтни ситуации, възникнали в хода на предоставяне на услугата и консултиране по здравни проблеми и въпроси за подобряване условията на живот на потребителите на услугата. Медицински специалист ще предоставя достъп до здравни услуги на потребителите и ще извършва необходими медицински манипулации. Беседите и здравните услуги ще се извършват в дома на потребителя на услугата. Участие при психологичната подкрепа могат да вземат домашния помощник /личният асистент, обслужваното лице и съответния специалист. При желание и необходимост ще се включват и членове от семейството на потребителя. 500.00 504.78

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.