Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

Предвижда се в ПИ № 55292.141.001 в землището на с.Памукчи, община Нови пазар, след смяна предназначението на терена, да се изгради "Център за грижа за лица с умствена изостаналост" с капацитет 15 места. Имотът е със площ от 2.366кв.м. В него ще се изгради сграда с РЗП окло 600 кв.м, с капацитет за 15 места за хора с умствена изостаналост.Новата социална инфраструктура ще се използва от жителите на община Нови пазар и съседните общини Каспичан, Каолиново, Никола Козлево. Ще бъдат обособени 6 бр.двойни спални помещения, 3 бр.единични спални помещения, стая за персонала, медецинстото лице и управителя. Предвидени са две дневни помещения - за ежедневни дейности в малка група и помещение за общи занимания. В кухнята ще се приготвя храната с участието на потребителите. Предвидени са още трапезария, перално и котелно помещение, складови помещения. По имотната граница ще се изгради ограда. В прилежащото пространство ще се обособят паркоместа и кътове за отдих, занимания с градинарство и др. Проектът ще бъде съобразен осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания.
Основните дейности включват:
-Организация и управление на проекта;
-Инженеринг (проектиране, строително - монтажни работи и авторски надзор;
- Изготвяне на ОСИП;
-Строителен надзор;
-Въвеждане в експлоатация;
- Разходи за набавянето на необходимите разрешителни документи;
-Осигуряване на публичност и визуализация;
-Доставка на оборудване и обзавеждане;
Изпълнението на проектните дейности ще бъдат извършени, съобразно изискванията на ЗОП, в зависимост от обхвата, в който попада прогнозната стойност.
С реализацията на проекта ще се допринесе за осигуряването на здравна и социална инфраструктура, която допринася за националното,регионално и местно развитие, намаляването на неравнопоставеността по отношение на здравния статус, насърчаването на по-добро социално приобщаване, чрез подобряване на достъпа до социални услуги. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността за организация и управление на проекта има за цел да обезпечат ефективното му изпълнение, като Община Нови пазар ще се ангажира да осигури постоянен контрол и координация в хода на неговото реализиране. Цялостната грижа за изпълнение на дейностите ще поеме екипът на проекта, който ще се състои от ръководител, технически сътрудник, инвеститорски контрол и счетоводител. Той ще осъществява постоянен мониторинг по възложените от Община Нови пазар дейности на отделните изпълнители. Екипът за организация и управление ще организира дейностите по проекта, ще следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, за постигане на заложените индикатори, за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата и осъществява непосредствен мониторинг.Екипът ще бъде отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му, ще поддържа и съхранява необходимата документация, съгласно изискванията на Договарящия орган. като при поискване ще предоставя наличната документация на Договарящия органи одитиращите органи. При изпълнение на проектните дейности ще се изпълнява текущ мониторинг чрез -периодични срещи на екипа на проекта с ; - оценка на резултатите от изпълнените дейности. При отклонения от предвидения линеен график или от изискуемото качество, ще бъдат предвидени корективни мерки; -проверки за удостоверяване на админестративните, финансови , технически и физически аспекти на проекта; - проверки за стриктно спазване на правилата за провеждане на процедурите за избор на изпълнители; -проверки за установяване на надлежното документиране на извършените дейности и за спазване на изискванията за изпълнение на проекта и за спазване на изискванията за достъпността на документите при поискване от страна на националните и европейски органи; -проверки за съблюдаване на изискванията за публичност и визуализация. Предложеният механизъм за вътрешен мониторинг, контрол и оценка на дейностите по проекта ще допринесе за последователното, навременно и ефективно изпълнение на всички дейности, както и за прозрачните и адекватно разпределение на наличните ресурси, съобразно заложения график на дейностите. 9 098.36 8 723.45
Инженеринг - проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на СМР : В обхвата на дейността се включват - проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на строително-монтажни работи. Дейността ще бъде изпълнена на следните етапи: Етап 1 – Изработка на проекти и предаването им за одобрение от Възложителя - община Нови пазар. Проектирането ще включва изработване на работен проект със съдържание, покриващо минималните изисквания на Възложителя, посочени в техническа спецификация, вкл. и част „Интериор и обзавеждане”. Етап 2 - Извършване на всички необходими дейности по съгласуване на проектите с компетентните органи и участници в строителството, за получаване на разрешение за строеж за строежа и всички необходими документи за започване на строителството съгласно ЗУТ и подзаконовите актове по прилагането му. Етап 3 - Изпълнение на строителството и упражняване на авторски надзор, изготвяне на съпътстващата документация и всички необходими дейности до окончателното приемане на строежа от Възложителя. Предвиденото строителство предвижда изграждане на монолитна сграда с РЗП около 680 кв.м, с капацитет за 15 броя места за хора с умствена изостаналост.Разпределението ще се състои от 6 бр.спални помещения за две лица; 3 бр.единични спални помещения, стаи за персонала, медецинското лице и управителя. Предвидени са две дневни помещения - за ежедневни дейности в малка група и помещение за общи занимания. В кухнята ще се приготвя храната с участието на потребителите. Предвидени са още трапезария, перално и котелно помещение, складови помещения към тях. По имотната граница ще се изгради ограда. В прилежащото пространство ще се обособят паркоместа и кътове за отдих, занимания с градинарство и др. Предвидени са следните видове строително-монтажни работи: изкопни, кофражни, арматурни, бетонови, покривни, довършителни работи, зидарии, настилки, облицовки, изолации, ел. ,В и К и ОВК инсталации. След реализацията на инвестиционното предложение не се очаква вредни въздействия, унищожаване и нарушаване регенеративната способност на природните ресурси в района. Експлоатацията на обекта не предполага генерирането на емисии на парникови газови и замърсяване на околната среда. Изпълнителят на СМР ще бъде избран по реда на ЗОП. Обхватът на предвидените СМР ще бъде детайлно документиран в съответните обяснителни записки, графични приложения и количествени сметки по частите на работния проект. Предвижда се СМР да бъдат изпълнени, съгласно предписанията на проектантите, спазвайки всички мерки за безопасност на труда и в пълно съответствие с нормативната уредба. В работния проект ще бъдат заложени мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградата в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Авторският надзор ще се осъществява в съответствие с действащото законодателство в Р. България. Авторския надзор ще има за задача да осигури през цялото времетраене на проекта надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително - монтажни дейности съгласно предварително заложените качествени, количествени и технически параметри и показатели в работния проект. Авторският надзор ще се упражнява най-малко веднъж седмично и във всеки случай след повикване от страна на възложителя. Основните задължения на авторския надзор са: • Следене за точното изпълнение на одобрения проект, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове и за промените или допълненията на проекта, предписани по установения нормативен ред от проектанта по време на строителството; • Разработване на предписания и технически решения за точното спазване на проекта и за необходимост от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; • Извършване на експертни дейности и консултации; • Отговорност за качеството и пълнотата на извършваната на обекта дейност. 388 320.00 488 714.98
Изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор: Предвижда се да бъде избран изпълнител по дейност 3 от т. 7. "План за изпълнение" от настоящото проектно предложение чрез процедура по реда на ЗОП - открита процедура. Основната цел на обществената поръчка е да бъде избран Изпълнител за оценка за съответствие и строителен надзор Обществената поръчка обхваща изпълнение на дейности, свързани с изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционния проект със същественото изискване по чл.169. ал.1, т.6 от ЗУТ, изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, вкл. по част „Конструктивна” съгласно чл.142, ал. 10 от ЗУТ, част Енергийна ефективност, съгласно чл.142, ал. 11 от ЗУТ и упражняване на строителен надзор Процедурата ще съдържа една обособена позиция включваща: Избор на изпълнител за оценка за съответствие и строителен надзор за обект "Център за грижа за лица с умствена изостаналост" с.Памукчи, община Нови пазар. Дейностите предвидени за изпълнение са както следва: * Изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционния проект, включваща: - оценка за съответствието на част „Конструктивна” на инвестиционния проект от физическо лице, упражняващо технически контрол по част „Конструктивна”, включено в списък на Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране; - оценка за съответствието на част „Енергийна ефективност” на инвестиционния проект от физическо лице, , включено в публичните регистри по чл. 44, ал. 1 от закона за енергийната ефективност и в Камарата на инженерите, поддържан от компетентен орган в държава - членка на Европейския съюз, или в друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство..изпълнители; -оценка на съответствието на инвестиционния проект, изготвен съгласно изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, ЗУТ и подзаконовите нормативни актове за прилагането му, със съществените изисквания към строежите, като проверката за съответствие следва да бъде в обхвата, посочен в чл.142, ал.5 от ЗУТ и да се извърши като комплексен доклад, съгласно чл.142, ал.6, т.2 от ЗУТ; * Упражняване на строителен надзор, включително изготвяне на окончателен доклад и технически паспорт на строежа. Основната задача на лицето, което ще бъде определено да осъществява строителния надзор, е да защитава интересите на Възложителя през целия инвестиционен процес, както и да изпълнява всички ангажименти предвидени в ЗУТ и подзаконовите актове, свързани с прилагането му, по отношение на неговата дейност. То ще проверява дали избраният строител извършва строително-монтажните работи в съответствие с техническите норми и изисквания на законодателството и ще подготви Протокол обр.2/2а за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво по Наредба № 3 от 31.07.2003 г., ще изготвя писмени становища до Възложителя при необходимост и ще участва в приемателни комисии. Лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за: 1. законосъобразно започване на строежа; 2. осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3; 4. осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 6. достоверността на данните в изготвените протоколи и актове. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. 6 000.00 3 304.80
Въвеждане на обекта в експлоатация: След изпълнение на дейност" инженеринг",за да се въведе обекта в експлоатация, възложителят сключва окончателни договори за присъединяване с експлоатационните дружества - "Енерго про" мрежи и В и К оператора. Възлага изготвянето на геодезическо заснемане на новоизградената сграда за нанасяне в кадастралната карта. 8 500.00 8 648.75
Набавянето на необходимите разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство: Имотът, определен от Общински съвет Нови пазар, на който следва да се изгради Центърът грижа за лица с умствена изостаналост от земеделска земя е необходимо да се смени предназначението му в терен за "Социални дейности". За целта се изготвя Подробен устройствен- план за застрояване, който се внася с необходимите по чл.30 от ППЗОЗЗ документи в Комисията по чл.17 за промяна предназначението на земеделската земя. Изготвените инвестиционни проекти се съгласуват с експлоатационните дружества за определяне на начина за присъединяване на обекта към тях. РИОСВ се произнася за преценяване на необходимостта от ОВОС . 2 098.00 89.94
Информация и комуникация: Всички дейности по публичност, визуализация, информация и комуникация са планирани с цел да популяризират приноса на Европейския фонд за регионално развитие и Оперативна програма “Региони в растеж”. В изпълнение на тази цел е планирано да бъдат проведени информационни мероприятия за оповестяване стартирането, хода на изпълнението и успешното приключване на проекта. Мерките за информация и комуникация ще бъдат реализирани съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и ще са следните: 1. Публикация на интернет страницата на Бенефициента, съдържаща подробна информация за одобрения за финансиране проект; 2. Два броя пресконференции – една след стартирането на проекта и една при неговото приключване; 3. Постоянна табела - 1 бр. 4. Стикери - 300 бр. 5. Плакат 1 бр. В унисон с общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г, с оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта се предвижда да бъдат организирани две пресконференции - пресконференция/конференция по повод стартирането на проекта и същото събитие при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. За проведените събития в залата ще бъде поставен плакат. На електронната страница на община Нови пазар ще бъде публикувана подробна информация за одобрения за финансиране проект. Съобразно „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ публикацията ще бъде направена в рамките на пет дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. В края на проекта ще бъде изработена и монтирана информационна табела, която ще бъде поставени на видно място на фасадата на изградената сграда . На закупеното оборудване ще бъдат поставени стикери. 1 000.00 1 200.00
Доставка на оборудване и обзавеждане: В изпълнение на мерките по Актуализирания план за действие за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа и с цел успешното реализиране процеса на деинституционализация на грижата за възрастни хора и хора с увреждания в настоящото проектно предложение след изграждане на център за грижа за лица с умствена изостаналост е предвидено и доставка на оборудването му. Изградената инфраструктура ще бъде в съответствие с разработените и утвърдени от Министерство на труда и социалната политика функционални изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата, съобразени с релевантните европейски документи за деинституционализация и живот в общността. Предвидената за закупуване мебелировка, ще осигурява домашен уют и комфорт и ще позволява вещите и пособията да се съхраняват в гардероби, нощни шкафчета и етажерки, разположението на мебелите ще осигурява лесно преминаване на потребители със затруднена мобилност,. Мебелите ще са съобразени с функцията на помещенията. За всеки потребител е предвидено легло. Предвидени са допълнително две болнични легла, ръчно сгъващи се с твърд матрак. При оборудването на центъра ще се вземат предвид възможните рискове от алергии и при избора на обзавеждане ще се избягват мебели, постелки, драперии и завеси, които позволяват събиране на прах и създават риск от алергии. Предвижда се да бъдат обзаведени: шест спални помещения за две лица с налични легла и три единични спални помещения, две дневни, в които ще се разположени дивани, фотьойли, маси, секции, телевизори; трапезария със столове и маси за хранене; кухня, в която ще се приготвя храната с възможност участието на потребителите. За целта са предвидени печка, хладилник, фризер, миялна машина, кухненски прибори и прибори за хранене, прахосмукачка, работна маса. Предвижда се да бъде закупено оборудване в кабинета на управителя, в стаята за персонала и в кабинета на медицинското лице. В пералното помещение са предвидени: пералня, сушилня, гладачна дъска, ютия, стелажи за съхранение на завивките. В складовете са предвидени стелажи. В дворното пространство ще бъдат доставени и пейки и съдове за смет. 49 000.00 56 249.45

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.