Описание
Настоящото проектно предложение предвижда изпълнение на мерки за повишаване на енергийната ефективност на посочените по-долу жилищни сгради - частна собственост. Обектите, състоящи се от самостоятелни помещения, се намират в в гр. Пещера на следните адреси: 1. Хубав дом, ул. Никола Донски № 5 2. ул. Ангел Калоянов № 23 3. ул. Йордан Ковачев № 47 и 47А 4. ул. Йордан Ковачев № 23 5. ул. Владо Рилски № 14 6. ул. Иван Цвеев № 8” 7. „Попови къщи , ул. Христо Смирненски №4” 8. „Филипови" , ул. Васил Левски № 24 9. „Комбоянови къщи, ул. Михаил Такев № 4” 10. ул. Веселин Стайков № 31 11. ул. Коста Гьошев № 7 и 7А Въз основа за заключенията от изготвените технически паспорти, състоянието на сградите към момента не удовлетворява изискванията на чл.169 от ЗУТ по отношение на енергоефективност, безопасна експлоатация, защита от шум и опазване на околната среда. В сравнение с другите жилищни сгради, горепосочените обекти имат висока степен на проектна готовност, необходимост от обновяване и потенциал за енергийни спестявания. Проектното предложение включва реализация на следните мерки, предвидени в Техническите паспорти: • Цялостна изолиране в съответствие с Наредба №7 от 2004г. за Енергийна ефективност на сгради. • Подмяна на дограма в съответствие с Наредба №7 от 2004г. • Подмяна на отоплителни инсталации. • Топлоизолиране на покрив и подмяна на конструкция и хидроизолационните слоеве. • Възстановяване на компрометирана мазилка по стени и тавани и нанасяне на латекс или блажна боя. • Необходими мерки по част Конструктивна. • Необходими мерки по част ВиК. • Необходими мерки по част Електро. • Необходими мерки по част Пожарна безопасност. • Препоръчителни мерки, специфични за обектите. Изпълнението на горепосочените мерки ще доведе до постигане на клас „B и С“на енергопотребление на горепосочените сгради, в съответствие с целите на настоящата процедура.
Дейност | Договорена стойност | Отчетена стойност |
---|---|---|
Изготвяне на работен проект: Изработване на Работни проекти - 11 бр., в обем и съдържание съгласно Наредба № 4 от 21.05.2001 г., който обхваща необходимите мерки за подобряване на Техническите характеристики и Енергийната ефективност на обекта на интервенция определени в Техническият Паспорт и Доклада по енергийна ефективност | 28 737.29 | 43 105.94 |
Осъществяване на Строителен надзор: Изпълнение на Дейностите по осъществяване на Строителен надзор в съответствие с действащото законодателство в Р. България при реализиране на Работния проект. Строителният надзор ще изпълнява присъщите му дейности, съгласно изискванията на Закона за устройство на територията, Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, в периода от подписване на Протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво (обр. 2) до издаване на разрешение за ползване на строежа. В основните му задължения влиза изготвянето на всички актове и протоколи по време на строителството, изготвяне на окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ и технически паспорт по чл. 176а, ал. 1 от ЗУТПо време на изпълнението строителният надзор ще представлява и защитава интересите на Кандидата и ще следи основно за: - Спазване на изпълнението на видовете работи съобразно изискванията на ПИПСМР; - Спазване на правилата по осигуряване безопасност и здраве; - Влагане на материали и други продукти с доказано съответствие и качество; - точно спазване технологиите за изпълнение на СМР на проекта с предписания за тяхното изпълнение, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; - Съставяне на необходимата строителна документация; - Недопускане увреждането на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - Достоверност на данните в изготвените протоколи и актове. | 11 610.00 | 13 932.00 |
Управление на проекта: Със Заповед на кмета на общината ще бъде сформиран звено за изпълнение на проекта (ЗИП),което ще включва: ръководител на проекта, координатор проект, счетоводител. инвеститорски контрол, инвеститорски контрол, юрист и технически сътрудник. Отговорностите, функциите и задълженията и длъжностните характеристики на всички членове ще бъдат определени в заповедта на кмета. Звеното за управление на проекта ще е отговорно за ефективното управление на проекта, съгласно заложените показатели и индикатори за изпълнение. Тази дейност обхваща цялата продължителност на проекта.Предвижда се изграждането на система за комуникация и документооборот с ясни и точни процедури, които ще се спазват стриктно по време на изпълнението на проекта с цел прозрачност и бърз и лесен достъп до всеки документ. Ще се изгради системата за вътрешен финансов контрол, обособена отделна бюджетна подсметка, за да се осигури ясна и проследима одитна пътека. Регулярно ще се провеждат срещи на екипа за обсъждане на дейностите по проекта, достигнатия напредък, закъснения и проблеми, набелязване мерки за преодоляването им, както и редовни посещения на обекта. ЗИП ще изготвя също и регулярни отчети от екипа за отчитане на извършените дейности и план за действие. За извършения мониторинг на възложените дейности и 100% проверки по документи и на място на заявените за плащане доставки на стоки, услуги, строителство, ще бъдат изготвяни съответните отчети. Екипът по проекта ще изготвя междинни и окончателен технически доклад, придружени от междинни и окончателен финансови отчети съгласно образците към Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Междинните и окончателният доклади и отчети ще обхванат цялостното изпълнение на проектните дейности. Докладите ще съдържат пълна информация за всички аспекти на изпълнението за описвания период в съответствие с изискванията на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Една от основните задачи на ЗИП ще е подготовката на необходимата документация за провеждане на съответните процедури за избор на външни изпълнители, съгласно правилатана ЗОП. Ще се подготвят тръжни процедури за избор на изпълнители за следното: СМР,Работно проектиране и Авторски надзор, Строителен надзор, Одит, Мерки за информация и публичност,Оценка за съответствие. Отговорностите на ЗИП ще включват също и: - Изработване на подробен график за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки чрез детайлно изготвяне на календарен линеен график, с данни за началото и продължителността на всички етапи от процедурите за възлагане. - Подготовка на документации за участие в процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП и Постановление № 118 на МС/20.05.2014г. При изпълнение на тези дейности, ЗИП ще вземе под внимание вътрешните правила за възлагане на обществените поръчки на Община Пещера, съдържащи реда за планиране и организация за провеждането на процедурите и контрол за изпълнението на сключените договори за обществени поръчки. Всички изготвени процедури ще са съобразени с принципите за добро управление, устойчивост и равенство на половете. | 10 277.13 | 10 264.52 |
Осъществяване на Одит на проекта: Предвидено е извършването на одит на проекта от специализирана одиторска компания. Одитът ще се извърши върху цялостното изпълнение на заложените дейности по проекта. Основните дейности са следните: - Проверка дали изборът на изпълнител по договорите, чрез които се изпълнява проектът, е проведен в съответствие с изискванията на приложимото законодателство - Проверка дали всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, съгласно изискванията на финансиращата институция и националното законодателство, както и на други актове, определящи допустимост на разходите. - Проверка дали първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични (в оригинал) и валидни (съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават) Проверка дали всички дейности по съответния проект са надлежно документирани, като всички документи за разходите се съхраняват в съответствие с приложимите изисквания и са на разположение - Проверка дали бенефициентът и изпълнителите на дейностите поддържат адекватна счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта или подходящо кодифициране на дейностите по проекта в контекста на използваните от бенефициента и изпълнителите по проекта счетоводни системи. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията, са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. - Проверка за спазване на изискванията на мерките за информация и публичност | 6 859.26 | 6 859.26 |
Осъществяване на Публичност и визуализация: С цел повишаване на прозрачността при изпълнението на проектите, финансирани по ОП "Региони в Растеж" 2014-2020 и повишаване на информираността на широката общественост и медиите, в рамките на проектното си предложение е предвидено изпълнението на редица мерки за информация и публичност. Те са съобразени с Единен Наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 , както и добрите практики в областта на публичните комуникации и рекламата Наръчникът има за цел да въведе единни стандарти при визуализацията на подкрепата на Европейските фондове, по-конкретно вслучая Европейския фонд за регионално развитие, и да определи задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС. За да се подчертае ролята на ЕС при реализацията на проекта и да се гарантира, че използването на отпуснатата безвъзмездна финансова помощ е напълно прозрачно, е предвидено предоставянето на информация за проекта на възможно най-широк кръг заинтересовани страни на международно, национално и местно ниво. Община Пещера ще информира обществеността за получената подкрепа чрез включване на съответната информация на уеб-сайта на общината. На всички предвидени материали и събития ще се показва емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики. Ще се изобразява и общото лого за програмния период 2014-2020, в съответствие с правилата за визуална идентичност. Предвидените действия за информация и публичност ще осигурят повишаване на информираността на местно, национално и международно ниво за реализацията на проекта и възможностите, които ЕС и ЕФРР предлагат за намаляване на икономическите и социалните различия. Всички предвидени мерки ще бъдат осъществени от специализирана PR/маркетинг агенция, избрана чрез тръжна процедура по реда на ЗОП. | 2 200.00 | 2 838.00 |
Въвеждане на обектите в експлоатация: Въвеждането на строежа в експлоатация е крайният етап на строителния процес и абсолютно необходима предпоставка за неговото законосъобразно ползване. Последното удостоверява функционалната пригодност на строежа за ползване,съгласно издадените строителни книжа. Във връзка с гореизложеното е необходимо набавянето на следните документи: - Становища от експлоатационните дружества по отношение на изпълнения обект и пригодността му да бъде въведен в експлоатация - Изготвяне на анализи на данните на строежа за въвеждане в експлоатация. - Съставяне на приемателна комисия, съставена от експерти, съгласно ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове. - Издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация - 11 бр. | 3 385.56 | 0.00 |
Оценка на съответствието на проекта: Услуги свързани с изготвяне на доклад за оценка на съответствието на работния проект, в съответствие с чл. 142, ал. 6 и ал. 8 от ЗУТ | 1 620.00 | 2 430.00 |
Извършване на строително и монтажни работи в изпълнение на инвестиционния проект: Изпълнение на Строително и монтажните дейности в съответствие с Работния проект и действащото законодателство в Р. България Обхватът на настоящия проект включва изпълнение на мерки за енергийна ефективност в Жилищни сгради , гр.Пещера Обхватът на предвидените строително монтажни работи ще бъде детайлно документиран в съответните обяснителни записки, графични приложения и количествени сметки по частите на техническия проект. Предвижда се СМР да бъдат изпълнени, съгласно предписанията на проектантите, спазвайки всички мерки за безопасност на труда и в пълно съответствие с нормативната уредба. Задължителни дейности за сгради с над 60% енергийни спестявания: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки,които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление «С»; -изпълнение на останалите мерки,които са предписани като задължителни в техническите обследвания; -изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението,включително за хората с увреждания. - препоръчителни мерки,предписани в техническото обследване на сградата ( съгласно Техническия паспорт на сградата,част Б «Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти»,т.2 «Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки» Задължителни дейности за сгради с под 60% енергийни спестявания: - Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление «С»; - Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване / усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградите,съгласно Техническите паспорти на сградите,част Б "мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти",т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложите мерки); - Изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и съгласно въпросите и отговорите по процедурата. | 674 258.95 | 772 397.82 |
Осъществяване на Авторски надзор: Авторският надзор ще има за задача да осигури през цялото времетраене на проекта надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително-монтажни дейности съгласно предварително заложените качествени, количествени и технически параметри и показатели в техническия проект. Авторски надзор ще бъде упражняван най-малко веднъж седмично и във всеки случай след повикване от страна на възложителя (кандидата). Основните задължения на авторския надзор са: - Следене за точното изпълнение на одобрения проект, разпоредбите на ЗУТ и под законовите му нормативни актове и за промените или допълненията на проекта, предписани по установения нормативен ред от проектанта по време на строителството. - Разработване на предписания и технически решения за точно спазване на проекта и за необходимост от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; - Извършване на експертни дейности и консултации. - Отговорност за качеството и пълнотата на извършваната на обекта дейност | 4 678.13 | 5 613.75 |
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN