Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 246 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

Инвестиционният проект предвижда подмяна на част от съществуващо технологично оборудване, като бъде закупено следното ново оборудване с по-големи технологични възможности:
- Абкант преса със CNC управление;
- Хидравлична гилотина със CNC управление;
- Четиривалова хидравлична листоогъваща машина;
- CNC струг;
След интегриране на изброеното по-горе технологично оборудване, производственият капацитет на предприятието ще нарасне значително, което от своя страна ще доведе до поемане на повече поръчки и разширяване на поризводството, както и до по-нисък разход на енергия на единица произведена продукция.

Бенефициентът предвижда в рамките на проекта да въведе и система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/ и
сертифициране по БДС EN ISO 50001. Тези дейности ще доведат до намаляване на разходите за енергийни ресурси, ограничаване
на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда, както и постоянно измерване и анализиране на енергийната резултатност. Проектът ще е със срок за изпълнение 18 месеца и ще е на обща стойност 1 113 607.00 лв. без ДДС
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подмяна на стара абкант преса с нова с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление - 1 бр. : Предложената мярка (подмяна на стара абкант преса) участва във втория етап на производството в "Ауста" ООД. Единичната производителност на абкант пресата е заложена на база измерване и опита на предприятието, което има на годишна база. Средно през абкант пресата се обработват 25кг./ч. Абкант пресата обработва средно метална суровина на годишна база около 34 650кг. На база основните технически параметри и режима на експлоатация на съществуващата абкант преса е изчислено потребление на енергия в размер на 5197,5 kWh/г. Старата абкант преса има следните недостатъци: малък отвор на огъване, недостатъчна дебелина на огъване, липсват предпазни изключватели (риск за работниците), невъзможност за изработка на по-големи детайли – малък светъл отвор между колоните, течове в цилиндрите, които налагат честа смяна на масло и настройка, високо потребление на енергия, малък капацитет, бавен процес, ниска производителност, липса на CNC управление. Предвид изброените недостатъци и естеството на възложените поръчки се налага използването на външни услуги. Настоящата дейност е препоръчана мярка 1 от Енергийния одит. Абкант машината с ЦПУ е с независимо управление на двата цилиндъра при настройка, регулиране на налягането за различни дебелини на листа, 750 мм ограничител със сачмено-винтова двойка по оста Х , 160 мм ограничител със сачмено–винтова двойка по оста R и ограничител по оста Z1 и Z2 с микрометрична настройка, нож горенна секции, захващане, призма от ст.42CrMo4 с четири канал–на секции. Крачен педален контрол за работа, пулт за управление и за настройка. Два броя предна поставка за поставяне на листова ламарина. За минимално огъване по време на работа горната греда е удължена и подсилена. Държачите за инструмента са сегментни. За безопасното им монтиране има подсигуряващ зъб. Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Основни технически и функционални характеристики на машината спрямо индикативна оферта: -мощност на двигателя 11 KW; -капацитет 120 тона; Работна скорост: -скорост ход надолу 190 mm/s; -скорост работен ход 10 mm/s; -скорост нагоре 170 mm/s. Както се вижда единичната производителност на новата хидравлична абкант преса е в пъти по-голяма, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Енергийните спестявания в резултат от въвеждане на мярката възлизат на 149385,6 kWh/г. Спестените емисии СО2 са в размер на 122,35 т/год. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка възлизат на 9359лв. на година. Разходите за заплати са средно в размер на 8579лв./годишно и разходи за ремонт и консумативи в размер на 780 лв./годишно. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2.Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3.Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4.Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 269 905.00 269 850.00
Подмяна на стара електромеханична гилотина с нова хидравлична гилотина с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление - 1 бр.: Предложената мярка (подмяна на стара електромеханична гилотина) участва във вторият етап на производството в "Ауста" ООД. Единичната производителност на гилотината е заложена на база измерване и опита на предприятието, което има на годишна база. Средно през гилотината се обработва по 30кг./ч. Гилотината обработва средно метална суровина, на годишна база около 49620кг. На база основните технически параметри и режима на експлоатация на съществуващите гилотини е изчислено потребление на енергия в размер на 5458,2 kWh/г.Старата гилотина има следните недостатъци: Възможностите й са за работа до 2м дължина на материала и дебелина до максимум 3мм. Недостатък при нея е, че за работа с различни дебелини, се изисква настройка на луфта между ножовете.Това става ръчно и се налага постоянно замерване на хлабината с луфтомер по цялата дължина на ножовете и се ангажират 3-ма работника и доста време. Преди да се започне работа, се извършва и ръчно настройване на упора, което също е свързано с време и допълнителен работник. Когато се изрязват тесни ивици ламарина, се получава усукване. Необходимо е тяхното изправяне, водещо до разход на време. Предвид изброените недостатъци и естеството на възложените поръчки се налага използването на външни услуги. Настоящата дейност е препоръчана мярка 2 от Енергийния одит. Предвижда се интегриране на хидравличната гилотина с ЦПУ, заварена метална конструкция, максимална дебелина на рязане 13,00мм, автоматично регулиране на ъгъла на рязане и разстоянието между ножовете в зависимост от вида на ламарината. Горния нож има два режещи ръба а долният - четири. Възможност за програмиране на рязане и ограничител. Програмиране на дължина на рязане. Ограничител със сачмено-винтова двойка 1000 мм с точност ±0,1 мм. Преден ограничител с линийка, маса с лагери за лесно плъзгане на листа ламарина. Програма за помощ и диагноза. Хидравлика която не изисква почти никаква поддържка. Гилотината е окомплектоваан със следните основни съоръжения и функции: -Ограничител със сачмено-винтова двойка с ел. задвижване; -Контролер за програмиране на ограничител, ъгъл на рязане и разстоянието между ножовете; -Програмиране на хлабината на ножа от пулта за управление; -Комплект горен и долен нож на цяла дължина, стомана К600, с които се режат всички типове метали; Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Основни технически и функционални характеристики на машината спрямо индикативна оферта: -дължина на рязане - 3070 mm; -брой рязания за минута - 9-14; -мощност на мотора - 30 kW. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка възлизат на 9439лв. на година. Разходите за заплати са средно в размер на 8579лв./годишно и разходи за ремонт и консумативи в размер на 860 лв./годишно. Както се вижда единичната производителност на новата хидравлична гилотина е в пъти по-голяма, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Енергийните спестявания в резултат от въвеждане на мярката възлизат на 135717,10 kWh/г. Спестените емисии СО2 са в размер на 111,15 т/год. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2.Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3.Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4.Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 293 375.00 293 300.00
Подмяна на старо технологично оборудване с нова четиривалова хидравлична листоогъваща машина с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление - 1 бр.: Предложената мярка (подмяна на старо технологично оборудване) участва във втория етап на производството в "Ауста" ООД. Средно през старото оборудване се обработва по 32 кг./ч. Със старото оборудване се обработва средно метална суровина, на годишна база около 43648кг. На база основните технически параметри и режима на експлоатация на съществуващото старо оборудване е изчислено потребление на енергия в размер на 9220,6 kWh/г. Старото технологично оборудване има следните недостатъци: ниска производителност, бавен процес, висок разход на енергия на единица произведена продукция. Предвид изброените недостатъци и естеството на възложените поръчки се налага използването на външни услуги. Настоящата дейност е препоръчана мярка 3 от Енергийния одит. Предвижда се интегриране на четиривалова хидравлична листоогъваща машина. Машината е с работна дължина на валовете 2 100мм, максимална дебелина на огъване за черна ламарина (240 N/mm2), max 6мм, с преден подгъв max 4мм; за лесното и удобно изкарване на готовия детайл с отварянето на капака горния вал се повдига. Системата за повдигане на валовете позволява лесно и удобно да се огъват както мантели така и конуси. Командното табло е подвижно и добре онагледено. Въртенето на валовете се осъществява посредством окомплектовката – хидро-мотор редуктор. Всички въртящи се части са лагерувани. Машината е със следната окомплектовка: -Индукционно закалени валове; -Дигитално отчитане позицията на долните, страничните валове; -Възможност за конично огъване; -Всички валове са изработени от специална стомана; -Корпус метална конструкция изработена от St 52; Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Основни технически и функционални характеристики на четиривалова хидравлична листоогъваща машина по индикативна оферта: -работна дължина-2100 mm; -максимална дебелина-6 mm; -мощност на двигателя-2,2 kW. Както се вижда единичната производителност на новата четиривалова хидравлична листоогъваща машина в сравнение със старото технологично оборудване е в пъти по-голяма, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за еденица произведена продукция. Енергийните спестявания в резултат от въвеждане на мярката възлизат на 199357,2 kWh/г. Спестените емисии СО2 са в размер на 163,27 т/год. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка възлизат на 9099лв. на година. Разходите за заплати са средно в размер на 8579лв./годишно и разходи за ремонт и консумативи в размер на 520 лв./годишно. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2.Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3.Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4.Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 190 000.00 189 950.00
Подмяна на старо технологично оборудване с нов CNC струг с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление - 1 бр. : Предложената мярка (подмяна на старо технологично оборудване) участва във втория етап на производството в "Ауста" ООД. Със старото оборудване се обработва средно метална суровина, на годишна база около 44856кг.На база основните технически параметри и режима на експлоатация на съществуващото старо оборудване е изчислено потребление на енергия в размер на 7662,9 kWh/г. Старото технологично оборудване има следните недостатъци: струговите автомати са с гърбичен механизъм за настройване на операциите при обработката на конкретен детайл. Най-голям недостатък е разходът на време за настройка на автомата, тъй като за всеки детайл, който ще се обработва на струга се изработват набор от гърбици. Възможно е да се комбинират съществуващи гърбици за обработка на друг детайл, но това става пък за сметка на производителността.(изразходва се време за операции на празен ход). Не всички детайли излизат с окончателната си обработка. Такива детайли допълнително се дообработват на универсални машини. Настоящата дейност е препоръчана мярка 4 от Енергийния одит. Предвижда се интегриране в производствения процес на нов CNC струг със следната окомплектовка: -Хидравличен цилиндър 8“; -12-позиционна въртяща глава със серво управление; -Fanuc шпиндел двигател; -Шпиндел ориентация нарязване на резба; -Охлаждаща система с охладителна помпа; -Хидравлична система; -Защитен екран – пълно затваряне; -Автоматична система за смазване на паралелите; -Държач за инструмента и втулки; -3 цветна сигнална лампа; Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Основни технически и функционални характеристики на машината спрямо индикативна оферта: -mах диам. на обработване над шейната-Ø 230 mm; -max диаметър на струговане-Ø 430 mm; -max.дължина на обработвания детайл - 630 mm; Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2.Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3.Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4.Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 322 427.00 322 400.00
Енергийно обследване по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (При ложение Б към Условията за кандидатстване) - 1 бр. : Дейността по изготвяне на енергийния одит в "Ауста" ООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – (1 месец) 2. Извършване на услугата – (1 - 2 месец) 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 бр.: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2.Извършване на услугата (от 6 до 16 месец) 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 1 000.00 995.00
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 бр.: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат; Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 16 месец) 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 14 000.00 13 800.00
Визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 16 месец) 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месе 3 000.00 2 830.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.