Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.001-0204-C03
Наименование на проекта Грижа в дома в община Дулово
Бенефициент 000565416 община Дулово
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 31.03.2023
Дата на стартиране 03.04.2023
Дата на приключване 01.03.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Силистра (BG325), Дулово

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение предвижда осигуряване на подкрепа в домашна среда за лица с увреждания и възрастни хора в невъзможност за самообслужване. Разширяване на възможностите за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, включително и в контекста на пандемични ситуации. 
Настоящият проект ще надгради реализираните дейности и постигнати резултати по проект "Патронажна грижа +''. 
Изпълнението на заложените цели ще се осъществи чрез реализирането на следните дейности:
1.Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания;
2.Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Допустимо е също така заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги / със средства на потребителите /;
3.Предоставяне на лицата от целева група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално-значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост;
4.Осигуряване на супервизия и обучение на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно- социални услуги в домашна среда.
Дейности
  • Дейност: Предоставяне на грижа в дома: През първия проектен месец ще бъде реализирана подготовка за изпълнение на основната дейност, включваща : Информиране на обществеността за предоставянето на УОИИ; Подбор и оценка на кандидати за персонал и потребители на услугата; Напасване потребители - социални асистенти; Изготвяне на договори и процедури по изпълнение на проекта. Предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания включва: Помощ в дома - оказване на подкрепа при поддържане на лична хигиена, поддържане хигиената в жилищните помещения, обитавани от потребителите, съдействие за дребни битови ремонти, социални контакти и др.; Медицински услуги - медицински консултации с цел установяване здравните потребности на потребителите, хигиенни грижи, здравни консултации, следене на регулярното вземане на лекарства, мерене на кръвно налягане и тестване на стойностите на кръвната захар, организиране и подпомагане посещение на личния лекар, манипулации, помощ при рехабилитационни или други интегрирани услуги, придружаване до болнични заведения; Психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде предпоставки за водене на самостоятелен и независим живот. Доставянето на храна и хранителни продукти от първа необходимост ще се осигурява от 58 социални асистенти по предварително заявено желание от потребителите. Във всяко населено място има магазин за храни и хранителни продукти от първа необходимост и не е необходим транспорт за снабдяване на потребителите. За доставка на лекарства и заявяване, и получаване на неотложни административни и битови услуги/ със средства на потребителите/ при необходимост ще се осигурява транспорт на персонала, предоставящ услугите до общинския център. Предоставянето на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално-значими заболявания ще се осъществява от тримата специалисти "Здравна грижа", рехабилитатора/ кинезитерапевта и спец. "Социални дейности" . В зависимост от нуждите на потребителите, установени в оценката на потребностите ще се провеждат консултации с различни специалисти. През периода на изпълнение на проектните дейности ще се проведат три обучения /въвеждащо ,надграждащо и поддържащо/ на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. Планираме да бъдат осигурени и 3 супервизии на персонала, предоставящ почасови мобилни интегрирани здравно - социални услуги. Предвиждаме да бъдат направени следните разходи: 1.Разходи за възнаграждения, включително осигурителни вноски за сметка на работодателя и всички доплащания съгласно националното законодателство на 58 лица наети на трудов договор, на длъжност "социален асистент'" назначени на пълно работно време съгласно Наредба за стандартите за заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на социални услуги. Планирани разходи на стойност 1342226.16лв. 2.Работно облекло и лични предпазни средства за служителите предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги. Планиран разход в размер на 107512.26лв. 3.Трудова медицина - в размер на 1435лв. 4.Провеждане на обучения и супервизия - в размер на 38648.48лв 5.Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране - 26926.78лв. 6.Пътни разходи по време на изпълнение на служебни задължения -в размер на 44240лв. 7. Разходи за материали и консумативи за предоставяне на услугата - 91759.52лв. 8. Разходи за възнаграждения на наети лица по граждански договор/ координатор за управление на услугата, медицински лица, рехабилитатор/кинезитерапевт, социален работник, технически сътрудници / - 120003.33лв. , Договорена стойност: 1 879 116.62 , Отчетена стойност: 1 879 116.62

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници в неравностойно положение с подобрени условия на живот в резултат на интервенция от ЕСФ+, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 211.00 , Достигната стойност: 277.00
Индикатор 2 Участници в неравностойно положение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 211.00 , Достигната стойност: 277.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 879 116.62 BGN
БФП 1 879 116.62 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 1 879 116.62 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 82.17 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN