Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 191 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

I. Обща цел (цели) на проекта е чрез заложените дейности да се постигне:
  Достъп до заетост за безработните лица;
  Устойчиво интегриране на пазара на труда на младите хора, които не са ангажирани с трудова дейност или обучение;
  Увеличаване броя на безработните лица, включени в заетост или в обучение;

II. Специфични цели:
 Създаване на устойчиви работни места за безработни лица;
 Предоставяне на подходящо обучение, включително на работното място за придобиване на професионална квалификация и ключови компетентности на безработни лица.

III. Основни дейности за постигане на целите:
1. Сформиране на екип. Организация и управление на проекта.
2. Информиране и публичност на проекта.
3. Подбор на лицата от целевата група.
4. Наемане на работа на подбраните лица.
5. Закупуване на оборудване, свързано със създаването на новите работни места.
6. Провеждане на входящ тест по КК2 - Английски език.
7. Професионално обучение по част от професия по 2 СПК - курс 1 „Озеленител”.
8. Професионално обучение по част от професия по 1 СПК - курс 2 „Оператор на компютър”.
9. Обучение по КК2 - курс 3 „Английски език-нива А1, А2, В1”.
10. Полагане на изпит и издаване на документи на успешно завършилите.
11. Изготвяне на междинни отчети.
12. Изготвяне на заключителен отчет.

IV. Резултати за постигане чрез заложените дейности:
1. Подбрани безработни и неактивни участници – 14 лица.
2. Наети на работа безработни и неактивни участници – 14 лица.
3. Проведено обучение за професионална квалификация – 2 курса за 8 лица.
4. Проведено обучение по КК2 – 1 курс за 6 лица.
5. Безработни и неактивни участници, придобили квалификация – 8 лица.
6. Безработни и неактивни участници, обучени по КК2 – 6 лица.
7. Безработни и неактивни участници със запазени работни места след приключване на проекта – 9 лица.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Сформиране на екип. Организация и управление на проекта: В управлението и организацията на дейностите по проекта ще вземат участие 4 лица - ръководител, счетоводител, координатор, сътрудник по ЗОП. Този екип ще носи пълната отговорност за организацията, изпълнението, контролирането и отчитането на всички заложени дейности по проекта. Съгласно изработения правилник/система за управление на проекта и отговорностите описани в т.9 от проектното предложение ще се разпределят задачите и отговорностите между членовете на екипа. Проекта ще се управлява от Ръководител, ще се отчита от Счетоводител и ще се подпомага от Координатор. Сътрудника по ЗОП ще отговаря за подготовката, провеждането и отчитането на всички процедури по ЗОП, както и ще подпомага дейностите по подготовка на документацията по отчитане на проекта. Всеки от тях ще вземе активно участие в дейностите по проекта. Работата на екипа ще бъде осъществявана, посредством активна координация и непрекъсната комуникация. Екипа ще се събира в пълния си състав минимум 1 път месечно и ще бъде изготвяна оценка на работата по проекта и отделните дейности. На срещите на екипа ще се изготвя протокол, включващ наблюденията на екипа за хода на работата по проекта. Екипността и координацията ще доведат до пълен контрол на проектните дейности и постигане на максимални резултати. Ще се доставят и материалите и консумативите, които са необходими за администрирането на проекта и отчетността на екипа по проекта. Доставката на консумативите и материалите ще бъдат извършено от Изпълнител. 13 431.80 13 355.80
Информиране и публичност на проекта.: Целите на предвидените методи и форми за информиране и публичност на проектното предложение са да се привлече вниманието на местната общност и обществеността да се информира и да получи по-ясна представа, както за конкретния проект, така и за другите финансирани подобни проекти и дейности. Да се информира обществеността, че при реализирането на тези проекти се подобряват условията и ресурсите на пазара на труда в България и в частност – територията на ДБТ - Бургас. Също така да се покаже, че чрез основните дейности по наемане на работа, обучения за професионална квалификация и ключови компетентности се спомага за повишаване на ефективността на работа и се повишава устойчивостта на заетост. Дейностите по информиране и публичност ще се осъществят чрез: - информационните табла, което ще се поставят пред административната и сервизна база на Кандидата – 2 бр; - обяснителни табели, които ще се поставят в офиса и работните помещения на Кандидата – 6 бр.; - информационни листовки, които ще съдържат информация за дейностите и целите на проекта, данни за броя участващите безработни лица, за проведените курсове за професионална квалификация и ключови компетентности – 200 бр; - информационни стикери, залепени върху закупеното оборудване - 6 бр.; - публикация в местни медии – 2 бр.; - модул в интернет страницата на Кандидата за проекта - 1 бр. 2 810.00 2 790.00
Подбор на лицата от целевата група.: Набиране на 14 лица от целевата група безработни и неактивни лица, отговарящи на определените изисквания, за включване в дейностите по проекта. Безработни лица ще се подбират от тези, които са регистрирани в Дирекция „Бюро по труда” или нерегистрирани безработни, които свободно са изявили желание за включване Неактивните лица са, които не са нито заети, нито безработни към момента на влизане в операциите по проекта. Минимум 9 лица (64,29%) ще бъдат от специфичните категории - Безработни младежи до 29 год. вкл. (5 лица) и Безработни лица над 54 год. (4 лица). Също така при подбора ще се съблюдава и необходимото минимално входящо ниво за професионалното обучение по част от професия. Другото условие, което ще се следи е в някой от предходните 12 мес. лицата да не са наемани на работа в "Бургасбус" ЕООД. 0.00 0.00
Наемане на работа на подбраните лица.: Разкриване на 14 нови работни места и на тях ще се назначат на работа подбраните лица от целевата група за срок от 12 месеца. По проект на Община Бургас "Интегриран градски транспорт" по ОПРР, на територията на дружеството се извърши обособяване на цветни градини и затревени зелени площи. Във връзка с тяхното поддържане в добро състояние ще се разкрият част от новите работни места (по озеленяването). Другите работни места се разкриват поради разширяване дейността на Бенефициента с въвеждането на Електронна билетна система и оттам нуждата от допълнителни кадри по управление и поддръжка дейностите на Бенефициента. КИД е 49.31. Лицата ще бъдат назначени на следните длъжности: -3112-3020-Техник озеленител-1 лице Основните задължения ще бъдат да прилага основните технологии и методи, прилагани в цветопроизводството и парковото строителство. Да възлага конкретни дейности на екип от озеленители и да съставя план и график за изпълняване. Да прилага защити на парковата растителност; да познава биологичните особености и изисквания на дървесните, храстови, цветни и тревисти видове; да прилага основните методи и средства за защита на парковата растителност. -9214-0015-Работник озеленяване-2 лица Основните задължения ще бъдат да се борави правилно с инструменти, уреди, машини и съоръжения, използвани при разсадниковите и цветопроизводствени дейности и парковото строителство; да прилага основните технологии и методи, прилагани в цветопроизводството и парковото строителство; да прилага защити на парковата растителност; да познава биологичните особености и изисквания на дървесните, храстови, цветни и тревисти видове; да прилага основните методи и средства за защита на парковата растителност -9122-0001–Мияч превозни средства-2 лица Основните задължения ще бъдат да се спазват здравословни и безопасни условия на труд при извършване на задълженията си. Да познава основните възли и детайли на машините и оборудването за почистване на превозните средства. Да може да работи и управлява компютъризирани и автоматизирани системи и средства за почистване на превозни средства. Да познава начините и последователността на почистване на възлите и детайлите, както и комплексно на превозните средства -3511-3004–Оператор мониторинг център-3 лица Основните задължения ще бъдат да се работи и управлява компютърната и друга техника в централния диспечерски пункт. Да може да се въвеждат необходимите данни, да се извличат необходимите справки. Също така да може да наблюдават системите за трафик и задръстване и да се подава своевременно информация за пренасочване на превозните средства -2522-6001-Системен администратор-2 лица Основните задължения ще бъдат да се конфигурират, инсталират и поддържат всички компютърни, електронни и автоматизирани системи в предприятието. Да координира работата между отделните звена и отдели, касаещи компютърните и други системи и устройства. Да изучава и дава препоръки за внедряване на нови и иновативни системи и устройства в областта на ИКТ -2522-6009-Специалист компютърни мрежи и системи-2 лица Основните задължения ще бъдат да се инсталират, свързват, ремонтират и поддържат всички компютърни мрежи и системи в предприятието. Да се внедряват, свързват и инсталират нови устройства и системи към съществуващите мрежи и системи. Да могат да дават компетентни съвети относно внедряването на нови устройства относно съвместимостта с наличните мрежи и системи. Да свързва и поддържа нововъведените системи и устройства, съгласно приложената документация -3114-3007-Техник електронна техника-2 лица Основните задължения ще бъдат да се поддържа в изправност, ремонтиране, инсталиране на всички електронни и автоматизирани системи - бариерна, за наблюдение на трафика, видеонаблюдение, GPS-система. Също така да се поддържа и техниката в централния диспечерски пункт, както и системите за автоматизирана продажба на билети в превозните средства и по спирките. Да изучава и прилага всички изисквания на техническата документация 110 200.00 112 013.47
Закупуване на оборудване, свързано със създаването на новите работни места.: По проект на Община Бургас "Интегриран градски транспорт" по ОПРР, на територията, стопанисвана от кандидата се извърши обособяване на цветни градини и затревени зелени площи. Във връзка с тяхното поддържане в добро състояние ще се назначат специалист и работници по озеленяване. За нормалната и ефективна работа на тези служители и работници ще се закупи и необходимото оборудване и машини. Техните отговорности и задължения за описани в Дейност 4. Оборудването ще спомага за нормалното извършване на поддържащите дейности на Кандидата, за които ще се разкрият част от новите работни места. За реализиране на задълженията на новите работни места ще се закупи следното оборудване: - Тракторна косачка (мин. 8 kW и 76 см.) - 1 бр.; - Моторна косачка (мин. 3,5 к.с. и 46 см.) - 1 бр.; - Моторен храсторез (мин. 1,7 кW) - 3 бр.; - Ножица (за жив плет, мин. 1 к.с.) - 1 бр.; - Моторен трион (мин. 2,6 кW) - 1 бр.; - Моторна пръскачка (за разпръскване на гранулат, семена и препарати) - 1 бр.; - Поливна система(за площ 11 дка) - 1 компл.; Закупеното оборудване ще се запази и използва за същото си предназначение и след приключване дейностите по проекта за срок не по-кратък от 5 години. 38 889.00 55 439.75
Провеждане на входящ тест по КК2 - Английски език.: За да се включат в обучението по КК2-Английски език, съгласно изискванията на процедурата ще се проведе входящ тест на 6-те наети лица, с цел определяне на нивото им от знания и умения по КК2 - Английски език. 0.00 0.00
Професионално обучение по част от професия по 2 СПК - курс 1 „Озеленител”.: За да могат подбраните лица при последваща заетост да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да получат квалификация. Целта на професионалното обучение е лицата да добият знания и умения за: - Спазва здравословни и безопасни условия на труд при извършване на озеленителни работи; - Боравене с инструменти, уреди, машини и съоръжения, използвани при разсадниковите и цветопроизводствени дейности и парковото строителство; - Защита на парковата растителност; - Биологични особености и изисквания на дървесните, храстови, цветни и тревисти видове; - Основните методи и средства за защита на парковата растителност; За постигането на тези умения ще се проведе курс за професионално обучение „Озеленител”: - Професия: 622020 - Озеленител; - Специалност: 6220202 - Парково строителство и озеленяване; - квалификация по част от професия по 2 квалификационна степен; - Хорариум часове: 300 уч.часа (96 уч.ч. - теория и 204 уч.ч. - практика) + 12 уч.часа изпити (6 уч.ч.-изпит теория и 6 уч.ч.-изпит практика); - Брой обучавани лица: 3 лица; - Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение. Извършеното професионално обучение е стабилна основа за надграждане с нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. В началото ще се проверява минималното входящото ниво на курсистите – навършени 16 години, основно образование, да са физически годни и психически здрави за да упражняват професията или уменията, които ще придобиват. Професионалното обучение, ще се осъществи по модулна система, акцентът ще се постави върху практическите модули. Методиката за провеждането на курсовете, които са за степен на професионална квалификация или по част от професия, се основава на одобрени от НАПОО учебни планове и програми. Като цяло обучението включва подбор на стратегии и методи, които се използват за да:  Удовлетворят потребностите от обучение на различните като индивидуалности курсисти;  Осъществят преподаването на предвидения учебен материал. Предлаганите стратегии могат да бъдат групирани в следните две основни групи: 1. Стратегии, които отчитат и подкрепят постепенното (етапно) развитие на знания и умения. 2. Стратегии, които отчитат различията в индивидуалните стилове на учене и работа на отделните курсисти. Стратегиите за обучение трябва да отчитат, че развитието на дадено умение са извършва стъпка по стъпка чрез овладяване на различни техники и натрупване на умения. Разясняването на курсистите на принципа на равните възможности и на антидискриминационните практики е от изключителна важност за създаването на самочувствие на равноправни участници на пазара на труда. От изключителна важност за екологичната устойчивост е намаляване на отрицателното въздействие на транспорта върху качеството на околната среда. С цел насърчаване използването на транспорт с по-ниски емисии на парникови газове при изпълнението на дейностите, финансирани по проекта ще се изплащат на курсистите транспортни разходи единствено за обществен транспорт. В рамките на обучението като задължителен елемент ще бъде включен модул, свързан с ефективно използване на ресурсите, опазване на природата и околната среда, управлението на отпадъците и др. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката. 1 800.00 1 800.00
Професионално обучение по част от професия по 1 СПК - курс 2 „Оператор на компютър”.: В съвременната ера на информационните технологии, всички професии в една или друга степен се допират до работа с компютърна техника или компютъризирани оборудване и системи за управление. За да могат наетите лица да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да имат знания и умения за работа с компютърна техника, както и с автоматизирани и компютъризирани системи. Също така ще трябва да се ползва и техническа документация и литература. Всичко това обуславя провеждането на обучение по курс за "Оператор на компютър". За усвояване на умения в областта на ИКТ, курсистите се нуждаят както от основни теоретични познания, така и от възможност да натрупат известен начален практически опит. Това ще позволи да добият самочувствие и увереност в областта на ИКТ. За да могат наетите лица да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да получат допълнителна квалификация. Целта на професионалното обучение е лицата да добият знания и умения за:  Спазва здравословни и безопасни условия на труд;  Работа с операционна система на компютър и основните приложения;  Създаване, корегиране и оформяне на текстови документи;  Работа с електронни таблици и представяне на таблична информация;  Работа и управление на автоматизирани и компютъризирани системи;  Работа с периферни устройства; За постигането на тези умения ще се проведе курс за професионално обучение „Оператор на компютър”: - Професия: 482030 - Оператор на компютър; - Специалност: 4820301 - Текстообработване; - квалификация за част от професия по 1 квалификационна степен; - Хорариум часове: 200 уч.часа (52 уч.ч. - теория и 148 уч.ч. - практика) + 12 уч.часа изпити (6 уч.ч.-изпит теория и 6 уч.ч.-изпит практика); - Брой обучавани лица: 5 лица; - Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение. Извършеното професионално обучение е стабилна основа за надграждане с нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. В началото ще се проверява минималното входящото ниво на курсистите – навършени 16 години, завършено основно образование, да са физически годни и психически здрави за да упражняват професията или уменията, които ще придобиват. Професионалното обучение, ще се осъществи от Изпълнител по модулна система, акцентът ще се постави върху практическите модули. След всеки модул се правят междинни тестове за проверка на степента на усвояване на преподадения материал. Методиката за провеждането на курсовете, които са за степен на професионална квалификация или по част от професия, се основава на одобрени от НАПОО учебни планове и програми. От изключителна важност за екологичната устойчивост е намаляване на отрицателното въздействие на транспорта върху качеството на околната среда. С цел насърчаване използването на транспорт с по-ниски емисии на парникови газове при изпълнението на дейностите, финансирани по проекта ще се изплащат на курсистите транспортни разходи единствено за обществен транспорт. В рамките на обучението като задължителен елемент ще бъде включен модул, свързан с ефективно използване на ресурсите, опазване на природата и околната среда, управлението на отпадъците и др. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката. 2 000.00 2 000.00
Предоставяне на обучение по КК2 - курс 2 „Английски език-нива А1, А2, В1”.: За да могат наетите лица (Системен администратор, Специалист компютърни мрежи и системи и Техник електронна техника) да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да работят с нова и иновативна компютърна техника, електронни системи и специализиран софтуер. Голяма част от новите технологии и устройства, както и в специализирания софтуер всички ръководства, настройки, помощни, управляващи менюта и хелпове са на английски език. Също така ще трябва да се ползва и техническа документация и литература, която е основно на английски език. Всичко това обуславя провеждането на обучение по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" и по-специално курс за "Английски език - нива А1, А2 и В1". Учебната програма по английски език дава възможност за изучаване на английски език на функционална основа и цели изграждане на комуникативна компетентност чрез балансирано и паралелно развиване на знанията по граматика, лексика и фонология и на уменията за слушане, говорене, четене и писане. Езиковите и речеви умения се изграждат интегрирано, в резултат на което в края на обучението курсистите трябва да могат: да разбират и интерпретират текст; да извличат и коментират информация; да общуват в реални и симулирани ситуации; да създават текст. Приоритет в обучението по английски език ще има комуникативната насоченост, тъй като средата за работа, предполага повече срещи и изисква активното използване на езика в устна и писмена форма. Ще се наблегне и на изучаването на специализирана лексика и езикови структури от областта на администрацията, услугите и производството, за да може да се осъществява успешна професионална комуникация при устно или писмено изказване. За постигането на тези знания и умения ще се проведе курс за обучение по КК2 - „Английски език-нива А1, А2, В1”: - Хорариум часове: 300 уч.часа (150 уч.ч. - теория и 150 уч.ч. - практика) + 9 уч.часа изпити (по 3 уч.ч. за всяко ниво); - Брой обучавани лица: 6 лица; - Документ, доказващ завършено обучение: Сертификат за проведено обучение. Извършеното обучение по ключова компетентност 2 дава нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. Обучението и по ключови компетентности, ще се осъществи от Изпълнител. След всяко от 3-те нива ще се правят тестове за установяване на степента на усвояване на преподадения материал. Методиката за провеждането на обучението по ключови компетентности ще се основава на изискванията от АЗ и ПМС 251. Проверява се минималното входящо ниво на курсистите – навършени 16 години, средно образование, да са физически годни и психически здрави за да упражняват уменията, които ще придобиват. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката и изпълняваните от тях професионални задължения. 4 200.00 4 900.00
Полагане на изпит и издаване на документи на успешно завършилите.: Целта е да се оценят знанията и уменията на обучаемите лица на основата на оценки от проведените изпити и да се издадат съответните документи за успешно завършилите обученията лица. 0.00 0.00
Изготвяне на междинни отчети.: Изготвяне на междинни технически доклад и финансов отчет. Също така ще се изготвят и всички други приложения, описи, справки и декларации. 0.00 0.00
Изготвяне на заключителен отчет.: Ще се изготвят заключителните технически доклад, финансов отчет и всички други изискуеми отчети описи, справки и декларации. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.