Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 235 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

Осъществяването на проекта ще предостави възможност на фирма Топ Мен ЕООД, която работи в град Русе, да осигури квалифициран персонал за осъществяване на своята дейност – производство на мъжко облекло. Понеже фирмата планира да реализира нови артикули - спортни сака, жилетки и палта и за да отговори на повишеното търсене на клиентите, тя се нуждае от допълнителен персонал и оборудване за новите работни места. 

Общата цел на проекта е да допринесе за подобряване на достъпа до заетост и качеството на работните места за безработни и/или неактивни лица. Специфичната цел на проекта е създаване на 40 устойчиви работни места за шивачи в Топ Мен ЕООД. Целите на проекта напълно кореспондират с целите и приоритетите на ОП „Развитие на човешките ресурси“ за постигане на по-висока и по-качествена заетост.

Проектът предвижда дейности по подбор и наемане на 40 безработни и/или неактивни лица, от които 22 безработни младежи на възраст до 29 години включително. Предвижда се да бъде закупено оборудване, необходимо за новите работни места и да бъде осигурена трудова медицина за безопасни и здравословни условия на труд на новите служители.

Гореописаните представители на целевата група ще бъдат заети във фирмата за период до 12 месеца в рамките на проекта и след неговото приключване поне 21 от работните места ще бъдат запазени за минимум още 1 година. 

Целите и дейностите на проекта допринасят за решаване на идентифицираните нужди и проблеми на безработните и/или неактивни лица, включени в проекта чрез осигуряване на заетост за тези лица, възможност за социална и трудова реализация и превенция на риска от изпадане в неравностойно положение на бедност и социална изолация. 

Подобрените човешки и технически ресурси на фирмата ще допринесат както за подобряване на производителността и конкурентоспособността на предприятието, така и за повишаване на капацитета му за създаване и запазване на нови работни места за представители на уязвими групи и в бъдеще.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността има за цел осигуряване на условия за успешно изпълнение и управление на проекта. Тя ще гарантира целесъобразното и ефективно използване на човешките и финансови ресурси в рамките на проекта и ще осигури прозрачно управление, което ще доведе до постигане на заложените цели и резултати. Изпълнението и управлението на проекта ще се осъществява от екип за администриране на проекта, който се състои от: ръководител, счетоводител и технически сътрудник. Всеки от членовете на екипа ще има ясно разпределени задължения и отговорности, свързани с неговата специфична роля при осъществяване на проектните дейности. Основната квалификация и отговорности на ръководителя на проекта са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. Задълженията на останалите двама членове на екипа са, както следва: Счетоводител: - да отговаря за целесъобразността на поеманите задължения и извършваните разходи; - да отговаря за сключването на договори с новоназначените по проекта лица; - да изготвя искания за плащане за средства по проекта; - да извършва наблюдение на плащания, справки и отчети по проекта; - да отговаря за обобщаването и осчетоводяването на финансовите документи на ниво проект и представянето им на Управляващия орган; - да подпомага ръководителя на проекта при подготовката и провеждането на процедури за избор на изпълнители от гледна точка на финансовото изпълнение и спазване на одобрените стойности в бюджета на проекта; - да осъществява хронологично, двустранно, синтетично и аналитично счетоводно записване и съставя отчети, в съответствие с изискванията и основните принципи на Закона за счетоводството и изискванията на ОПРЧР; - да организира и отговаря за съхранението и архивирането на цялата счетоводна информация, свързана с проекта; - при откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама на който и да било етап от изпълнението на проекта, да докладва на Ръководителя на проекта; - да оповестява финансовия принос на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси“ във всички документи, свързани с изпълнение на проекта. Технически сътрудник: - да подпомага ръководителя и членовете на екипа за администриране на проекта при изпълнение на планираните дейности; - да участва в работните срещи на екипа по проекта и да води протокол от проведените обсъждания; - да подпомага екипа при изпълнението на дейността за избор на изпълнители; - да подпомага екипа при подбора на преки участници в проекта; - да участва в изготвянето на междинни и окончателен доклади по проекта; - да изготвя месечни отчети за текущата си дейност; - да докладва за установени нередности или при предположение за нередност; - да изпълнява други задачи, пряко възложени от ръководителя на проекта във връзка с управлението на проекта и в рамките на своята компетентност; - да оповестява финансовия принос на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси“ във всички документи, свързани с изпълнение на проекта. В началото на проектното изпълнение екипът ще разработи план за външно възлагане на дейности на изпълнители по реда на ПМС 118/20.05.2014 г. В хода на реализирането на проекта ще се провеждат месечни екипни срещи, по време на които ще се обсъжда напредъка в изпълнението на планираните дейности, постигането на заложените индикатори за изпълнение и резултат, спазването на план графика на дейностите, ще бъдат давани и приемани предложения за актуализиране и промени, при необходимост. Във връзка с успешното изпълнение и управление на настоящия проект екипът за организация и управление ще изготвя и представя междинни и окончателен технически и финансови отчети. По този начин ще се осигури редовно отчитане и следене напредъка и етапите на изпълнение на проектните дейности. През целия период на проекта следва своевременно да се събират документи, доказващи изпълнението и способстващи последващото отчитане на извършените дейности. 35 884.80 35 884.80
Закупуване на оборудване за новите работни места: Дейността има за цел да установи необходимите условия за създаване на новите работни места за 40 безработни и/или неактивни лица, които ще бъдат наети във фирмата. Към настоящия момент Топ Мен ЕООД не разполага с необходимо оборудване, за да осигури новите работни места за шивачи във фирмата. Поради това се налага да бъдат закупени шевни машини, с които те да работят. Дейност 2 включва следните под-дейности: - Провеждане на търг за избор на изпълнител за доставка на оборудване съгласно разпоредбите на ПМС № 118/20.05.2014 г. Под-дейността включва разработване на тръжна документация за избор на доставчик на оборудване, необходимо за създаване на новите работни места, съгласно изискванията на ПМС № 118/20.05.2014 г. с предмет „Доставка на шевно оборудване“ - 40 бр. прави шевни машини. С оглед на предвидената бюджетна стойност на оборудването ще бъде изготвена документация за определянето на изпълнител чрез Избор с публична покана. Разработената тръжна документация ще бъде представена за предварителен контрол и одобрение на УО, след което ще бъде проведена необходимата тръжна процедура със събиране и оценка на оферти. След одобрение на протокола от дейността на оценителната комисия и документацията по проведената процедура от УО, ще бъде сключен договор с избрания изпълнител и ще се пристъпи към изпълнение на следващата стъпка от дейността. - Закупуване, инсталиране, въвеждане в експлоатация на новото оборудване. След сключването на договор с изпълнител за доставка на необходимото оборудване, което ще обезпечи работата на новите служители, се предвижда да бъде закупена следната шивашка техника: - 40 бр. прави шевни машини, които ще бъдат необходими за работата на новите 40 шивачи. С тях те ще изпълняват поръчки за мъжки облекла, които компанията произвежда в момента, както и за новите артикули - спортни сака, жилетки и палта, с които Топ Мен ЕООД планира да разнообрази асортимента си. Този вид машини са подходящи за изработка на прав шеф, най-характерна и основна операция при шевното производство на мъжки панталони и изделия, в което ще бъдат включени представителите на целевата група по проекта. Шевните машини ще притежават съвременни характеристики, които са съобразени с отговорно отношение към околната среда и подобряване на ресурсната ефективност в предприятието. След като гореописаното оборудване бъде закупено, то ще бъде инсталирано и внедрено в експлоатация, като ще се цели плавно въвеждане и ненарушаване на работния процес в предприятието. Също така, от страна на изпълнителя ще бъде изискано да осигури обучение за работа с новото оборудване на новоназначените лица, като това ще бъде включено като критерий при разработване на тръжната документация в предходната под-дейност, както и в договора за възлагане. Екипът по проекта ще има задължение за разработване на необходимата тръжна документация, провеждане на търга и осъществяване на контрол върху качественото изпълнение на дейността от страна на избрания изпълнител. 111 000.00 111 000.00
Подбор на 40 безработни и/или неактивни лица : Дейността има за цел създаване на условия за наемане на 40 безработни и/или неактивни лица като шивачи в Топ Мен ЕООД и осигуряване на най-подходящите кандидати за новоразкритите работни места в предприятието. Тази дейност е подготвителна и ще създаде необходимите предпоставки за осъществяване на следващата дейност по проекта, свързана с реално наемане на работа на представителите на целевата група. С оглед спецификата на целевата група по проекта се предвижда набирането на кандидати за работа да се осъществи по няколко начина, а именно: 1) със съдействието на Дирекция „Бюро по труда“, Русе 2) посредством обява за свободните работни позиции, която ще бъде публикувана в местен или регионален вестник 3) обява за свободните работни позиции, която ще бъде публикувана в електронен сайт за търсене и намиране на работа. Изборът на разнообразни канали за оповестяване на информация относно свободните работни места в Топ Мен ЕООД има за цел популяризиране на проекта сред максимално широк кръг от представители на целевата група. Средствата за анонсиране на свободните работни места са избрани и въз основа на проучване за предпочитаните и използвани начини за търсене на работа според данни на НСИ от наблюдение на работна сила през второто тримесечие на 2015 г. Сред тях най-популярни са изучаване на обяви за работа във вестници, списания и други; контакт с държавни бюра по труда; даване или отговаряне на обяви за работа. В допълнение, Топ Мен ЕООД има установени добри партньорски отношения с Дирекция „Бюро по труда“, гр. Русе във връзка с насочване и подбор на кандидати за работа в шивашкото предприятие досега. Обичайно подборът на персонал във фирмата се извършва посредством публикуване на обяви за работа в електронни и печатни медии. Натрупаният опит в тази област ще се използва за успешното изпълнение на тази дейност от проекта. Предвидените за изработване информационни материали (брошури и плакати) също ще допринесат за изпълнението на тази дейност, чрез популяризиране на проекта и възможността за заетост, която предлага за безработни и/или неактивни лица от гр. Русе. С цел да се осигурят оптимални условия за успешно извършване на подбора и максимално съответствие на профила на кандидатите към предвидените позиции, целевата група по проекта включва участници със различен статут на пазара на труда от различни възрастови групи. Оценката на кандидатите ще се осъществи от екипа на проекта в два етапа: подбор по документи и индивидуално интервю с одобрените след първата фаза кандидати. След проведена оценка на кандидати ще бъдат избрани общо 40 безработни и/или неактивни лица, които да бъдат наети на работа в Топ Мен ЕООД, от които 22 безработни младежи на възраст до 29 години включително. 0.00 0.00
Наемане на 40 безработни и/или неактивни лица в Топ Мен ЕООД: Дейността има за цел създаване на устойчиви работни места за 40 безработни и/или неактивни лица в Топ Мен ЕООД и тяхното устойчиво интегриране на пазара на труда, превенция на социалната изолация и изпадането в състояние на бедност. Тази дейност включва наемане на избраните в предходната дейност 22 безработни младежи на възраст до 29 години вкл. и 18 безработни и/или неактивни лица. Новите служители ще бъдат заети на длъжността „Машинен оператор шиене (код по НКПД 2011 - 8153 2004)“. Изборът на горепосочените позиции е продиктуван от конкретна нужда на предприятието да поддържа и да разшири своя продуктов асортимент чрез стартиране на производство на мъжки спортни сака, жилетки и палта. Наемането на нови работници и закупуването на оборудване, с което Топ Мен ЕООД не разполага към настоящия момент, ще осигури необходимите човешки и материални ресурси за ефективно осъществяване и разширяване на основната дейност на предприятието - производство на мъжко облекло. Новите служители ще бъдат назначени на работа във фирмата по трудово правоотношение за срок до 12 месеца. Трудовите и осигурителните отношения с тях се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. С цел поддържане на здравословни и безопасни условия на труд за новонаетите 40 лица в Топ Мен ЕООД в изпълнението на дейността и бюджета на проекта са предвидени разходи за осигуряване на трудова медицина. След приключване на дейностите по проекта фирмата ще запази работните места за минимум 12 месеца на поне 21 от наетите по проекта лица. По този начин над 50% от тях, след неговото приключване ще имат работа за период от минимум 1 година. Изпълнението на тази дейност в допълнение към цялостния комплекс от мерки по проекта за активиране участието на пазара на труда и насърчаване на заетостта сред безработни и/или неактивни лица, ще допринесе за постигане на неговите общи и специфични цели. 226 776.00 226 776.00
Информиране и публичност: Дейността има за цел осигуряване на публичност относно подкрепата на ЕСФ чрез ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г. за осъществяването на проекта. Тази дейност включва изработката и разпространението на следните информационни материали: - Плакати – 20 бр., които ще информират местната общност в гр. Русе и участниците в проекта за ролята на ЕС и държавата за осъществяването на проекта. Поне един плакат с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, ще бъде поставен на входа на сградата на Топ Мен ЕООД, преди поставянето на информационната табела. Останалите плакати ще бъдат използвани при изпълнението на дейността за подбор на бенефициенти, като ще бъдат поставяни на видни обществени места с цел привличане на представители на целевата група за участие в проекта. - Информационна табела – 1 бр., която ще бъде поставена на входа на сградата на Топ Мен ЕООД, където ще работят новите служители. Табелата ще уведомява настоящи и бъдещи клиенти на фирмата, нейните служители, представители на местната общност и други относно подкрепата на ЕСФ за реализиране на настоящия проект. - Информационна брошура – 300 бр., която ще представя целите и дейностите по проекта. Целта на брошурата е да се популяризира осъществявания проект и приносът на ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г. за неговата реализация. Брошурите ще бъдат използвани и като средство за разпространяване на информация относно възможността, която проектът предоставя за безработни лица и/или неактивни лица от гр. Русе. - Информационни стикери за закупеното оборудване – 40 бр., които ще бъдат поставени върху повърхността на всички машини, закупени по проекта за оборудване на новите работни места за представителите на целевата група. - Платена публикация в местен или регионален вестник – 1 бр., свързана с резултатите от изпълнението на проекта. Екипът по проекта ще изготви и разпространи публикацията с цел популяризиране на свободните работни места и възможността за намиране на работа в Топ Мен ЕООД за представители на целевата група. Предвид размера на предвидените разходи за информационни материали по проекта Топ Мен ЕООД ще проведе Избор без провеждане на процедура съгласно разпоредбите на ПМС 118/20.05.2014 г. в срок до 12 месеца от стартирането на проекта и ще осъществява контрол върху качественото и навременно изпълнение на дейността от страна на избрания изпълнител. Изработката на информационните материали ще бъде изцяло съобразена с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. По време на изпълнението на проекта във всеки документ и предприети мерки за информиране и публичност с обществеността и/или участниците в него, бенефициентът ще посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепата на ЕСФ за осъществяването на проекта. 1 490.00 1 032.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.