Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Бургас

Описание

Основната цел на настоящото проектно предложение е да улесни достъпа до заетост и да осигури подкрепа за
социалното включване на 20 лица от уязвими групи (лица с увреждания и лица в неравностойно положение и други
социално изключени лица) чрез създаване на подходящи условия за тяхната професионална интеграция. С изпълнение на проектните дейности ще се инвестира в човешки капитал, посредством адекватни мерки за създаване на 20 нови работни места.
Планира се ремонт на подходящи помещения, необходими за обезпечаване дейността на социалното предприятие и на новите работни места, както и подкрепа за осигуряване на заетост за период от 12 месеца на 20 лица от целевата група. Устойчивостта на резултатите ще се гарантира чрез продължаване функционирането на социалното предприятие и запазване на 10 работни места. Проектът пряко кореспондира със заложените приоритети и цели на Приоритетна ос 2 „Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване”; Инвестиционен приоритет 4 „Насърчаване на социалното предприемачество и на професионалната интеграция в социалните предприятия и насърчаване на социалната и солидарната икономика с цел улесняване на достъпа до заетост” .
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на ремонт във връзка с дейността на социалното предприятие: Цели на дейността: - Да се осигури подходящо помещение за нуждите на новосъздаденото общинско социално предприятие (СП) за озеленяване и благоустрояване в община Самуил. - Да се отговори на нормативните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд за персонала и работниците в СП. Предвижда се създаването на ново общинско СП в община Самуил, с предмет на дейност: озеленяване на общински паркове и градинки; поливане на общински площи - паркове, градинки, зелени площи; комунално-битови дейности - почистване на алеи, тротоари, детски и спортни площадки, зелени площи и цветни алеи. Целите, които си поставя общинското ръководство със създаването на новото СП ще бъдат постигнати чрез добра организация на дейностите и осигурена материално-техническа база. За осъществяване дейността на СП са предвидени - ремонт на помещения, общинска собственост, в които ще се обособят офис на СП, съблекалня, битов кът и склад за инвентар, закупуване на инструменти и кадрово обезпечаване с необходимите длъжности. На сесия на Общинския съвет е прието Решение, с което се предоставя сграда- общинска собственост за нуждите на новосъздаденото СП. Сградата се намира на адрес с. Самуил, ул. Васил Левски № 31, представляваща двуетажна масивна сграда - 200 кв.м с предназначение "Административна сграда" и "Санитарен възел" - 60 кв.м. съгласно Акт за частна общинска собственост № 74/20.03.2006 г. Сградата ще се използва от персонала и работниците за провеждане на оперативки, разпределяне на дневните задачи, преобличане, регламентирани почивки в рамките на работния ден и други дейности. В офиса на предприятието ще се провеждат и срещите на работниците с управителя на предприятието и Екипа за управление на проекта. В склада ще се съхраняват всички работни инструменти и закупените материали и консумативи за дейността на предприятието. За осигуряване дейностите на социалното предприятие се предвиждат следните ремотни дейности: - Сваляне на стара вътрешна мазилка, със събиране на отпадаците - 78,35м2 - Изстъргане на стара боя по стени и тавани - 123,67м2 - Махане на стар мокет подове - 35,77 м2 - Махане на стар мокет по стени - 51,60м2 - Вътрешна варова мазилка по тухлени стени и тавани двупластова - 78,35м2 - Гипсова шплаковка по стени и тавани - 182,26 м2 - Доставка и лепене на балатум - 73,44м2 - Боядисване на стени и тавани с латекс при ремонт двукратно - 532,64 м2 - Грундиране на стари стени с латексов грунд - 532,64 м2 - Боядисване на цокъл с блажна боя - 9,32 м2 - Шкурене на стара боя от дървени прозорци - 14,86 м2 - Боядисване на дървени прозорци с бяла блажна боя двукратно - 14,86 м2 - Доставка и монтаж на ПВЦ первази и всички свързане разходи с това - 71,70л.м - Ремонт на покрив - 300 m2 / демонтаж на керемиди, билни капаци и летвена скара от дървена покривна конструкция - 261,30 м2; демонтаж на дъсчена обшивка по стрехи и около отвор на табакера- 50 м2; демонтаж на дъсчена обшивка за подмяна- 5 м2; изкъртване на компрометирана мазилка по таван под капандура- 7 м2; доставка и монтаж на дъсчена обшивка по стрехи и около отвор на табакера - 50 м2; доставка и монтаж на дъсчена обшивка за подмяна- 5 м2; Препокриване със стари керемиди и билни капаци, включително направа на нова летвена скара върху дървена покривна конструкция - 261,30 м2; доставка и покриване с пароизолационна мушама в/у покрив- 261,30 м2; обшивка около комини от поцинкована ламарина – 4,5 м2; доставка и монтаж на улуци от поцинкована ламарина - 60,00 м2; доставка и монтаж на водосточни казанчета от поцинкована ламарина – 4 бр; доставка и монтаж на челна дъска с шир. 12 см. – 60 м.; доставка и монтаж на алуминиев капак с рамка – 1бр; изкърпване около рамка - 2,30 м2; доставка и монтаж на гипсокартон с изолация от минерална вата мин.6 см, вкл. шпакловане и боя (тавана под капандурата) – 7 м2. - Подмяна на елементи на съществуващата електрическа и ВиК инсталация. - Подмяна на съществуващи прозорци дървена дограма с ПВЦ – 9,44 м2. 0.00 0.00
Подкрепа за осигуряване на заетост за период от 12 месеца: Целта на настоящата дейност е насочена към осигуряване на заетост на 20 лица от целевата група – 5 лица с увреждания и 15 лица в неравностойно положение и други социално изключени лица, чрез разкриване нови работни места, което ще доведе до осигуряване на трудова интеграция и упражняване правото на труд и създаване на предпоставки за устойчивата им заетост на пазара на труда. Четири от лицата с увреждания са настанени в социални услуги – защитените жилища в община Самуил. Предвижда се да се подберат лица в трудосп. възраст, които желаят да започнат работа и да се включат активно в производството, като по този начин ще се развие дейността на новото СП и ще се постигнат поставените социални цели на предприятието. В социалното предприятие (СП) ще бъдат назначени 20 работници за период от 12 месеца: работник озеленяване – 8 души; чистачи – 6; работник поливач – 2; градинари – 2; общ работник – 1 и шофьор - 1. Посочените длъжности ще се заемат от лицата от целевите групи. Ще бъдат назначени управител на СП, счетоводител и техн. сътрудник (помощен персонал). Избраните кандидати ще бъдат поканени за сключване на срочни трудови договори за период от 12 месеца. Ще бъдат разкрити 23 работни места, от които 20 работни места за лица от целевата група. Общината ще осигури автомобил за нуждите на социалното предприятие. Планирали сме разкриване на 5 работни места за лица с увреждания и 15 работни места за лица в неравностойно положение и други социално изключени лица. Екипът за управление на СП ще се състои от: 1. Ръководител на СП (код по НКПД 1321-3001). 2. Счетоводител (код по НКПД 2411-4006). 3. Техн. сътрудник (код по НКПД 4110-2005), който ще подпомага екипа на СП, ще изготвя графици за работа, ще води форма 76 и други технически дейности, свързани с дейността на СП. Управителят на СП, счетоводителят и техн. сътрудник не са лица от целевите групи на проекта. Ще бъдат наети на пълно работно време и ще получават възнаграждение в размер на 100% от сумата на МОД за съответната длъжност. За другия персонал в предприятието са предвидените нови работни места на пълен работен ден за представителите на целевите групи: 1. Работник озеленяване (с код по НКПД 9214-0015). За тази позиция ще бъдат наети 8 души. 2. Чистач (с код по НКПД 9112-0004). За тази позиция ще се наемат 6 лица. 3. Работник поливач (с код по НКПД 6111-1022). За тази позиция ще се наемат 2 лица. 4. Градинар (с код по НКПД 6113-1002), ще се наемат 2 лица. 5. Общ работник (с код по НКПД 9622-0001) – един. 6. Шофьор (с код по НКПД 9112-0004) – един. Община Самуил ще осигури автомобил за нуждите на социалното предприятие. Ще се закупи работно облекло за целевите групи. Предвидени са средства за тр.медицина. За реализация на проекта ще бъде назначен екип за организация на проекта. За целия период на изпълнение са предвидени дейности за информация и комуникация, съгласно изискванията на ОПРЧР. За осъществяване на дейностите на СП са необходими и са предвидени инструменти и материали - лопати, метли, ножици, саксии/кашпи за озеленяване и пръст за засаждане; колички за извозване на отпадъци и др. За сградата на СП ще се заплащат комунално-битови разходи - ел.енергия, вода, телефон, интернет, отопление, а за нуждите на предприятието ще се сключи абонамент за ползване на програми ТРЗ И ФСД. Предвидено е психологическо подпомагане и мотивиране на назначените лица (подробно разписано в Дейност 3). Лицата от целевата група ще получават подкрепа за професионална интеграция в сектора на социалната икономика (дейност № 4). След изпълнение на проектните дейности и одобряване на окончателния доклад на проекта за период от 6 месеца ще бъдат запазени работните места за 10 от наетите лица от целевите групи. Чрез новооткритите работни места ще се подобри благоустрояването и озеленяването на общината, постигане на социалните цели на предприятието и социална интеграция на социално изключени групи на пазара на труда - лица с увреждания, лица в неравностойно положение и други социално изключени лица. 0.00 173 539.17
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: Целта на настоящата дейност е да се осигури психологическа подкрепа на целевите групи за социалното им включване като се създадат подходящи условия за тяхната трудова интеграция в сферата на социалната икономика, и по-конкретно в социалното предприятие, което ще се създаде в община Самуил. Дейността е от голямо значение, тъй като е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията на уязвимите лица и ще подпомогне процеса на социализация и включването им в пазара на труда. Дейността ще се реализира в следните насоки: 1. Мотивация Мотивацията ще бъде ориентирана към стимулиране и насочване към придобиване на умения за активно поведение на новото работно място. Мотивирането ще бъде проведено така, че лицата от целевата група да придобият знания и умения за адаптиране към условията на вече заетото от тях работно място. Мотивационната подкрепа ще се осъществява в група и/или индивидуално. 2. Психологическото подпомагане ще бъде ориентирано към придобиване на умения за успешно справяне на работното място и формиране на трудови навици и адаптиране към работните условия.Цели се също и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група. Психологическа подкрепа ще се реализира чрез консултиране и различни терапевтични техники и дейности, съобразно индивидуалните потребности на новоназначените лица. Психологическата подкрепа ще се извършва чрез: - психологическо консултиране; - групова работа; - индивидуална психологическа консултация. Психологическо подпомагане и мотивиране ще се предоставя на новоназначените лица от целевите групи от дипломиран психолог. Планирано е дейността да се осъществи в рамките на 12 месеца, като стартира в първият месец от назначаването на лицата от уязвимите групи. Мотивационните срещи ще провеждат по-интензивно през първите 2-3 месеца след назначаването на лицата в социалното предприятие. Психологическото подпомагане ще се предоставя през 12- те месеца. 0.00 4 104.50
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социална та икономика: Целта на настоящата дейност е да се окаже подкрепа на наетите лица от целевата група при тяхната социална и професионална интеграция в сформираното ново социално предприятие от община Самуил, както и поощряване участието на наетите лица в социалния и професионалния живот, съобразено със спецификите на всеки отделен случай. В рамките на тази дейност ще се включат мерки насочени към: 1. Социална интеграция - Развитие на умения за общуване и работа в група; - Развитие на различни навици и умения за живот; - Организиране на свободното време, отдих и развлечения (в т.ч. културни и разлвекателни дейности, любителски и професионален спорт и др.); - Дейности, които поощряват автономността и независимостта (помагане на лицето да поддържа личната си автономност, помагане на лицето да осъзнае индивидуалните си способности и ресурси, помагане на лицето да намира собственото си жизнено пространство). 2. Професионална интеграция - Придружаване и подкрепа в процеса по време на работа; - Подкрепа за формиране на трудови навици; - Разработване на индивидуални трудови и интеграционни програми за хората от целевите групи и тяхното прилагане; - Създаване на предпоставки за осигуряване на последваща заетост, включително и в социалното предприятие, създадено в рамките на този проект; - Придобиване на професионални и трудови умения. За изпълнението на дейността ще бъде ангажиран един социален работник. Проблемите, за които ще се грижи социалният работник, могат да бъдат разделени на такива с професионален и с непрофесионален характер, макар че между двете категории проблеми съществува взаимна зависимост: непрофесионалните проблеми често са причината за някои професионални проблеми. Лицата от целевата група, в началото на своето назначение в дейностите на социалното предприятие, ще имат повече професионални, отколкото непрофесионални проблеми, които следва да се решават от социалния работник. От друга страна, когато те натрупат повече опит, техните искания за помощ във връзка с професионални проблеми ще намаляват, а ще се увеличават исканията за помощ, свързани с непрофесионални проблеми. Социалният работник ще играе важна роля, имайки предвид, че наетите лица в социалното предприятие ще трябва да се справят с изискванията за работа: спазване на работното врема; изпълнение на дейностите в срок; изисквания за качество на изпълняваните дейности и др. 0.00 3 668.65

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.