Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

Мотор-сервиз ООД е създадено през 2004 година и основно се занимава с диагностика, ремонт, техническо обслужване и поддръжка на автомобили; както и с търговия на дребно с части и принадлежности за автомобили. 
В изпълнение на дългосрочната на визия за развитие на Мотор-сервиз ООД, настоящият проект ще подпомогне предприятието да оптимизира работните си процеси по начин, който ще повиши производителността на труда при спазване на съвременните изисквания за безопасни и здравословни условия на труд; ще го направи конкурентно на регионалния пазар и ще създаде устойчиви работни места. Проектното предложение предвижда въвеждане на актуална и ефективна система за управление на работната сила и качествено подобряване на работните условия чрез общи и индивидуални мерки.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Въвеждане на система за развитие на човешките ресурси: Разработване, апробиране и внедряване в дейността на предприятието на система за развитието на човешките ресурси в Мотор-сервиз ООД, включваща: - оптимизация на работните процеси, включително въвеждане на различни форми на заетост, като гъвкаво работно време, ротация на работното място и други подходящи; и други практики за по-лесно осъвместяване на личния, семейния и професионалния живот; -въвеждане на практики за удължаването на професионалния живот на по-възрастните работници (над 54 годишна възраст); - въвеждане на нови (иновативни за предприятието) модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда; - въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешките ресурси - планиране, подбор и наемане; -подобряване на мерките (и/или въвеждане на нови такива) за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на професионалното развитие, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот; - оптимизация на координацията в работата между различните длъжности в предприятието. Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси с цел преодоляване на големите проблеми на бранша и в частност на нашето предприятие: 1. Непривлекателност на професионалното поприще, поради некомфортните условия на труд, 2. Недостатъчна мотивация у търсещите работа за развитие в нашия бранш, 3. Голямото текучество, породено от вътрешна и външна емиграция, 4. Тенденции на увеличаване броя на по-възрастните работници и на работници с увреждания. Разрешаването на тези проблеми обуславят потребността от иновативни организационни промени от различно естество. 20 000.00 20 000.00
Осигуряване на средства за колективна защита: Предвидените средства за колективна защита са насочени към преодоляване на следните идентифицирани рискове: Защита от неблагоприятен климат: посредством понижаване нивото на тавана; както и поставяне на нови осветителни тела. Идентифицирането на опасностите в работния процес и работната среда показва необходимост от предприемане на мерки по отношение на следните фактори: микроклимат и осветление в ремонтното хале. Оценката на риска дава конкретни препоръки в тази насока - проектиране на нова осветителна инсталация. Предвиждаме действия в две посоки: намаляване на общия обем на помещението чрез поставяне на окачен таван и нещо повече - окаченият таван ще позволи поставянето на осветителни тела на по-подходяща височина с оглед осигуряване на адекватна светлина при работа. 13 350.00 13 272.00
Лични предпазни средства и специално работно облекло: С оценката на риска за здравето и безопасността на работещите са определени работните места/длъжностите, за които съществуват рискове за безопасността и здравето на хората, които не могат да бъдат избегнати чрез колективни средства за защита. Изготвен е списък на личните предпазни средства и специално работно облекло по работни места/ длъжности. Целта на тази дейност е в отговор на необходимостта от подмяна на ЛПС и работните облекла на работниците чрез закупуване на нови - по- модерни видове. Поради наличие на множество рискови фактори с комбинирано въздействие (механични, транспортни, пренасяне на тежести, вредни вещества, прах, физическо натоварване, работна поза, различните фактори на средата - шум, вибрации, осветление, микроклимат, относителна влажност, скорост на въздуха, електромагнитни полета) е необходимо осигуряване на оптимален баланс между защита и комфорт на работа, водещ до повишена продуктивност и безопасност. Изборът на ЛПС се основава на спазени принципи на ергономия - ЛПС трябва да бъдат разработени и произведени така, че при предвидимите условия на употреба, за които са предназначени, потребителят да може нормално да изпълнява свързаната с рискове дейност при подходяща защита на възможно най-високо ниво в специфичната работна среда в предприятието. 9 000.00 8 915.02
Обучение на работниците: Предвиденото обучение има за цел придобиването на по-специални знания и практически умения относно специфичен риск за здравето, свързан с професионалното напрежение - стрес и методите и средствата за неговото ограничаване и предотвратяване. Стресът и по-конкретно професионалният стрес възниква от взаимодействията на хората с техните професии. Негативните източници на професионален стрес в нашия бранш са свързани с организационните характеристики на работната среда - общуване с (конфликтни) клиенти, спешност на поръчките, условията на труд. Една от най-честите последици от натрупването на стрес се разглежда като "професионално прегаряне". Професионалното прегаряне е състояние на изтощение, което се разглежда като емоционално-когнитивен комплекс от симптоми и поведение, натрупано вследствие на продължителен професионален стрес. Последиците на стреса се изразяват в: цинична нагласа към професионалната среда и междуличностните взаимоотношения в нея; хронична неудовлетвореност по отношение на извършваната работа и загуба на професионална мотивация и стрес. Стресът е една от ясно очертаните причини за напускане на работниците и преориентиране към други професионални направления. Стресът е изрично очертан като потенциална опасност и в проведената в Мотор-сервиз ООД оценка на риска. В обучението ще бъдат включени всички заети в предприятието лица с този риск за здравето. Така предвиденото обучение не се припокрива нито от въвеждащия инструктаж, нито от задължителния извънреден инструктаж. 7 450.00 7 450.00
Социални придобивки за работещите : Основните цели на дейността са: 1. създаване на условия за повишаване на социалния статус на работещите във фирмата чрез обособяване на пространство за активен отдих и рекреация; 2. насърчаване на съвместяването на професионалния, семейния и личния живот на работещите; 3. стимулиране устойчивата заетост на персонала и по-конкретно на по-възрастните работници и лицата с увреждания. Понастоящем липсва подобно функционално помещение. Липсата на подобно помещение създава трудности, свързани с адекватната комуникация и обмяната на информация между служителите в по-неформална обстановка и предотвратяване на напрежение/избягване на конфликтни ситуации. Обособяването на такъв тип социална придобивка ще удовлетвори желанието на служителите да се срещат и обсъждат различни теми и случки от работния процес, да се съветват, без да се поражда неудобство и затруднение за намиране на подходящо място (помещение) за подобен тип социално общуване помежду им. Санитарните помещения се нуждаят от текущ ремонт. Приятната и комфортна обстановка ще спомогнат за по-продължително оставане на работа на по-възрастни работници и такива с увреждания чрез даването на възможност за активен отдих когато не са на смяна или когато нямат клиент/ поръчки. Помещението за отдих ще насърчи и съчетаването на личния с професионалния живот чрез даване на възможност за контакти от личен характер на работното място. Не на последно място чрез социалните инвестиции ще се засили чувството за принадлежност към фирмата и мотивацията за работа у работещите. 18 464.70 18 458.68
Публичност: Изпълнителят ще направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че проектът се съфинансира от Европейския социален фонд. Предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в Регламента за изпълнение № 821/2014 както и Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014- 2020. При изпълнение на проекта, съфинансирането от ЕС ще бъде изрично указано, посредством: - емблемата на ЕС в съответствие с приетите техническите характеристики; - упоменаването на фонда, оказващ подкрепа - ЕСФ; - общото лого за програмен период 2014- 2020, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Дейността ще бъде изпълнена от кандидата, като изработването на визуализиращите материали и публикации ще бъде възложено на външен изпълнител. 1 551.47 1 550.00
Организация и управление: Дейността ще осигури сформиран екип, който ще организира и ръководи изпълнението на проекта, неговия мониторинг и координация на дейностите. В рамките на дейността ще бъдат обособени следните поддейности: 1.1 Организационен мениджмънт. За цялостното изпълнение на проекта ще отговаря екипа, посредством следните поддейности: • провеждане на регулярни екипни срещи за разпределяне на текущите задачи и решаване на оперативни въпроси, всеки месец; • на първата екипна среща ще бъде разработена система за текущ контрол на изпълнението: регулярна вътрешна оценка за изпълнението на проекта, с регистриране степента на изпълнение на всяка от дейностите. С редовната вътрешна оценка се осигурява постоянна готовност за предоставяне на данни при проверка от съответните контролни органи, както и своевременна реакция при възникване на проблем, застрашаващ срочното и качествено изпълнение на “Плана за изпълнение”; • текущо обработване и поддържане на документацията; • непрекъсната комуникация с всички заинтересовани страни с оглед ефективно планиране, организиране и управление на дейностите; • отчитане, в съответствие с изискванията на програмата. 1.2 Избор на изпълнители в съответствие с глава 4 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ). Кандидатът не е възложител по смисъла на ЗОП и затова следва да определи своите изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ. Дейността ще се изпълнява при стриктно спазване на закона и неговите изменения и допълнения, нормативните актове по прилагането му, както и изискванията на Управляващия орган. Дейността е планирана в съответствие с изискванията на действащото законодателство в Република България и гарантира, че проектът ще се осъществява на базата на принципа на прозрачност при вземането на решения и тяхното прилагане. 1.3 Текущо и финално отчитане пред финансиращата институция. Методологията за реализацията на проекта е разработена въз основа на досегашния ни опит в изпълнението на подобни дейности и следване на принципите за добро управление. Основните принципи, които ще бъдат съблюдавани при изпълнение на проектните дейности са: o Ефективност – съобразяване на целите, дейностите и начините за осъществяване със спецификата и потребностите на целевата група; o Законност – спазване на националното и европейското законодателство; o Ефикасност и обоснованост на разходите – постигане на добро съотношение на разходи спрямо постигнати резултати; o Устойчивост - постигане на дългосрочно въздействие на постигнатите ефекти; o Екипност – постигане на добро взаимодействие измежду целевата група; o Трите хоризонтални принципа на ОП РЧР 2014-2020: Равни възможности и недопускане на дискриминация, равенство между половете и устойчиво развитие. o Обратна връзка – прилагане на механизми за текущо отчитане на мнението на целевата група. 7 757.35 7 755.81

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.